Anmeldelser - hvor skal de ligge



Anmeldelser - hvor skal de ligge

Indlægaf Burning777 » 6. apr 2011, 13:35

Lige en kommentar til Anmeldelser.
Hvis der kommer til at ligge en hulens masse anmeldelser i forumet "Anmeldelser" så kan jeg ikke finde dem. Jeg stemmer for at flytte de anmeldelser der ligger i "Anmeldelser" ud i de kategorier hvor de hører til. Meget af diskussionerne om de produkter, der er anmeldt kommer til at foregå i tråden hvor anmeldelsen er. På den måde er det samlet.

Det er i hvert fald mit forslag indtil der er trafik nok i forumet til at oprette en specifik trĂĄd til anmeldelser. :ugeek:
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Anmeldelser - hvor skal de ligge

Indlægaf Claus-DK » 6. apr 2011, 23:47

Jeg vil meget gerne have anmeldelser i det "rette" forum, men jeg forstår godt hvad du mener, det er heller ikke meningen at anmeldelserne skal udvikle sig til en generel diskussion om det der nu bliver anmeldt, så det er en lidt hård nød at knække..

Der er flere muligheder-

Gøre som Rasmus foreslår lige ovenover..
Jeg kunne lĂĄse trĂĄdene med anmeldelser, og oprette en trĂĄd i det "rette" forum for diskussioner og sĂĄ lave en post med link til den trĂĄd..

Jeg synes ogsĂĄ det er lidt synd at anmeldelserne udvikler sig til "normale" trĂĄde, for det var ikke det jeg havde planlagt, jeg synes ogsĂĄ at have anmeldelser spredt for alle vinde er noget rod..

Men det er jo kun min mening, jer vil gerne have flere input pĂĄ dette..
Meget gerne med en lille forklaring til hvorfor i synes hvad i nu engang synes..

Hvis der er et overvældende flertal for andre løsninger end dem jeg synes er de "rigtige" vil jeg naturligvis bøje mig, det er jo oplyst enevælde, ups demokrati..LOL
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Anmeldelser - hvor skal de ligge

Indlægaf nc8000 » 7. apr 2011, 00:20

Oplyst enevælde kan godt være bedre end uoplyst flerevælde (det er vidst ikke et rigtigt ord)
nc8000

 

Re: Anmeldelser - hvor skal de ligge

Indlægaf Burning777 » 7. apr 2011, 08:04

@nc8000: Bedre kan det vist ikke siges.

Claus du bestemmer - den ene eller den anden mĂĄde. Vi kan hĂĄbe der kommer mange anmelselder med tiden...
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Anmeldelser - hvor skal de ligge

Indlægaf librarian » 7. apr 2011, 09:06

Jeg kan også se fordele og ulemper ved begge placeringer... Bare vælg noget, Claus!

Men jeg synes faktisk at det er meget godt, at der fortsat kan kommenteres på anmeldelser. Det er godt både for den der skriver anmeldelsen og for dem, der læser den. Jeg synes det er kernen i denne type forum, at man får diskussioner i gang. Personligt kan jeg i hvert fald bedre li' det, end at mine egne ord pr. definition skal stå uimodsagt bare fordi jeg har lagt indlægget ind som en anmeldelse.

Men nu er det ikke mig, der har visionerne for forummet og det store overblik. Og jeg er generelt helt enig med nc8000 i, at oplyst enevælde kan være en god ting :-)
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Anmeldelser - hvor skal de ligge

Indlægaf Claus-DK » 7. apr 2011, 09:30

Anmeldelser behøver jo ikke stå uimodsagt, vi kan eventuelt have samme anmeldelse to steder, en i anmelderforumet og en i det overordnede forum, hvor vi så kan diskutere emnet, bare en idé..

Det er ikke noget jeg er stålsat på, at sårn og sårn skal det være, det ligger slet ikke til mig at være diktator, men jeg kan huske fra min tid som ny inden for hobbyen at man skulle bruge lang tid på at finde anmeldelser og det er netop det jeg ville undgå...
Det var egentlig det der var tanken med anmelderforumet..

Vi er stadig i den spæde start og opbygningen er ikke helt fastlagt endnu, selvom jeg godt kan lide den opdeling jeg har fundet på...

Hvad synes i forøvrigt om vores nye Logo ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Anmeldelser - hvor skal de ligge

Indlægaf Burning777 » 7. apr 2011, 09:33

Det var også en god ide. En anmeldelse skrives to steder. Så ligger alle anmeldelser samlet et sted uden hundrede siders lange tråde og samtidig er der en diskussions tråd i det tilhørende underforum.... jeg synes det er en ok løsning.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Anmeldelser - hvor skal de ligge

Indlægaf Burning777 » 7. apr 2011, 09:38

En kommentar til logoet: Jeg synes det er helt fint - men det er vel ikke noget vi skal låse os fast på for tid og evighed? Når der er 100 medlemmer kan vi lave en logo konkurrence som de gjorde på head-fi og så kan vi stemme om det med en sponsor præmie til vinderen.

....Det er næsten som at se mit liv passere revy - det er kun de to af forstærkerne og en enkelt af hovedtelefonerne DT-440 i midten, tror jeg det er som jeg ikke tidligere selv har haft....
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Anmeldelser - hvor skal de ligge

Indlægaf Claus-DK » 7. apr 2011, 09:48

Nej jeg er da frisk på at skifte logoet efterhånden som der dukker nye op, så bare kom igang, sæt jeres præg på stedet...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Anmeldelser - hvor skal de ligge

Indlægaf Burning777 » 7. apr 2011, 09:52

Claus-DK skrev:Nej jeg er da frisk på at skifte logoet efterhånden som der dukker nye op, så bare kom igang, sæt jeres præg på stedet...


Det er god stil...
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Anmeldelser - hvor skal de ligge

Indlægaf Claus-DK » 30. maj 2011, 11:55

Vil lige genoplive trĂĄden her..

Jeg har gået og tænkt meget over vores opdeling de sidste par dage og jeg er kommet frem til at "hvad skal jeg dog købe" og "anmeldelser" ikke rigtigt fungerer som jeg havde håbet på og jeg kan godt forstå at det er svært, for hvor går grænsen mellem en beskrivelse af en egentlig anmeldelse ??
SĂĄ hvis der er stemning for det vil jeg lade den forsvinde og flytte de trĂĄde der er til de relevante forums..

Hvad skal jeg købe, var tænkt som et sted hvor alle de tråde fra dem der er nye i hobbyen kunne blive samlet så det blev en slags miniguide til indkøb af grej, men jeg synes ikke rigtigt at den fungerer, måske når der er 500 medlemmer ?? og den type tråde har også en tendens til at havne i de forums hvor de måske skulle have været i fra starten..

Jeg har sĂĄ overvejet et musikforum, hvor musik kan diskuteres anmeldeles og sĂĄ videre..

Bare nogle tanker jeg har gĂĄet med..
Hvad siger i ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Anmeldelser - hvor skal de ligge

Indlægaf librarian » 30. maj 2011, 12:05

jeg tror også det vil være fint at samle informationerne under emnet (der er måske også en tendens til at anmeldelser bliver døde tråde...?)
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Anmeldelser - hvor skal de ligge

Indlægaf Buyer no 1 » 30. maj 2011, 12:37

Jeg kan godt se idéen med at samle det, fremfor fx at diskutere hovetelefoner i ét forum, køb af hovedtelefoner i et andet og anmeldelse af hovedtelefoner i et tredie.
Personligt ville jeg synes godt om et dedikeret musikforum.... 5musik

En tanke: Er det mon muligt i KSB at lave en sortering, så trådene med solgte artikler kommer til at ligge sidst? Og dermed at tråde med ting der stadig er til salg, automatisk kommer til at ligge øverst?
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Anmeldelser - hvor skal de ligge

Indlægaf Loevhagen » 30. maj 2011, 16:57

Siden forumet og antall medlemmer er såpass lite som nå i starten, bør det være noen få hovedkategorier.

Hvis man splitter opp i for mange kategorier, vil forumet fremstå som "dødt", og potensielt nye medlemmer lær være og registrere seg.

Når antall meldemmer øker, og aktiviteten øker, så kan man heller splitte opp.

Just my $0.02. :-)
Loevhagen

Brugeravatar
 
Indlæg: 272
Tilmeldt: 28. maj 2011, 14:57
Geografisk sted: Norge

Re: Anmeldelser - hvor skal de ligge

Indlægaf Burning777 » 30. maj 2011, 17:11

Efter lidt tid her på forumet er jeg Enig. Jeg synes også bare anmeldelser skal ligge under deres respektive kategorier. En speciel kategori til anmeldelser vil blive uoverrskuelig og rodet. Så hellere have en anmeldelse af forstærkere under forstærkere osv.

Der er jo også en fin søgefunktion som man kan bruge hvis man leder efter anmeldelser.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Anmeldelser - hvor skal de ligge

Indlægaf Claus-DK » 31. maj 2011, 00:02

Rart at der er enighed, sĂĄdan cirka..

ang. til salg og købs annoncer så bør vi når en ting er solgt skrive det i overskriften, jeg kunne godt sætte mig til at flytte rundt på trådene, men så skulle jeg sidde og overvåge ksb forumet og holde øje med hvad der sælges og hvornår og DET gider jeg ganske enkelt ikke...

SĂĄ en opfordring til at redigere overskriften sĂĄ der stĂĄr solgt, er hermed videregivet..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Anmeldelser - hvor skal de ligge

Indlægaf Buyer no 1 » 31. maj 2011, 00:09

Det med at markere i overskriften at noget er solgt, synes jeg faktisk fungerer rigtig godt.

Og jeg er med på, at du selvfølgelig ikke skal sidde og overvåge forummet! Det jeg tænkte var, at hvis vi fx kunne blive enige om at skrive "[solgt]" i overskriften når noget var solgt, kunne man måske automatisk sortere efter dette tag?
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Anmeldelser - hvor skal de ligge

Indlægaf Burning777 » 31. maj 2011, 07:08

Buyer no 1 skrev:Det med at markere i overskriften at noget er solgt, synes jeg faktisk fungerer rigtig godt.

Og jeg er med på, at du selvfølgelig ikke skal sidde og overvåge forummet! Det jeg tænkte var, at hvis vi fx kunne blive enige om at skrive "[solgt]" i overskriften når noget var solgt, kunne man måske automatisk sortere efter dette tag?


Det fungerer helt ok andre steder pĂĄ den mĂĄde...og efterhĂĄnden ogsĂĄ her. SĂĄ kan man altid bumpe sin salgsannonce op til top hvis den pludselig drukner i en hel masse solgte og lukkede annoncer.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Anmeldelser - hvor skal de ligge

Indlægaf Buyer no 1 » 31. maj 2011, 19:37

Så er det det vi gør :grin:
rulle4
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Anmeldelser - hvor skal de ligge

Indlægaf Claus-DK » 1. jun 2011, 02:05

SĂĄ har jeg fiflet lidt, med opdelingen..

Er det OK at have forhandlerdelen og køb og salg i samme kategori ??
Skal feedback være et separat forum på lige fod med køb/salg ??

Hvis nogle tråde er havnet de forkerte steder, er det bare synd, det må i lære at leve med.....




Nej sĂĄ rĂĄb lige op sĂĄ skal jeg nok fĂĄ det flyttet..

Hvad synes i ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Næste

Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster