Hold kæft hvor er det dog træls...



Hold kæft hvor er det dog træls...

Indlægaf Claus-DK » 2. maj 2012, 09:59

lige en kopi af et brev til erhvervs og selskabsministeriet

Claus Nielsen

09.54 (0 minutter siden)

til ledssekr
Hej
Jeg har i dag prøvet forgæves at få hjælp af skat til min nystartede virksomhed
Herunder en kopi af mit brev til skat...


Vedrørende CVR nr 34174091

Jeg ved godt at dette er det forkerte sted at henvende sig ,men grunden til at jeg prøver denne vej er et følge af mit problem..

Jeg har oprette envirksomhed så jeg kan komme til at betale mere i skat, flinkt ikke ??

Så nu skal jeg indberette moms, jeg fik at vide da jeg oprettede min virksomhed at der ville komme et aktiveringsbrev så jeg kunne logge på tastselv erhverv, det fik jeg aldrig...

Da jeg havde ventet over en måned på at modtage koden, tænkte jeg at jeg hellere måtte bestille en digitalsignatur, hvilket jeg gjorde den 22/4, der har jeg endnu ikke fået min aktiveringskode heller..

Nu står jeg så og skal indberette moms om 8 dage og jeg KAN ikke logge på jeres system fordi jeg ikke får de koder jeg bestiller os JER...

Hvad skal jeg gøre ??

Det kan jo ikke være rimeligt at jeg skal betale renter og gebyrer fordi at SKAT ikke kan få sig snøvlet sammen til at hjælpe en borger som faktisk har valgt at forsøge på at skabe vækst i samfundet i en krisetid og ØNSKER at betale mere i skat...

HJÆLP MG

Jeg har så prøvet at ringe til jer, men det er direkte umuligt at komme igennem jeg har ventet i over 2 timer i jeres telefonkø og jeg har et normalt job ved siden af hvor jeg ikke kan sidde og hænge i telefonen hele arbejdstiden..

HJÆLP MIG..

Jeg vil så gerne betale moms, men der sker ikke en skid når jeg bestiller de ting jeg skal bruge for at komme til det aktiveringskoder mm og jeg kan ikke komme igennem til jer over telefonen...

HJÆLP MIG

Sidst men bestemt ikke mindst, synes jeg at det er en skandale at behandle nystartede virksomheder på denne måde, skat laver intet andet end at sætte hindringer i vejen for AT JEG KAN FÅ LOV TIL AT BETALE MERE I SKAT....

Jeg ved godt at jeg ikke lyder særlig positiv, men det er utroligt frustrerende at have brugt mange timer på at gøre sit regnskab og momsudregninger samt starte en virksomhed og så når man VIL BETALE MERE I SKAT får man absolut ingen hjælp kun hindringer og irritationer..

HJÆLP MIG

MVH
Hoved-grej.dk
Claus Nielsen



Hvorfor er det ikke sådan at jeg bare skal tage telefonen og sige jeg vil gerne betale mere i skat ????

Det er et sandt mareridt af regler og registreringer og fandens og hans pumpestok at skulle starte en virksomhed, sådan bør det ikke være, når man skal starte noget vækst og det endda i krisetid i udkantsdannmark burde i klappe hælene sammen og ringe til mig, ikke omvendt, for at spørge "Hvordan kan jeg hjælpe dig?? "

I dræber jo alt lyst og energi hos vi stakkels mennesker som faktisk forsøge at skabe arbejdspladser, skabe vækst, betale penge til det offentlige, støtte op og prøver at betale mere skat til vore samfund, det er jo helt forkert...

Jeg har i denne uge siddet over to timer i telefonkø for at få lov til at indberette min moms og det UDEN at komme igennem, da jeg ikke kan sidde hele dagen på mit andet job og hænge i telefonen for at få lov til at betale noget mere i skat, det er helt forkert..

Det er så uendeligt frustrerende at man skal igennem hele følelsesregistret så ofte som man skal når man starter en virksomhed og havde jeg vidst det på forhånd havde jeg lavet det sort og uden momspis og kvitteringer, det er jo helt forkert..

Tænk lidt over det, jeg vil gerne betale mere i skat og støtte samfundet, men samfundet gider ikke have mine penge, jeg modtager da i hvert fald, ikke nogen form for støtte eller hjælp i den første svære tid som erhversdrivende, det er så forkert...

MVH
Claus Nielsen




Er det ikke herligt ???
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hold kæft hvor er det dog træls...

Indlægaf Sorensiim » 2. maj 2012, 10:38

Jeg ville SÅ gerne opmuntre dig... Men jeg oplevede det samme. Sørg for at have ALT på skrift for de skal nok forsøge at trække dig for moms af et tal de selv finder på når du ikke indberetter. (Fordi du ikke kunne komme ind)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Hold kæft hvor er det dog træls...

Indlægaf vaskebjørnen » 2. maj 2012, 10:39

Jo det er da en helt fornøjelig tur og skulle igennem, det er dog alligevel utroligt at det ikke fungerer bedre end det..

Dog er jeg vild med din formulering :)
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Sv: Hold kæft hvor er det dog træls...

Indlægaf Mataugust » 2. maj 2012, 10:46

Har du nemid? Så burde du kunne logge ind med den når det er en enkeltmandsvirksomhed.

Sendt fra min Galaxy Nexus
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2751
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Sv: Hold kæft hvor er det dog træls...

Indlægaf Claus-DK » 2. maj 2012, 10:48

Mataugust skrev:Har du nemid? Så burde du kunne logge ind med den når det er en enkeltmandsvirksomhed.

Sendt fra min Galaxy Nexus



Det har jeg, men jeg kan oplyse dig at det kan jeg ikke, uanset hvad de så end oplyser, så kan man ikke, jeg har prøvet...

Jeg skal have en medarbejder ID som de ikke orker at få sat i værk..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hold kæft hvor er det dog træls...

Indlægaf Claus-DK » 2. maj 2012, 11:49

Så lykkedes det sq, jeg kom enelig i kontakt med Skat, som gav mig en kode med det samme så jeg kunne komme ind og skrive at jeg ikke har haft nogen omstning i den periode det drejede sig om, ud over negativ moms for indkøb af en PC...

Men jeg er stadigvæk irriteret over at det skal være så besværligt at gøre sådan nogle ting..

Jeg har brugt langt over 2 timer på noget der tager 5 minutter at gøre, mere end to timer med tænders gnidsel og akkumulering af grå hår...

Nu er der så heldigvis et kvartal til næste gang hvor jeg så til forskel fra denne gang har det hele klar og skal kun bruge få sekunder på at gøre det...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hold kæft hvor er det dog træls...

Indlægaf vaskebjørnen » 2. maj 2012, 12:06

Claus-DK skrev:Jeg har brugt langt over 2 timer på noget der tager 5 minutter at gøre, mere end to timer med tænders gnidsel og akkumulering af grå hår...

+ et karton tobak rulle4
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Hold kæft hvor er det dog træls...

Indlægaf Claus-DK » 2. maj 2012, 12:14

kun en fem seks smøger, kan jeg mon trække frustrationssmøgerne fra i skat ???

Det værste er at jeg får ondt i navlen af det, jeg har navlebrok som skal opereres på Onsdag og når jeg bliver irriteret over længere tid, får jeg ondt i mavsen fordi tarmene stritter ud gennem muskulaturen, som om jeg havde en muskulatur...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Claus-dk's blog

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster