Hvad er fremtiden for forhandlerdelen ??



Hvad er fremtiden for forhandlerdelen ??

Indlægaf Claus-DK » 29. sep 2016, 02:54

Jeg er endt som ene hane i gĂĄrden i forhandlerdelen, det er jeg ked af..

Jeg ville så gerne have flere forhandlere på vores side, men det skal være forhandlere der vil være med til at gøre hoved-fi bedre, end vi er nu, jeg tænker primært produkt toure her og dem vi har haft har været....ret tilbageholdende med begge dele, Brian var frisk og ham savner jeg..

Situationen med forhandlere er som regel at jeg kontakter dem hvis de dukker op hos os, tilbyder dem et gratis underforum, hvis de vil give igen, det vil de alle sammen, så man åbner dørene til sit lille barn (hoved-fi) i håb om at den nye gæst har lidt slik i posen, det har de bare ikke, enten kommer de for at se ungen, eller også vil de bare vise reklamer og fortælle hvor dygtige de er..
Når de så har været inaktive har jeg rendt dem i røven og opfordret og bedt om, de ikke snart træder i karakter og så går der et godt stykke tid, hvor jeg bruger tid og energi, på at skaffe mine kollegaer kunder og deltage her....
SĂĄ gĂĄr der et par mĂĄneder, sĂĄ gider de ikke mere og jeg kan sĂĄ have et tomt underforum stĂĄende...
SĂĄdan var det i 4 ĂĄr...

Det har jeg så lavet om på og strammet reglerne op, for jeg gad simpelthen ikke rende og tigge hos mine kollegaer, samtidigt med at jeg åbner dørene til verden´s bedste forum, for dem...

SĂĄ nu er jeg alene, dem der var gad ikke engang logge ind et par gange om ugen, sĂĄdan nogle forhandler ryger ud, jeg gider dem ganske enkelt ikke mere...

SĂĄ nu stĂĄr jeg lidt ved et punkt pĂĄ rejsen og spekulerer hvad skal vi stille op med vores forhandlerdel ???

Jeg har i princip altid været modstander af forhandlerdelen, penge og kærlighed skal ikke blandes er lidt min holdning. Jeg må dog også erkende at uden forhandllerdelen og hoved-fi, ville jeg slet ikke have en lille dejlig butik, med min livs drømmejob, vinkende forude, jeg skylder hoved-fi så meget og min biks er kun en lille del af det, jeg vil meget gerne være på forumet og lave toure og præsentere nye produkter og andre indfald, men kan også godt se at det kan komme til at give mig konflikter, det er kompliceret at være hippie og græsrod, samtidigt med man ejer en butik og er en ækel kapitalist, det giver mange personlige kampe..

Jeg vil aldrig begynde at lægge stilen om og proppe hoved-fi ned i hoved-grej, jeg kunne jo lave reglerne om, og anbefale løs og skrive stolpe op og stolpe ned, om det skrammel jeg gerne vil af med, jeg ejer forumet, det ville bare være så forkert at jeg ville gå rundt med en grim smag i munden resten af livet og mit lig ville nok også stinke...
Det ville være at sk... vores medlemmer op og ned af ryggen, først bygger de en kæmpe tekst tung database for os alle sammen og at bruge sådan en indsats som blikfang for en butik, det er jeg slet ikke i stand til, det ville være det største svigt jeg kunne gøre...

Så dette er ikke en hvordan kan jeg tjene flere penge på jer, på ingen måde, jeg vil bare gerne hører jeres meninger på dette emne, for jeg vil gerne have nogen at løbe om kap med i forhandlerdelen, det er kedeligt bare at tage tid på sig selv, sådan noget er ikke en god motivation for mig...
Det vil også gavne forumet med flere aktive forhandlere, mens inaktive mere er anledning til irritation hos medlemmer, de gider ikke svare og sådanne ting, så kan jeg rende og feje foran deres dør (eller kunne)...

Jeg har tænkt tanken at bare være ene biks på siden, det kan give mig flere fordele og bedre muligheder for at lave mere sjov.
Hvis jeg f.eks lod butikken betale for forumet ville det jo blive til et fradrag i stedet for en udgift og vores donationer kunne bruges på vores træf hvor de kunne forkæle de ekstra aktive medlemmer der kommer til det..

Der er mange mange muligheder og mange faldgruber og jeg vil gerne have jeres hjælp til dette, ny som gammel, lang, kort, klogt, dumt alt hvad du har af input vil blive værdsat og gennemtænkt.
Jeg sætter pris på at i er ærlige, i skal ikke holde jer tilbage fordi i er uenige i hvad i tror jeg gerne vil hører, en uenighed er ikke noget jeg tager anstød af, tværtimod ha jeg stor respekt for folk der giver deres mening til kende også selvom det er nogle idiotiske holdninger, det er det at man deler tankerne på emnet der er vigtigt, jo flere input, des bedre løsning kan vi lave..

Det blev lidt lang, men de er i vel vant til ?? ruller1 ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvad er fremtiden for forhandlerdelen ??

Indlægaf kvik » 29. sep 2016, 10:39

Jeg har altid undret mig over den manglende interesse fra brancheaktørerne. Kravene du stiller til dem er jo temmelig beskedne. Som det eneste deciderede head-fi forum i skandinavien skulle man tro, at eksponering på hoved-fi havde lidt økonomisk værdi. Hvert enkelt medlem har jo også et eget netværk (familie/venner/arbejdskollegaer), der kunne nåes/påvirkes. Så, jeg forstår det som sagt ikke.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hvad er fremtiden for forhandlerdelen ??

Indlægaf Claus-DK » 29. sep 2016, 12:52

Jeg har gået og tænkt om det var prisen der var forkert.
Når noget er gratis har det mindre værdi og interesse. Mine forældre købte i 1966 en skænk i afsyret eg, som er blevet passet og plejet siden og nærmest står som nyt, jeg købte en næsten magen til i Kruså genbrugscenter for 400 kroner.
Da min far så skænken, var hans første ord, den skal renses og have noget voks, hvortil jeg svarede at det ville aldrig ske..
Det forstod mine forældre ikke..

Indtil jeg forklarede dem at min skænk ikke var en investering som jeg havde sparet op til, det var den billigste reol der havde en passende størrelse og at jeg aldrig nogensinde,ville begynde at investere flere timer i at gnubbe den med voksklude, på kortere tid kan jeg tjene nok til at købe en ny..
Og en dĂĄse af den gode egevoks koster flere hundrede kroner..

For min mor og far har skænken været en stor del af deres ægteskab, det har været et vigtigt og meget dyrt indkøb, for mig var det en kasse med den rette størrelse til at opbevare mit rod i..
Samme skænk, men en enorm forskel i værdi og betydning..

Walbum har jo en af mine hvalpe, manden har været så hjælpsom på alle mulige måder og jeg ville gerne have foræret ham Irma, som en gave til en god ven som tak fordi han er så rar og god en person, men den gik ikke, der SKULLE betales af den grund af en foræret hund er en hund der ofte gives væk, når der opstår problemer, en gratis hund er lettere at skille sig af med end en købt, jeg synes jo det var noget vås,indtil jeg lagde mærke til at de fleste Gratis hunde faktisk havde et omflakkende liv og gik fra hjem til hjem, nå den passede ikke lige ind, videre...
Min første hund var åbenbart en meget heldig gratishund, hun var fantastisk og jeg savner hende stadig efter hendes alt for tidlige afgang for snart 3 år siden..

Så måske er problemet netop at det er Gratis, giver man 500 om måneden for en forhandlerdel, er jeg sikker på den VIL blive brugt og prøvet af, dem der har været har ikke en gang gidet sende en eneste ting på tur, man har intet investeret og kommer der ikke noget af sig selv, er det måske lige meget og man gider ikke mere..

Grunden til at det er gratis er at jeg er despot/diktator, jeg vil ikke skylde nogen noget, ingen skal kunne komme og sige til mig de har den og den ret fordi de har givet så og så meget og at gøre ting gratis, er en nem måde at løse det på..Hoved-fi er også registreret som NPO ( I kid you not) så vi må slet ikke tjene penge..
Som tidligere sagt er hoved-fi en udløber af min hippie del og butikken er min onde beregnende side, man kan godt have begge dele..

Et medlem sagde til mig da jeg var til træf, at han ikke forstod hvorfor jeg ikke smed de andre ud og smed mit logo i toppen og skrev sponsoreret af hoved-grej og så bare lade butik og forum hænger tættere sammen, have forumet som en service i butikken,jeg forstår godt tanken og når man kender lidt til mig, ved man også det ikke vil ende som et udstillingsvindue for min butik, men hvad tænker nye medlemmer der endnu ikke er medlem, når de ser at tingene hænger sammen som ærethalm bag facaden ?? vil de så melde sig ind ?? det er lidt min bekymring over den manøvre..

Eksponering på hoved-fi er GODT medlemmerne her har handlet for snart en ½ million i min butik, de sidste 5 år, at jeg så ikke kan finde ud af at tjene penge på det, er en anden sag, jeg kan se at mit salg er ligefrem proportionalt med vores medlems antal..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvad er fremtiden for forhandlerdelen ??

Indlægaf DavidB » 29. sep 2016, 13:20

Hej Claus, jeg synes din idealisme mht. til forrummet og forhandlerafdelingen er forebilledelig. Grundlæggende kan jeg godt lide den måde du har skruet det sammen på.

Når det er sagt så synes jeg godt du må være mere proaktiv i forhold til din egen forretning og dine produkter. Jeg tror du har lavet en regel for dig selv, om at du ikke vil nævne/fremhæve dine egne produkter, når folk spørger om råd til nye køb. Den del synes jeg godt du må slække lidt på. Foreslå de produkter du har, hvis du synes det er relevant. Du har en enorm viden inden for området og jeg tror godt folk vil høre din mening, og hvis du har et produkt du synes passer godt ind i det folk søger så nævn det. Det vil hjælper alle os, der ikke er lige så meget inden i tingene, og som ikke har lige så meget erfaring. Det er en jungle derude og det er svært at finde frem til de rette køb. Hvis du har noget at tilbyde i butikken, så kunne det gøre manges søgen lettere og du vil få mere salg. Og det har jeg det kun godt med. Jeg er sikker på du kun har ting i din butik du står 100% inde for, og folk vil alligevel hurtigt finde ud af, hvis der skulle begynde at komme bla bla bla fra dig, for at få et hurtigt salg.

Det er selvfølgelig en balancegang men den er jeg sikker på du kan mestre. Lige nu synes jeg den tipper for meget væk fra din fordel. Så meget at jeg nogen gange tænker, at der er en elefant i forummet…. Jeg tænker, “nævn nu dit produkt Claus, jeg tror personen ville blive glad for det”.

Det her har jeg faktisk ville skrive til dig noget tid. SĂĄ dejligt med denne mulighed :)
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: Hvad er fremtiden for forhandlerdelen ??

Indlægaf jacobask » 29. sep 2016, 13:23

Du har rigtigt mange gode pointer i dit indlæg omkring værdi og opfattelsen af værdi. Jeg er dog ikke sikker på at det nødvendigvis i denne situation vil give mere aktive forhandlere at det ikke var gratis - det kan også tænkes at det bare give færre forhandlere (færre end ingen - ok dårlig pointe).

Jeg skriver ikke dette for at være pessimistisk, for jeg syntes at dette er et af de bedste fora jeg har været på (selvom jeg ikke er så aktivt skrivende), men hvis man er lidt kold kan man godt spørge: Hvad er det for en værdi forhandlere får af at være her? Jeg prøver lige at argumentere dette lidt:

- Der er omkring 1000 brugere. Jeg ved godt at det er rigtigt fedt i forhold til at have drevet forummet op fra ingenting, men publikum fra en forhandler er ikke sĂĄ stort

- Mange af de brugere der er mest aktive ved lige præcist hvad det er de vil have, og følger meget med andre steder på nettet også. Dette går faktisk at reklameværdien er endnu mindre - hvis man har produktet i sin butik skal brugerne nok finde det alligevel, hvis man ikke har det er det svært at overbevise omkring alternativer

- Tour delen (som jeg syntes er fantastisk) vil nok aldrig rigtigt give ret meget overskud. Sender man en enhed afsted til en indkøbsværdi omkring 1000kr skal man nok kunne sælge 5-10 enheder grundet en tur for at det løber rundt? Eller er jeg helt galt på den?

I må endeligt ikke tage dette på den forkerte vis - jeg elsker dette forum, og måske netop fordi det er så "hyggeligt" og velkendt med den største venlighed jeg har oplevet nogen steder på nettet. Det er måske netop denne hyggelige stemning der ikke stemmer ret godt overens med forretning (i konventionel forstand)!?

Selvfølgeligt findes de, men jeg tror ikke at det er hovedparten af forhandlere som i den grad ofre så meget tid (og ressourcer) på deres hobby som så samtidigt er deres forretning som det ses for Claus.
jacobask

Brugeravatar
 
Indlæg: 127
Tilmeldt: 28. jun 2012, 09:19
Geografisk sted: LangĂĄ

Re: Hvad er fremtiden for forhandlerdelen ??

Indlægaf Burning777 » 29. sep 2016, 22:13

Nu ved jeg egentlig ikke om der i det hele tager ER nogle forhandler i Danmark ud over hoved-grej??? Der Hifi-Freaks som for mig er det bedste vi har i landet både med fokus på hovedtelefoner og andre gode produkter. De er i forvejen en kæmpe bidrags-yder til dette forum ved at have afholdt meets gennem flere år.

Så er der Headaudio der nu er drevet af nogle personer, der tilsyneladende ikke aner ret meget om hovedtelefoner men mere går op i e-handel. Hvor forhandles der ellers hovedtelefoner i Danmark? HiFi-klubben, Expert, Merlin, Fona, Elgiganten, Power, Bilka, osv... De af de store butikker der ikke allerede er lukket egner sig nok ikke lige som deltagere på dette forum. Tilbage er et par butikker såsom, Lydbutikken eller Vassago HiFi men for dem er hovedtelefoner stadig en kategori under tilbehør og nævnes knap nok på deres websites.

Derudover kan jeg for så vidt udemærket forstå, at man som forhandler ikke har lyst til at være her på forum. Hoved-grej har som erklæret formål, at finde så god lyd så billigt som muligt. Det ender ofte med kinesiske OEM-produkter, hvor der bliver solgt et lille antal med en lav avance (forestiller jeg mig?).

Hvis jeg havde en forretning som jeg skulle leve af, så skal der en vis avance på produkterne. De forhandlere der findes i Danmark er ofte enkeltmands virksomheder, der skal tjene en god skilling for at kunne leve af det. Hvis man så skal være her på forum, hvor fokus meget ofte er på billige kinesiske produkter, så er der to problemer i det. Det første er, at man kan vil have svært ved at konkurrere på pris. Det andet er at man muligvis ikke ønsker, at andre kunder forbinder sin butik med det image (som brand-værdi hed i gamle dage) som dette forum har. Vi er jo blot en samling glade entusiaster, der er nogenlunde lige så sexede som en pensionist-filatelist-klub. Det er ikke noget, der tiltrækker særligt meget hvis man er forhandler af high end hovedtelefoner.

Hvis dette forum skulle gøre sig spændende for den slags, så skulle det deltage i HiFi & Surround i København, så skulle man gøre sig mere gældende i både almindelig presse og i HiFi-pressen. Så skulle der et større end dansk perspektiv på tingene. Der skulle også nogle flere nye produkter ind gennem brugerne på hoved-fi. Det står lidt for stille hvis i spørger mig til, at det kan betale sig at spekulere i forhandler-sektioner...

Derudover tænker jeg også, at du Claus, nu anser dette forum som DIT. Det er for mig at se en ny udvikling der er sket siden du startede hoved-grej. Til at begynde med omtalte du altid forum som VORES og der blev samlet penge ind til driften blandt medlemmerne, der blev afholdt auktioner over produkter, hvor pengene gik til forum osv. Jeg har intet problem med at du "overtager" ejerskabet fra vores forum til dit. Det er op til dig. Du har helt sikkert brugt mange timer på dette men det er der også mange medlemmer, der har gjort og stadig gør. Så du skal gøre endeligt op med dig selv om dette forum er DIT eller om det stadig tilhører medlemmerne. Det bliver den beslutning, der kommer til at afgøre fremtiden for Hoved-fi.dk. Hvis forum bliver DIT, så kan du ligeså godt gøre det til en del af Hoved-grej. Hvis forum bliver til VORES forum så skal du give slip og lade andre få plads til at bringe hoved-fi andre steder hen end du lige havde tænkt. Jeg håber du tager dette positivt op for det er kun skrevet i en positiv ånd! :-)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Hvad er fremtiden for forhandlerdelen ??

Indlægaf Claus-DK » 30. sep 2016, 00:29

Gode punkter, Rasmus tak for dem..

Der er langt bedre avance på kinesisk OEM end der er på de kendte mærker, jeg sælger en billigere vare som ofte er lige så god og har en bedre avance end jeg kan få de hos de store, så der er du helt forkert på den..
Mit formĂĄl er mere lyd for pengene det er ikke helt det samme som sĂĄ billigt som muligt..

Jeg anser ikke hoved-fi som mit, hvis jeg gjorde det ville denne tråd ikke eksisterer, det er jo netop derfor jeg ikke bare gør tingene som jeg lige har lyst til den dag. Skal man gå helt ned og fluekneppe, har det altid været mit, jeg er ejeren af hoved-fi og det er jeg ligegyldigt hvad jeg selv og andre synes..
Det jeg tænker på når jeg skriver sådan er rent praktiske grunde, hvis i vidste hvor meget besvær det giver i f.eks dagpengesystemet at have et NPO forum, ville i korse jer, jeg skal forklarer mig overfor skat, for der er sq da ingen butiksejere der har noget der er gratis og medlemsdrevet, det er kompliceret sådan noget, skal jeg betale skat af donationerne ?? jeg har aldrig brugt pengene på andet end vores servere, men i princippet er det jo mine penge også selvom jeg ikke ser det som mine, det er hoved-fi´s ligesom hovedgrej´s penge er hovedgrejs, det er bare ikke noget de har den store forståelse for i det offentlige system, så når jeg siger mit er det bare at betale fra en anden konto og sige nej tak til gaver jeg bliver beskattet af, ingen tænker jo over at når man donere 100 kroner skal der betales skat af dem og jeg bryder mig ikke om at betale mere i skat end strengt nødvendigt..
Idéen er slet ikke min, det var en der sagde det til mig ved et træf, at det ville være en god måde..

Jeg ved også godt at der ikke er mange af den slags butikker i vores land og jeg må nok bare hygge mig alene her og det gør ikke noget, det er fint..

Mange har sagt til mig vi skulle skifte til engelsk og blive internationale, vokse blive store, men det forstår jeg slet ikke, vi er et dansk forum, skabt og drevet fra Danmark, det er godt, jeg er stolt og glad over at det overhovedet kan lade sig gøre på dansk og de begrænsninger det giver os genere mig på ingen måde..
Vi er et ekstremt aktivt forum, og har faktisk mange medlemmer i forhold til vores sprogområde, jeg vil vove at påstå at vi har en langt større andel af de potentielle medlemmer end f.eks Head-fi...
Jeg kunne have gjort det på engelsk og suget mange mange medlemmer på rockgrotto med mig, men det var jo ikke et engelsk forum vi manglede i Danmark, det var et dansk sted uden Hubba Bubba (og kan i huske den reference har i sq været her længe) og det var det vi skabte en sen nattetime for snart 6 år siden..Til ære for NC8000 9musik

Mængden af produkter der går gennem medlemmerne er svær at lave om på, jeg prøver med mine ture som netop er skabt til det formål og Gerner er også meget aktiv på det område og kæmper med næb og kløer for at finde ting til vores ture..

Der kommer stadig auktioner der gĂĄr til siden, der bliver stadig doneret, de ting er ikke holdt op, det er vist bare dig der ikke er sĂĄ aktiv som tidligere ;-)
Der er ikke den samme ånd og gejst som der var for 5 år siden, det ved jeg godt og det kommer der sikkert aldrig igen, det er ikke nyt og spændende mere, vi er blevet ½gamle og kedelige og sådan går det for det meste i livet...
Selv kan jeg da også godt mærke at man bliver slidt af at være så meget på, som jeg har været, der er altså ikke så mange ting der mangler at blive sagt, der er ikke den samme glød for tingene som der har været, forelskelsen er slut og det er blevet til et ægteskab på godt og ondt..

Det med retningen af forumet er ikke noget jeg har den store indflydelse på, hvis der er noget her der der har fået rettet deres indlæg eller fået dem slettet fordi ledelsen ikke brød sig om den retning, vil i ikke lige række fingeren op ???
Praktisk talt alle forslag er blevet prøvet af og jeg er da frisk på mere af den slags, men det er bare ikke noget jeg på nogen måde kan styre, forslag kommer med de tilfældige medlemmer vi nu engang får.
Det eneste jeg ikke acceptere og griber ind overfor er når folk bliver hidsige og ikke taler pænt til hinanden og spam, jeg er så inaktiv som admin på det område, jeg har en livlig kontakt med en masse medlemmer, så jeg er der, men i er sq alle så søde at det aldrig er nødvendigt at skælde ud..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvad er fremtiden for forhandlerdelen ??

Indlægaf Claus-DK » 1. okt 2016, 10:59

David@ ja jeg er nok lidt for streng ved mig selv, det er bare svært med grænser hvis de begynder at flyde ud og hvis man ikke selv opfører sig eksemplarisk er det svært at gokke andre i nøden når de ikke gør, eller svært er det ikke, men det virker lidt tyndt..

Det er svært for mig, de første år anbefalede jeg andre ting end jeg selv forhandlede, hvilket jo mere eller mindre var at sabotere mit eget salg, så det holdt jeg op med og så var der pludselig ikke rigtigt noget at komme med af input, jeg har malet mig selv op i den berømte krog og det lort tørrer åbenbart ikke lige på en formiddag, jeg vil jo gerne deltage mere, men jeg lytter stort set kun til egne ting og når det ikke er noget jeg sælger er det potentielle produkter til fremtidigt salg jeg lytte til og det bliver en kold dag et vist sted før jeg går i Elmutanten og køber lidt af kollegaens grej for at have noget at skrive om..

Problemet som jeg ser det, er ikke mig, jeg tror nemt det kunne gå, at jeg høfligt meldte ud at det produkt i min biks ville passe godt til personen. Problemet opstår så snart der dukker en ny forhandler op på forum, som måske ikke er i besiddelse af den største selvbeherskelse, så står man der om skal vurder om det er for kraftig en rød der er brugt, nuancer er svære, så bliver tingene mudret..

Jeg sidder da også og buldrer og brager indeni, jeg har jo af og til et produkt der passer lige ind til ønskerne og jeg må ikke.... musik10 musik10
Det er jo heller ikke en god service..
Det er jo en af de ting jeg kunne hvis jeg lukkede forhandlerdelen for andre, vi kunne i det mindste prøve og så kunne i tæve mig på plads med jævne mellemrum, det kunne godt gå, når jeg så havde fået blå mærker nok og har lært min plads at kende, vil man kunne lave nogle retningslinjer for fremtiden og andre forhandlere..
Det vil også være lidt farligt for mig selv, hvornår går det for vidt, hvornår kammer det over til at være et reklame indslag for min butik, jeg KAN råbe meget højt og tage farverigt tøj på og dermed til trække en del opmærksomhed og jeg gør det, jeg prøver altid grænser af, sådan er jeg..

Tak for din tillid og tiltro, men det er en vej der skræmmer mig lidt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvad er fremtiden for forhandlerdelen ??

Indlægaf Claus-DK » 1. okt 2016, 11:20

@Jacob
Godt tanker og pointer, touren giver stort overskud, den er i praksis gratis, kan jeg sælge tingen efter touren til indkøbspris + moms + porto er jeg på nul i udgifter og jeg sælger dem dyrere end den pris, så touren er rigtig smart for en forhandler der ikke har det store reklame budget, man får sit produkt ud og blive lyttet til og mon ikke vennerne også lige skal have et lyt, det går ikke viralt, men jungletrommerne har alle dage virket...
Det giver ikke en eksplosiv vækst, det er et lang sejt træk, men det giver faste kunder der kommer igen at have en god service og det er mere vigtigt end penge her og nu, i det mindste i min forretning..

Det er også derfor jeg ikke sender de etablerede mærker på tour, jeg kan ikke sælge dem med en passende rabat efter touren uden at tabe på dem, kunne jeg det ville ALT hvad jeg havde i min butik være på tour konstant også de dyre Audeze modeller, men de har ikke nogen stor dækningsgrad i % man tjener godt pr stk i kroner og ører, men i %er er mange af de andre ting bedre og når vi taler %er skal man også sælge nogle af dem på grund af touren og der tror jeg ikke det er en egnet salgsmetode..

Touren er efter min opfattelse ikke for de meget eksklusive ting, det er til de ting der ligger lige over det man finder i Bilka, det er et sted at dyppe tæerne uden at skulle springe i på det dybe..

Et produkt som feks qJAYS er lidt risikabelt og uklogt at sende på tour, men jeg synes det er fair når i hjælper med at sælge de ting der ikke taber ret meget i værdi mens i gør det, er det kun rimeligt jeg også tager min del af slæbet og sender de lidt sværere ting på tour..Jeg kan jo ikke forvente den samme kærlighed til forumet fra andre forhandlere, hvilket også nok er lidt svært for mig at sluge, alle burde jo knuselske dette forum ruller1 ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvad er fremtiden for forhandlerdelen ??

Indlægaf Claus-DK » 1. okt 2016, 11:23

Jeg vil meget gerne have flere input, jeg fĂĄr sĂĄ mange gode tanker af jeres ord...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron