Styles styles styles



Styles styles styles

Indlægaf Claus-DK » 29. maj 2011, 22:58

Denne weekend er så gået mere eller mindre på at lave ting på Hoved-fi.dk, eller rettere Ostebaronen har arbejdet og jeg har brokket mig og det kan jeg jo godt lide, så det har været en god samarbejdsform rulle2 ruller1 rulle2

En kæmpetak til Ostebaronen, der skal laves nyt logo og der er lidt små ting her og der som skal rettes til, men det skal nok blive godt når vores kære baron får de sidste ting sat på plads
3musik

Tænk hvis man kunne lave sådan noget selv, jeg må på et eller andet kursus i sådan noget... 1musik

Jeg satte også en anden style i gang Artoria deluxe som også var ret pæn og er mild mod øjnene, jeg er jo en del på siden så det må helst ikke være skærende.. 7musik
Så på nuværende er der 3 styles at vælge imellem på Hoved-fi og der vil sikkert komme et par stykker mere, så vil jeg og forhåbentligt andre prøve dem af inden jeg opnår enighed om hvilket der skal være standarden, de andre vil jeg lade ligge hvis nogle ønsker det, jeg har intet problem med at have flere styles, bare det accepteres at de der ikke er standardtemaet ikke vil blive prioriteret synderligt højt i vedligehold og nye tiltag..
Der vil kræfterne gå til det som bliver valgt til hoved tema og finpudsningen af dette..

Jeg har ogsĂĄ gĂĄet og funderet om man skulle lave nogle kategorier til at putte de forskellige forums i, eller med andre ord gruppere forumerne i rammer.
Noget i stil med

UDSTYR
bøffer
forstærkere
anmeldelser
Kilder
gør det selv
hvad skal jeg købe ?

GENERELT
fotos og træf
Bla Bla Bla
forslag og kommentarer og nyheder

HANDELSKAMMERET
køb/salg/bytte
forhandlerafdelingen

BLOGS
Blogs

HĂĄber pĂĄ at fĂĄ lidt feedback her......

Ellers har det været en yderst fredelig weekend, så det er jo som det skal være..

Jeg har fået omtermineret mine AMTer fra et eller andet mystisk 6 benet stik til et minijack, så nu kan den tilsluttes direkte til en headamp, jeg lukkede kassen, som er imellem højtalerudgangen og AMTerne, op og der var nogle store kondensatorer og en lille modstand, så det var bare at måle mig frem til hvad der var hvad og lodde stikket på..
Pænt blev det ikke for det var en ret tyk ledning til så lille et stik, men der kommer et 6,4mm på i den nærmeste fremtid, så skal det nok blive pænt, hvad har det så gjort for lyden ??
Ikke ret meget om noget, de er stadig til klassisk musik, det spiller de så det er en sand "sætte sig tilbage og lukke øjnene" oplevelse, men til min normale musiksmag er de altså ikke gode musik14
Lidt underligt men jeg tror det har noget med optagelserne at gøre for noget rock eks. Chris Rea lyder OK andre steder i samlingen har jeg da mødt andet musik der lød godt, men de folder sig først rigtigt ud når der kommer et stort orkester på afspilleren....
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Styles styles styles

Indlægaf Kolind » 30. maj 2011, 18:18

Emneopdelingen med gruppering lyder som en god ide..
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Styles styles styles

Indlægaf Ostebaronen » 30. maj 2011, 22:40

Jeg stĂĄr ogsĂĄ inde for emne opdelingen. Det lyder som en fornuftig ide.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Styles styles styles

Indlægaf Burning777 » 31. maj 2011, 07:02

Umm... Så længe der ikke er flere underfora end vi har nu kan jeg godt leve med at vi kan se alle sammen på en gang.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Styles styles styles

Indlægaf Alpha » 1. jun 2011, 11:16

Claus-DK skrev:Jeg har fĂĄet omtermineret mine AMTer.... hvad har det sĂĄ gjort for lyden ??
Ikke ret meget om noget, de er stadig til klassisk musik, det spiller de så det er en sand "sætte sig tilbage og lukke øjnene" oplevelse, men til min normale musiksmag er de altså ikke gode musik14
Lidt underligt men jeg tror det har noget med optagelserne at gøre for noget rock eks. Chris Rea lyder OK andre steder i samlingen har jeg da mødt andet musik der lød godt, men de folder sig først rigtigt ud når der kommer et stort orkester på afspilleren....


Fra det her review:http://www.head-fi.org/forum/thread/193982/the-ergo-amt-review-56k-dont-even-try

The Ergo AMT would prove to be utterly and completely bass deficient by design. It would as a consequence lack aspects which are so essential to many types of music. It would also prove to be the worst headphone possibly applicable (maybe with the exception of the AKG 501) for the listening of dance, trance, house, drum and bass and other such subwoofer raping, nightclub dance floor filling drug enjoyable semi-pop music but would excell at less intensive catagories.

Det tyder på at de nok bare er bedst til visse typer af musik. Har du prøvet at tilslutte dem til en god højttalerforstærker? De har måske godt af at få et spark i r.... 4musik.
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Styles styles styles

Indlægaf Claus-DK » 1. jun 2011, 11:42

Det tyder på jeg skal have en aktiv subwoofer til min heafi kæde musik15 musik15 musik15 musik15

det bliver noget værre noget, men de ting de gør godt gør de vildt godt, jeg vil nu ikke sige de er bas døde, men de kunne godt trænge til noget mere umpf i Bassen, de spiller bas men der er alt for lidt..
Men nu skal de lige prøves med flere forstærkere 1musik 1musik

Det er jo blevet lidt nemmere nu hvor jeg ikke skal have en kasse ekstra stĂĄende pĂĄ bordet musik15

Men så igen hvis jeg skal have subben til at stå på bordet kan det godt virke lid bøvlet... musik10 musik10 musik10

Mit indtryk af dem er at de aldrig rigtig har fået den store opmærksomhed er, at de er lidt bøvlede at bruge både med kassen (som ikke indeholde andet end nogle kæmpe caps) og skal vi kalde det komforten den er ikke fed, man tror det bare på grund af vægten, de er også lidt klodsede at sidde med for de skal være placeret med micrometer skruen, men de spilt sekunder det er lykkedes at ramme sweetspottet var der væsentligt mere bas, så det skal der også rodes lidt mere med..

Jeg tror også at parret op med den rigtige forstærker kan de komme til at spille bas..

Jeg kan ikke huske hvad han brugte af forstærker til hans test, mener det var Ergo´s egen og det var vist kun den der blev brugt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Styles styles styles

Indlægaf Burning777 » 2. jun 2011, 00:33

FĂĄr vi aldrig nogle billeder af de ergoer? :-)
...og kassen pĂĄ bordet!
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning


Tilbage til Claus-dk's blog

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster