Fælles fotoserver



Fælles fotoserver

Indlægaf Claus-DK » 22. aug 2015, 13:38

Vi har jo her pĂĄ siden meget dygtige medlemmer der sparer en masse plads pĂĄ vores servere (og dermed penge) ved at benytte eksterne fotoservere og sĂĄ linke til dem for at vise billedet..

Det er fint og virker godt, der er dog et problem og det er når det oprindelige foto lige pludselig forsvinder, det bliver slettet eller flyttet, gjort utilgængligt på den en eller anden måde og så er der bare en tom plads og det er jeg lidt ked af og jeg tror de fleste der sidder og læser de gamle tråde gerne vil se de fotos der hører til..

Så jeg tænker lidt om man ikke kunne lave en fælles f.eks dropboxkonto til vores fotos ??
Det må gerne være gratis, men det betyder ikke så meget hvis det koster lidt og er bedre...

Så det jeg drømmer om er at vi kan have et sted hvor vi kan uploade de fotos der er på siden på en let og god måde, på det sted vil de forblive og ikke blive slettet eller flyttet og forsvinde fra vores indlæg.

Den helt store hurdle er at jeg som sædvanlig har min tekniske indsigt fra Krimkrigen og ikke har nogen form for overblik over hvad der findes og om der findes sådan noget..

Er der nogle der har noget viden de kan dele med mig her ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Fælles fotoserver

Indlægaf jacobask » 23. aug 2015, 08:39

Kan man ikke få tilføjelser direkte til phpBB til upload af billeder? Så kan de ligge på samme hotel som siden, hvis der sættes lidt begrænsninger på størrelsen burde det ikke være noget problem med plads.
jacobask

Brugeravatar
 
Indlæg: 127
Tilmeldt: 28. jun 2012, 09:19
Geografisk sted: LangĂĄ

Re: Fælles fotoserver

Indlægaf Claus-DK » 23. aug 2015, 12:05

Godt tænkt Jacob.
Hvis man kunne få en udvidelse til phpBB der automatisk lavede et foto om til den ønskede størrelse, kunne det lade sig gøre.
Jeg synes ikke vi skal ud i og lave vores fotos om selv, vi har med garanti en masse medlemmer der ikke ved hvordan man gør sådan noget, jeg er selv et af dem.

Som udgangspunkt vil jeg dog hellere have en ekstern lagring af fotos, da webhotel plads er langt mere kostbar end fotoserverplads..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Fælles fotoserver

Indlægaf kvik » 23. aug 2015, 13:37

Jeg antager, at jeg nu må i gang med at fjerne mine anstødelige billeder fra hoved-fi, før bordet fanger! :oops:
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Fælles fotoserver

Indlægaf Claus-DK » 23. aug 2015, 15:10

De billeder har jeg gemt andetsteds og lavet links om, så det løb er kørt.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Fælles fotoserver

Indlægaf telum » 23. aug 2015, 16:33

Mon ikke phbBB har et dropbox/google+/?? Plugin til samme formĂĄl?
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Fælles fotoserver

Indlægaf Mortenhoe » 23. aug 2015, 17:48

Altså, jeg har en bruger på imgur. Derinde kan man logge ind med facebook, så det bliver nærmest ikke nemmere. Desuden har de en app til telefonen, som gør det endnu nemmere at uploade fotos. OG til højre for alle billeder har de en copypaste box med BBcode links til billeder :-)

imgur skrev:"How long do you keep the images?"

Forever! An image is only removed if deletion is requested. 
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Fælles fotoserver

Indlægaf Burning777 » 23. aug 2015, 18:52

flickr.com er ogsĂĄ gratis og man kan have 1 Gb billeder liggende.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Fælles fotoserver

Indlægaf Claus-DK » 24. aug 2015, 17:39

Ja i har begge ret, men hvad sĂĄ nĂĄr i flytter eller sletter et billede selv ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Fælles fotoserver

Indlægaf kvik » 24. aug 2015, 19:04

Egentlig synes jeg, at man som bidragsyder skal have fuld råderet over egne indlæg/bidrag, også retten til at korrigere eller fjerne efterfølgende. Jeg har forståelse for ønsket om at bevare ting (inkl billeder) for eftertiden, især for sammenhængens skyld. Det tiltaler mig dog overhovedet ikke, at man til evig tid kan hænge på en idiotisk udtalelse eller et lidt for privat billede. Et levende forum skabes af det, der foregår i dag, ikke af fortidens meritter. Mangler der et billede her og der, så fred være med det - Alt er jo forgængeligt uanset.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Fælles fotoserver

Indlægaf kvik » 24. aug 2015, 19:19

Og hvad med den dag, Gud forbyde det, hvor Hr. Nielsen afløses af Mr. Johnson, der er mest interesseret i at bruge siden til at fylde egne lommer?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Fælles fotoserver

Indlægaf Buyer no 1 » 24. aug 2015, 19:21

kvik skrev:Det tiltaler mig dog overhovedet ikke, at man til evig tid kan hænge på en idiotisk udtalelse eller et lidt for privat billede.


Her er jeg så i den modsatte grøft :-) Det tiltaler mig overhovedet ikke, at man til evig tid kan holde kæft med tilbagevirkende kraft. Det er et udtryk for rettidig omhu, at tænke over det man skriver, inden man skriver det. Hvis man har en evig undo-funktion, svarer det til at slette sin fortid. Og hvis man ved at man i al fremtid, bare kan slette sin fortid, er der jo ingen grund til at overveje det man gør i nuet.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Fælles fotoserver

Indlægaf kvik » 24. aug 2015, 19:46

Rettidig omhu er en fin leveregel, men hvem kan efterleve den til hver en tid? Hvis der ikke er plads til at korrigere de værste fejltagelser, så snakker vi jo evig fordømmelse.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Fælles fotoserver

Indlægaf Burning777 » 24. aug 2015, 19:49

Claus-DK skrev:Ja i har begge ret, men hvad sĂĄ nĂĄr i flytter eller sletter et billede selv ??


Tja. Du har nok ret. Hvis vi ser 10 år ud i fremtiden kan det ikke udelukkes, at man sletter lidt af de gamle billeder. Men så omvendt kan det jo også være at man har 100 Gb gratis plads om 10 år? Jeg ved det ikke. Det letteste for mig er at dele billeder fra mit eget lager. Ellers skal der være en let upload funktion, så billeder gemmes på en server. Havde vi egentligt ikke det i begyndelsen?
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Fælles fotoserver

Indlægaf nc8000 » 24. aug 2015, 19:52

Alt hvad jeg uploader sker gennem Tapatalk som uploader billederne til sin egen fotoserver. De billeder lever formentlig lige så længe som Tapatalk gør, jeg har ikke fundet nogen måde at slette dem på (men har heller ikke ledt ret meget)
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Fælles fotoserver

Indlægaf Buyer no 1 » 24. aug 2015, 20:04

kvik skrev:Rettidig omhu er en fin leveregel, men hvem kan efterleve den til hver en tid? Hvis der ikke er plads til at korrigere de værste fejltagelser, så snakker vi jo evig fordømmelse.


For mig handler det om, at kunne stå ved det man siger. Bliver jeg klogere, og opdager at det jeg skrev for ti år siden var forkert, må jeg bare erkende det. Og hvis du til evig tid vil fordømme mig for at have taget fejl, må det være sådan. Selvom jeg kunne slette det, og få det til at se ud som om jeg altid havde vidst hvad der var rigtigt, ændrer det ikke ved, at jeg skrev som jeg gjorde, og at jeg tog fejl.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Fælles fotoserver

Indlægaf kvik » 24. aug 2015, 22:08

Vi lever alle med følgerne af vore valg, men hvorfor bevidst lade det værste stå igen som eftermæle? For mig handler det også om at rydde op efter sig, og ikke bare overlade det til at andre at muge/luge ud.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Fælles fotoserver

Indlægaf Claus-DK » 25. aug 2015, 00:29

Man kan altså altid gå ind og redigere sine indlæg og så betyder det jo ikke ret meget hvad linkadressen er på et foto..
Så uanset hvilken server der benyttes og hvem der ejer den og rettighederne i billedet har man som bruger her fuld råderet over sine indlæg..

Det er jo ikke muligheden for at redigerer og rette i sine indlæg vi har oppe...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Fælles fotoserver

Indlægaf Buyer no 1 » 25. aug 2015, 07:33

Man kan da heller aldrig fĂĄ lov til, at deraile i fred ruller1
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Fælles fotoserver

Indlægaf kvik » 25. aug 2015, 08:31

@Claus: Det løber af med mig nogle gange :-) Hifisentralen har en løsning, hvor man selv bestemmer, om man vil lægge billedet på deres server, eller bare linke til det andetsteds. Måske var det et alternativ?

@Buyer: Enig :grin:
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Næste

Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster