Sikke en ferie.



Sikke en ferie.

Indlægaf Claus-DK » 3. sep 2012, 00:28

Vi, min kone, Arthur og jeg er netop vendt hjem efter 14 dages ferie i det nordfynske, det har været 2 uger uden internet, dårlig mobildækning 14 dage i 1985 kunne man næsten kalde det og det har været helt vidunderligt, jeg troede at det ville være hårdt at skulle holde 14 dages pause fra hoved-fi og min butik og at jeg ville komme til at savne nettet, men det havde jeg slet ikke tid til..

Det har faktisk været rart at kunne holde helt fri, eller næsten for jeg var lige på et par gange på BurgerKing som har WiFi, men bortset fra de 20 minutter har der været lukket for det varme vand.

Hvad man bruger tiden pĂĄ uden internet ??
Mig og knægten har fanget omkring 1000 krabber og lukket dem ud igen.

Jeg har trænet køteren i at springe i vandet fra en mole og hun er oppe på over 5 meter, de hunde på Eurosport springer dog op til 9 meter, så der er stadig et stykke vej til den absolutte verdens elite ruller1

Vi har lært et tysk ægtepar at kende som vi havde det meget hyggeligt med og som jeg håber at træffe igen, men de 1000 KM imellem os gør at det nok er lidt tvivlsomt, desværre.

Jeg har spillet Ludo til den helt store guldmedalje.

Sidst men ikke mindst har jeg fisket en del og fanget fisk jeg ikke har haft på krogen tidligere, nemlig makreller og havørreder og særligt den sidste er for mig noget helt specielt, havørreder er jo ligesom kronjuvelen i de danske have og jeg fangede endda 2 og min nye tyske ven fangede sæføllig den største da vi var ude og trolle i den lille jolle vi havde fået lov til at låne af dem vi lejede huset af, den blev dog fanget med mit grej i "min" båd så det var næsten ligeså godt som at fange det selv og jeg har sjældent det en mere glad tysker end Thomas da vi fik den hevet op i båden, den var på omkring 1,5-2 kilo så den var af en fin størrelse..

Knægten ville æde alle de fisk vi fangede og gik også til middag hos den tyske familie, mens konen og jeg havde lidt tid for os selv, han havde ingen problemer med at være i et selskab hvor han intet forstod og ingen forstod ham, han hyggede sig storartet og ville slet ikke med hjem da jeg hentede ham efter en times tid, så han fik naturligvis lov til at blive lidt længere. ruller1

Hornfisk fik jeg en masse af og det er stadig en af mine absolutte favorit fisk, de er til at fange og kæmper helt afsindigt, de har tilsyneladende noget imod at have en krog i munden ??

Jeg var også overrasket over hvor stærk og hurtig makreller er, de er som havørreder på speed, desværre bliver de ikke så store, jeg var også lamslået over hvor smuk sådan en makrel er, de ligner rene juveler og har nogle utrolige farver og tegninger, ikke nær så kedelige som dem man ser liggende røget i fiskehandlen..

Det blev også til et besøg hos Rappo.

til slut lige lidt fotos
Først list stemningsbilleder

Billede
Billede
Billede

Her fiskes der krabber
Billede
Billede

Jeg kløede en Tapir, bag dens vældige ører
Billede

Hvorfor mĂĄ man dog ikke fiske i Odense Zoo ??
Billede

Kast nu den pind !
Billede

Det er med at fĂĄ dem fra de er unge af..
Billede

Vi kan fange andet end fisk
Billede
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sikke en ferie.

Indlægaf Ostebaronen » 3. sep 2012, 17:47

Billede
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Sikke en ferie.

Indlægaf Buyer no 1 » 4. sep 2012, 17:50

Claus-DK skrev:Jeg kløede en Tapir, bag dens vældige ører
Billede

Der er jo lidt kamæleon over dig, Claus. Straks du klør en tapir bag øret, får dit eget hår samme farve... ruller1

Velkommen hjem til din familie nummer 2 9musik
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Sikke en ferie.

Indlægaf toppe » 4. sep 2012, 21:38

Det lyder som en rigtig ferie!!!
Tillykke med de gode fisk! Jeg havde selv fornøjelsen af at fange min første havørred denne sommer, 1.6 kg og 60 cm. Mmmmm :-) Men jeg har stadig makrellen til gode, sådan en har jeg ikke fanget endnu (med mindre man tæller Guldmakrel med, men det er en anden historie fra et andet farvand...)

Claus-DK skrev:Mig og knægten har fanget omkring 1000 krabber og lukket dem ud igen.


Et lille tip: Næste gang i fanger 1000 krabber (mindre kan også gøre det), så overvej at beholde nogle af dem og lav en krabbebisque:
http://www.clausmeyer.dk/da/opskrifter_/smagen_af_danmark_/bisque_af_strandkrabbe.html?recipeid=34
Mmmm, savle, savle. Det er en perfekt forret!

Jeg var på tunø for en måneds tids siden og fangede krabber med et par gode venner og deres drenge. Det er ikke en spise man sådan skal kimse af :grin:
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Sikke en ferie.

Indlægaf superpronker » 6. sep 2012, 18:28

Ostebaronen skrev:Billede


Konge! ruller1
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58


Tilbage til Claus-dk's blog

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster