Historien om min webshops fødsel..



Re: Historien om min webshops fødsel..

Indlægaf Claus-DK » 21. dec 2012, 01:00

Jeg må nok hellere få besøgt en optiker..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12695
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Historien om min webshops fødsel..

Indlægaf davidsh » 22. dec 2012, 02:27

Ganske interessant projekt. Claus, skriv endelig hvis der er knas med IT'en, har da lidt forstand pĂĄ det ;-)
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Historien om min webshops fødsel..

Indlægaf Søren » 10. jan 2013, 18:15

Hej Claus...Går det godt med at bygge webshoppen op? Kan man betale derinde nu eller er det stadig med bankoverførsel?.....jeg tror selv jeg skal til at i gang med webshop projektet, selvom jeg IT ikke er min stærke side
Søren

Brugeravatar
 
Indlæg: 139
Tilmeldt: 2. jan 2013, 14:02
Geografisk sted: 2300 København S

Re: Historien om min webshops fødsel..

Indlægaf Claus-DK » 10. jan 2013, 23:02

IT er bestemt heller ikke min kop te, men med hjælp fra gode venner er det gået rimeligt smertefrit, den første måneds tid var plaget af megen usikkerhed og tvivl, men nu er jeg ved at have styr på det meste..
Mit butiksprogram har ogsĂĄ et godt forum nĂĄr det gĂĄr i hĂĄrdknude.

Langt langt størsteparten af min kundebase "kender" mig fra siden her så jeg kan klare mig anstændigt med bakoverførsel,der vil nok komme dankort og alt det fine med tiden, men jeg anser det for vigtigere at opbygge et sortiment og pleje de kunder jeg allerede har som værende min første prioritet, der ville sikkert være flere pæng i at have en sikker betaling på shoppen, men da jeg er så let at ramme (som forumejer) tvinger det mig i sagens natur til at være en ærlig og anstændig butik, jeg kan ikke bare gemme mig og åbne under konen´s navn..
Som jeg ser det vil det at snyde folk, som jo er risikoen ved banken, lægge både mit forum og min butik i graven på rekordtid, ikke at jeg overhovedet har de lyster..

Det jeg synes er det svære ved en biks er at fylde salgstekster på og tænke på min egen økonomi i stedet for min kundes, jeg har i årenes løb været ganske ferm til at hype produkter på internet fora, men der bruger man et helt andet sprog end man gør i officielt salgsmateriale..
f.eks blev min gamle Superlux tråd på hejfej, lige så meget en sport om at få den længste tråd, så det er en helt anden sportsgren end salgstekster, jeg er så faldet over en kunde som ferne vil hjælpe mig og lever af netop disse ting, så der kommer mere tekst i den nærmeste fremtid..

Grunden til at det ikke er helt plastret til med tekst allerede nu er at vi prøver at få det til at være "min stil" i teksterne hvilket gør at der er en del tilretninger der skal gøres undervejs, ting tager tid og både jeg og min ghost writer er travle i vores hverdag, men tingene går den rigtige vej og så må det tage den tid det tager..

Jeg skal koncentrere mig om at finde og opdage spændende og ukendte ting, det er der jeg har min styrke, ikke som købmand, jeg har jo ingen uddannelse i handel og vandel, kun min passion for bøffer til at drive værket, hvilket er en lidt anderledes tilgang end mange andre butikker..

Heldigvis har jeg nogle fantastiske kunder som bærer over med mine mangler og min omsætning er også OK, ikke noget jeg bliver rig af, men det hviler i sig selv og giver et lille overskud til nye eventyr og det er eventyret, passionen og tilfredse kunder der driver mig, ikke pengene..

Hvis jeg skal give et råd, ville det være at undersøge tingene bedre end jeg gjorde, for jeg har ramlet hovedet mod væggen absurd mange gange det sidste års tid, sådan på IT området, få tingene i faste rammer inden du går i luften det andet er måske sjovere og lidt mere min stil, men bare at kaste sig ud i det, er også mere energi og tidskrævende, end at gøre det "rigtigt", men igen er det jo et spørgsmål om hvem man er og ens personlighed.....

Vi er nogle der trives med at være alene mod verden og uden fast grund under fødderne og der er dem der er lidt klogere og eftertænksomme, begge dele har sine fordele og ulemper..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12695
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

ForegĂĄende

Tilbage til Claus-dk's blog

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster