Det er ikke altid sjovt..



Det er ikke altid sjovt..

Indlægaf Claus-DK » 21. okt 2012, 18:23

De sidste par måneder har det været meget lidt sjovt at eje Hoved-fi..

Vi har mistet et medlem og en god ven af mig personligt og det har gjort meget ondt pĂĄ mig, sket er sket og vi skal naturligvis videre og det kommer vi ogsĂĄ.
De Sjællandske træf var igen ved at løbe ud i sandet af forskellige årsager, manglende lokaler som værende det primære, så det måtte også lige samles op..

Der blev så også lige inviteret 38.000 til vores træf via en offentlig kalender, igen var jeg nød til at tage aktion og få det stoppet..

Så har der været en forhandler som har været lige lovlig grænseoverskridende i anbefalinger i det almindelige forum, så jeg har set mig nødsaget til at lave et sæt regler så vi med det i hånden kan sige "det må du ikke", det burde slet ikke være nødvendigt..
Der har ellers været en gentleman aftale, men det er åbenbart ikke nok..

Så har vi et medlem der forhåbentligt i en brandert begynder at true og skælde ud i forslags delen..

I det hele taget har der været så mange små bål den sidste tid at jeg bruger nærmest alt min fritid på at rende rundt og få lortet slukket og skal jeg være helt ærlig så gider jeg ikke bruge hele min tid på siden her, jeg har også en familie jeg gerne vil hygge mig med i weekenden, men det er der dårligt tid til og det er altså træls..

Jeg ved ikke hvad hulen der sker, vi har kørt så fint og roligt i 1½ år og lige pludselig føles det som om jeg bor i et hus der er ved at brænde ned om ørerne på mig, jeg har for første gang tænkt seriøst om det er tid til at trække stikket ud og skide det hele en hatfuld, at være forumejer skal være sjovt og spændende det skal ikke være sådan at når man står op Søndag morgen at der er emails og beskeder om alt mulig negativt, der er ikke noget galt i at sende PBer og mails slet ikke, men det er møgirriterende at det er sådan nogle emner det handler om..

Det er i forvejen ikke let at vide hvor man står når man ejer både butik og forum, men jeg synes jeg har fundet en OK balance i tingene, men tro mig det er ikke let, bare det at skulle sende en PB til en anden forhandler om noget ikke positivt er svært, for det kan jo hurtigt blive opfattet som om jeg vil have det for mig selv og forsøger at stritte den anden ud, hvilket er meget langt fra sandheden..

Jeg ser forhandler-delen som et stort aktiv, men den giver mig godt nok meget mere arbejde end jeg bryder mig om..
Mange flere bekymringer end jeg bryder mig om..

Måske er det bare mig der alt for gerne vil have at der skal være en vis beskyttelse mod marketing i det åbne forum, men det er noget jeg har det meget svært med, for jeg synes ikke det er OK, jeg hader selv alle de reklamer der dukker op på head-fi og ville hellere lukke forumet end se det vinde frem her..

Min grundholdning er at vi er et frit og uafhængigt forum og det skal vi blive ved med at være og jeg vil ikke være til salg for nogen pris, der skal ikke være bannerreklamer, ikke produktbilleder med info om priser og forhandlere og hvad man ellers får smidt i hovedet rundt omkring på nettet og jeg er indstillet på at kæmpe meget hårdt for at vi ikke ender der..

Dette er nok ikke et oplagt blog emne men jeg trænger til at få tingene ud af hovedet og på skrift og synes også det er rart at folk er klar over hvordan jeg tænker når det kommer til vores forum..

Ud over det glæder jeg mig meget til vores træf og ser frem til at se jeg alle sammen igen, der går alt for lang tid imellem vi ses.. 9musik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Det er ikke altid sjovt..

Indlægaf Ole » 21. okt 2012, 19:20

Hej Claus.

Er overbevist om der er rigtig mange der er klar over og værdsætter, hvor meget tid og også energi der går for at drive dette site og angående adskillelse imellem forumejer- og forhandlerrollen har du en meget høj moral - faktisk synes jeg i nogle henseender du måske går for langt i at adskille dem, men har fuldt forståelse for årsagen og respekt for det. Personligt tror jeg dog ikke det er nødvendigt med så "vandtætte" skodder imellem forhandlerdelen og resten af forum, så længe man tydeligt kan se det er en forhandler der udtaler sig og man bliver forskånet for de værste salgstaler - ryger der en finke af panden fra tid til anden, nå ja så reflekterer det jo i første omgang blot tilbage på forhandleren selv, så længe det er undtagelsen og ikke reglen her på siden.

Jeg tror i øvrigt at forumet har nået en størrelse, hvor man simpelthen ikke kan gøre alle tilfredse og man i en vis udstrækning bliver nødt til at gøre hvad man selv mener er bedst og så lidt "hoppe op og falde ned på" at der er nogen der mugger lidt og lade det prelle af - sådan er det jo også i den virkelige verden. Så længe man kan se sig selv i spejlet og er villig til at vedkende sig de fejl man uværgeligt vil komme til at lave fra tid til anden og er nogenlunde lydhør, så skal det hele nok gå.

mvh Ole
Ole

Brugeravatar
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Sv: Det er ikke altid sjovt..

Indlægaf Madmanden » 21. okt 2012, 19:23

Helt enig med Ole. :-)
Madmanden

Brugeravatar
 
Indlæg: 80
Tilmeldt: 16. nov 2011, 22:32
Geografisk sted: Hadsten

Re: Det er ikke altid sjovt..

Indlægaf Mataugust » 21. okt 2012, 19:48

Det må være lidt svært, nå vi bliver så mange at uskylden ligesom forsvinder. Jeg ved godt det er dit projekt, men jeg sad og blev helt bekymret, for hvad nu hvis Claus får nok og trækker stikket...Ikke at jeg tror du ville gøre det, men hvad nu hvis.
Ville det være en mulighed med en form for bestyrelse, så du ikke behøvede at blande dig personligt hver gang. Der findes trods alt bestyrelser for foreninger der er langt mindre end vores.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2761
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Det er ikke altid sjovt..

Indlægaf Claus-DK » 21. okt 2012, 20:48

Du behøver slet ikke være nervøs for at jeg trækker stikket ud, hvis jeg endelig skulle gøre sådan en ting, ville det ikke ske uden at der var fundet en der ville tage over og vel og mærke en jeg kunne leve med overtager...
Men det er slet ikke aktuelt..

Vi har jo en mindre bestyrelse bestående af redaktører og jeg selv, der kan jeg ofte søge råd og vejledning, hvilket jeg i høj grad værdsætter..


Med hensyn til skodderne mellem forhandlerdelen og resten, så er det min holdning at jeg hellere lukker den del, end bare giver los for skriverier i det normale forum fra forhandlere og det er ikke fordi jeg har noget imod at folk tjener pæng eller noget som helst i den stil, men når man tænker tanken til ende vil det i min tankeverden resultere i at hver gang en eller anden spørger til råds om det ene eller andet ville der fluks komme 37 indlæg fra folk der ville sælge noget, hvem gider være sådan et sted ???
Det ville jo komme til at minde om de der indiske markeder hvor sælgerne jagter kunderne rundt i gaderne..

Jeg overdriver sæføllig lidt, men vi er nød til at tage højde for worst case scenario hele tiden og i høj grad hvis vi laver noget om..

Jeg holder stadig meget af at eje vores forum og er utrolig glad for de mange positive ting det giver mig/os, jeg synes bare at de sidste to weekender har været lige trælse nok, men jeg kunne nu ikke finde på at bryde sammen på grund af det...

Der er dog lidt rigtig gode nyheder, NC og jeg er blevet gode venner igen og det betyder meget for mig, jeg ved så ikke om han på et eller andet tidspunkt vender tilbage, men det betyder faktisk ikke så meget for mig personligt, bare det at vi igen skriver sammen er en stor fornøjelse...

Andre gode ting er at Frans (Solderdude) er ved at finde sine ben, om jeg så må sige og der er kommet en smule liv i hans lille hjørne, så det er ikke kun mørke ting der er i roen på mig..

Tak for jeres støtte, det er rart med nogle der lytter og det er rart at komme af med ting også..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Det er ikke altid sjovt..

Indlægaf DavidB » 21. okt 2012, 22:49

Kære alle, jeg har lyst til at komme med denne svada.
Den 31. aug skrev jeg følgende i en anden tråd:

"Jeg meldte mig ind den 18. aug. fordi jeg søgte råd og hjælp om CIEM. Jeg er totalt ny i hifi-verden og dette er det første forum, af nogen salgs, jeg har meldt mig ind i. Jeg fik den hjælp jeg søgte, og jeg har kunnet lide stemningen her på siden her så meget at jeg har taget mig selv i at surfe rundt - som her en høj hellig fredag aften - selvom jeg har fået det ud af det som jeg søgte.
Jeg har fået lyst til at hænge lidt ud her på siden, og se hvad det kan blive til, og jeg har besluttet at jeg gerne vil dukke op til meet her i efteråret, hvis det passer ind i mine planer. I virker til at være rare mennesker som jeg godt kunne tænke mig at møde"

Jeg vil bare benytte lejligheden til at sige at jeg stadig har det som skrevet for de her mĂĄneder siden.

Jeg nyder at logge ind og se hvad der er skrevet om, få inspiration og være i godt selskab. Det er egentlig rigtig godt gået af et forum, idet jeg endnu ikke ejer noget hoved-grej af betydning (slås stadig med et par aiaiai on ear). At så'en én som mig bliver ved med at vende tilbage er et cadeau til alle dem på det her forum, der er hjælpsomme, holder tonen pæn og sober og og deler af deres viden - godt gået. Og det har de sidste par måneders kurren på tråden ikke ødelagt. Jo det er da irriterende, at se når fronterne bliver trukket op, for jeg gider ikke konflikter - dem har jeg nok af i dagligdagen. Så det er dejligt at kunne logge på hoved-fi, og trods alt være i et næsten konfliktfrit rum, hvor hjælpsomhed og rar tone er reglen frem for undtagelsen.

Min opfattelse er at det ofte er svarende på evt. konfliktsøgende indlæg, der i sidste ende skaber den dårligste følelse. Man kan reagere på mange måder på en konfliktsøger, og jeg har oplevet at meget enkle afvæbende svar kan redde meget også eventuelle misforståelser. Men kan også se at det må kræve meget af den der svare ikke at skrive det som personen måske har allermest lyst til at skrive:)

Ved egentlig ikke helt hvad jeg vil med dette indlæg, men nu er det skrevet musik11
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Del to...

Indlægaf Claus-DK » 22. okt 2012, 01:56

Når alt kommer til alt er det jo et spørgsmål om grænser for alle de bump vi møder, vores forum har en grænse mellem forhandlerdelen og den almindelige del, den grænser er der og har været der fra starten, det var noget jeg selv besluttede, da hoved-fi var meget ungt..

Jeg har valg at have så skarpe grænser af flere grunde..

Hoved-fi er sat i værk for at entusiaster omkring hovedtelefoner kan udveksle erfaringer.

Hoved-fi er ikke sat i værk for at sælge udstyr

Hoved-fi er fri for alle former for kommerciel afhængighed ud over medlemmernes donationer og min økonomi, hvis det første ikke slår til..

Hoved-fi er mit forsøg på en lille oase af fred på nettet, hvor man IKKE tæppebombes af reklamer i en uuendelighed.

Forhandlerdelen valgte jeg at lave for netop at kunne have skodder imellem de to ting og den er gratis for deltagerne for ikke at skabe afhængighed fra netop forhandlerne.

Jeg vil gerne have aktive forhandlere i det almindelige forum, men vil ikke fyldes med salgstilbud og brandtaler for deres produkter, en forhandler er et almindeligt medlem og vi skal heller ikke sælge ting til hinanden udenfor køb og salg, så det skal en forhandler heller ikke..

Jeg ved godt mange vil sige at et "badge" på en forhandler ville gøre at man så ville tage vedkommende´s ord med et gran salt, men ville det ikke bare give en masse tåbelige indlæg om produkter der måske slet ikke svarer til det, den der har indledt tråden, spørger indtil ??
Altså i yderste konsekvens med Xantal forhandlere, så kan man lige så godt søge på den blå avis....

Det er den situation der for enhver pris må undgås, man kunne så sige at med de få forhandlere der er her, så ville det ikke gøre så meget hvis de kom med råd og vejledning, men hva nu hvis vi lige pludselig er 5 eller 10 forhandlere på siden ?? skal man så til at trække i land og laver regler for nye forhandlere eller skal de gamle miste rettigheder ??

Jeg ser sæføllig min egen lidt fastlåste situation som en katastrofe for alle dem jeg kunne hælde min uendelige visdom ud over, men jeg kan jo bare skrive om andre ting, jeg må jo gerne købe mine egne ting andre steder end hos mig selv og skrive løs, jeg kan også anbefale ting jeg ikke selv har i mit sortiment, selvom det så kunne virke som om jeg synes mine egne ting er noget hø, for hvorfor anbefaler han dog ikke det ??

Det gør også at hvis man gerne vil sælge sine ting via hoved-fi er der kun en vej frem for en forhandler, nemlig service og gode priser til medlemmerne, som hvis de ellers er tilfredse med deres køb (det er enkelte af mine kunder en sjælden gang) til gengæld vil anbefale min butik og mine varer, ligeså med andre forhandlere, så for en forhandler her på siden gælder der lidt andre principper end på sider hvor de kan anbefale deres ting åbenlyst og betaler for at gøre det, her er det kunderne/medlemmerne der skal "betales" og ikke en forumejer, det kan jeg godt lide, for det har aldrig været idéen at hoved-fi skulle være en forretning, det skulle være et sted hvor vi der ikke kunne forestille os et liv uden hovedtelefoner kunne kommunikere med hinanden, gerne mens vi lytter til musik på vores egocentriske måde 5musik 5musik ..

Det har måske været lidt træls den sidste tid men det har hjulpet mig til at finde ord på hvad jeg ønsker og håber for hoved-fi og det er jo et meget godt resultat, synes jeg i det mindste selv..

Jeg håber at det regelsæt vi er ved at skrue sammen i "regler regler regler" skal blive en god måde at få gjort det mere klart hvilken rolle vores forhandlere har på siden, jeg vil som sagt meget gerne beholde dem vi har og så gerne flere, men de skal være her på hoved-fi præmisser ikke omvendt, det er forumet og det fællesskab vi har der, der er vores styrke..

Angående konflikter som David nævner ovenfor. Prøver jeg af bedste evne at tage luften ud af de fleste konflikter, men jeg må så også sige at hvis nogle træder over vores grænser (som nu bliver mere synlige) er jeg der som en arrig pitbull, man skal vælge sine kampe med omhu var der en gang en der sagde, så ved de fleste medlemmer der bliver lidt vrede eller sårn prøver jeg at løse det så fredeligt og venligt som muligt, mens jeg vælger at gå i flæsket på dem der overtræde lige netop den grænse som hele denne novelle handler om..
Helt arrig er jeg nu ikke lige fra starten..

Det var så lidt tanker en sen aftentime, om noget som har ligget og ruget i bolden på mig i alt for lang tid, men jeg tror jeg er kommet igennem det meste som jeg har af bevæggrunde til de lukkede skodder, der er sikkert nogle der er uenige og det er fint nok, men det er sådan jeg ønsker vores forum skal være og jeg er af den faste overbevisning at det er den "rigtige" måde, ikke den lette måde, ikke den der giver størst overskud, sikkert heller ikke den klogeste måde, men den jeg inderst inde synes er rigtig og jeg ville have svært ved at stå for et forum jeg synes ikke er rigtigt, så derfor vil jeg altid gøre hvad jeg kan for at det skal fortsætte med at ske på den rigtige måde..

Jeg kan ikke vide om det i det store universelle perspektiv er rigtigt, men det er heller ikke det jeg skal se i spejlet hver morgen..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Claus-dk's blog

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst