Reviews



Reviews

Indlægaf Claus-DK » 8. okt 2011, 15:16

Jeg har gået og puslet med tanken om at lade review sektionen genopstå, dem der har været med fra starten vil vide at det havde vi allerede på dag et, men vi blev enige om at lukke den for vi var stadig med meget få indlæg og efter devisen hellere mere i få forums end lidt i mange forums, blev hele den sektion lukket igen, der var også diskussioner om hvor man så skulle diskutere anmeldelsen og hvor man skulle poste hvis man bare var glad for sine hovedtelefoner/amp eller hvad man nu går og er glad for..

Vi er nu nĂĄet et stade hvor vi har en del reviews og med Touren som jeg hĂĄber bliver en stor succes, vil der komme mange flere, hvilket er godt rullw3 rullw3

Så min store plan er følgende:
en kategori i udstyrsdelen kaldet anmeldelser, den skal så føre til et underforum med samme kategorier som udstyrsdelen

Jeg kunne så forestille mig at jeg får talt op hvor mange anmeldelser der er og af hvem, så kan jeg give Rasmus 9musik besked om lige at åbne 26 tråde om hans Beyer og så benytter mine gudeagtige evner og lade hans tekst opstå i disse indlæg, med mindre han selv har energi til at gøre det hele selv rullw3 rullw3

review trådene vil så blive låst så de ikke kan kommenteres, men med et link kan man jo hurtigt komme til det "rigtige" indlæg..

jeg kan også lade forumet være åbent for nye tråde, så er det nemt at klippe klistre sin reveiw over i det relevante forum ??

Skal samme review tråd indeholde flere reviews ?? eller skal hver review have sit eget indlæg ??

Forslag ??
Ideér ??
godt skidt ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Reviews

Indlægaf Claus-DK » 8. okt 2011, 17:55

Hmmm det ser ud til at jeg bare kan kopiere tråden og slette de næste indlæg uden at lave ulykker i den oprindelige tråd, så kan jeg selv flytte det hele med rigtig forfatter og det hele..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Reviews

Indlægaf Niels » 8. okt 2011, 18:45

Hej Claus.
Jeg synes det er en god at samle reviews i en trĂĄd, der ikke kan kommenteres. Det vil samle alle fakta og fjerne fnidder.
En trĂĄd pr. emne: Dvs Audio-technicha ATH-W1000 een trĂĄd der indeholder alle reviews om den enhed og ikke andet.

Mvh. Niels
Niels

 

Re: Reviews

Indlægaf Aquila » 8. okt 2011, 18:46

Rigtig god idé Niels!
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Reviews

Indlægaf Burning777 » 8. okt 2011, 19:02

Jeg synes alt hvad der har at gøre med hovedtelefoner skal være under hovedtelefoner. Både reviews og spørgsmål. Så jeg er modstander af et separat område til reviews. Men jeg hedder jo også Rasmus modsat. efter et review udvikler den tråd sig jo ofte til en diskusion om det pågældende produkt. Og så hører det jo hjemme hvor det ligger nu.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Reviews

Indlægaf Claus-DK » 8. okt 2011, 19:06

Jamen der vil ikke være åbent for at lave indlæg i det forum, de vil være hvor de hører hjemme, jeg vil bare lægge selve anmeldelsen 2 steder, så der vil ikke blive flyttet tråde eller noget som helst..

Jeg vil bare ekstrahere anmeldelserne og samle dem, sĂĄ drukner de heller ikke i udstyrs sektionen..

Prøv at se "test" forum hvor jeg lige kopierede en tilfældig tråd over, så kan du se hvad jeg mener..
Det vil være nogenlunde sådan det vil være..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Reviews

Indlægaf Niels » 8. okt 2011, 19:21

Det er nok et spørgsmål om anarki contra orden. Min preference er orden ((til en vis grad)når man har lavet databaser i et halvt liv, blir' man lidt skør), så jeg er med på Claus' forslag. Det ændrer jo ikke noget fundamentalt, men giver blot en mere enkel ingang til anmeldelserne.
Niels

 

Reviews

Indlægaf nc8000 » 8. okt 2011, 20:17

Jeg har samme holdning (og i øvrigt samme baggrund)
nc8000

 

Reviews

Indlægaf Burning777 » 8. okt 2011, 20:37

Claus-DK skrev:Jamen der vil ikke være åbent for at lave indlæg i det forum, de vil være hvor de hører hjemme, jeg vil bare lægge selve anmeldelsen 2 steder, så der vil ikke blive flyttet tråde eller noget som helst..

Jeg vil bare ekstrahere anmeldelserne og samle dem, sĂĄ drukner de heller ikke i udstyrs sektionen..

Prøv at se "test" forum hvor jeg lige kopierede en tilfældig tråd over, så kan du se hvad jeg mener..
Det vil være nogenlunde sådan det vil være..


Ahhh ok. Jamen det kan der jo ikke ske noget ved at samle det et sted.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Reviews

Indlægaf Buyer no 1 » 9. okt 2011, 13:03

Hvis testsektionen blot skal være en slags indholdfortegnelse eller stikordsregister over alle reviews, synes jeg det vil være fint.

Så kunne man lave en lille makro der automatisk opretter en indgang i testsektionen, hvis man sætter hak i en lille boks kaldet "Review", når man oprettter en ny tråd. Ellers skal man selv huske at oprette den ekstra tråd, og Claus eller Helledie skal huske at låse den.

Hvis altsĂĄ jeg, som mest er til struktureret anarki, har forstĂĄet det rigtigt.... ;-)
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Reviews

Indlægaf Claus-DK » 9. okt 2011, 13:37

Jeg skal nok stå for at flytte trådene, det er langt nemmere end at skulle ud i en eller andet teknisk løsning..

Så opstår der ingen forvirring om hvor tingene skal ligge eller i hvilket forum tingene hører hjemme, "test" sektionen skal ses som en samling af anmeldelserne, ikke noget man skal oprette tråde i, det vil ske automatisk med mindre man hedder Claus og Jonathan ...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Reviews

Indlægaf Buyer no 1 » 9. okt 2011, 13:46

Jamen, det er da bare god service rulle2

Er det det der lægges op til så, at anmeldelserne ligger ét sted (testsektionen), mens diskussionen af dem ligger et andet sted (spredt i udstyrssektionen)?
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Reviews

Indlægaf Claus-DK » 9. okt 2011, 15:03

nemmerlig
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Reviews

Indlægaf Claus-DK » 12. okt 2011, 01:00

Jeg er begyndt at kopiere trĂĄde, her til aften har jeg taget anmeldelser af hovedtelefoner, hvis jeg har overset nogle sĂĄ vil jeg meget gerne have besked, for der er godt nok mange trĂĄde efterhĂĄnden og her gik jeg og troede jeg havde en eller anden form for overblik over tingene.. *suk*

Anmeldelserne er lagt her viewforum.php?f=48
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Reviews

Indlægaf Claus-DK » 12. okt 2011, 01:11

Så er de først par reviews lagt som de andre vil komme til at se ud, hvad synes i ??
Er det en tåbelige idé ??
De låste tråde er dem der er "færdige" viewforum.php?f=48
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Reviews

Indlægaf Buyer no 1 » 12. okt 2011, 20:16

Umiddelbart synes jeg det er bedst at have anmeldelser og kommentarer samlet. Men for at få et overblik over hvilke anmeldelser der er, kunne et alternativ måske være, at lave en sticky tråd i de enkelte sektioner under udstyr (eller én samlet i selve udstyrssektionen), der hedder "Anmeldelser"?

Her kunne man så vedligeholde en liste á la:

  • Yuig G1A
    viewtopic.php?f=11&t=486
    viewtopic.php?f=11&t=486
    ....
  • Beyer T1
    viewtopic.php?f=11&t=447
    ....
  • Sennheiser HD650
    viewtopic.php?f=11&t=447
    ....

Jeg tænker det er nemmere at vedligeholde end at skulle kopiere til en ny sektion, og derefter oprette et indlæg med et link til anmeldelsen (den oprindelige tråd)?

Selve anmeldelsen vil jo næsten altid være det første indlæg i en tråd, så hvis man kun vil læse selve anmeldelsen, og ikke alle kommentarerne, kan man jo bare nøjes med at læse det første indlæg, og så gå tilbage til anmeldelses-tråden.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Reviews

Indlægaf Kolind » 12. okt 2011, 22:53

btw Claus, så kan du jo i stedet for at skrive at folk ikke skal skrive ting i "anmeldelses-delen" simpelthen gøre så det kun er admins eller redaktører f.eks som må skrive?
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Reviews

Indlægaf Claus-DK » 12. okt 2011, 23:59

Buyer no 1 skrev:Umiddelbart synes jeg det er bedst at have anmeldelser og kommentarer samlet. Men for at få et overblik over hvilke anmeldelser der er, kunne et alternativ måske være, at lave en sticky tråd i de enkelte sektioner under udstyr (eller én samlet i selve udstyrssektionen), der hedder "Anmeldelser"?

Her kunne man så vedligeholde en liste á la:

  • Yuig G1A
    viewtopic.php?f=11&t=486
    viewtopic.php?f=11&t=486
    ....
  • Beyer T1
    viewtopic.php?f=11&t=447
    ....
  • Sennheiser HD650
    viewtopic.php?f=11&t=447
    ....

Jeg tænker det er nemmere at vedligeholde end at skulle kopiere til en ny sektion, og derefter oprette et indlæg med et link til anmeldelsen (den oprindelige tråd)?

Selve anmeldelsen vil jo næsten altid være det første indlæg i en tråd, så hvis man kun vil læse selve anmeldelsen, og ikke alle kommentarerne, kan man jo bare nøjes med at læse det første indlæg, og så gå tilbage til anmeldelses-tråden.


Du mener at en trĂĄd man skal klikke pĂĄ med en masse links i er mere overskueligt end et forum hvor overskrifterne stĂĄr klar og er lige til at klikke pĂĄ ??

Kommentarer og reviews er samlet i den oprindelige tråd, anmelder forumet er som sådan møntet på nye medlemmer og ikke til de garvede, det vil give de nye et hurtigt overblik og være både nemt og overskueligt at gå til..

Dem som er på ofte går jeg ud fra læser reviewserne i de rigtige forum, hvor de vil være fuldt tilgængelige og klar til kommentarer, efter lidt tid vil de så kommer i det andet forum også..

MHT besværet er det til at overse, vi har jo ikke 25 anmeldelser om ugen og når jeg først er up to date, vil det tage omkring 49 sekunder at kopiere og oprette et nyt indlæg, så stort et arbejde er det altså ikke, på den anden måde skal jeg alligevel til at finde en tråd og redigere et indlæg, det er vel nogenlunde lige så tidskrævende som at oprette et indlæg ??

Jeg vælger den "besværlige løsning" fordi jeg synes det er den rigtige måde at gøre det på..
Og er ganske sikker på at nye og gæster vil synes det er godt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Reviews

Indlægaf Claus-DK » 13. okt 2011, 00:02

Kolind skrev:btw Claus, så kan du jo i stedet for at skrive at folk ikke skal skrive ting i "anmeldelses-delen" simpelthen gøre så det kun er admins eller redaktører f.eks som må skrive?


Det ved jeg godt jeg kan og det gør jeg også, men det er lidt lettere her til at starte med at jeg ikke skal fumle med adgangskoder og sårn hver 3 minut..

SĂĄ det er ene og alene af bekvemmeligheds hensyn at det er ĂĄbent...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Reviews

Indlægaf Claus-DK » 14. okt 2011, 00:02

Så er jeg ved at være nået til vejs ende, der mangler stadig reviewsne fra tour de hoved-fi, men dem venter jeg med til de er nået i mål da det er væsentligt lettere på den måde..

Har jeg glemt nogle ?? For der er godt nok mange tråde at skulle læse, hvilket jo er skønt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Næste

Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron