Er der en der vil overtage hoved-fi ?



Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf Claus-DK » 7. nov 2023, 01:19

Hoved-fi er i højrisiko for at forsvinde, vi har så lav aktivitet at hvert opslag koster mig omkring 20 kroner og det vil jeg ganske enkelt ikke betale for..
Så et eller andet skal der ske her, enten skal der samles ind til leje af server, så jeg kan begrænse mine udgifter til forumet, eller også skal en anden tage over..

Jeg har i hele forumet´s levetid selv stået med udgifterne og det vil jeg ganske enkelt ikke mere, slet ikke med den minimale aktivitet der er her. Jeg ved godt at jeg ikke selv skriver ret tit mere, men jeg mangler tiden og synes heller ikke jeg kan blive ved med at trække læsset, så jeg har nærmest trukket mig tilbage, jeg holder naturligvis øje hver dag og læser med, men aktiv kan jeg dårligt kaldes mere..

Hvis vi ikke finder en løsning forsvinder hoved-fi til April..

Jeg ville ønske at det ikke var sådan, men på et eller andet tidspunkt er man nød til at sige stop.

Man kunne nok finde et billigere webhotel, men jeg har ikke de tekniske egenskaber til at skifte, sĂĄ med mindre der er nogle der melder sig, vil vi ganske enkelt forsvinde..
Et billigere hotel kan være en mulighed, men det de luxe hotel vi har til 2200/år vil jeg ikke betale for mere..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf Mataugust » 8. nov 2023, 12:38

Det er lidt trist, at det er gĂĄet sĂĄ meget ned ad bakke med aktiviteten.
Har vi opnĂĄet vores mĂĄl?
Er interessen for kvalitet dalet?

one.com tilbyder 100 GB server for 89 kr./md. Det er da noget mindre end de 2200/år. Jeg har ingen anelse om hvor meget plads vi har brug for, men tænker det skulle være rigeligt.
Teknisk er det ikke så svært at flytte, det er mest tidskrævende, især databasen.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2751
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf Claus-DK » 8. nov 2023, 14:27

Jeg sad og kiggede lidt i går og ja jeg kan spare lidt penge ved at flytte server, men er det indsatsen værd ?
Vores aktivitet går kun en vej og det er ned, vores besøg er ret højt, når jeg kigger der er der næsten altid 50-70 besøgende, så der bliver læst og kigget en del mere end da vi havde 30 indlæg om dagen, det er lidt underligt sådan noget..

Jeg tror ikke det er fordi færre vil have gode ting, det kunne godt have indflydelse at omkring 60% har et sæt airpods og er tilfreds med det, men jeg aner det ikke.

MĂĄlet havde vi opnĂĄet dag 1, det var jo en fĂĄrkfinger til hifi4all.

Uanset hvad årsagerne er, har jeg selv nået et punkt hvor jeg ikke rigtigt gider mere, jeg er træt og mæt, 14 år er længe at skulle stå for det meste alene, jeg har ikke den store viden om det tekniske, men der har Osten altid været en god ven og været utroligt hjælpsom når det har været svært.

Pengene er ikke den primære årsag, men kunne vi holde os i live for 3-500 om året, ville det være spiseligt for mig at lade skuden blive i vandet, for der er jo ikke rigtigt noget arbejde med den aktivitet der er, på den anden side med den aktivitet der er giver det så overhovedet mening at fortsætte ??

Måske kunne jeg hente pengene hjem og tjene lidt ved at smide reklamer ind for min butik ?? ville jeg kunne se der faktisk kom lidt mønt den anden vej, ville det give lidt mere mening, men der står jeg så igen og ved ikke hvordan jeg skulle bære mig ad med det...

Det der gør mest ondt på det personlige plan er alle de timer, jeg og andre har brugt her, bare skal forsvinde og blive glemt, det gør ondt på en eller anden måde, jeg føler jeg svigter mit ansvar og det er ikke nogen rar fornemmelse at have..

Tiderne ændrer sig og vores format er en dinosaur, jeg besøger ikke selv andre fora mere og hvis man kigger på andre fora er det samme tendens, vi er blevet ædt af reddit/facebook/instagram og alle mulige andre medier..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf truebuie| » 9. nov 2023, 18:29

Det var lidt af en nyhed... Hvis man nu tar' de seriøse briller på, så kunne man jo nok have set det komme.

Håber selvfølgelig ikke at forumet ryger, men det har været noget stille de sidste par år. Selv om der ikke sker så meget længere, så er der jo stadig et hav af information, som forhåbenligt ikke forsvinder.
Jeg forstår dig dog godt, og ville nok tænke det samme, hvis jeg nu var i dine sko Claus.

Som der allerede er nævnt, så er der bestemt billigere løsninger, men spørgsmålet er jo nok snare, om det er besværet værd i sidste ende.

Sådan af nysgerrighed - Hvordan er forholdet egentlig mellem biksen og forumet her? Altså, er der mange som smutter her ind og kigger først / efter køb, eller er det mere hver sin ting.
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf Claus-DK » 9. nov 2023, 21:44

Jeg har ikke rigtigt nogle data pĂĄ forholdet, men jeg kan se 54 det seneste ĂĄr har klikket pĂĄ et link til butikken, men om det er tallet ved jeg ikke::
Jeg har da kunder herfra, mange mange medlemmer er jo so gamle venner, vi har kendt hinanden i over 10 år ved mange, men det er ikke her jeg sælger mine produkter, det er på google og nyhedsmails, når jeg ellers lige har et godt tilbud..

Jeg ville elske at vi var her for evigt, der skal bare en anden mand ved roret end mig, det er ikke kun pengene..

Du har været en af vores flittigste skribenter i nogle år og tak for det.

Hvor mange kunder her du via forumet ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf truebuie| » 9. nov 2023, 22:22

Fra selve forumet, så er der ikke specielt mange længere. De fleste der har haft interesse, har allerede købt. Så jeg kan nok tælle på én hånd, hvor mange ordre der er pr. måned.
Det er snare folk som kender en herfra, eller nogen som har set kablerne et eller andet sted, som holder det kørende.
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf Mataugust » 10. nov 2023, 00:05

Det er nemt nok at flytte hoved-fi til en anden, billigere, server, og jeg tænker, at man i phpbb kan lukke for nye medlemmer og nye indlæg. På den måde kan informationerne bevares, uden det i fremtiden kræver vedligeholdelse.

En redning kunne være en mere farverig indgang til siden med, admin godkendte, artikler og anmeldelser, og et ucensureret forum, som et underafsnit til dette. Men det ville kræve tid og programmeringsevner - og det er vel ikke lige det du leder efter lige nu.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2751
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf Ostebaronen » 12. nov 2023, 16:25

Der findes allerede Internet Archive, som allerede har størstedelen af hoved-fi arkiveret og kan findes her: https://web.archive.org/web/20230000000000*/hoved-fi.dk

Men at konvertere hele siden til en statisk side er muligt og giver gerne en hånd med dette. Den eneste udgift der ville være er domæne navnet som jeg også gerne holder i live, hvis det er den retning hoved-fi.dk går.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf Ostebaronen » 13. nov 2023, 09:24

Vi kan evt. ogsĂĄ flytte det over til https://hostingdk.net/webhotel.php bruger det i forvejen til email, og har allerede betalt for et par ĂĄr, men bruger ikke webhotel delen.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf Claus-DK » 13. nov 2023, 12:32

Jeg har et domæne på one com, til en mail, mon der også er webhotel med til den ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf Ostebaronen » 13. nov 2023, 17:21

Det kommer an på hvilket produkt du har hos dem. De har flere som indeholder forskellige e-mail løsninger. One.com er pænt dyre hvis man bare skal have e-mail :-/
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf Claus-DK » 13. nov 2023, 22:13

Jeg ved ikke lige sĂĄ meget om priser pĂĄ sĂĄdan noget, men skulle bruge en [email protected] mail adresse..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf Kolind » 14. nov 2023, 14:19

Det ville da næsten være synd at skrotte al den viden og poster vi har herinde.
Enig dog i at aktiviteten er kommet et sted hen hvor der nærmest er radiotavshed. Det er jo en skam, men hvis vi skal kigge lidt indad, poster jeg jo heller ikke det helt store selv længere.
At du, Claus, ikke længere orker at holde hjulene igang er helt rimeligt. Du har allerede lagt et enormt arbejde over årene. Og det økonomiske skal da klart heller ej være en parameter. Lad os flytte over på en mere økonomisk løsning. Hvis ikke Ostebaronen eller andre har mod på det, kan jeg også godt assistere med projektet.
Hvis Ostebaronen har et ledigt webhotel, lyder det helt oplagt tænker jeg?
Hvornår udløber det nuværende hosting?
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf Claus-DK » 14. nov 2023, 18:34

Der er god tid, vi snakker april 2024, sĂĄ der er ikke noget der haster som sĂĄdan..

Nu prøver vi lige i første omgang lige med en mindre reklame for verdens firmaet og ser om det kaster lidt af sig, hvis det gør og det kan dække mine udgifter, sker der ikke rigtigt andet end jeg bare betaler for et år mere.

Udover det, hvor er der så billige webhoteller ?? Jeg vil da gerne arbejde lidt på at finde en god løsning, for jeg har på ingen måde lyst til at vi lukker og slukker, så kunne jeg finde et billigere webhotel, ville det da være en let vej ud af problemerne.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf Mortenhoe » 15. nov 2023, 00:06

Jeg spytter gerne i, til bevarelsen af forummet. Synes næsten der er for mange gode timers læs og skriv, til at det skal gå tabt.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf Ostebaronen » 15. nov 2023, 22:16

Webhoteller såsom One og Simply tager sig godt betalt, for de tager sig af vedligehold af software, man kan få support osv. Men det er langt ud over det behov vi har. PHP er nemt at hoste, det samme med den MySQL database vi bruger. Tager ikke lang tid at sætte op nærmest hvor som helst. Det kan endda køre på en Raspberry Pi i et kosteskab med de mængder traffik vi har :lol:

Men lad os aftale at vi kigger på det igen en måned før du skal fornye næste år, så tager vi den derfra.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf Steffench » 23. nov 2023, 22:30

Hvor mange GB data snakker vi?

Jeg har ikke været aktiv herinde længe, men væk skal det da ikke.
Lad mig høre mere om hvor meget data vi cirka snakker om, så har folk bedre forudsætninger.

Jeg maintainer og hoster allerede en række PHP løsninger, store som små.. En fra eller til?
Steffench

 
Indlæg: 108
Tilmeldt: 2. mar 2017, 12:46
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf Claus-DK » 23. nov 2023, 23:01

Aner det ikke, der er en del fotos, vi holdte op med at spare plads for nogle år siden, da mange af de der billedeservere døde, skiftede navn, ejer eller folk slettede deres fotos, eller hvad ved jeg. Så vi havde en periode hvor der pludselig kom en masse indlæg med fotos der ikke blev vist..
Tror nok vores hotel har 100GB plads, men hvor meget vi bruger af den plads aner jeg ikke og jeg ved ikke en gang hvor jeg skulle finde oplysningerne..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf Claus-DK » 21. dec 2023, 18:04

Mataugust skrev:
En redning kunne være en mere farverig indgang til siden med, admin godkendte, artikler og anmeldelser, og et ucensureret forum, som et underafsnit til dette. Men det ville kræve tid og programmeringsevner - og det er vel ikke lige det du leder efter lige nu.


Hvad slags artikler tænker du på her ??


Det med ingen censur, har sådan set kørt siden dag et, har slettet enkelte indlæg, det ene var med trusler om rockere og så da NC blev lidt sur og begyndte at sprede gylle, ham savner jeg nu stadig, men han gik i klinch med en af vore medlemmer med udvidet adgang og så var det slut, det var lidt mere kontant afregning end ved ham den kompromissøgende og bløde ejer. ruller1 ruller1

Ellers har der aldrig været censur her..

Hvis det er et decideret "rant" underforum, bliver det et nej tak, vi havde "irritationstråden" som da var meget sjov, men også gjorde en del medlemmer triste, det er faktisk den største tråd jeg har slettet, ville gerne have beholdt den. Det var bare som om at de fleste godt fattede, at det skulle være en sjov tråd og ikke bare en stor spandfuld negativitet der blev hældt ud i verden, men de få ødelagde det for de mange og sådan er det jo af og til i livet.
Med det i baghovedet tror jeg et decideret brokke underforum, sikkert vil være sjovt i noget tid, men stille og roligt, bare give dem der læser det triste tanker og gøre dem i dårligt humør..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf Mataugust » 21. dec 2023, 22:34

Jeg er helt enig i at den er sĂĄ godt som ikke censureret, og det er egentlig det jeg mener med u-censureret.
Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg mener med farverigt, men sat op på en måde så folk får lyst til at blive hængene.
Måske, som én mulighed, en slags L&B for hovedtelefoner, men med et gratis, kompetent forum (det nuværende hoved-fi) som en underside til.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2751
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Næste

Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster