Så går det løs..



Så går det løs..

Indlægaf Claus-DK » 20. maj 2011, 10:05

Blogs blogs blogs..

Hvad skal man dog skrive om ??
Ideen med blogs var nemmere end den egentlige blog, tror jeg nok..

Dagen i dag er jo store Bededag og vi skal jo sæføllig have varme hveder, det går ikke uden. Ellers er der ikke det store i støbeskeen her på en dejlig solrig maj dag, jeg sidder ved siden af knægten som spiller "Pixeline" på sin egen laptop, flere har sagt til mig at det er da alt for tidligt at give nogen en PC og det kan godt være de har ret, Arthur er jo "kun" fire, selv synes han jo han er stor og stærk og jeg har en tendens til at være enig musik11 musik11
Hvorom alting er så ælsker han at sidde og surfe på youtube og spille Pixeline og jeg slipper for at der sker alle mulige ulykker på min PC rulle6 rulle6

Det ser ogsĂĄ lidt cool ud at sidde skulder ved skulder med hver sin PC musik17

Men det var planerne det drejede sig om, men jeg har jo ingen ....

Jeg SKAL have kigget på min Zero i denne weekend, for jeg har valgt at skille mig af med den og jeg kan jo ikke rigtig sælge noget der er i flere dele 7musik 7musik

Mine forældre kommer Søndag, så der er da lidt at se til, der skal nok dukke en masse andre ting op, det gør der når man har en 4 årig i huset, men lige her Fredag formiddag er det godt nok meget fredeligt..

En ting ved jeg dog og det er at de store udflugter og arrangementer bliver der ikke noget af i denne weekend for jeg skal da godt nok lige se cykelløb, der er nogle helt vilde bjergetaper i Giroen, som jeg glæder mig meget til at følge, sikkert mere end rytterene musik17 musik17

Hvad skal vi dog finde på ?? Man skal jo lave nogle far/søn ting når man har muligheden for det, det ender sikkert med en tur ned til den lokale lille sø, med et par fiskestænger og et glas maddiker, så kan vi fange lidt skaller og nyde vejret og freden, det er nogle studer jeg selv sætter pris på og jeg synes også det er vigtigt at vores børn lærer at det er OK at sidde stille og roligt og vente på noget der måske kommer, det er nogle gode egenskaber at have i en tid hvor alt er med strøm og mange af de aktiviteter vi laver er drevet mere af batterier end muskelkraft..

Så på det niveau er fiskeri meget primitiv og oprindelig, ja jeg bruger da nogle fede ord og er politisk korrekt, samtidigt kan jeg jo så også bibringe at man skal behandle dyrene og naturen med respekt, ikke noget med at smide affald i naturen, man skal behandle fisken med respekt når den er fanget, krogene skal nænsomt og uden at ødelægge fiskens mund fiskes ud af munden på dyret, hvorefter den skal sætte forsigtigt i vandet igen.
Det kan godt virke lidt kulret at fange en fisk med en spids og potentielt farlig krog for at lære børn at behandle dyr godt, men det vigtigste er jo at han har det sjovt og at det er spændende at være på tur med far og sidde og bade en orm er nok lige kedeligt nok..
SĂĄ vi er lidt onde ved fiskene, for fiskenes skyld....

Sikke noget vås vil mange sikkert sige man stikker ikke fisk med kroge fordi man holder af fisk, men hvis man ser på det lidt større billeder er de mennesker der bekymre sig mest om vandkvalitet og fisks ve og vel jo lystfiskerene, de står jo bag de projekter som har bragt laksene tilbage i vandløbene og har gjort meget for at fiskene skal få bedre livsbetingelser, de store projekter er jo ikke blevet lavet fordi folk synes det er sjovt at stikke kroge i fisk, tingene bliver gjort for at naturoplevelserne skal være større og bedre, hvilket jo i sidste ende kommer både dyr og mennesker til gode i det lange køb..

Jamen man behøver vel ikke være lystfisker for at være god mod fisk ??
Nej det gør man bestemt ikke, men hvis man ikke "bruger" vandene andet end til at nyde udsigten er det jo lidt ligegyldigt hvor dybt det er og hvordan insekterne og fisk trives i det, råddent og dødt vand ser jo ligesådan ud som sundt og godt vand, men det er kun det sidste vi kan bruge og som giver gode forhold for dyr og mennesker, så en hvis interesse i at benytte vandet og omgivelserne er meget bedre for søen og fiskene, end dem som bare bruger området til at kigge på..
At det så koster en rift og af og til en død fisk er ikke noget jeg kan se som et problem..

Lystfiskeri er også en hobby hvor man kan nyde et par stunder i ro og fred med et par dejlige høretelefoner på hovedet, hvilket jeg tror en del her synes er en fin ting..
Nogle dage er det faktisk lidt træls at de tåbelige fisk forstyrrer freden med deres hiven og sliden i min line.. 1musik

Nu hvor mit første indlæg kom til at dreje sig om lystfiskeri og endda også lidt etik og naturpleje, vil jeg da lige nævne hvilket grej jeg/vi bruger, jeg bruger en "Ron Thomson" 6 fods ultra light stang med et lille bitte "shakespeare" hjul på, det er et sæt hvor en fisk på et kilo bliver en udfordring og kommer der en Suder eller Karpe/Karusse og snupper maddingen har man en virkelig udfordring, det gælder jo om at gøre selve kampen med fisken så fair som mulig, dog med en fordel til mig rulle6

Arthurs grej er lidt mere robust, i dag kan man faktisk købe rigtig fine begynder sæt i Aldi/Netto/Fakta og hvad de ellers hedder, byggemarkeder kan også levere fine stænger, hjulene der er med i de sæt er knap så gode, de kan snildt bruges, men er lidt store og kluntede til det fine fiskeri skallefiskeriet er, så det er en "discont"stang med et godt Shimano power aero i størrelse 1, jeg gider ikke have et lortehjul med i tasken, for linekludder er det værste der findes og noget der virkelig dræber lysten og den gode stemning og det ønsker vi ikke, der er heller ikke noget der er mere irriterende end at spilde livet på middelmådige produkter, prisbevidst skal man jo være, men nærig er ikke en egenskab der er af det gode..

Nu gider jeg ikke rigtig skrive mere og at sidde og læse mit vrøvl er jo også kun sjovt og interessant i mindre doser 9musik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Så går det løs..

Indlægaf Claus-DK » 20. maj 2011, 10:48

Kommentarer er meget velkomne
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Så går det løs..

Indlægaf nc8000 » 20. maj 2011, 11:33

Weekenden stĂĄr pĂĄ arbejde men 14:30-17:30 er helliget EuroSport:)
nc8000

 

Re: Så går det løs..

Indlægaf brian » 20. maj 2011, 12:17

Jeg vil fremover nøjes med at læse blogs men sites første skal lige have en kommentar:

En rigtig god start. Nu ved jeg lidt mere om dig og ser frem til mere.

Brian
brian

Brugeravatar
Forhandler
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 11. apr 2011, 15:41
Geografisk sted: Slagelse

Re: Så går det løs..

Indlægaf Claus-DK » 20. maj 2011, 14:08

Det ville være synd at sige at fiskene kastede sig over vores krog, men en fire fem stykker blev det da til.

Billede

Billede

Billede

Billede

et par stemnings billeder, det er nu sĂĄ smukt pĂĄ landet musik15 musik15

Hvad der er mere spændende var hvad vi så, der var blandt andet en snog/stålorm der var ude og svømme, et par firben var der også, frøerne kvækkede så det var en fryd, ja jeg kan godt lide krybdyr og jeg bliver altid glad når jeg er så heldig at se nogle, vi har også en del hugorme hernede, men sådan en har jeg endnu til gode at se..

Anden sjov ting var at vi fandt en "myresti" det er hovedgaden for en nærliggende myretue og vil altid have myrer på sig, hvad er der så sjovt ved det ???
Ikke noget men tilføj et par maddiker og showet går i gang, Arthur var helt opslugt af myrernes kamp for at nedlægge den kæmpelarve og jeg synes nu også det er lidt sjovt at kigge på..

Så det var da et par gode timer vi har haft og nu er der snart cykelløb. musik17 musik17 musik17
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Så går det løs..

Indlægaf librarian » 20. maj 2011, 16:44

Jeg fangede en enkelt lille hornfisk idag. Den bed på en gul silkesnor fisket efter et mb fight flåd med min sierra spinnestang (7-23g). Flotte stemningsbilleder fra vandhullet, det ser sgu dejligt ud :-) (jeg fiskede ved københavns nordhavn med masser af lystfiskere, folk der gik tur, helikoptere, fly osv.)
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Så går det løs..

Indlægaf Claus-DK » 20. maj 2011, 17:47

Ahhh hornbørger en af sommerens dejlige gæster, nemme at fange og kæmper godt, samtidigt er der jo risikoen for at ramme en havørred..

Librarian Du hopper bare pĂĄ cyklen hvis du skal have nogle landlige naturoplevelser..

Jeg bor tæt på både Søgård og Hostrup sø, så der er masser af vand, der er også kort til godt havørredvand..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Så går det løs..

Indlægaf librarian » 20. maj 2011, 18:34

Til Kiplev!!! Det går min Raleigh aldrig med til (og måske er der også andre, der ikke går med til det..) :-) Men det må da være superfedt at bo tæt på åer med havørred, lucky you ;-)
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Så går det løs..

Indlægaf Claus-DK » 20. maj 2011, 19:27

Det er nu ikke ĂĄer, det er havet..

Husene er også billige, sælg en to værelses i køffenhaun og køb et slot i Bylderup bov..

Jeg har tilmed overvejet at fiske i gråtsten slotssø men jeg er nu ikke sikker på at man må, det ligner ellers et godt karpevand..

Sierra er eller lækkert grej, jeg har en af deres fluesæt, lækre sager...
Måske næste tur bliver skaller på flue ?? så må vi se hvor godt sådan en maddike holder til fluekast musik10

Suder på flue ??? det kunne være sjovt, men kan man det ? man kan jo dappe karper med brød og fluestang, men suder tager jo fra bunden...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Claus-dk's blog

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron