Grado Heritage series GH1



Grado Heritage series GH1

Indlægaf Henrik_sdk » 16. jul 2015, 22:33

Nyt fra Grado.... i ahorn.
Billede

http://blog.gradolabs.com/grado-gh1/
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2385
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Grado Heritage series GH1

Indlægaf Ostebaronen » 17. jul 2015, 18:00

Det er sjovt at Grado kan overleve. Der er praktisk talt ikke noget nyskabning i den virksomhed. De genbruger samme formular om og om igen.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Grado Heritage series GH1

Indlægaf McM_dk » 17. jul 2015, 18:04

Sådan er det når man har et BRAND, så behøver man ikke overraske, nytænke eller gøre andet end man plejer at gøre. popsy

Ostebaronen skrev:Det er sjovt at Grado kan overleve. Der er praktisk talt ikke noget nyskabning i den virksomhed. De genbruger samme formular om og om igen.
* Zigis RnG * HAD Maestral II * Eufonika H3 * Eufonika H14PE *
* Varna II * Henry MK1 * Aune X8 * *EWCG Discrete R2R HAT PI *
* Beyer DT990 * Beyer Amiron * Ollo S4R * Ollo S4 |
McM_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 428
Tilmeldt: 26. mar 2014, 19:42
Geografisk sted: 6600 Vejen

Re: Grado Heritage series GH1

Indlægaf Gerner » 20. jul 2015, 22:14

Synes faktisk de ser ret kære ud. ;-)
De kunne nok godt komme op med nogle andre cushions.. For synes ingen af deres nuværende er særligt gode, hvilket nok også er derfor, at alle bruger de gule fra Sennheiser. rulle2
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Grado Heritage series GH1

Indlægaf Claus-DK » 23. jul 2015, 16:16

Grado er et sjovt firma, det virker som om de nærmest har uvilje mod at få deres forretning til at vokse..
For 8-10 år siden var de så omtalt på head-fi og så meget i vælten blandt hovedtelefonfans at de kunne have overhalet både Senn og Beyer, hvis de havde været oppe på dupperne...

Hele Europa skreg på Gradoer, men gad de sælge dem i Europa næ, de satte prisen så højt at de slog sig selv ihjel på det marked..??..

Da de andre store opdagede den niche, med meget dyre eksklusive hovedtelefoner og Grado var mere eller mindre enerådende med GS1000 til svimlende 6000kr, var det for sent for Grado, de blev totalt skudt i sænk af HD800, T1 og ikke mindst BEATS.
Jeg tror det var BEATS der var den store dræber, de var smarte og hippe, det er Gradoer bare ikke, de er Grimme og ligner noget fra 1948, så kan de putte fine drivere og så videre på, men de er i bund og grund magen til dem de brugte i ubådene under 1. og 2. verdenskrig og det gider folk jo ikke om BEATS så er pæne kan man diskutere, men de var smarte og betalte stjerner for at gå med dem og resten er historie..

Jeg tror at butikken Grado går glimrende og de tjener sikkert godt, men jeg synes at de er historien om et firma der sad på hænderne og kunne have været så meget mere..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Grado Heritage series GH1

Indlægaf davidsh » 23. jul 2015, 18:15

Dog holder de, til tider krampagtigt, på deres værdier og det de står for..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Grado Heritage series GH1

Indlægaf Claus-DK » 24. jul 2015, 02:09

Ja klart og det har jeg respekt for, jeg tror bare at de kunne have rykket op i en helt anden størrelse, hvis de havde været lidt mere vakse ved havelågen, de havde og har stadig horder af fans , smed de en eksklusiv komfortabel bøf på markedet, hvor kablerne ikke blev snoet og så videre, men med den ene ting der på nogen måde kan retfærdiggøre at der findes Gradoer nemlig lyden, ville de sælge som varmt wienerbrød....

Jeg forstår så bare ikke at det kolliderer med deres værdier at lave en større forretning..
Er det fordi ting skal laves på grej ældre end de fleste nationer i mellemøsten, at de ikke ser vækst som en mulighed, drejebænke fra 1923 er svære at opdrive og gør det svært at udvide en produktion ruller1 ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron