Høretelefoner, forstærkere og andet spændende..



Høretelefoner, forstærkere og andet spændende..

Indlægaf Claus-DK » 5. jun 2011, 00:37

I aften vil jeg prøve at holde mig lidt til emnet for siden, nemlig hoved-fi..Jeg havde egentligt tænkt at holde min blog sådan rimeligt hobbyfri, men det er jo en ret stor del af min tilværelse og bør jo som sådan også optræde når jeg skriver her..

Hvad sker der sĂĄ af nyt ??
Ikke sådan vildt meget lige nu, men om nogle uger (måske måneder) går det løs igen, jeg har sådan en eller anden underlig vane med at købe i bunker, ikke noget med at købe lidt her og lidt der, næ nej vognen skal fyldes op..

Jeg har undersøgt lidt om IEM og har mere eller mindre besluttet mig for at jeg vil have mig et par customs og de skal være fra Spiralears, så jeg har taget kontakt til firmaet og har nu skrevet frem og tilbage med ejeren den sidste måneds tid, jeg har næsten besluttet mig for hvad jeg vil have nemlig modellen der hedder "Reference 3", det er en trible driver og er den model jeg er blevet anbefalet af Spiralears..

Jeg har så skrevet lidt mere og har fået lov til at låne to prototyper i universalversioner, så jeg kan høre signaturen på mine kommende IEMs, det bliver da lidt spændende og jeg håber da at der vil være flere på siden som kommer forbi til en lytter...

Så nu skal jeg have taget nye aftryk og har også besluttet mig for nye propper til mine q-JAYS og Grzegorz har lovet at han ville gøre noget ganske særligt ud af propperne til mine q-JAYS, hvad man kan lave specielt ved en klat formstøbt silikone, er jeg lidt spændt på at se... 4musik
Jeg har valgt at få lavet et sæt propper til q-JAYsne fordi:
1 jeg holder meget af deres lyd
2 Jeg ønsker at mine ref 3 skal passe første gang og lave et prøvesæt virkede som en god idé.
3 Eventuelle tilpasnings problemer kan så ordnes på de propper, som jo er væsentligt mindre kompliceret end et par IEM..
Smart ikke ??

Så det er et projekt jeg er meget spændt på hvordan ender..

På forstærker siden er jeg i kontakt med en amerikaner der hedder Jeremy, som i samarbejde med en anden god head-fi ven, Frans de Gruiter, har opdateret en lille sød rørhybrid "Indeed G2" og tilbyder nu et komplet kit med alle de ting ham og Frans har gået og puslet med det sidste års tid, den koster i omegnen af 1000 kroner incl kasse og alle dele også PSU..
Den ser sĂĄdan her ud samlet
Billede
Uden "kasse", printet vil også være sort men mon ikke man ligesom kan se igennem fingrene med det ??
Jeg har ejet Indeeden og var ret vild med dens power og signatur, men den var lidt et billigt kinøjserprodukt, som havde nogle specifikke problemer, som jeg ikke kunne leve med..Håber Michael som jeg solgte den billigt til er glad for den...
Men det skulle alt sammen være rettet op på det nye kit..
Endnu et spændende projekt..

For at det ikke skal være løgn er jeg også ved at få fingrene i en helt ny og prisvenlig forstærker, som kan blive sendt rundt hvis andre end jeg vil skrive lidt om den, jeg har ikke ret meget mere info i skrivende stund end at den er med samme topologi som "beyer dynamics A1" men til en 7.del af prisen..
Mere info nĂĄr jeg har noget om dette..

For et par måneder siden var jeg vildt forelsket i min mini APE, en afspiller fra samme firma som har leveret pandaforstærkeren, det er en lydmæssigt fantastisk ting, men den lider alvorligt når det kommer til brugerfladen, den er fuldstændig tåbelig altså direkte idiotisk, de knapper vi har haft på CDafspillere, båndoptagere, videoer mm. har nu fået helt nye funktioner og det er altså ikke ret fedt fundet på, så jeg har haft kontaktet firmaet og brokket mig højlydt over den, hvilket har resulteret i at jeg er blevet sat i udsigt at jeg kan få en af de første versioner af big APE når den engang bliver færdig og det endda til en temmelig nedsat pris, men jeg er sq lidt ambivalent for hvad skal jeg med endnu en "umulig at betjene" afspiller, men mon ikke min nysgerrighed vinder i sidste ende ?? musik14 musik14

Apen er i øvrigt på vej til NC her på siden, da den er gået i kage og skal opdateres, hvilket kun kan gøres på en 32 bit windows maskine (endnu en tåbelighed) og sådan en har Jan, så den blev sendt fra Flensburg i fredags, fra Flensborg ?? Ja fra Flensborg, men kun fordi jeg er en nærig hund, det er faktisk billigere at sende en pakke fra Tyskland til Danmark end at sende den fra Aabenraa til vestsjælland, man sparer over 30 kroner..
Flot af postdanmark sådan at dræbe alle danske online bikse med deres absurd høje takster...
Så jeg er lidt spændt på hvad Jan synes om den da han er lidt mere kræsen end jeg er med hensyn til kilder og har også en meget bredere erfaring i det end jeg har..
Jeg har jo sæføllig glemt at sende remoten med musik17 musik17 musik17 så den må jeg lige have i en konvolofut og sendt afsted på mandag..Flot Claus-dk

Ellers har jeg nydt den lange weekend og puslet lidt med logo til siden, eller det er mere Loevhagen der har arbejdet på det og jeg har brokket mig ligesom da Ostebaronen hjalp med templaten, hmmmmm det lyder sq da ikke særligt sympatisk, heldigvis er jeg jo både flink og tålmodig så jeg er ikke særlig streng at arbejde med..

Jeg bliver altid så glad når vores medlemmer har tid og overskud til at involvere sig på siden og jeg har endnu tilgode at blive skuffet, det er en fantastisk samling af søde og hjælpsomme personer, vi har her på siden..

Desværre har vi så også haft det første spamindlæg her, som Alpha var så flink at gøre mig opmærksom på, der blev gjort kort proces, indlægget blev slettet og brugeren smidt på porten, jeg troede egentlig aldrig jeg skulle til at smide folk ud, men lige netop SPAM er et område hvor jeg har absolut nul tolerence, nærmest alt andet vil jeg hellere ordne via PBer og høflige irettesættelser på forumet, så jeg kan undgå at skulle smide folk ud...
Men SPAM er altså et særtilfælde..

NĂĄ nok fra min side af her til aften..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Høretelefoner, forstærkere og andet spændende..

Indlægaf nc8000 » 5. jun 2011, 17:37

Du skal ikke i første omgang spilde porto på at sende remoten (med mindre aben ikke kan betjenes ordentligt uden) da den vil blive hooket på soveværelsesanlæget der er cirka 50-75 cm fra hovedet og det kan armen godt nå
nc8000

 

Re: Høretelefoner, forstærkere og andet spændende..

Indlægaf Claus-DK » 5. jun 2011, 18:56

Jeg tror ikke du kan undvære remoten, men den er ikke stor og kan nemt sendes som brev..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Høretelefoner, forstærkere og andet spændende..

Indlægaf nc8000 » 5. jun 2011, 19:21

OK, sĂĄ mĂĄ du jo hellere sende den. SĂĄ kan du jo ogsĂĄ inkludere bios upgraden hvis du ikke vil sende den som e-mail
nc8000

 

Re: Høretelefoner, forstærkere og andet spændende..

Indlægaf Claus-DK » 5. jun 2011, 22:15

Bios kommer på mail, jeg arbejder bare i mit sædvanlige sløve tempo *suk*
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Høretelefoner, forstærkere og andet spændende..

Indlægaf nc8000 » 5. jun 2011, 22:29

Og den er modtaget. HĂĄber jeg kan fĂĄ det hele op og spille og at den sĂĄ viser sig at kunne hĂĄndtere alle de forskellige flac filer jeg har fra en usb harddisk for hvis den kan er jeg nok solgt
nc8000

 

Re: Høretelefoner, forstærkere og andet spændende..

Indlægaf Claus-DK » 5. jun 2011, 23:00

SĂĄ mĂĄ vi jo finde en pris hvis du bliver glad for den......
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Høretelefoner, forstærkere og andet spændende..

Indlægaf nc8000 » 7. jun 2011, 14:34

SĂĄ er aben landet og den er blevet opdateret og atter bragt til live sĂĄ nu skal jeg lege med den i aften
nc8000

 

Re: Høretelefoner, forstærkere og andet spændende..

Indlægaf mage » 7. jun 2011, 14:49

nc8000 skrev:SĂĄ er aben landet og den er blevet opdateret og atter bragt til live sĂĄ nu skal jeg lege med den i aften


Ehh.... Ehh.... Too much info... ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1

Mage
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Høretelefoner, forstærkere og andet spændende..

Indlægaf brian » 7. jun 2011, 14:51

SPANK THAT MONKEY.......
brian

Brugeravatar
Forhandler
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 11. apr 2011, 15:41
Geografisk sted: Slagelse

Re: Høretelefoner, forstærkere og andet spændende..

Indlægaf nc8000 » 7. jun 2011, 15:15

SĂĄ fik jeg puttet lidt forskelligt pĂĄ en usb stick og lyttet en lille smule og den lyder sgu ret godt men der er nogle problemer.

Den har et relativt lavt udgangsniveau så jeg skal faktisk op på kl. 3 på volumen kontrollen på min forstærker hvor jeg med min cd spiller ligger på kl. 11.
Den kan tilsyneladende ikke finde ud af at gå videre til næste track i et directory, den spiller 1 sang og så skal jeg selv vælge den næste og trykke ply hvorefter den spiller den sang osv.
Den kan ligesom HiFiMan afspillerne ikke finde ud af at spille en række 24/88 flac filer
nc8000

 

Re: Høretelefoner, forstærkere og andet spændende..

Indlægaf nc8000 » 7. jun 2011, 20:11

Nå, en usb harddisk virker den ikke med, den opdager slet ikke at mediet er koblet til. Det virker mere og mere som mange af de andre kinesiske produkter som HiSoundAudio og HiFiMan at der er masser af potentiale men ingen af produkterne er rigtig gjort færdige så der er en masse mangler og forbehold når først man får dem prøvet.
nc8000

 

Re: Høretelefoner, forstærkere og andet spændende..

Indlægaf Burning777 » 7. jun 2011, 20:14

Ja, det er lidt ærgerligt at det er sådan. Men det giver da virksomheder i vores del af verden et lille forspring på nogle områder lidt endnu indtil de får det lært...
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Høretelefoner, forstærkere og andet spændende..

Indlægaf Buyer no 1 » 7. jun 2011, 20:20

Man skal altid som forbruger passe pĂĄ, at man ikke kommer til at sidde tilbage med aben ruller1
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Høretelefoner, forstærkere og andet spændende..

Indlægaf nc8000 » 7. jun 2011, 20:35

LOL

Nu har jeg så også prøvet med et SD kort og der virker det ligesom med en usb stick, altså ingen support for 24/88 og den kan kun spille en sang ad gangen ikke et helt directory ud i et, man skal selv hele tiden vælge næste sang og trykke play. Det er godt nok en skam for når den spiller lyder det altså ret godt.

Jeg pakker den sammen i morgen og sender den retur til Claus med tak for lån og glæden over at jeg ikke smed penge ud af vinduet ved selv at have købt den.
nc8000

 

Re: Høretelefoner, forstærkere og andet spændende..

Indlægaf Ostebaronen » 7. jun 2011, 21:11

Hvad er det for en afspiller i snakker om. Når jeg søger på APE på google får jeg en masse aber frem :-/
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Høretelefoner, forstærkere og andet spændende..

Indlægaf Buyer no 1 » 7. jun 2011, 21:25

Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Høretelefoner, forstærkere og andet spændende..

Indlægaf nc8000 » 7. jun 2011, 21:32

Kan se at Claus havde samme oplevelse med at den kun kan finde ud af at afspille et nummer.

Og den kan heller ikke afspille aac selv om de siger at den kan
nc8000

 

Re: Høretelefoner, forstærkere og andet spændende..

Indlægaf Kolind » 7. jun 2011, 21:51

Det er da utroligt at den kun kan spille et nummer af gangen?.. Hvad dælen skal man dog bruge et nummer af gangen til ? :S
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Høretelefoner, forstærkere og andet spændende..

Indlægaf Claus-DK » 7. jun 2011, 23:58

Den kan så godt spille en række sange, men det kræver at der ligger en "cue" fil og samtidigt skal Cderne rippes som image altså en stor fil, det er pilråddent, De vil jo sende mig den store model, meget billigt, man hvad hulen skal jeg med endnu en bogstøtte. ???

Jeg har Chattet en del med firmaet og brokket mig voldsomt over softwaren, om det hjælper er jo ikke til at vide, men jeg skrev at hvis de ikke forbedrede deres styring, ville den blive slagtet i anmeldelserne, ligegyldigt hvem de sendte en til..

Rigtigt træls for den spiller rigtigt godt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Næste

Tilbage til Claus-dk's blog

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron