Hvor lang tid er man "online" ?



Hvor lang tid er man "online" ?

Indlægaf Burning777 » 21. okt 2011, 22:21

Jeg har tænkt på hvor lang tid man står som online?

Når man lige er inde fordi og læse seneste indlæg og straks forlader siden igen - hvor lang tid går der før ens session er udløbet og man ikke længere står som online på forsiden?
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Hvor lang tid er man "online" ?

Indlægaf Claus-DK » 21. okt 2011, 23:43

Jeg tror man forsvinder nĂĄr man logger ud, eller lukker browseren..
I mine statestikker er der så vidt jeg husker en tidsgrænse på en times tid og logger man ind to gange på under en time tæller det som et besøg.

Men det er et skud fra hoften, måske mere kyndige i internettes fagre verden ved det mere præcist, men du kan selv tjekke det hvis du har to PCer log ind og ud på den ene og undlad at logge ind på den anden og se om du forsvinder og hvor hurtigt du gør det..

Jeg er logget ind nĂĄr jeg er hjemme og vĂĄgen, da jeg har siden i et faneblad pĂĄ min browser, hvilket jeg da hĂĄber flere har..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Hvor lang tid er man "online" ?

Indlægaf nc8000 » 22. okt 2011, 00:12

Web kommunikation er asynkron så sitet ved ikke at du lukker browseren. Der er formentlig server site en timer og hvis man ikke har genereret aktivitet inden for et givet tidsrum registrerer serveren det som logget ud. Hvis man aktivt logger ud er det selvfølgelig noget andet
nc8000

 

Re: Hvor lang tid er man

Indlægaf Burning777 » 22. okt 2011, 09:08

nc8000 skrev:Web kommunikation er asynkron så sitet ved ikke at du lukker browseren. Der er formentlig server site en timer og hvis man ikke har genereret aktivitet inden for et givet tidsrum registrerer serveren det som logget ud. Hvis man aktivt logger ud er det selvfølgelig noget andet


Præcis! Jeg har som oftest også et faneblad stående åbent men uden aktivitet. Og det er her jeg tænker hvor lang tid ens session varer indtil man så ikke længere er online?
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Hvor lang tid er man "online" ?

Indlægaf Ostebaronen » 22. okt 2011, 11:38

Værdierne for time-out pr. default er:

Kode: Vælg alt
# token expirations
   define( 'TOKEN_EXPIRY',       60*60 ); # Default expiration of 60 minutes ( 3600 seconds )
   define( 'TOKEN_EXPIRY_LAST_VISITED', 24*60*60 );
   define( 'TOKEN_EXPIRY_AUTHENTICATED', 5*60 );


TOKEN_EXPIRY er for almindelige brugere, TOKEN_EXPIRY_AUTHENTICATED er for Administrator panelet.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Hvor lang tid er man "online" ?

Indlægaf Claus-DK » 22. okt 2011, 11:48

Hvis jeg slukker min laptop og løber op til min PC på 1.sal og tænder den og går ind uden at logge på står jeg ikke som online..
Så man står ikke en time som værende online selvom man ikke logger ud men bare slukker PCen..

Måske det bare virker sådan at man ikke behøver at logge ind hvis man kommer tilbage inden for en time, på den samme PC ??

Jeg ser mange medlemmer være online i kortere tid end 60 minutter, men det er nu kun når jeg rigtigt keder man jeg studere sådan noget..

Når jeg logger på adminpanelet skal jeg logge ind igen og der kan jeg så gå tilbage uden at skulle logge ind igen igen, men jeg har ikke rigtigt bidt mærke i hvor længe det holder..

Men nu kender jeg jo ikke til hvad tingene er sat til her..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvor lang tid er man "online" ?

Indlægaf Ostebaronen » 22. okt 2011, 11:52

Dette gælder kun for samme PC da det bliver gemt i cookies på din computer. Så når du vender tilbage parrer den nogle værdier som ligger i cookien med hvad serveren selv har gemt og logger dig automatisk ind.

Hvis I gerne vil have den logger ind automatisk lige meget hvad, kan jeg anbefale Last Pass som plugin til jeres browser, den kan gøre sådan noget.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød


Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster

cron