En ny begyndelse



Re: En ny begyndelse

IndlĂŠgaf telum » 27. jan 2020, 10:40

Fedt, tillykke!
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
IndlĂŠg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: En ny begyndelse

IndlĂŠgaf Claus-DK » 31. jan 2020, 12:24

I gÄr var jeg ude og se grunden, hvor bygningen jeg skal tegne skal vÊre, det er den undehylme stort med stort pÄ.
Fik ogsÄ hilst pÄ holdet jeg skal arbejde sammen med nÄr selve byggeriet gÄr i gang, sÞde og rare fyre fra Lithauen, det skal sÄ foregÄ pÄ engelsk, det bliver rart at fÄ det frisket lidt op..
Jeg har ogsÄ fÄet mit eksamensbevis med 10 tallet pÄ, sÄ er det kommet i orden.

Vi mangler nu kun at firmaet bliver endeligt godkendt til elever, hvilket er en formalitet, men stadig et hÊngeparti, nÄr det er pÄ plads skal vi jo skrive kontrakt og det hele falder pÄ plads.

Udover det har det vÊret en kaotisk uge, min far blev pÄkÞrt da han var pÄ vej pÄ arbejde, med det resultat at han har brÊkket lÄrbenet.SÄ jeg har vÊret i Esbjerg nogle dage og passe hans butik, selv er jeg sÄ lige nu sat pÄ bÊnken, da jeg var inde og fÄ fjernet en tilstoppe talgkirtel i lysken, min lille operation er ikke noget problem, men jeg er kan ikke rigtigt gÄ og passe en fysisk butik, de nÊste dage..
Jeg stĂ„r jo sĂ„ og skal i gang med nyt job, meget snart sĂ„ jeg har aftalt med min far at jeg kommer og holder LĂžrdagsÅbent til han er kommet pĂ„ hĂžjkant igen, sĂ„ der vil vĂŠre et lidt stort arbejdspres de nĂŠste uger/mĂ„neder, med minimum en seks dages uge, har dog valgt at starte med de LĂžrdage til nĂŠste uge, dĂ„ jeg for alt i verden skal undgĂ„ at min syning i lysken kommer til at give problemer, for det har jeg ganske enkelt ikke tid til..

Det gÞr sÄ ogsÄ at hvis man bor i Esbjerg og gerne vil lytte til nogle af mine produkter, er det muligt om LÞrdagen den nÊste tid, bare skyd mig en PB her og skriv hvad du gerne vil lytte til, sÄ tager jeg det med.

Mandag skal jeg ned pÄ min nye arbejdsplads og til et lille kursus omhandlende det program jeg skal tegne i nÄr jeg kommer i gang.

Bortset fra det gÄr det sin skÊve gang uden problemer..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: En ny begyndelse

IndlĂŠgaf Claus-DK » 3. maj 2020, 02:13

SĂ„ er der endelig sket lidt nyt..
Der har vÊret lidt opstarts problemer, fÞrst skulle min lÊrerplads godkendes og sÄ har der vÊret lidt ting med Corona virusen, sÄ ting har trukket alvorligt i langdrag..
Men jeg kom endelig i gang med mit nye job Fredag.

Det har vÊret knap sÄ sjovt at gÄ og vente i omkring 3 mÄneder pÄ at sÊtte sig i stolen, men sÄdan er livet nogle gange og man mÄ tage det sure med det sÞde.

Min far er sÄdan nÊsten komme pÄ hÞjkant og vil til at passe sin butik igen fra Mandag, sÄ det skal jeg heldigvis ikke gÄ og tumle med samtidigt med mit nye job, sÄ det er et stort plus og vil hjÊlpe med at reducere stressniveauet, hvilket nok skal blive en god ting.

Jeg var til et byggemÞde Fredag og det er godt nok et stort projekt jeg er koblet pÄ, jeg har regnet sÄdan lidt pÄ nogle mÊngder og er kommet frem til at vi skal bruge 17000 rummeter sand, cirka 350 lastbiler med 30 tons sand pÄ hver, det er helt absurd meget sand synes jeg og jeg er rigtig glad for jeg ikke skal hente det med en trailer og en skovl..

Hvis i har set pÄ TV hvordan de laver de store hÞjhuse, hvor de lÊgger de der metal gitre ned og plasker flydende beton pÄ, har man sÄdan nogenlunde en idé om hvordan vi skal stÞbe sokkel og gulv pÄ den enorme bygning der skal laves, vi snakker 5000 kubikmeter beton sÄdan lÞst regnet, et svÞmmebassin pÄ 50 gange 25 meter og med 2 meter dybt vand er 2500 kubikmeter, sÄ det er sÄdan cirka 2 af dem der svÞmmes i til OL vi skal have plasket ud over grunden, bare med beton i stedet for vand, jeg har jo arbejdet som mejerist i nÊsten 30 Är, sÄ jeg er vant til store mÊngder, troede jeg i det mindste..
Vi snakker om mellem 11000 og 12000 ton beton.

Til 1000 liter beton skal man bruge 3-400 liter vand det skal sÄ ganges med de 5000 cirka 1,8 millioner liter vand, det er meget vand skulle jeg hilse og sige, de store mejerier vi har herhjemme tager omkring 3-400.000 liter mÊlk ind pÄ et dÞgn og jeg ved lidt om hvor meget det krÊver at pumpe sÄdan nogle mÊngder, det er ikke bare noget man lige gÞr.

SĂ„ i denne weekend er mit hoved ved at sprĂŠnge i luften med en masse tal og andre ting jeg skal have part i at lĂžse, det skal nok blive fint og godt, det er jeg slet ikke i tvivl om, det er bare nogle helt Ă„ndsvage tal at have med at gĂžre.

SÄ jeg er i en meget meget spÊndende periode i mit liv lige nu, sÄdan en bygning pÄ stÞrrelse med en Bilka er lidt af en svendeprÞve at skulle op til, men for hulen hvor jeg bare glÊder mig til det hele og er samtidigt skrÊmt fra vid og sans over det samme, det er en god blanding og en der indeholde enorme muligheder for at lÊrer og samle erfaringer som ikke mange har...

Samtidigt er min butik ogsÄ gÄet lidt amok i Är, sidste Är slog jeg min rekord for omsÊtning med omkring 30% mere end den forrige rekord og i Är har jeg hver mÄned slÄet ny rekord i omsÊtningen, det er overvÊldende, lige nu er jeg pÄ cirka 3 gange mere som pÄ samme tidspunkt sidste Är, det er sÄdan ogsÄ lidt uvirkeligt for mig at opleve, men det er helt vidunderligt og jeg vil da lige sige tak til de af vores medlemmer der har vÊret med til at give mig lysten og energien tilbage i min biks, sÄ mange tak for det..
Jeg har jo de sidste 2 Är cirka taget 40 nye produkter ind, jeg har haft omkring 10 i de andre Är jeg har haft butik, det har svinget lidt, men jeg har aldrig haft sÄ mange som jeg har nu, jeg havde en periode med en hulens masse ting fra forskellige mÊrker som kÞrte som "dropship" hvor min butik primÊrt var et udstillingsvindue hvor man kunne bestille og sÄ sendte min grossist til kunderne, det var ikke sÊrligt sjovt pÄ den mÄde.

De fleste af mine nye produkter er Eartips og puder til hovedtelefoner hvor jeg mere eller mindre er gÄet allin, det er ikke varer som koster en bondegÄrd at kÞbe, hverken for mig eller mine kunder og det har sÄ gjort at jeg tog en beslutning om at sÄdan nogle ting ville jeg have flere af og det er sÄ bare vokset og vokset i omfang og der vil komme mere henad vejen, jeg kan fÄ puderne i smÄ mÊngder, hvilket gÞr at jeg ikke behÞver satse hele butikken for at tage 200 sÊt ind af en bestemt slags og skulle der vÊre en version der slet ikke sÊlger er det ikke sÄ slemt at have 5-10 sÊt af dem hÊngende inde i mit lille lager.

Eartips er lidt noget andet for der skal jeg kĂžbe dem i ret stort antal for at kunne have dem til priser jeg synes er rimelige, der kĂžbte jeg f.eks 2700 par i et hug, de er sĂ„ fordelt ud over 3 stĂžrrelser i det inderste rĂžr og sĂ„ i tre stĂžrrelser sĂ„ 9 varianter i alt, det var godt nok lidt mange og der er da stadig et stykke vej fĂžr det lille projekt kommer til at give et overskud, men de sĂŠlger OK og med tiden vil min kundekreds vokse er jeg overbevist om, da jeg ligger pĂ„ cirka Âœ pris af de kendte mĂŠrker og nogenlunde samme kvalitet.

Siden sidste indlÊg har jeg ogsÄ taget 5 modeller ind fra Shozy, de er alle sammen rigtig lÊkre inears og jeg hÄber de vil blive taget godt imod pÄ det danske marked, de er sÄdan nogenlunde on par med IKKOŽs kvalitet og en smule billigere.
Der er kommet en ny model fra OLLO ogsÄ, det bliver spÊndende hvordan den vil have det pÄ det danske marked.
Aune er jeg ved at have fuldt sortiment af ogsÄ, jeg holder mig med vilje lidt vÊk fra de transportable ting, da jeg lidt frygter at det er for farlig en vej at komme ind pÄ, jeg har ikke den store fÞling med hvor mange rent faktisk bruger afspillere og hvor mange af dem jeg kan fÄ til at skifte til en model fra Aune/Shozy, sÄ pÄ det felt er jeg lidt en tÞs.

Har ogsÄ taget et andet nyt mÊrke ind, Auglamour det er virkelig lavpris tror den dyreste model koster 400 kroner, det er hvad der bliver kaldt consumer hifi, altsÄ ikke helt sÄ hÞj en lydkvalitet som jeg er vant til at sÊlge, men det er produkter som giver rigtig god vÊrdi for en beskeden investering og sÄ synes jeg de laver nogle pÊne produkter i den kategori. Igen er det nogle ting hvor jeg ikke behÞver at kÞbe store mÊngder og dermed kan kÞbe beskedent ind og se hvordan det gÄr..

Mit nye design pÄ min webshop er ogsÄ ved at vÊre fÊrdigt efter snart 4 mÄneder, igen har Coronaen drillet og forsinket tingene, men vi er tÊt pÄ at gÄ online med det projekt ogsÄ.

Jeg er ogsÄ begyndt at lege med CustomArt, de er begyndt at lave universaler af deres produkter og jeg har vÊret i kontakt med dem om at blive dansk forhandler, jeg er bare lidt i tvivl om det er produkter som dels passer ind i mit koncept og om det er noget jeg vil kunne sÊlge, jeg er jo sÄdan lidt stÄlsat pÄ at kunne leverer varer der giver kunderne meget for fÄ kroner og CustomArt er sÄdan lidt dyrere, den billigste model koster omkring 3500 og jeg ved bare at i forhold til for eksempel IKKO og Shozy vil man fÄ mindre "bang for the buck" med deres produkter, de ligger mere oppe i feinsmecker omrÄdet og jeg kan ikke rigtigt finde ud af om jeg skal kaste mig ud i det projekt. Det er nogle spÊndende produkter og de lyder rigtigt godt..

Den opmÊrksomme lÊser vil nu ogsÄ kunne forstÄ hvorfor jeg ikke har vÊret sÄ hulens aktiv herinde de sidste mÄneder, det er ikke fordi jeg ikke gider eller mangler lysten, men der er kun sÄ mange timer i et dÞgn og i den sidste tid har mit fokus vÊret meget pÄ at udvikle og udvide min butik og sÄ naturligvis min nye uddannelse og efter knap 12000 indlÊg har jeg heller ikke sÄ meget nyt at byde pÄ...

Coronavirusen er ogsÄ en skruebold af dimensioner, alting tager bare lÊngere tid i Þjeblikket og mange ting strander i lufthavne i ugevis, hvilket er en daglig kilde til irritation, f.eks. har det ikke vÊret muligt at fÄ varer hjem fra Aune, som ligger i Wuhan, de sidste mÄneder og nÄr jeg sÄ endelig fik nogle da de Äbnede op for nogle uger siden, skal det hele sprittes af, ikke fordi jeg tror der er den store risiko for at fange en virus fra en papkasse, mere fordi det er det rigtige at gÞre og at jeg ikke pÄ nogen mÄde vil tage nogle former for risiko med mine kunders helbred, sÄ ALT fra Kina bliver sprittet af ifÞrt masker og handsker, det er trÊls sÄdan noget er nÞdvendigt, samtidigt vil jeg det stÄende i en uge fÞr jeg overhovedet vil sÊlge det..SÄ hvis i er trÊtte af Corona forstÄr jeg jer til fulde, det hÊnger ogsÄ mig langt ud af halsen..

NÄ det kom vist til at handle mere om min butik end om mit nye job, sÄdan udvikler ting sig lidt af og til, det er dejligt at skrive om hvad der sker i livet og hjÊlper mig med at fÄ alle brikkerne pÄ plads inde i hovedet, om det sÄ har nogen vÊrdi for folk der lÊser det er lidt mere tvivlsomt..

Pas pÄ jer selv og hinanden og kÞb en masse hovedtelefoner..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: En ny begyndelse

IndlĂŠgaf kvik » 3. maj 2020, 11:12

En digression.. Hvis du ikke vil have huset fuldt af skÊgkrÊ, sÄ skal papkasserne fra Kina ogsÄ i karantÊne, eller endnu bedre bortskaffes umiddelbart.
kvik

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: En ny begyndelse

IndlĂŠgaf Claus-DK » 3. maj 2020, 12:19

Hvad er skĂŠgkrĂŠ ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: En ny begyndelse

IndlĂŠgaf Claus-DK » 3. maj 2020, 12:23

ahhh googlede det lige, lede smÄ bÊster, jeg vil vÊre opmÊrksom pÄ at fÄ mit pap ud af huset hurtigt.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: En ny begyndelse

IndlĂŠgaf Claus-DK » 11. nov 2020, 23:14

Lige en update pÄ min fremgang pÄ uddannelsen.
Jeg trives pÄ min nye lÊrerplads, det at fungere som "leder" pÄ byggepladsen er en rolle der falder relativt let for mig, jeg har altid vÊret god til at lÊgge den slags puslespil og holde mange bolde i luften.
Mine tegninger af selve bygningen er fine men ligger lidt i dvale for tiden, da jeg siden 1/8 har vÊret pÄ skole.
PĂ„ skolen har vi haft fjernundervisning i "mit " tegneprogram, det var en Âœ dĂ„rlig oplevelse, det var noget rodet fjernundervisning med 6 forskellige lĂŠrere pĂ„ 5 uger, meget rodet og lidt svĂŠrt at finde den rĂžde trĂ„d i det hele, men noget mĂ„ jeg have fattet og gjort godt for jeg har fĂ„et et 10 tal for det jeg har afleveret... rulle2 rulle2 rulle2 rulle2 rulle2

I dag er jeg kommet i mÄl med et stÞrre projekt i skolen, en knap 80 siders rapport med tilhÞrende tegninger og i dag skulle det sÄ fremlÊgges, det er ogsÄ gÄet fint, endnu et 10 tal til mig rulle2 rulle2 rulle2

Skumpropperne har vÊret en stor succes og mine nyelige satsninger om at have nogle til AirPods er gÄet over alt forventning, det gÄr rigtigt fint med det projekt.

Shozy har ikke vÊret den succes jeg havde forventet, jeg forstÄr ikke helt hvorfor, da de bare er rigtig gode og til gode priser.
Auglamour er ogsÄ lidt halt pÄ det ene ben, de gÄr lidt langsomt ogsÄ.

OLLO har fÄet voksevÊrk og lavet om pÄ deres betingelser, sÄledes at de favorisere store forhandlere og vi smÄ skal spises af med en temmelig lav avance, sÄ der er jeg i en alvorlig tÊnkeboks, jeg holder af produkterne og det samarbejde jeg har med fabrikken, men jeg synes ikke jeg har lyst til at arbejde vildt meget for er avance der er vÊsentligt ringere end pÄ stort set alt andet jeg har rÞrt ved de sidste 10 Är, nÊsten lige sÄ ringe som Audeze var i sin tid..

Jeg har taget sivga og sendy ind, men hvordan det gÄr er lidt for tidigt at sige om endnu, men det er den model jeg havde forventet ville klare sig dÄrligst der sÊlger bedst 7musik 7musik

Jeg vil snart opgradere pÄ pude fronten, har lavet en ret stor ordre hos Brainwavz og vil fÄ 10 forskellige puder fra dem pÄ hylderne meget snart, sikkert i nÊste uge..

Sabbat er ogsÄ et nyt mÊrke, der er kommet til siden sidst, trÄdlÞse og gode og fornuftigt prissat, et hak billigere end MIFO men begge to gode mÊrker med fine produkter, jeg mÄ dog erkende at det stadig er lidt svÊrt at fÄ dem ud af butikken, de fleste vil have Sony, Apple og Bose og andet dyrt der prÊstere ringere til prisen, ikke et ondt ord om de 3 mÊrker men de koster lidt mere end jeg synes de burde nÄr jeg lytter til deres ting..

Fik jeg nÊvnt at jeg har fÄet 2 10 tal i dag ?? Jeg er sÄ pavestolt og sp stor jeg kan pisse ind pÄ 3.sal.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: En ny begyndelse

IndlĂŠgaf kvik » 12. nov 2020, 00:09

NĂŠsten uden sammenhĂŠng :grin:
(og fordi jeg ved, at du er hunde-elsker)

Gamle hunde kan godt lĂŠre nye tricks
kvik

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: En ny begyndelse

IndlĂŠgaf Claus-DK » 12. nov 2020, 01:20

Vil det sig jeg stadig kan nÄ at lÊre at tygge tyggegummi og gÄ samtidigt ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: En ny begyndelse

IndlĂŠgaf Claus-DK » 6. nov 2022, 22:17

SĂ„ blev jeg fĂŠrdig med min uddannelse...
Det vigtigste jeg har fundet ud af er at byggeri er usandsynligt kedeligt og det ikke rigtigt er noget for mig, samtidigt er byggeriet ved at ramme en mur og gÄ helt i stÄ..
SĂ„ der bliver fyret i stedet for ansat de fleste steder..

Det er sÄdan lidt sur rÞv...

Samtidigt blev jeg bare sÄ skuffet, da der hverken kom kort, gave eller noget som helst fra firmaet. Chefen gad ikke engang komme til afslutningen..
Det gjorde sq lidt ondt.
Den mand jeg har ligget vandret i luften for i nĂŠsten 3 Ă„r, taget alle opgaver uden at kny eller brokke mig, lavet masser af ting som slet ikke burde laves af en elev og slet ikke en teknisk design elev, ja han gad Ă„benbart ikke at komme..
Man fristes til at skrige "Dumme svin"

SÄdan er det altsÄ gÄet..

SÄ jeg tÊnkte jeg mÄ jo hellere finde mig et eller andet job, sÄ jeg tog et vikariat som truckfÞrer i 3 mÄneder, det er sÄ lÊnge overstÄet og den sidste uge der fandt jeg mig sÄ et andet job, nu er jeg blevet pedel hos en stor virksomhed der hedder Valmont, vi laver de der tÄrne som vindmÞller stÄr pÄ og ogsÄ rotorhusene, det er nogle vildt store ting skulle jeg hilse at sige..

Det har sÄ vist sig at vÊre et lÊkkert job, det er ikke noget jeg skovler penge ind pÄ, men jeg har faste arbejdstider, ikke noget overarbejde eller weekend arbejde.. Bare 38 timer og ikke nogle problemer jeg behÞver at bruge min fritid pÄ..
Jeg holder udendÞrsarealet ved den bygning jeg holder til i pÊn og ren, holder Þje med at aflÞb/vaske vandhaner og sÄdan nogle ting i orden, jeg sÊtter lidt hylder op, reparer lidt vÊrktÞj og en masse andre ting der opstÄr, et meget afvekslende job og jeg er god til at holde mig selv beskÊftiget med opgaver, sÄ jeg lever en stressfri tilvÊrelse og har ikke nogen chef der gÄr og holder Þje med at jeg laver noget (det er sÄ heller ikke nÞdvendigt) og det er faktisk lÊkkert med sÄdan et job..

Alle de kollegaer jeg sÄdan er i kontakt med roser mig og siger det aldrig har set sÄ fint og pÊnt ud og de bliver helt overraskede nÄr de spÞrger om jeg ikke lige kan....... For jeg svarer bare "selvfÞlgelig kan jeg det, skriver det i min lille bog og ordner det sÄ hurtigt og effektivt jeg kan, det er Äbenbart en lidt anden indstilling end de har vÊret vant til, sÄ der fÄr jeg en masse positiv respons..

Jeg har aldrig oplevet sÄ imÞdekommende og venlig modtagelse pÄ en arbejdsplads og min chef har indtil videre vÊret sÄ flink og venlig at man tror det er lÞgn, det er pÄ alle mÄder lÊkkert. Der er naturligvis nogle lidt ulÊkre ting der skal laves, sÄdan nogle stoppede aflÞb og piskummer er ikke det skÞnneste i verden at lugte til, men sÄ er det heller ikke vÊrre og jeg har ret hurtigt fundet ud af, at hvis bare jeg er lidt vaks og fÄr "svuppet" aflÞbene i vaskene, stopper de ikke til og det er sÄ meget lettere end at rende og skrue vandlÄse fra hinanden, bare sÄdan en vandlÄs tager lÊngere tid end at svuppe dem alle sammen, sÄ det minimere jo naturligvis de gener der er ved at skulle arbejde med kloakting..

NÄr jeg spÞrger om jeg ikke lige kan fÄ f.eks. en akkuboremaskine, bliver der ikke spurgt hvad jeg dog skal med den, der bliver spurgt "hvad for en vil du have ?" og sÄ fÄr jeg det vÊrktÞj jeg gerne vil have og nogle gange om ikke jeg skal have "sÄdan en" ogsÄ, det er lidt noget andet end jeg har vÊret vant til pÄ mejerierne, hvor vÊrktÞj man rent faktisk har brug for har vÊret noget man skulle bruge ugers tiggeri pÄ at fÄ, her er det bare "smut i byen og kÞb det du har brug for"

Det tempo jeg har vÊret van til pÄ mejerierne i knap 30 Är er langt lang hÞjere end det tempo der forventes nu, sÄ der er et godt overskud og jeg er ret flittig efter de standarder, det er nu meget rart at kunne arbejde stille og roligt og tage den tid det tager om sine opgaver, ikke noget stress og jag..

Det er ikke et job med de store interlektuelle udfordringer, det er ret lige til og enkelt og jeg er pÄ et punkt i livet, hvor det er meget rart..

Butikken lider under krigen og krisen, men jeg er ikke den eneste der lider der, det er generelt for alle brancher og butikker, jeg er droppet med nÊsten 50% i omsÊtning i forhold til sidste Är, men der er ikke rigtigt noget man kan pÄvirke og min mÄde at drive forretning pÄ gÞr at jeg ikke er i fare for at dÞ eller forsvinde, der er bare et mindre overskud og det er egentligt det.. Jeg venter bare til det bliver bedre og butikkens Þkonomi er sund og der er rigeligt med penge pÄ kontoen, sÄ krigen og krisen er mest et irritationsmoment end det er et problem.. Jeg har haft nÊsten 40 mÄneder i rap hvor min omsÊtning var stÞrre end samme mÄned Äret fÞr og det kunne sÄ ikke vare ved og de 50% er jo i forhold til mit absolut bedste Är og langt bedre end 2019, sÄ det skal jo nok gÄ..

Jeg har udvidet kraftigt pÄ mit tilbehÞr puder/propper og som noget ret nyt ogsÄ kabler, det er blevet min primÊre forretning og de ting jeg troede jeg skulle sÊlge hovedtelefoner/DAC/Inears mm er lidt blevet en biting, jeg sÊlger stadig lidt af det, men det er tilbehÞret der trÊkker lÊsset og jeg tror at jeg efterhÄnden er den stÞrste pÄ det punkt i landet... Det er jo godt nok, ikke helt sÄ sjovt som at sÊlge de store fine dyre ting, men mange bÊkke smÄ kan jo ogsÄ blive til en stor Ä..

Noget lidt stort er der dog pÄ vej, pÄ Tirsdag burde Hoved-grej No2 gerne ankomme til butikken, denne gang en trÄdlÞs hovedtelefon til lige omkring de 900 kroner, den er med AptX HD og Ldac, sÄ det er en ret kompetent hovedtelefon og lyder faktisk rigtigt godt. Det er ikke som med No1 et stort sats, jeg har kun taget 10 enheder sÄ det bliver en meget begrÊnset kundeskare der fÄr fingrene i dem, sÄ kÞb dem fÞr din nabo, der kommer ikke flere..
Planen er lidt at lave No3 No4 No5 o.s.v. pÄ samme mÄde, nÄr der ikke er flere 2ere tilbage finder jeg nummer 3 og sÄ fremdeles, det jeg benytter mig af er, at dem jeg handler med tror jeg tager 1000 stk pÄ et senere tidspunkt, sÄ logo og sÄdan nogle ting koster gratis...
Jeg ved ikke hvor mange gange jeg kan lave det stunt inden de bliver trÊt af mig, men jeg er ogsÄ lidt ligeglad der er efterhÄnden mange mange steder der laver nogle fine sager, sÄ det er bare at shoppe lidt rundt, sÄ burde det kunne fortsÊtte nogle Är frem i tiden..

Jeg er ogsÄ gÄet i gang med at undersÞge en shop pÄ Amazon.de, det er lidt mere kompliceret end jeg har evner til, Tyskland er ikke helt sÄ digitaliseret og internetificeret som Danmark, sÄ at finde oplysningerne og fÄ lavet de tekniske ting er for at sige det pÊnt ret svÊrt for en glad amatÞr.
SÄ jeg har i weekenden besluttet mig for at sÞge hjÊlp hos nogle tyske firmaer der tilbyder den hjÊlp, man kommer jo ingen vegne nÄr man hele tiden banker panden imod muren pÄ jagten efter en lÞsning, det er sÄdan nogle firmaer maget bedre til end jeg er. Jeg ved ikke hvad det koster, men det finder jeg jo nok snart ud af..
Mine tanker er at jeg vil vÊre den eneste i EU med Shozy, der er flere om buddet med Aune og IKKO vil ikke have jeg gÞr det, eller det ville de ikke have for 3 Är siden, det har mÄske Êndret sig siden, det skal jeg nok finde ud af nÄr tiden kommer..
Jeg har jo hele setuppet klar, jeg har produkterne, jeg har nogle gode producenter, sÄ det er i princippe bare at sende en kasse til amazon med nogle produkter og sÄ klarer de resten, det er lidt hÞje gebyrer de tager, men nÄr man regner efter sÄ er det ikke sÄ slemt igen, der er f.eks ingen kreditkorts gebyrer ingen betalingsportaler, ingen gebyrer i en webshop, der er en masse smÄ udgifter som nÄr man lÊgger dem sammen ikke er sÄ langt fra amazons ene gebyr, det er nok omkring de 5% mere og for de 5% fÄr jeg pakning, forsendelse og hÄndtering af returvarer, det er ikke noget der skrÊmmer mig og der er jo en enorm kundebase pÄ Amazon, sÄdan omkring 150-200 gange stÞrre end Danmark, sÊlger jeg absolut intet pÄ Amazon er det jo yderst begrÊnset hvad der er af udgifter pÄ det, mener det er omkring de 40 Øvro om mÄneden for en professionel shop..
Det skal da prÞves og sÄ er jeg ogsÄ klar nÄr Amazon dukker op i Danmark..
Det bliver spĂŠndende..

Mine standere gÄr lidt langsomt, men det er svÊrt at vide om det er krisen eller produktet eller prisen eller..... Det er dog allerede en langt langt bedre forretning end mit forrige eventyr med at male hovedtelefoner, der er allerede et fornuftigt overskud pÄ projektet, sÄ det er i det mindste ikke en udgift...
Jeg har ligget lidt brak pÄ dem de sidste uger, det har som man kan lÊse vÊret et lidt rodet Är for mig, 3 job pÄ under et Är er lige i overkanten, sÄ jeg regner med at energien vender retur, nÄr jeg har vÊnnet mig lidt til hverdagen som pedel, for det job har jeg ikke tÊnkt mig at skifte ud sÄdan lige forelÞbigt (der kan jo ske meget, sÄ man skal aldrig sige aldrig)..

SÄ det blev en "ny begyndelse" for mig, faktisk flere end forventet og ogsÄ noget temmelig andet end jeg havde regnet med, men jeg er fuld af optimisme pÄ fremtiden og glÊder mig til den..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: En ny begyndelse

IndlĂŠgaf Kolind » 17. nov 2022, 12:00

Det lyder da som et rart sted i det nye :)
Har du ikke planer om pÄ sigt at finde et job som kan udnytte de tre Ärs uddannelse sÄ?

SpÊndende med flere hoved-grej bÞffer ogsÄ.
Grej
- IndsĂŠt i dine tanker her en sej sĂŠtning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: HolbĂŠk

Re: En ny begyndelse

IndlĂŠgaf Claus-DK » 17. nov 2022, 21:10

Hvis det rigtige job dukker op, vil jeg da sĂžge det..
Men jeg har gennem livet lÊrt at det er vigtigere hvem du arbejder med end hvad du arbejder med og jeg er da begyndt at forstÄ mere af mere af hvad de siger, det stÊrkt sÞnder jyske sprÄk kan vÊre en udfordring, selvom jeg har boet hernede i 16 Är, har de fleste Är vÊret med jobs et stykke vÊk fra sÞnder Jylland, sÄ jeg har ikke vÊret synderligt meget i kontakt med de lokale dialekter, men det skal jeg hilse og sige jeg er nu..
Nogen gange nÄr der kommer et eller anden lyd der burde vÊre en sÊtning, stÄr jeg bare og fatter ikke en bjÊlde ag hvad der bliver sagt, man forstÄr de fÞrste par ord snubler over det 3. og fÄr ikke mere med efter det..

Hoved-grej No2 er landet hernede og jeg er i gang med at teste dem, som de fleste andre fulle size er de ikke skiĂ© goe nĂ„r det blĂŠser en Âœ pelikan, der er noget vindstĂžj specielt de sidste par dage med kuling har det vĂŠret lidt for meget, men det tror jeg det ville vĂŠre med hvad som helst...
De er pÊne, ser ikke ud til let at fÄ skrammer (De fÄr nogle bank i lÞbet af en dag), lyden skuffede mig lidt fÞrste gang, men jeg kom frisk fra Shozy Magma fra Aune Bu2 og det er jo sÄdan et lidt barskt sÊt at fÞlge efter, sÄ de fik lige lov til at ligge og spille lidt pÄ bordet...
Andet mÞde var noget bedre, jeg har brugt dem i dage 9 pÄ arbejdet og stÞjdÊmpningen er fin, jeg har gÄet i timer med sÄdan en "motorkost" og der bliver stÞjen nÊrmest fjernet, det er ikke som om man ikke kan hÞre den, men det dÊmper faktisk pÄ niveau med et sÊt inears, det er pÄ en anden mÄde den dÊmper, men de er gode til at fjerne dybe lyde og dÊmper ogsÄ fint henover resten...
Komforten er sÄdan lidt henad Valco, lette og komfortable og jeg bruger 2 ud af 5 klik i hver side sÄ der er ogsÄ mulighed for dem med stor hoveder..

Lyden er sÄdan lidt u formet, lidt ekstra bas lidt ekstra diskant og en blÞd overgang, det virker til at de bliver bedre over dagene, det er ikke lykkedes mig at kÞre dem flade endnu, de har vel omkring 20 timer pÄ sig og 80% tilbage, det ser fornuftigt ud..
MÄske er det mig der har vÊnnet mig mere til lyden, men jeg synes de sidste par dage er kommet noget mere til live, sÄ 15-20 timers motion er vel ogsÄ en OK burnin tid, der er faktisk en ret god detalje rigdom i musikken, jeg kan faktisk hÞre forskel om jeg kÞrer fra HiByén med lossless filer og sÄ fra Telmores musiktjeneste den er vist 256-325, sÄ det er bestemt en trÄdlÞs teknologi der har potentiale til at give os yderst kapable trÄdlÞse bÞffer, med mindre man er pisket til at kÞre AAC, fordi en mindre producent af smartphones har besluttet at det er fint nok..

De kommer i en lÊkker kasse ogsÄ meget lig den fra Valco, de lÊgger sig lydmÊssigt lige i sweetspottet mellem valco og ankbit og det er jo meget praktisk..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

ForegÄende

Tilbage til Claus-dk's blog

Hvem er online

Brugere der lĂŠser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gĂŠster

cron