Paypal



Paypal

Indlægaf Claus-DK » 7. sep 2011, 01:54

Jeg var lige inde på paypal og undersøge lidt nærmere..og det viser sig at der er en krone i gebyr når man subscriber med en krone, så det er bare at putte pæng i paypals lommer..

En 5er giver et gebyr pĂĄ 2,77 kroner

En 10er et gebyr pĂĄ 2,99

En hund giver et gebyr pĂĄ 6-6,5 kroner..til sammenligning

Så i praksis giver 120 kroner i subscribtion 10*12 et beløb på 84 kroner altså en tier mindre end en hund givet i et hug..
AltsĂĄ kan man med en hund spare 20 kroner og faktisk donere en tier mere..

Det kan jeg ikke helt forstå, men jeg synes at de subscribtions gebyrer er absolut vandvittige, det mindste er lige knap 30 %, det er det rene tyveri og jeg har det ærligt talt ikke så godt med at så stor en del af vores gavmilde brugeres pæng går direkte i Paypals lommer, det er meget forkert..

Så det skal jeg lige have kigget lidt nærmere på..

Måske man skulle ændre det til en årlig betaling i stedet og så sætte beløbne til noget mere ?? for det andet er sq for latterligt i min optik..

Jeg vil sætte stor pris på at hører jeres tanker om dette, da det jo er jeres pæng de "stjæler", det betyder ikke så meget for mig, jeg er bare glad for at der er nogle der vil donere 9musik

Men jeg er også Sdr Jyde og det er lidt træls at se at langt over 30% af de pæng, som I giver slet ikke når frem..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Paypal

Indlægaf Aquila » 7. sep 2011, 08:24

Ellers kan man bruge "gift" funktionen ;)
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Re: Paypal

Indlægaf Claus-DK » 7. sep 2011, 08:39

Det kan man så ikke ved subscribtions, jeg ved godt at det virker ved enkelte beløb, men den går ikke med den anden type..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Paypal

Indlægaf librarian » 7. sep 2011, 08:43

det lyder som om du skal give mulighed for at donere med et fast beløb en gang om året. man kan godt forestille sig, at nogen stadig vil vælge månedlig betaling, men der er vel plads til begge?
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Paypal

Indlægaf Claus-DK » 7. sep 2011, 08:48

Altså som nævnt betyder det ikke alverden for mig, men jeg synes bare det er synd at SÅ meget går til administartion..

1 krone muligheden vil blive fjernet, for det er jo kun Paypal der har glæde af den..

Jeg vil lige vende det med Ostebaronen, han plejer at have gode ideer til hvordan det kan se ud og gøres.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Paypal

Indlægaf Alpha » 7. sep 2011, 10:29

Claus-DK skrev:jeg synes at de subscribtions gebyrer er absolut vandvittige, det mindste er lige knap 30 %, det er det rene tyveri


Ja, Paypal tager sig godt betalt for deres service :twisted: . Penge sendt som "gift/gave" er vist stadigvæk gratis (dog ikke til alle lande), men hvis man benytter sig af en Paypal service som "Subscribtion", så koster det. Jeg har personligt ikke noget problem med at overføre penge manuelt en gang om året, og vil også fortsætte med at gøre det på den måde.
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland


Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster