Der har været nogle stykker og de fleste synes hoved-fi er en fin idé, indtil turen kommer til hvor de skal dele noget med os, så er det ikke sjovt mere og så slutter den fest.
(Brian jeg savner dig)
Det har været et irritations moment for mig at skulle tigge andre forhandlere om at "betale" lidt for det jeg forærer dem, man ser ikke mange skilte fra Macdonalds hos Burgerking, men sådan har det været hos mig, mine kollegaer kunne frit bruge løs af vores fællesskab og var yderst tunge at danse med, når de skulle give igen, min pris var jo ikke penge men at de gav noget til forumet som helhed, produktture, konkurrencer et eller andet uselvisk..
Noget uselvisk skal man ikke tigge og bede om blive gjort, det skal lige understreges at ALLE der har været igennem havde sagt at de gerne ville dele og være med inden de overhovedet kom ind, men jeg skulle rende og tigge og plage, uden at få noget som helst andet end en følelse af at der rendte noget lunt og gult ned af ryggen på mig..
Det slutter nu.
Forhandlerdelen vil fremover komme til at hedde hoved-grej og der vil kun være den butik som hoved-fi har skabt, som driver værket og betaler gildet.
Jeg vil lave en rewamp af vores produktture, som vil foregĂĄ i min egen del, pĂĄ den mĂĄde er det klart og tydeligt at det er en butik og ikke et forum der stiller produkterne til rĂĄdighed, der vil blive betalt porto for deltagerene og glemmer man at skrive, er man ALDRIG med i nogen af mine ture igen, det er ogsĂĄ noget jeg ikke har overskud til mere, sĂĄ det vil blive koldt og kynisk, lever man ikke op til det man aftaler, kommer man ikke til at lave flere aftaler.
Der vil være max antal deltagere på, så evigheds turene vil forsvinde..
Sidst men ikke mindst tænker jeg at lukke mit webshop og udelukkende eksistere her på forumet, det er her jeg hører hjemme og jeg kommer ikke til at kunne leve af min butik, så jeg overvejer at flytte hjem igen..
Jeg kan se at hvis jeg skal leve af butikken skal jeg op og 4-5 doble min omsætning og det tror jeg ikke på, planen var fra starten af at give det 5 år uanset hvordan det gik og så tage en vurdering, det tog så et år at tænke, inden jeg er kommet frem til hvad jeg vil fremover med min butik..
Rent teknisk vil jeg afslutte min butik, jeg afmelder mit CVRnr.
derefter lukker butikken resten af året når jeg har nået 50.000 i omsætning det år (grænsen for hvornår man skal momsregistreres) jeg vælger den løsning fordi jeg bruger alt alt for meget tid på moms og myndigheder, i forhold til det overskud der er..
Jeg er ikke i knibe eller lider nød af nogen art og biksen kører glimrende, jeg tænker bare at så længe der er overskud til at drive dette sted, er det fint med mig..
Jeg ved også at hvis jeg skal øge min omsætning skal jeg til at bruge penge på revisor og alt muligt andet djævelskab og springet fra hvor omsætningen kan bære en revisor er på omkring 200-300 kilo om året og rammer jeg det stiger kravene til mine regnskaber og der kommer endnu flere omkostninger til..
Jeg har en lille fin og sund butik, tiden for små og sunde butikker er bare forbi, i dag skal det være størst og billigst, så det er urealistisk at tro at jeg kan have det som levebrød for jeg bliver aldrig størst eller billigst, jeg vil hellere være den bedste

Jeg vil meget gerne have kommentarer og forslag.
Intet er naglet fast, det er mere nogle tanker jeg har gået og haft og trængte til at få skrevet ned.