Til alle vore medlemmer..



Til alle vore medlemmer..

Indlægaf Claus-DK » 29. feb 2012, 02:25

Jeg burde egentligt skrive et indlæg om vores træf i weekenden, men det må vente for der er vigtigere ting på programmet i nat...

Jeg burde også gå i seng, men som nævnt tidligere der er vigtigere ting på programmet i nat, eller i det mindste den tid det tager at skrive dette indlæg..

Jeg er ganske enkelt rørt til tårer, jeg har sjældent været med til at lave noget så positivt som dette forum.
I er nogle skønne medlemmer alle sammen og jeg står i dyb gæld til mange af jer efterhånden, måske ikke i penge mæssig forstand, men mere på det menneskelige plan..

Siden i Lørdags har jeg nærmest svævet på en lyserød sky og det hele er på grund af jer, en nærmere forklaring ville måske være på sin plads..

Noget af det første der skete efter ankomsten til Densen i Lørdags, var at der kom en meget stor og meget venlig mand hen til mig og stak mig en hund som donation til siden, manden er ikke engang medlem på siden, men bruger den som gæst, men har åbenbart været glad for det, meld dig ind, vil du ikke nok ?? rullw3 rullw3

Ja faktisk startede det endnu tidligere, for jeg blev hentet og bragt til træffet af AWG fra Flensburg, så min kone ikke var uden bil hele Lørdagen og så jeg kunne tillade mig at drikke øl musik17 Vi samlede så Onetowatch op i Aabenraa og jeg synes vi havde en dejlig køretur både frem og tilbage, alene de ture var faktisk nok til at det var en fremragende dag..

Men der var mere, Mingo havde også en lille overraskelse i ærmet, han havde som skolelærer haft nogle kurser i højtalerbygning og havde, så vidt jeg kunne forstå købt en trailerfuld enheder til dette formål og dem synes han da lige jeg skulle have 16 af, jeg har slet ikke viden om sådan noget, men Flemming mente jeg skulle sælge dem og at jeg skulle se det som en donation til siden her, jeg havde det ærligt talt lidt skidt med at få så flot en gave, men man skal heller ikke fornægte folk den glæde det er at give og hjælpe, så jeg tog jo sæføllig imod dem og takkede mange gange, da jeg så kom hjem skulle jeg da lige se hvad sådan nogle bliver solgt for og jeg fandt to auktioner med sådan nogle i sæt af to, brugte enheder skal det så nævnes og de bliver åbenbart solgt til omkring 500 kroner pr sæt, en smule hovedregning siger så at jeg havde fået en gave svarende til over 3000 kroner, nok til serverleje de næste 2½ år rullw3 rullw3 rullw3

Da vi så kom hjem og jeg spurgte Bernd om han ville have benzin penge stak han mig så den 100 Onetowatch havde givet ham i benzin penge til en donation, så der var både gratis køretur og penge fra AWG.. rullw3

NĂĄ men det fortsatte sĂĄ lidt endnu for Mage sendte mig en besked om at de Takstar som Kaps Gavmildt havde lavet en sponsorauktion om, var blevet sendt til mig, det vil bare ingen ende tage... rullw3

Slutteligt når jeg så kom hjem fra jobbet i dag, så jeg NCs sponsorauktion af en Hifiman og et sæt inears, som han da også lige ville donere til forumet og så var jeg altså nød til at få luft for min glæde, derfor dette indlæg.. rullw3

Jeg ved så ikke helt om jeg bør nævne Onetowatch's gavmilde forsøg på at lære mig at bruge snus, for det var nu ikke lige mig, men pænt af ham under alle omstændigheder..

Jeg har en politik om at jeg helst ikke vil gøre forskel på medlemmerne her på siden, ved at give dem rang af sponsorer eller lignede for det er lidt vammelt med 1. klasses medlemmer og 2.klasses medlemmer og er lidt smagløst i min optik, for det absolut vigtigste for mig er jo at vores medlemmer trives på siden og skriver en masse gode indlæg om vores hobby, men jeg synes at jeg er nødt til at udtrykke min glæde og begejstring for alle jer der donere til siden også jer som jeg ikke har nævnt her for i er på ingen måde glemt og jeres støtte er kilde til stor glæde og stolthed for mig..

Det er utroligt at vi i en verden som generelt er plaget af egoisme og "se mig" syndromet, er i stand til at lave noget så enestående som dette forum har udviklet sig til, jeg er en utrolig stolt forumejer og jeres hjælp og engagement er af en karakter som virkelig er noget for sig selv..

Fik jeg nævnt at Toppe ganske uden beregning har transporteret nogle højtalere, som jeg har byttet mig til hos Ostebaronen og forærede mig oveni hatten to tæpper så de ikke blev ridset under transporten ??

Jeg bruger jo selv en del tid på at drive vores forum og nogle gange er det et hårdt job med en del frustrationer af forskellig art, der er også lidt brande af og til som skal slukkes hvilket også kræver tid og kræfter, men for pokker hvor får jeg dog meget igen musik17 musik17 musik17

I er alle som en nogle enestående mennesker og i betyder så meget for mig at jeg har svært ved at sætte ord på det, så jeg vil bare slutte af med at sige.

TAK
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Til alle vore medlemmer..

Indlægaf toppe » 29. feb 2012, 02:33

'Nuff said :lol:
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Til alle vore medlemmer..

Indlægaf Claus-DK » 29. feb 2012, 02:35

toppe skrev:'Nuff said :lol:


Er du Marvel fan ???
Nuff said er jo et begreb/talemåde som Stan Lee, nok mit største idol i denne verden står fader til..

Excelsior.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Til alle vore medlemmer..

Indlægaf toppe » 29. feb 2012, 02:41

Du har spurgt mig før, men nej - jeg kender intet til tegneserier. Jeg ved ikke hvor jeg har samlet det op, jeg synes bare det lyder fedt :-)
I hvilken serie finder jeg det iøvrigt? Det kunne jo være jeg skulle forsøge at kaste mig mig over et par serier - en af mine gode venner havde trods alt held til at få mig til at læse The Watchmen for et lille årti siden...

Og i øvrigt: Selv Tak!!!!
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Til alle vore medlemmer..

Indlægaf Kaps » 29. feb 2012, 02:54

Her er sĂĄ dejligt at spilde sin tid!
Jeg har aldrig set et forum som dette, aldrig det sædvanlige ordkløveri eller udskældning, kun hjælpsomhed og god hyggelig tone.
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: Til alle vore medlemmer..

Indlægaf Claus-DK » 29. feb 2012, 03:02

Der kommer slet ikke nogle marvelblade i DK mere, men du bor jo i Køffenhaun og kan besøge Fantask som har et kollosalt udvalg af tegneserier, godt nok på engelsk..

Nuff said, var den afsluttende bemærkning i en stribe, hvor Stan Lee og John Romita Sr optrådte i som blev lavet omkring 75, så det er ikke at finde i noget magasin som sådan men er i flere af de gamle amerikanske blade på de redaktionelle sider.

Folk tror måske jeg ved noget om hovedtelefoner men tegneserier fra Marvel er min sande lidenskab... og har været det i over 30 år, så det var med stor sorg at jeg måtte tage afsked med Spiderman for snart 2 år siden..

lige et billede af Stan i selskab med nogle få af de utallige helte han har været med til at skabe.

Billede

En artikel om "The man"
http://en.wikipedia.org/wiki/Stan_Lee
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Til alle vore medlemmer..

Indlægaf toppe » 29. feb 2012, 03:13

Kaps skrev:Her er sĂĄ dejligt at spilde sin tid!
Jeg har aldrig set et forum som dette, aldrig det sædvanlige ordkløveri eller udskældning, kun hjælpsomhed og god hyggelig tone.


+1

Det er for mig en stor fornøjelse at være medlem af dette forum. Det er aldrig nogensinde lykkedes mig at poste mere end 100 indlæg på andre fora før Hoved-fi...
Jeg har kortvarigt været inde på det før, men udover at vi alle kan klappe os selv lidt på skulderen, synes jeg også vi skylder Claus en hånd - jeg tror selv på at hans smittende entusiasme skaber en synergi, som gør at det bliver let og naturligt lige at yde en smule ekstra... Som eksempelvis ikke at bitche over et måske lidt dumt spørgsmål, men i stedet at bruge det halve minut det kræves på at svare på det etc.
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Til alle vore medlemmer..

Indlægaf toppe » 29. feb 2012, 03:16

Claus-DK skrev:Folk tror måske jeg ved noget om hovedtelefoner men tegneserier fra Marvel er min sande lidenskab... og har været det i over 30 år


Jeg har nu aldrig troet at du vidste noget om hovedtelefoner, men tak for linket :lol:
Det tjekker jeg lige ud...
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Til alle vore medlemmer..

Indlægaf Burning777 » 29. feb 2012, 07:59

Det er jo en rigtig solskinshistorie. Lad os håbe det kan fortsætte på den måde altid. Det bekræfter bare, at når der er plads til at være venlig - så bliver man venlig. Når der pålægges regler og kontrol - så bliver man sur og gnaven. Jeg tror det er et princip der gør sig gældende mange steder i vores verden og vores samfund er desværre på vej i den modsatte retning. Heldigvis er der altid modbølger og jeg tror denne gode forsamling mennesker på dette forum er en del af det. Ofte er ens første reaktion at løse problemer med at indføre en hård regelstramning for at undgå at problemet gentager sig.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Til alle vore medlemmer..

Indlægaf Aquila » 29. feb 2012, 08:30

Hold da op! Jeg må dog indrømme, at jeg ikke engang er decideret overrasket - jeg vidste godt, vi havde de bedste medlemmer i verden! :-)
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Til alle vore medlemmer..

Indlægaf nc8000 » 29. feb 2012, 09:18

Og så har du endda glemt at nævne at Toppe donerede forskellen mellem din og min pris på en Aune X1 da han så muligheden for at få en hurtigere ved at købe min let brugte
nc8000

 

Re: Til alle vore medlemmer..

Indlægaf mage » 29. feb 2012, 09:32

Kaps skrev:Her er sĂĄ dejligt at spilde sin tid!
Jeg har aldrig set et forum som dette, aldrig det sædvanlige ordkløveri eller udskældning, kun hjælpsomhed og god hyggelig tone.


Hørt! Hørt!

Mage
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Til alle vore medlemmer..

Indlægaf Sorensiim » 29. feb 2012, 09:53

mage skrev:
Kaps skrev:Her er sĂĄ dejligt at spilde sin tid!
Jeg har aldrig set et forum som dette, aldrig det sædvanlige ordkløveri eller udskældning, kun hjælpsomhed og god hyggelig tone.


Hørt! Hørt!

Mage


Faktisk hedder det "Læst! Læst!". Idiot.

















...just kidding, her er fanme en god tone og det er herligt!
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Til alle vore medlemmer..

Indlægaf Claus-DK » 29. feb 2012, 11:41

nc8000 skrev:Og så har du endda glemt at nævne at Toppe donerede forskellen mellem din og min pris på en Aune X1 da han så muligheden for at få en hurtigere ved at købe min let brugte


Ja pinligt, men med alt den gavmildhed og hjælpsomhed her, er det næsten umuligt at huske det hele, hvis alt hvad der burde nævnes i denne tråd skulle skrives ned, ville jeg sidde og skrive endnu...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Til alle vore medlemmer..

Indlægaf nc8000 » 29. feb 2012, 11:42

QFT
nc8000

 

Re: Til alle vore medlemmer..

Indlægaf Kena » 29. feb 2012, 13:19

Hvis nogen for 3 måneder siden havde fortalt mig at jeg ville tilbringe en hel dag i Esbjerg væk fra familiens skød for at lytte til hovedtelefoner i en forsamling, hvor jeg ikke havde mødt én på forhånd, så havde jeg nok nikket høfligt og ellers skyndt mig væk fra denne mentalt udfordrede person. Den overfor nævnte hjælpsomhed og gavmildhed er ikke bare rettet mod Claus, men også intetanende besøgende som undertegnede, der bare besøgte siden for vejledning til reparation af en hovedtelefon. Det synes jeg næsten er den største ros man kan give Claus; at har står for et site, hvor brugere med så stor afstand i geografi og musiksmag kan diskutere venligt og hjælpe hinanden. Resultatet er at man positivt udfordres på sin musiksmag (og negativt på pengepungen pga. udstyr man bare må anskaffe sig).
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Til alle vore medlemmer..

Indlægaf Foged » 29. feb 2012, 13:26

Det her forum er godt nok også lidt udover det sædvanlige. Jeg har været på en hel del forskellige forums indenfor alle mulige områder indtil videre, men det her forum tager godt nok prisen for mest venligtsindede mennesker jeg har oplevet!
Philips Citiscape Downtown - Superlux 668B - JVC HA-M5X - JVC HA-FX1X - Sony XB700 - Creative Aurvana Live
Foged

Brugeravatar
 
Indlæg: 122
Tilmeldt: 3. jan 2012, 15:05
Geografisk sted: Randers

Re: Til alle vore medlemmer..

Indlægaf telum » 29. feb 2012, 13:51

Jeg har aldrig set web 2.0 komme bedre til sin ret end her, facebook go home! rulle2
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Til alle vore medlemmer..

Indlægaf Claus-DK » 1. mar 2012, 03:21

Mit foretrukne forum, før hoved-fi var Rockgrotto, hvor vi for et par år siden havde et forum næsten lige så godt som dette, desværre blev tonen for et år senere en helt anden, da et af kernemedlemmerne (Rick) desværre døde efter en lang og hård kamp mod kræft, Rick var i øvrigt en af dem der var med til at gøre Head-fi til den side den er i dag, efter hans alt for tidlige bortgang han blev kun 53, var der ikke rigtigt nogle der holdte en anden af mine gode venner lidt i ørerne og tabet af en meget god og kær ven sammen med et alkoholmisbrug og kampen mod det, kom til udtryk i at vi alle fik revet et nyt rævgaf i ny og næ, hvilket igen endte med at mange valgte at holde sig væk, det gjorde at tonen i en en alt for lang periode blev en noget anden, hvilket var uendeligt trist, selv jeg som er rimelig hårdfør fik nok til sidst og det var der mange andre der også gjorde..
I dag er det ved at komme på ret køl igen, hvilket er meget glædeligt, men det bliver aldrig det samme igen og det er meget meget trist..

Men for at gøre en lang historie kort er det den stil fra den virkelige gode periode jeg har prøvet at genskabe her og jeg synes faktisk at det er gået over alt forventning, for det har udviklet sig til noget ganske særligt og det er til stor glæde for mig at læse om alle de søde og rare mennesker som alle er villige til at yde en ekstra indsats for at gøre andres liv bare en smule bedre.

For mig handler hoved-fi ikke så meget om hovedtelefoner/musik/forstærkere osv osv mere, mine ambitioner er at kæmpe for det vi har her, prøve at være den der går forrest med fanen og giver det gode eksempel, godt hjulpet på vej af de venner jeg allerede havde på hejfej, for uden jer havde det været noget mere op ad bakke.

Vi var jo så heldig ved forumets begyndelse at have omkring 25 medlemmer som i forvejen kendte hinanden og allerede havde et godt sammenhold og det sammenhold er virkelig kernen og grunden til at det er blevet til det det er, senere er der kommet mange flere til, som i stedet for at være sure og tvære og skabe splid har valgt at deltage i fællesskabet og acceptere at vi alle har ret til en mening og vigtigst af alt at denne mening bliver respekteret og værdsat..

Et eksempel på noget som jeg i starten brugte meget tid på var de forskellige smilies, kig på dem og se hvor mange sure der er ?? der er ingen og det har været et meget bevidst valg fra min side, for hvad skulle vi dog med sure smilies, de hedder vel smileis fordi de netop er glade, jeg ved godt at en samling smilies ikke er hovedårsagen til at vi har sådan en dejlig tone her, men fravalget af de sure og tilvalget af de lidt tossede og glade smilies her været med til at sætte tonen, så det blev lidt mere frit, det blev lidt sjovere, der kom lidt mere liv, det går jeg da i det mindste og bilder mig selv ind musik14 musik14

Det er så lidt der skal til for at vi alle trives og har det godt, men det glemmer vi ofte i vores travle hverdag og det er pisseærgeligt, for bare tænk på hvor meget bedre verden ville være hvis vi bare tog os tid til at lytte til hinanden, hjælpe hinanden, tage imod andres hjælp og alle de andre ting som vi er gode til her på siden, det ville jo være et paradis på jorden...

Det er også vigtigt at vi alle husker at værne om det vi har her, for det kan hurtigt gå den forkerte vej..

9musik 9musik 9musik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Til alle vore medlemmer..

Indlægaf telum » 1. mar 2012, 10:57

Aaaameeeen - vi burde starte en sekt med flere af indlæggende som manifest, det kan endda være der er nogle skattefordele ved det! ruller1
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Næste

Tilbage til Claus-dk's blog

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster