9 mere



9 mere

Indlægaf Claus-DK » 8. feb 2013, 02:51

Om 9 medlemmers tid er vi 500 medlemmer pĂĄ hoved-fi rulle2 rulle2 rulle2 rulle2

Det er sådan cirka 10 gange så mange som jeg havde drømt om da vi startede for lige knap to år siden..

Jeg kan huske da vi var 49 der var min kone nød til at melde sig ind for hun kunne ikke længere udholde min sukken efter det halvtredsindstyvende medlem ruller1 ruller1

Den første googlebot var noget ganske særligt, nu er de der hele tiden...

Tænk sig der blevet skrevet lige knap 3 indlæg i timen siden vi startede... rullw3

Jeg sad og skrev med Kolind (tror jeg det var) i maj sidste år, hvor vi hver gav vores bud på hvor mange indlæg vi ville have når vi blev to år, mit bud var 50.000, jeg kan ikke huske om Kolind kom med et bud, sådan noget er det jo nok kun mig der går synderligt meget op i, men det var da ikke helt skævt med de 50.000, det ser endda ud til vi kommer noget over det..

Det har været en helt utrolig tur for mig, der har været så utroligt mange udfordringer og problemer der skulle løses, ikke altid med lige stort held vil jeg så tilføje..
Det har for mig været et spørgsmål om at tage et fast greb om halen på det monster der blev sat i luften og så ellers stædigt tro på at jeg ved at hænge der i halen, har en eller anden form for kontrol over tingene, det har man slet ikke, men det er nu en lille trøst at man ind imellem kan bilde sig selv det ind ruller1 ruller1

Jeg ved ikke om jeg har fået mange nye venner, det er sådan lidt et inflationsramt ord nu om dage, hvad jeg ved er at jeg har mødt og skrevet med rigtig mange af jer og i har alle som en været nogle dejlige personer og har gjort mit liv rigere og for det skal i have tak..

Jeg troede ikke jeg ville komme til at bruge mere tid på hoved-fi end jeg altid havde gjort på diverse fora, men jeg blev klogere, nu er det lige før man stadig kan se hoved-fi logoet (tak til Bjørn for det) når min pc er slukket, er jeg vågen og ikke på job er jeg logget på, sådan cirka..

Vi har et design som jeg holder meget af (tak til Tomasz for det), klassisk i farverne men stadig med et moderne anstrøg og bedst af alt lige præcis som jeg håbede det ville komme til at se ud, ikke den der typiske blå baggrund, ingen bannere, ingen reklamer, for mig er det noget af det vigtigste, at vi her på siden får lidt fred og ikke bliver bombarderet med alskens blinkende og bimlende reklamer, mit lidt åndehul i den alt for travle verden og jeg håber at andre har det lidt ligesådan..

Vores kategorier synes jeg også er fine og dækkende, ikke det jeg havde planlagt fra starte af, slet ikke, men noget som vi i de første par måneder fandt frem til i fællesskab, jeg har lidt en idé om at lave lidt om på rækkefølgen i den generelle del, men slet ikke nogle store ændringer, mere en mere naturlig rækkefølge, f.eks burde "velkommen" være øverst og ikke nederst og så lidt andre småting, men mere om det andetsteds på et senere tidspunkt..

Vi har fået Tapatalk (hvad det så end er), forumrunner (det er vist noget nær det samme), youtube embedding, spambot beskyttelse, vi skiftede også server sidste år, alt sammen fordi der blev stillet forslag om det og hvad vores medlemmer ønsker prøver jeg at opfylde (nej i får ikke en ny bil af mig)..

Et forum er ikke en ting, det er ikke et koldt og upersonligt program, et forum er et levende væsen, det er et dynamisk bæst og det virker af og til som om det har sin egen vilje, det er faktisk lidt skræmmende af og til, det er dog meget lærerigt og jeg har oplevet en meget stor personlig udvikling via hoved-fi, jeg er jo i bund og grund en højtråbende hidsigprop, en provokatør, et brokhoved, men de ting har jeg været nød til at tøjle og det er ikke altid let, det smutter også for mig af og til og utallige er de sætninger og indlæg fra egen hånd som jeg har rettet inden det blev postet, for uanset om jeg har lyst eller ej, så (føler jeg) er jeg nød til at være/fremstå mere velovervejet og nøgtern end jeg er, specielt en underdel som kommentarer og forslag er et der volder mig lidt kvaler i den retning, i den del kan et indlæg på 100 ord godt tage en time at skrive, dette indlæg skrives nogenlunde i samme tempo som det bliver læst, så det er meget mere direkte end de der "åh nu skal jeg godt nok få det her formuleret rigtigt" indlæg og også meget sjovere at skrive, det er dog i forslag jeg har haft fået min bedste lektioner i at være forumejer...

Selvom jeg i perioder godt kan lyde som om jeg er ved at tabe sutten, er det når jeg kigger på det sammenlagt så meget mere positivt end negativt at det er svært at beskrive, det er noget lidt andet end de oplevelser jeg tidligere fik på fora, bevares det har bestemt også været positivt, men slet ikke på samme måde som vores eget bæst, før var det mest folk der skrev og spurgte om alt muligt mellem himmel og jord, nu er min rolle en helt anden, nu er det lige pludselig mig der giver rammerne, hvor jeg før bare skulle hygge mig i "puderummet"..

Jeg ved ikke helt om jeg nogensinde vænner mig til min rolle her på siden og det er vel egentligt også bedst, hvis det udvikler sig til en vane i stedet for noget man brænder for, vil det ende med at blive en klods om benet i stedet for en fjer i hatten..
Så hermed et lidt bizart ønske om at det gerne skulle blive ved med at være svært, ikke alt for svært, men svært nok til at det er en udfordring..

9musik 9musik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: 9 mere

Indlægaf kvik » 8. feb 2013, 03:40

Her er jo hyggeligt, og befolkningen er fin blanding af newcomers, gamle ulke, og alt derimellem. Personligt håber jeg, at den faglige del vil blive ved med at udvikle sig, for jeg ville være ked at se det hele ende blot som (endnu) en social klub. Jeg nyder at læse de mange velartikulerede indlæg, og når begejstringen hos enkelte tager overhånd, er det svært ikke at lade sig rive med. Indimellem går bølgerne ekstra højt, men sådan er livet jo, så hvorfor skulle det være anderledes her på siden. Sålænge den positive ånd kan opretholdes, så går det nok alt sammen - Avanti, avanti la vie
theking

kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: 9 mere

Indlægaf Claus-DK » 8. feb 2013, 03:53

Der er kun een melodunte sang for mig.


Den er så skøn..tænk den blev nummer næstsidst...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: 9 mere

Indlægaf davidsh » 10. feb 2013, 15:18

Er hoved-fi.dk egentlig ikke det eneste dedikerede hoved-fi forum her i Norden?

Rigtig godt indlæg Claus.
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: 9 mere

Indlægaf Claus-DK » 10. feb 2013, 15:51

davidsh skrev:Er hoved-fi.dk egentlig ikke det eneste dedikerede hoved-fi forum her i Norden?

Rigtig godt indlæg Claus.



Jo det tror jeg vi er, så vidt jeg ved er der to i Europa og vi er stille og roligt blevet de store, vi har overhalet Rockgrotto i aktivitetsniveau, dog slet ikke med medlemmer, gæster, besøg og samlede indlæg, dog har vi snart lukket indlægshullet, gæsterne og medlemmer er svære at hamle op med, da det andet er på engelsk og er lidt mere tilgængeligt for gæster der kommer fra nabosognet..

Med 500 medlemmer har vi jo allerede 0,1 promille af de potentielle medlemmer der er mulige, hvis vi regner vores norske og svenske venner med bliver satsen lidt mindre, fo sĂĄ er vi omkring 20 millioner potentielle medlemmer og ikke 5...

Når jeg prøver at nasse grej til tour delen, præsentere jeg os altid som nordens største (og eneste)
ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: 9 mere

Indlægaf Claus-DK » 14. feb 2013, 02:25

5 mere !!
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: 9 mere

Indlægaf Claus-DK » 17. feb 2013, 19:39

3 mere !
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: 9 mere

Indlægaf Niels » 19. feb 2013, 17:52

Still counting ...... Billede
Niels

 

Re: 9 mere

Indlægaf Claus-DK » 20. feb 2013, 01:12

2 Mere, det ser ud til vi når de 500 inden vores 2 års føsda..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: 9 mere

Indlægaf Claus-DK » 21. feb 2013, 02:16

1 tilbage, jeg tror jeg vil holde vejret...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: 9 mere

Indlægaf Claus-DK » 21. feb 2013, 10:20

3musik 3musik 3musik 3musik 3musik 3musik 3musik 3musik 3musik 3musik 3musik 3musik 3musik 3musik 3musik rulle5 rulle5 rulle5 rulle5 rulle5 rulle5 rulle5
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: 9 mere

Indlægaf vaskebjørnen » 21. feb 2013, 13:14

NĂĄede du at blive blĂĄ i hovedet der er alligevel gĂĄet et par timer mellem dine posts :-)
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: 9 mere

Indlægaf Claus-DK » 21. feb 2013, 13:19

Blev en smule mørkerød...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: 9 mere

Indlægaf Claus-DK » 21. feb 2013, 13:21

SĂĄ mangler vi kun 500 mere......
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: 9 mere

Indlægaf Sorensiim » 27. feb 2013, 15:07

Claus-DK skrev:SĂĄ mangler vi kun 500 mere......

SlĂĄ bot-filteret fra igen, sĂĄ er vi 1000 medlemmer inden weekenden.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: 9 mere

Indlægaf kvik » 29. apr 2014, 23:05

Så nærmer vi os med hastige skridt 700 brugere og 70.000! indlæg :-o
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: 9 mere

Indlægaf Henrik_sdk » 29. apr 2014, 23:14

Det er osse dejligt at se pĂĄ andre foraer, medlemer der henviser til vores side..
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: 9 mere

Indlægaf kvik » 30. apr 2014, 00:35

Billede
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: 9 mere

Indlægaf toppe » 30. apr 2014, 00:49

ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: 9 mere

Indlægaf Claus-DK » 30. apr 2014, 02:17

Jeg finder vel på en kommentar når jeg er færdig med at grine..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Næste

Tilbage til Claus-dk's blog

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst