Føj siger jeg bare



Føj siger jeg bare

Indlægaf Claus-DK » 6. jun 2011, 23:33

Dette indlæg bliver lidt trist...

Her til aften har jeg set DR klokken 20 var der så en udsendelse om Brønderslev sagen..

I kender jo uden tvivl sagen og har sikkert læst op og ned ag vægge og stolper om den, men jeg blev simpelthen så ked af at se det program at jeg trænger til at skrive lidt, for det hjælper mig til at få ro oven i hovedet..

Jeg har sjældent set noget så uhyggeligt som det program, hvis i har set det behøver jeg jo ikke sidde og skrive om hvordan stort set alle kommunernes (med undtagelse af Skanderborg rullw3 ) primære budskab gik ud på at vaske hænder og lade sorteper gå videre til næste aktør, jeg kan ikke forstå at når politiet ligefrem henvender sig og tager en fuld fotografering af boligen, at de hos de lokale myndigheder bare kan lade mere eller mindre som ingenting, men de ved jo godt at familien var nomader og snart ville flytte, så en egentlig reaktion var unødvendig for de ville snart være flyttet og være en anden kommunes problem.....

Men for hulen hvor er det vammelt at høre ham fra Lolland stå og sige de har handlet korrekt i sagen, det er så langt fra korrekt som noget kan være, der er ingen i verden der kan bilde mig ind at de socialrådgivere var uvidende om at noget var fuldstændigt galt i det hjem, hvorfor de ikke har reageret er mig en gåde, for jeg tror da at de fleste personer er anstændige og næstekærlige personer, som ikke ønsker at nogen børn lever under så horrible forhold som de stakkels børn har gjort..

Jeg er et eller andet sted glad for at jeg ikke har sådan et job, for så er jeg ret overbevist om at i sagen i Brønderslev ville ende i spjældet for selvtægt, eller ligge på en eller anden psykafdeling med dårlige nerver, et er sikkert jeg ville sove meget dårligt....

I min verden er de forskellige sociale myndigheder mindst lige så skyldige, i at det kunne gå så vidt som forældrene (hvis man kan kalde de uhyre noget sådant)..
Der er vist også rullet et par hoveder i administrationerne rundt omkring som efterspil, men det skulle jo aldrig være gået så vidt..

Jeg bor selv i en lille by og jeg er ret sikker på at hvis der var et forældepar som dem her, ville jeg være klar over det, eller sagt på en anden måde der er hundredevis af personer der har vist at noget var galt og alt for få af dem gjorde noget.
Jeg har selv på et tidspunkt boet ved siden af nogle der slog deres børn, hvilket resulterede i at vi gik ned til kommunen og "klagede", der skete heller ikke rigtigt noget fra myndighedernes side og det endte med at vi flyttede godt nok ikke kun derfor, men det gjorde så ondt langt ind i kroppen hver gang man hørte klasket og gråden begyndte, desværre er jeg en lille lort og naboen var en 2 meter bodybuilder, så det var meget begrænset hvad man kunne stille op på egen hånd...
Så vi gik som nævnt tidligere stikkerruten ikke en mentalitet jeg bryder mig om, men ind i mellem er man nød til at se stort på sine principper og gøre det rigtige..

I brønderslev sagen må der simpelthen have været masser af naboer og borgere i de små byer der har klaget, jeg kan ikke forestille mig at vi er blevet en så kold og ligegyldig nation at folk bare har siddet og kigget på..

Hvilket igen bringer mig tilbage til de sociale myndigheder, for hvor meget skal der mon til før de reagere ?? Tævede jeg min kone og min dreng kunne jeg jo leve trygt i den forsikring om at alle var ligeglade, men jeg nægter at tro på at vores land er blevet sådan, så hovedansvaret må ligge hos kommunerne, de har det ikke let i forvejen de kommuner der var blevet boet i, de var fattige og underbemidlede, men uanset hvor fattig man er må de da kunne finde midler til at hjælpe de 10 børn i denne sag, hvis ikke er der noget der er helt galt med den måde vi fordeler pengene på her til lands..

Er det virkelig sådan et samfund vi ønsker at leve i ??
Sagen er jo i bund og grund også en politisk sag for det er jo dem der laver loven og sørger for pengene, jeg vil ikke angribe den siddende regering for de andre er lige så store pjok, som ikke orker at se ret meget længere end til deres egen næsetip, det går mere ud på at lave en uendelig valgkamp end at gøre landet til et bedre sted at være...
Samtidig undrer vores politikere sig over hvorfor folk ikke gider stemme mere, tag et vildt gæt, tag dog og pas jeres job i stedet for at bruge tiden på enten at montere velcro på jeres stole, eller få dem der sidder i stolene væk...
Det hele går ud på at sikre sig selv og sine pamper venner flest mulige gode og højeste mulig ministerpensioner..

Jeg vil håbe at de stakkels børn vil slippe med så få ar på sjælen som muligt, for det er jo dem det hele drejer sig om, men mon ikke vores udsultede psykiatrisksystem kan afsætte en time om måneden pr barn ??
Selvom der nok mere er behov og brug for daglig bearbejdning i flere år, for at de børn kan få en bare nogenlunde normal tilværelse igen, ja jeg kan jo ikke engang skrive igen, for de har jo aldrig prøvet andet end vanrøgt og elendighed, jeg håber inderligt at de får det godt og på en eller anden vis kan have kontakt til hinanden, selvom det nok bliver umuligt at have så mange hårdt belastede plejebørn under et tag, men lige i den børneflok burde man, efter min mening, kunne lave en undtagelse for de regler der er om anbragte børn og deres samkvem med deres søskende som er i andre familier, for de børn har mere end nogensinde brug for hinandens hjælp og støtte..

Mit hjerte bløder og går ud til de arme børn..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Tilbage til Claus-dk's blog

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron