Historien om min webshops fødsel..



Re: Historien om min webshops fødsel..

Indlægaf Søren » 19. mar 2012, 21:25

Claus-DK skrev:
Søren skrev:Hej Claus

Plejer du at sende dine varer til folk fra en GLS pakkeshop?


Ja det har jeg gjort hidtil, der ligger en lige paa vejen til arbejde, saa det er dejligt let..



Det irriterer mig lidt at GLS ikke vil tillade at man sende fra en pakkeshop direkte til en anden pakkeshop - jeg har snakket med GLS om dette et par gange.
Søren

 

Re: Historien om min webshops fødsel..

Indlægaf Anda » 19. mar 2012, 21:33

Søren skrev:Det irriterer mig lidt at GLS ikke vil tillade at man sende fra en pakkeshop direkte til en anden pakkeshop - jeg har snakket med GLS om dette et par gange.

Undrer ogsĂĄ mig. Et eller andet sted, burde det jo lette noget af deres arbejde.
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Historien om min webshops fødsel..

Indlægaf Alpha » 19. mar 2012, 23:03

Søren skrev:Det irriterer mig lidt at GLS ikke vil tillade at man sende fra en pakkeshop direkte til en anden pakkeshop - jeg har snakket med GLS om dette et par gange.


Jeg har bestilt lidt varer hos vildmedvin.dk i dag. Der vælger man den pakkeshop, man vil have leveret til. Varerne leveres direkte til pakkeshoppen og GLS sender en SMS til modtageren, når pakken er ankommet i pakkeshoppen. Jeg har også bestilt cykeldele og andre ting over nettet, hvor det har fungeret på samme måde.
Som privatperson sender man til en privatadresse, men hvis modtageren ikke er hjemme til at modtage forsendelsen, afleveres den i nærmeste pakkeshop. Så kan man afhente den, når man har tid.
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Historien om min webshops fødsel..

Indlægaf Claus-DK » 20. mar 2012, 10:57

Det med pakkeshop til pakkeshop, kraever at du selv kan printe dine pakkesedler ud og er registreret hos dem, det koster saa lidt for de sedler, men mon ikke man faar lidt rabat paa portoen ??

Saa det kan nemt lade sig goere, men det kraever lidt en indsats fra afsenders side, er du saa registreret kunde hos dem komme de endda og henter dine pakker paa din egen adresse..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Historien om min webshops fødsel..

Indlægaf Søren » 20. mar 2012, 23:07

Okay det var jeg ikke klar over Claus, skal man ikke være erhvers kunde og sende mange pakker ugenligt?

Jeg sender typisk 1 - 2 pakker om ugen...der er ogsĂĄ en del som afhenter hos mig da jeg jo bor i KBH
Søren

 

Re: Historien om min webshops fødsel..

Indlægaf Søren » 20. mar 2012, 23:10

Jeg mener nĂĄr jeg sender sĂĄ fĂĄ pakker sĂĄ er jeg underlagt samme vilkĂĄr som privatkunder.....
Søren

 

Re: Historien om min webshops fødsel..

Indlægaf Søren » 20. mar 2012, 23:20

Til Alpha:

De firmaer du har bestilt fra er større firmaer, med mange pakke pr. år - de får hentet hos dem og har en erhvervsaftale og det smarte er at kunden kan afhente direkte i pakkeshop.

Som privat og mindre erhversdrivende:
Det er desvære ikke altid den ryger hen til nærmeste pakkeshop - hvis jeg sender en pakke til Roskilde f.eks. og personen ikke er hjemme - så ryger den desvære tilbage til deres Sjællands central i Tåstrup - først derefter kan kunden bestille genlevering eller få den sendt til hans nærmeste pakkeshop. Det er desvære noget omstændigt
Søren

 

Re: Historien om min webshops fødsel..

Indlægaf Søren » 20. mar 2012, 23:25

GLS skriver pĂĄ deres hjemmeside Claus:

Hvis du sender mere end ca. 300 pakker om ĂĄret, sĂĄ kontakt vores Salgsafdeling pĂĄ telefon 76 33 11 64 for en erhvervs-
aftale med GLS.

http://www.gls-group.eu/276-I-PORTAL-WE ... nderne.htm


dvs. man skal op pĂĄ 300 pakker pr.....
Søren

 

Re: Historien om min webshops fødsel..

Indlægaf Claus-DK » 21. mar 2012, 11:56

Jeg kan jo kun gengive hvad jeg selv fik fortalt i telefonen, jeg orker ikke og sidde og lede online efter noget saa enkelt saa jeg greb bare knoglen og ringede til dem..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Historien om min webshops fødsel..

Indlægaf Claus-DK » 2. apr 2012, 01:22

Så er jeg tæt på at være klar..
Nu med Logo, tak til Kaps for det.
Slideshow pĂĄ forsiden..

Mangler nu betalingsdelen med en dankortaftale, så skulle jeg være klar til start, der mangler også varer på lageret, jeg har solgt hvad jeg havde, så jeg havde ren r.. at trutte i fra start..

http://hoved-grej.dk/
Kommentarer ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Historien om min webshops fødsel..

Indlægaf onetowatch » 2. apr 2012, 09:28

Ser super godt ud. Har allerede tilmeldt mig nyhedsbrevet!
Forhindringer er det du ser, hvis du fjerner øjnene fra målet.
onetowatch

Brugeravatar
 
Indlæg: 467
Tilmeldt: 13. dec 2011, 21:56
Geografisk sted: Odense S, Fyn

Re: Historien om min webshops fødsel..

Indlægaf telum » 2. apr 2012, 09:47

Lækker side, fedt logo - måske skulle der være lidt grafik til højre på banneret, det ser lidt tomt ud derovre, et par noder eller lign.?
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1732
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Historien om min webshops fødsel..

Indlægaf Claus-DK » 2. apr 2012, 10:10

onetowatch skrev:Ser super godt ud. Har allerede tilmeldt mig nyhedsbrevet!


Nyhedsbrev ?? havde egentligt overvejet at fjerne den mulighed, men det gĂĄr jo ikke nu 7musik

SĂĄ mĂĄ jeg jo til at spamme folks inboxe..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Historien om min webshops fødsel..

Indlægaf Claus-DK » 26. maj 2012, 22:17

Tjek lige teksten...

http://hoved-grej.dk/ rulle2 rulle2 rulle2

Nu mĂĄ vi sĂĄ bare hĂĄbe at Holship holder hvad de lover sĂĄ jeg faktisk kan ĂĄbne den 1/6..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Historien om min webshops fødsel..

Indlægaf Claus-DK » 18. dec 2012, 02:12

Så er jeg langt om længe komme så langt som til at få den "rigtige" forside tekst skrevet, hvad synes i ??
http://hoved-grej.dk/

Jeg har ogsĂĄ fĂĄet lavet en af mine produktbeskrivelser:
http://hoved-grej.dk/product_info.php?cPath=22&products_id=38

Jeg arbejder sammen med en "ghostwriter" og der vil blive redigeret en smule hist og pist, men dette er de første udkast..

Hvad synes i ??

Jeg overvejer lidt at skifte til sort tekst, men ud over det er det jeres meninger jeg gerne vil høre...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Historien om min webshops fødsel..

Indlægaf Kane » 18. dec 2012, 07:37

Hej Claus

Godt at se at der er gang i siden. Jeg synes forsideteksten er god. Man kan altid diskutere, om det er en god ide pĂĄ forhĂĄnd at love en god oplevelse - men det er dit valg.

Produktteksten synes jeg falder mindre heldigt ud. De første fire afsnit er gode ( selvom "utrolig høj kvalitet til uhørt lav pris" tendere ligegyldig salgsgas). De to sidste afsnit har unødvendigt lange sætninger (det ene afsnit er en lang sætning!), der gør budskabet meget svært forståeligt og det er ærgerligt.
Kane

Brugeravatar
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 4. apr 2011, 21:43
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Historien om min webshops fødsel..

Indlægaf Claus-DK » 18. dec 2012, 13:16

Nu er det en proffesionel tekstskriver der står for det grove arbejde, han skriver så at man altid skriver mere end der skal stå til slut for det er nemmere at skære væk end at føje til..
SĂĄ det kan godt virke som en wall of text her til at starte med, men det vil blive rettet til efterhĂĄnden..

Salgsliderlig gas er jeg ikke selv synderligt vild med, men jeg skal også huske at det er ikke kun mig der er kunden, så hvad jeg ønsker er ikke så relevant som hvad mine kunder ønsker/forventer, men jeg tror dog at det meste salgsgas vil blive redigeret væk..

Det er en længere proces end jeg troede, men det hele er ved at være skrevet og klar til at lægge op, efter en redigering naturligvis..

Tak for din kritik, man kan hurtigt stirre sig blind, nĂĄr man sidder og fumler med sĂĄdan noget midt om natten..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Historien om min webshops fødsel..

Indlægaf Mataugust » 18. dec 2012, 15:27

Det er godt at der er kommet mere kød på info om produkterne. Jeg sad lige og læste om NFB 5.2, og rent salgsmæssigt er det måske ikke så smart at fortælle at det måske alligevel ikke er det rigtige produkt kunden har fat i.
Jeg synes det er godt, at der bliver gjort opmærksom på forskellen mellem dac og dac/amp, men måske skulle der være en selvstændig side, en slags "hvad har du brug for" side, sådan at nå kunden er ved et produkt, så kommer der kun argumenter for produktet.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2753
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Historien om min webshops fødsel..

Indlægaf Claus-DK » 19. dec 2012, 02:57

kloge ord..
Tak

Har rettet lidt til
http://hoved-grej.dk/product_info.php?cPath=22&products_id=38

Også forsiden, har ændret det til jeg form, synes det er mere min "stil", mere fortroligt, mere menneskeligt, vi kan godt lyde lidt upersonligt og det smager ikke så godt når man siger tingene..
http://hoved-grej.dk/
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Historien om min webshops fødsel..

Indlægaf Kolind » 20. dec 2012, 20:09

Den kunne godt bruge et hak ned på skriftstørrelsen i mine øjne, men godt at der er kommet lidt mere indhold på siden da
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

ForegåendeNæste

Tilbage til Claus-dk's blog

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron