HAD AudioLAB Maestral (rør-forstærker)



HAD AudioLAB Maestral (rør-forstærker)

Indlægaf kvik » 11. jan 2014, 13:58

Kroatisk producent med rødder i DIY-miløet i landet. Fantastisk flotte rør-forstærkere og ikke mindst til betalbare priser - ONE €333, TWO €444 og THREE €520 (inkl moms). Sælges direkte fra producenten og på eBay.

Et’eren og To’eren er ren OTL (SE). Tre’eren er OTL+CAT (cathode auto-transformer), CAT-delen skulle gøre forstærkeren egnet til hovedtelefoner med impedans ned til 24 ohm. Alle tre forstærkere har både loop-out og preamp-out.

Disse forstærkere er ikke så kendte endnu, men de virker som kompetente alternativer til både WooAudio og LittleDot. Spændende og flotte produkter, synes jeg!

http://www.had-audiolab.com/product.asp?id=62
http://www.head-fi.org/t/685627/maestra ... tia-europe

Billede
Billede
Billede

Billede
Billede
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Sv: HAD AudioLAB Maestral (rør-forstærker)

Indlægaf sonder » 11. jan 2014, 15:12

Det ser rigtig interessant ud. De priser skyldes vel at de bliver lavet indenfor EU? Tror godt jeg kan ende med at tage en for holdet.
Gad vide hvilken af dem vil være bedst match med Beyer T1?
Udstyr: PC -> Windows Server 2012 -> Foobar -> Audio GD DI 2014 -> Hegel HD 25 -> Auralic Taurus MK2 -> Audeze LCD2 (fazor)
sonder

 
Indlæg: 185
Tilmeldt: 21. apr 2012, 14:49
Geografisk sted: Aalborg

Re: HAD AudioLAB Maestral (rør-forstærker)

Indlægaf kvik » 11. jan 2014, 15:24

Ja, så vidt jeg kan bedømme, er de nævnte priser gældende ved salg til EU-borgere. Hvordan sagen stiller sig ved salg udenfor EU, om den kroatiske moms fratrækkes, må man næsten undersøge selv, hvis man bor f.eks. i Norge ;-)

T1-spørgsmålet vil producenten sikkert kunne svare på. Læser du head-fi tråden, ser du at To'eren blev anbefalet til HE-500, ikke Tre'eren som man umiddelbart skulle antage. Noget lignende gør sig måske gældende for T1.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: HAD AudioLAB Maestral (rør-forstærker)

Indlægaf Lanzky » 11. jan 2014, 17:54

Ketil B skrev:Ja, så vidt jeg kan bedømme, er de nævnte priser gældende ved salg til EU-borgere. Hvordan sagen stiller sig ved salg udenfor EU, om den kroatiske moms fratrækkes, må man næsten undersøge selv, hvis man bor f.eks. i Norge ;-)


Norge er jo også EØS-land, så mon ikke du kan nøjes med at betale lokal moms.
Lanzky

Brugeravatar
 
Indlæg: 416
Tilmeldt: 22. nov 2012, 16:47
Geografisk sted: København

Re: HAD AudioLAB Maestral (rør-forstærker)

Indlægaf kvik » 11. jan 2014, 18:01

Nej, der kommer 25% norsk moms på al import - brugt, demo eller nyt - uanset om lokal moms er fratrukket eller ikke.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: HAD AudioLAB Maestral (rør-forstærker)

Indlægaf sonder » 16. feb 2014, 19:32

Efter at have skrevet frem og tilbage med Drazen fra HAD, har jeg nu bestilt en Maestral II.
Han mener den er det bedste match med T1 af de 3 forstærkere :)
Udstyr: PC -> Windows Server 2012 -> Foobar -> Audio GD DI 2014 -> Hegel HD 25 -> Auralic Taurus MK2 -> Audeze LCD2 (fazor)
sonder

 
Indlæg: 185
Tilmeldt: 21. apr 2012, 14:49
Geografisk sted: Aalborg

Re: HAD AudioLAB Maestral (rør-forstærker)

Indlægaf kvik » 16. feb 2014, 19:48

Her et par bruger-fotos fra head-fi af tre'eren - Det er vanskeligt ikke at blive en smule imponeret :-)

Billede
Billede

@Sonder: Interessant at både HE500 og T1 anbefales til to'eren. Gad vide hvilke hovedtelefoner tre'eren passer til? Sagde han noget om, hvorfor to'eren passede bedst til T1?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Sv: HAD AudioLAB Maestral (rør-forstærker)

Indlægaf sonder » 16. feb 2014, 20:22

Jeg havde egentlig også regnet med at det var III'eren jeg skulle have.
Ikke rigtigt men efter hans vurdering var II den bedste med 600 ohms bøffer.

Synes også de ser rigtig lækre ud. Min eneste anke er den røde lås på fronten. Synes ikke rigtig at farven passer.
Udstyr: PC -> Windows Server 2012 -> Foobar -> Audio GD DI 2014 -> Hegel HD 25 -> Auralic Taurus MK2 -> Audeze LCD2 (fazor)
sonder

 
Indlæg: 185
Tilmeldt: 21. apr 2012, 14:49
Geografisk sted: Aalborg

Re: HAD AudioLAB Maestral (rør-forstærker)

Indlægaf Anda » 16. feb 2014, 22:20

FEDT! Jeg gad godt være med i klubben, men må desværre nok indse, at der går noget tid før det lader sig gøre...
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: HAD AudioLAB Maestral (rør-forstærker)

Indlægaf kvik » 28. maj 2014, 23:02

Billede

HAD Audiolab Zephyr: In early March a gentleman from Italy contacted us (let's call him Marco) with request for tube headamps (three identical copies) that could drive dynamic headphones (low and high impedance), planar magnetics or ortodynamic headphones, ESL (STAX) headphones and listen this headamp as a standard triode amplifier (SET) on normal, but a highly effiency speakers.

http://www.had-audiolab.com/products/po ... mps-2a3-45
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: HAD AudioLAB Maestral (rør-forstærker)

Indlægaf McM_dk » 29. maj 2014, 09:16

Så kom dyret hjem, og fik liv i den. HMM. Den gør noget ved lyden/mig, kan bare ikke helt sætte ord på. Men den er WOW!

Billede
Billede
* Zigis RnG * HAD Maestral II * Eufonika H3 * Eufonika H14PE *
* Varna II * Henry MK1 * Aune X8 * *EWCG Discrete R2R HAT PI *
* Beyer DT990 * Beyer Amiron * Ollo S4R * Ollo S4 |
McM_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 428
Tilmeldt: 26. mar 2014, 19:42
Geografisk sted: 6600 Vejen

Re: HAD AudioLAB Maestral (rør-forstærker)

Indlægaf davidsh » 29. maj 2014, 12:41

kvik skrev:Billede

HAD Audiolab Zephyr: In early March a gentleman from Italy contacted us (let's call him Marco) with request for tube headamps (three identical copies) that could drive dynamic headphones (low and high impedance), planar magnetics or ortodynamic headphones, ESL (STAX) headphones and listen this headamp as a standard triode amplifier (SET) on normal, but a highly effiency speakers.

http://www.had-audiolab.com/products/po ... mps-2a3-45

Den må være ret dyr!
Jeg ville aldrig turde købe sådan en uden en ret betydelig mængde positive anmeldelser, men den er godt nok sej!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ã…rhus, Danmark

Re: HAD AudioLAB Maestral (rør-forstærker)

Indlægaf Euklid » 2. okt 2014, 21:07

Måske ikke en nyhed, da den blev introduceret i foråret, men interessant alligevel.
Nu er der også en Stax forstærker på programmet
http://www.had-audiolab.com/products/power/maestral-4stax

Måske ikke ligefrem billig, men i forhold til hvad man ellers ser af rør-grej til elektrostater er 649 EUR jo slet ikke galt ;-)
Euklid

Brugeravatar
 
Indlæg: 510
Tilmeldt: 12. okt 2013, 14:16
Geografisk sted: Køge

Re: HAD AudioLAB Maestral (rør-forstærker)

Indlægaf McM_dk » 17. feb 2015, 23:29

Sad News to report. We received word today that last night Drazen Markesic passed away. He was 45 and leaves behind his wife Amelie and son, George. He was not known to be ill, and his passing comes as a shock to all. No further information is known at this time.
* Zigis RnG * HAD Maestral II * Eufonika H3 * Eufonika H14PE *
* Varna II * Henry MK1 * Aune X8 * *EWCG Discrete R2R HAT PI *
* Beyer DT990 * Beyer Amiron * Ollo S4R * Ollo S4 |
McM_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 428
Tilmeldt: 26. mar 2014, 19:42
Geografisk sted: 6600 Vejen


Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster