Et alt for travlt efterår



Et alt for travlt efterår

Indlægaf Claus-DK » 31. dec 2013, 04:14

Jeg har hængt lidt i bremsen de sidste måneder, det startede da min shop gik kold i sommerferien og efter det bøvl der var med ny biks og så den gamle biks igen på anden server, har været et Sisyfos arbejde og jeg mistede også lidt lysten til at arbejde mere i den tekniske del af butikken, for hvornår ville jeg igen stå med håret ned af nakken og skulle til at lave det hele om igen, det var begyndt at være en skrue uden ende og det var er gammel rusten en af slagsen...

Jeg var så så heldig ar være på en arbejdsplads hvor vi har 14 dages juleferie og da jeg hørte det tænkte jeg at nu havde jeg tid til at få lavet noget ordentligt og vedvarende ved ITdelen af butikken og jeg begyndte at se mig omkring og de fleste pile pegede i retning af shopify, det koster en smule mere end at leje en server, men det giver mig mulighed for at mine kunder kan benytte visa via paypal og det betyder meget for mig at mine kunder føler sig trygge ved at handle hos mig og hvis jeg for en beskeden investering kan øge trygheden er det ikke et svært valg for mig..

Det er bestemt ikke den eneste fordel, jeg synes den er meget meget pænere og jeg leder også lidt efter en nyt "theme" dog har jeg til at begynde med brugt det der er standard i systemet og det ser allerede meget bedre ud end det gamle, mere moderne, mere levende, mere organisk, der er lidt bastard ting rundt omkring med nogle engelske gloser hist og pist, men det får jeg styr på med tiden.
Alt i alt er jeg indtil videre meget tilfreds med hvordan og hvor let tingene har været, jeg mangler stadig nogle småting inden jeg er klar til den store re-re-re-re launch af hoved-grej.dk ruller1 ruller1

Der står f.eks når man går gennem betalingen at hvis bestillingen er til en begravelse vil varen blive sendt direkte til kirken, jeg vil gerne yde den service, og er der en der ønsker det vil jeg da gøre hvad jeg kan for at opfylde det ønske meeeeeeeeeeeeen jeg tror jeg skal have det fjernet.

Det er så let at oprette en vare at jeg har haft min dreng til at lægge flere af billederne af Paapro1 op på produkt-siden, så det er så let at det kan betjenes af en 6 årig, snart 7 og rasende intelligent (som sin far) men så let er det..

Jeg synes også den løsning jeg har valgt til de tekniske specifikationer er lækker, det ser specielt lækker ud på GD´s produkter, synes jeg..

Så jeg kan mærke lysten komme buldrende frem og jeg knokler løs på shoppen, så det er ret positivt når jeg tænker på biksen igen, jeg er ikke spor træt af den mere, mine flittige og søde kunder har også gjort deres for at forsøde min juletid og mange tak for det skal i, hvis i også læser her, da have, for det har været dejligt det har været ret dødt i efteråret, sikkert til dels grundet mine tekniske slagsmål men også fordi jeg har manglet drivkraften og ikke rigtigt gidet og det er jo ikke en holdning der er god i længden..

Jeg er begyndt at skrive til lidt producenter igen, hvilket igen vil sige at jeg igen sidder om natten og surfer på latterlige emner som headphone amps, DAC/amp, DAC, headphones, earphones og glor på side op og side ned af skrammel for at se om der ikke dukker noget om som verden endnu ikke har opdaget, så der vil ikke kun komme en ny butik næste år, der vil også blive udvidet i mit sortiment, jeg har blandt andet taget kontakt med en producent af nogle ret eksklusive IEMs, men de modeller jeg vil have findes ikke... endnu, så det er meget spændende...

Hvis alt går efter planen, det gør det sikkert ikke, men hvis alt bare nogenlunde gør lidt bedre end mit værste mareridt og det er jeg positivt indstillet til at det vil gøre, så vil jeg også udvide mit sortiment af både Somic og Takstar, Somic har en model jeg burde have allerede og sikkert snart får og Takstar har 2 nye spændende modeller som jeg gerne ville have også, Takstar modellerne er dog ikke så sikre, da de skal købes i ret stort antal og jeg er så absurd nærig, det har dog været et godt projekt med Takstar, dels har jeg lært meget af lige netop den ordre og dels er det gået fint økonomisk med det også, eller sagt med andre ord jeg synes der er blevet taget godt imod et helt ukendt mærke på et marked som lige for tiden oversvømmes af modeller fra alle de kendte producenter og et hav af mindre kendte og jeg oplever at de bliver solgt lidt i klynger, når jeg sælger et par ryger der som ofte 1-4 par i samme geografiske retning, hvilket jeg håber på er fordi mine kunder er så tilfredse at de prakker deres venner mit skrammel på og hvis det er tilfældet så får i da lige en tak igen. thumbs

Så selvom det lyder lidt mørkt og trist i starten er der stadig flest af de gode oplevelser ved at have en butik, det er stadigvæk sjovt, jeg var bare kørt op i en krog på det tekniske felt og jeg har det også bedst med ikke at skulle plage Ostebaronen i tide og utide med alt muligt bøvl, det er rarest at kunne klare tingene selv, ikke at jeg tror jeg nogensiden vil holde op med at plage Baronen, jeg vil jo gerne holde kontakten vedlige ruller1 ruller1

Hvorom alting er føler jeg allerede nu at der er blevet løftet en byrde fra mine skuldre og at tingene er lettere at overskue og det er jo dejligt, det er aldrig rart når det går den anden vej, det påvirker også resten af livet negativt når der er et irritationsmoment man ikke får løst eller gjort noget ved, de der små ting der bliver ved oplever jeg er meget mere belastende end de "store katastrofer", det er lidt ligesom glæder summen af de "små glæder" er meget større end summen af de "store glæder", f.eks er en fødsel (set fra manden´s side) en stor glædesrus som man jo vil huske altid, men der er også en glæde ved hver dag at høre ordet "far", man kan jo ikke sammenligne de to ting sådan rigtigt, men jeg er sikker på at det at blive kaldt "far" en million gange eller mere i sit liv udløser flere endorfiner end det gør at vide både tour de France/OL og WM samme år, bare i mindre portioner..

Det samme med irritationer det er som ukrudt det gror og kommer til at hænge mere og mere fast jo længere tid det får lov at være der..

Det har været en dejlig jul i år drengen og hans kusiner var sammen Søndag og der blev spillet Minecraft under råben og skrigen så det var en sand fryd, nu har jeg så fået hjælp (meget stor hjælp) til at sætte en server op, så nu kan de sidde og spille sammen over nettet og råbe via skype på deres Ipads, skønt, så har jeg lidt "fred" til at arbejde med butikken..

Om 21 timer er dette år slut, det gik da lige så hurtigt som sidste år, nu fylder hoved-fi snart 3 år jeg skal også snart lave status i butikken for 2. gang og lave regnskaber og se hvordan det egentligt er gået, sidste år var der 157 kroner i overskud (før skat), men det var også et forholdsvis dyrt år for mig, da jeg jo ikke havde noget som helst til at starte med, så der er gået en del ressourcer på at få lavet et lille lager, hvor det nu mere har karakter af et rigtigt lager hvor der går ting ud og ind, hvor der det første år kom mange flere varer ind end ud, er der andet år en bedre balance mellem antallet af indkøb og antallet af salg og det kan jo helt sikkert læses på bundlinjen, så jeg håber på at jeg i år måske kan fordoble mit overskud og bliver jeg ved på den måde går der jo få år inden jeg tjener flere tusinde kroner om året...

Jeg er meget spændt på at se hvad 2014 vil bringe, hvordan vil kunderne tage imod den nye butik ? vil det give et større salg ?? Vil det når året er omme vise sig at jeg har valgt rigtigt ??? Hvordan vil hoved-fi klare sig i det nye år ????
Det er jo gået lidt ned af bakke det sidste ½e år på de fleste områder af vores forum og det er jo ikke skidegodt, December er den mest aktive måned siden Juni, men det er lidt efter hvordan det måles, for vi har flere unikke besøgende som kommer færre gange om dagen end tidligere, jeg læser det som at der kommer stadig flere og flere besøgende de kommer bare ikke helt så ofte og det skyldes jo nok at vi skriver for lidt så der er jo ikke så meget at komme for, det skal vi have vendt næste år, den gennemsnitlige indlæg per dag tæller skal til at gå op istedet for ned igen
SÃ… KOM IGANG !!!

rulle2 rulle2 rulle2

Godt nytår
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Et alt for travlt efterår

Indlægaf Mingo » 31. dec 2013, 07:35

Årsagen til, at mængden af indlæg er gået ned kan skyldes flere ting.
For mit eget vedkommende er det således, at jeg i det forløbne år har anskaffet mig et drømmesetup, der gør, at jeg ikke som tidligere lige skal undersøge, om der noget andet, der er bedre. Derfor bliver besøgene her sjældnere.
Nu koncentrere jeg mig om musikken og i mindre grad om det tekniske, og det er vel sådan det skal være.
Ligeledes har jeg tidligere gjort opmærksom på tests fra den trykte presse, men nogen følte sig irriteret over det, så det fik en ende. På sin vis en skam, da andre måske kunne bruge oplysningerne til noget. Der dukker hele tiden nye tests op, og jeg vil gætte på, at jeg i år har set et par hundrede.

Under alle omstændigheder synes jeg, at du gør et glimrende stykke arbejde, og det skal du have tak for!
Mingo

 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 3. apr 2011, 06:50
Geografisk sted: Struer

Re: Et alt for travlt efterår

Indlægaf Rappo » 31. dec 2013, 08:41

Claus-DK skrev:Det er jo gået lidt ned af bakke det sidste ½e år på de fleste områder af vores forum og det er jo ikke skidegodt, December er den mest aktive måned siden Juni, men det er lidt efter hvordan det måles, for vi har flere unikke besøgende som kommer færre gange om dagen end tidligere, jeg læser det som at der kommer stadig flere og flere besøgende de kommer bare ikke helt så ofte og det skyldes jo nok at vi skriver for lidt så der er jo ikke så meget at komme for, det skal vi have vendt næste år, den gennemsnitlige indlæg per dag tæller skal til at gå op istedet for ned igen
Jeg vil helst ikke bevæge mig ud i en længere forklaring på, hvad jeg mener er den primære årsag til et faldende antal indlæg her på hoved-fi.dk, men kort sagt så er der efter min mening to typer af brugere herinde (måske en grov generalisering). Der er dem som kommer forbi efter råd til køb af grej, og som herefter køber det de finder frem til, og så er de væk igen indtil næste gang de har brug for hjælp. Dernæst er der dem som "hænger ud", og som løbende bidrager og deltager i debatten. Den sidste gruppe består af en god samling af nye og gamle - både på alder og anciennitet. Begge dele er fint og det vigtigste er at vi fortsat holder en god tone, og hjælpes ad til at lokke nye medlemmer i fordærv. :mrgreen:

For mit eget vedkommende bidrager jeg når jeg føler at det giver mening, og der hvor jeg synes at det giver mest mening at bidrage, er når jeg modtager nyt grej eller deltager i tours. Jeg synes at der den seneste tid, har været en stigende tendens til at folk deltager i tours, men "glemmer" at skrive indtryk. Det synes jeg er rigtig ærgerligt, og ikke fair over for dem som stiller deres grej til rådighed gratis. Jeg vil ikke pege fingre af nogen, men vil i stedet opfordre folk til at få skrevet de indtryk når de låner grej. :-)

Dernæst kører der jo en masse off-topic diskussion i diverse tråde og det synes jeg er helt fint. Irritationstråden og Glædestråden er fine steder at dele sine begejstringer og frustrationer. Det er jo ikke alt her i livet handler jo om hoved-fi. :lol:

Jeg vil fremadrettet stadig prøve på at dele mine oplevelser, og skrive indtryk af nyt grej m.v. og håber at i andre vil gøre det samme. ;-)
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Et alt for travlt efterår

Indlægaf librarian » 1. jan 2014, 00:12

Jeg vil også bestræbe mig på at skrive flere og bedre indlæg i det nye år. Men som rappo også er inde på, så skriver man jo mest, når man synes at der er noget nyt grej, som kræver omtale. Jeg synes det er supercool at der kommer så mange nye medlemmer til. Hvis bare en ud af tyve bliver grebet af denne hobby og derfor bliver hængende, så er alt godt. Til alle nye medlemmer: skriv og del jeres oplevelser med det grej I prøver, det er altid meget interessant. Uanset om man er ny eller erfaren, så er alle indtryk med til at nuancere. Med andre ord: alle meninger gælder og tæller :-)
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Et alt for travlt efterår

Indlægaf Claus-DK » 1. jan 2014, 04:21

Det er mit indtryk at bla bla bla er den del der lider mest under "manglende indlæg" så rent skal vi sige faktuelt har vi ikke lidt så voldsomt, vi lider heller ikke vi er bedre kørende end sidste år ved samme tid.

Det kan godt være at der sidder nogle nye på nogle ord, eller det ved jeg der gør, vi har mange nye ansigter, altså dem der ikke kender os fra den tidligere hemmelige klub, hvis aktivitet for nærværende stund er nærmet lagt i graven, så det er ikke der aktiviteten er forsvundet hen, nerds har vist endnu mindre aktivitet end hejfej, så vi er stadig det foretrukne danske hoved-fi forum..

Jeg sidder bare og junker statistikker om natten og der er sket et voldsomt fald af besøg de sidste 6 måneder, en af grundende er jo min egen lavere aktivitet, når man skriver halvt så mange indlæg selv, vil det naturligt resultere i at der vil opstå et tomrum på svar på de indlæg jeg (og andre) andre ikke skriver, så hvis jeg lige pludselig går 4 indlæg ned om dagen vil det i sidste ende måske resulterer i 6 mindre indlæg dagligt, dagen efter kommer der så heller ingen respons på de svar der ikke kom på de indlæg jeg ikke skrev og hvis det er mit ævleri der er det eneste der mangler er det måske slet ikke nogen dårlig ting ruller1 ruller1

Det kører stadig OK med ping pong i tådende, vi er dog blevet bedre til at holde os til emnet, så vi har ikke så meget pjat i trådende som tidligere, der er stadig en fin og god mængde sjov og ballade.

Der er sket frafald fra den gruppe der har været med fra starten, nogle har fundet deres lyd og hvad skal man så på et forum ??
Nogle har fået travlt med andre ting i livet, vi har trods alt været på banen i snart 3 år det er næsten 8 "internet år"
Der er sikkert også en del som er kommet fået deres information og fist af igen, det er jo også fint nok, vi kan håbe folk bliver og bruger lidt af deres tid på at blive en del af "klubben", men forvente det kan vi ikke..

Hvis man kommer til og bruger et ½t år til at spørge om alt og derefter, finder sin lyd kan man jo godt stå med en fornemmelse af at man ikke rigtigt har noget at bidrage med, alt man gjorde var jo at spørge, men man er jo blevet klogere og så har man jo lige pludselig en masse at byde på, man tænker bare ikke over det og drysser stille og roligt videre..

Der kan være så mange grunde, vi har jo medlemmer der har spurgt om det samme i 7 forskellige tråde samme dag og naturligvis fået en masse svar, sådan et par fyre om måneden tæller også godt på tælleren, de er nu som regel søde og rare, lige så snart pulsen kommer under de 160 falder det hele jo til ro og de bliver gode medlemmer..

Vi har også kørt meget længe uden der har været gnidninger medlemmerne imellem, det har jo i perioder være lidt oprørte vande som jo også giver indlæg, det er så nogle indlæg jeg IKKE savner..

Nu er det ikke 20% vi er faldet eller 10 for den sags skyld, nærmere et par %, det ser bare voldsomt ud når tallene er oppe omkring de 20.000 så er 4% jo 800 og det er jo mange besøg vi ikke får, så jeg tror ikke vi er på vej i graven vi har fået mange nye for de gamle der er faldet..

Jeg synes også vi tager godt imod nye medlemmer, jeg har da de første indlæg der er præget af det der "du aner ikke hvad du taler om knægt" eller jeg har måske slev faldet ind den en gang eller to :oops: nej det ved jeg ikke lige, der er bare ikke mange af den slags indlæg og det er godt..

Lidt update på udviklingen af shoppen er at den faktisk er lige så færdig som den gamle nåede at blive,måske lidt mere, men jeg holder lidt igen for der er stadig lidt detaljer jeg ikke er helt tilfreds med og de ting VIL jeg have i orden, før launch..

Det bliver ikke en 100% færdig butik der kommer, de planlagte ændringer er for store til at jeg kan lave det på min ferie, men jeg vil bestræbe mig på at få det hele færdigt og ikke strande 30 meter før målstregen som jeg har gjort med den første biks, der var det jeg strandede på bare ikke manglende tid, men tekniske vanskeligheder og dem tror jeg jo er en saga blot, i det mindste meget minimeret, der er mail support, det er ikke den hurtigste support jeg har mødt, jeg er dog startet midt i juletiden, så det er ikke helt fair at bedømme dem på de sidste 10 dage...

Lige nu er det mest formen og måden jeg vil præsentere tingene på jeg tænker meget over, jeg vil gerne fremstå seriøs og det er ofte forbundet med fine forkromede ord om tingene og det er jeg ikke rigtig typen til, så jeg skal en anden vej rundt og jeg er i gang med min store plan...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Et alt for travlt efterår

Indlægaf Burning777 » 1. jan 2014, 21:41

Jeg synes stadig vi har et hyggeligt forum. Man skal jo lige ind og kigge hver dag for at følge med i hvad der sker. Jeg selv har ikke rigtigt været ude efter nyt hoved-grej den seneste tid og derfor er min aktivitet herinde også mindre lige for tiden. Det skal dog nok komme igen på et tidspunkt. Et par nye højtalere i stuen har også taget lidt fokus både på lyttetiden og budgettet. Så jeg tror bare tingene skal gå sin gang så skal der nok komme liv i det hele igen. VI skal jo også have arrangeret et nyt meet igen her i Jylland i foråret. Det bliver forhåbentligt med HiFi Freaks igen (håber jeg) og den slags aktivitet giver et naturligt liv.

Måske er der også lidt stilhed sådan generelt inden for hovedtelefon-markedet? Nu er det ikke længere vildt mange nye flagships, der lanceres som for nogle år siden. Alligevel sker der jo altid en del så et forum som dette har en stor berettigelse.

Med hensyn til Hoved-grej.dk så er jeg, når jeg handler på webshops, stort set ligeglad med designet på siden og hvilke tekster der står. Jeg går udelukkende efter om varerne er spændende, attraktive og til den rette pris. Så inden du designer en flot Porche af en webshop og bruger for meget energi på det så sørg for at få nogle varer ind folk gider købe og bliv ene forhandler på noget man ikke kan skaffe billigere andre steder i Europa. Så skal der nok komme omsætning. :-)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Et alt for travlt efterår

Indlægaf Claus-DK » 1. jan 2014, 22:34

Jeg regner med at tage kontakt til hififreaks meget snart og får en dato på plads.

Webshoppen shoppen skal ikke være en Porche, jeg er for gammel det skal være an Aston Martin, den er jo næsten lige så flot som din gamle butik nu..

Jeg er da den billigste i EU, men kun hvis du renser priserne for moms og skatter, for en Norsk kunde er mine priser på aliexpress niveau +- 5%
Når jeg holder mig til listepriserne på f.eks LCD2 er mine priser de samme som i Polen, men jeg tjener langt langt mindre og skal yde en bedre garanti og service end de skal, det står i loven..
Jeg har sendt et anbefalet brev til skat hvor jeg forklarer at jeg ikke har mulighed for moms og har derfor meldt mig ud af den klub, men jeg er nød til at vente på de officielle dokumenter inden priserne dumpes..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Et alt for travlt efterår

Indlægaf DavidB » 1. jan 2014, 23:43

Claus-DK skrev:Jeg har sendt et anbefalet brev til skat hvor jeg forklarer at jeg ikke har mulighed for moms og har derfor meldt mig ud af den klub, men jeg er nød til at vente på de officielle dokumenter inden priserne dumpes..


?
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: Et alt for travlt efterår

Indlægaf Claus-DK » 2. jan 2014, 00:33

Jeg har meldt mig ud af skat og moms, det er en alt for dyr klub for mig at være medlem af.... ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Et alt for travlt efterår

Indlægaf DavidB » 2. jan 2014, 00:37

ahh… den klub har jeg aldrig været medlem af. troede også at hoved-fi udstyr var momsfrit. Det er jo en vigtig ydelse på linje med tandlæger, fysser og taxa'er :)
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: Et alt for travlt efterår

Indlægaf Claus-DK » 22. maj 2014, 09:10

Nu er der måske enkelte af jeg der har lagt mærke til jeg ikke har været synderlig aktiv de sidste par uger, jeg har ganske enkelt haft alt alt for travlt og så må man jo prioritere lidt..
Jeg er dog ved at have alt mit bøvl overstået og vil vende tilbage med fornyet styrke og ungdommens vigør...

Der har været skift af mobil abbo, skift af internet udbyder, forhandlinger med et nyt firma, bøvl med internet forbindelsen, ny lille dejlig hund, travlt på jobbet, kone, barn for bare at nævne toppen af isbjerget..

Det har været lidt ligesom at være en af de der små portionspakker af smør som skulle dække 4 stykker brød, der er ikke nok...

SÃ¥ jeg vil meget snart begynde at plage jer igen...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Et alt for travlt efterår

Indlægaf Claus-DK » 22. maj 2014, 09:11

Nå ja i år skal jeg så også have en bod på Kiple mærken, så må vi jo se om det bliver en succes..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Et alt for travlt efterår

Indlægaf Henrik_sdk » 22. maj 2014, 12:29

Kræmmer Claus hmmm

Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Et alt for travlt efterår

Indlægaf McM_dk » 22. maj 2014, 12:51

Claus-DK skrev:Nå ja i år skal jeg så også have en bod på Kiple mærken, så må vi jo se om det bliver en succes..


Når man ikke kommer fra området så giver den besked ikke meget mening. Haha.
Måske man skulle køre på marked bare for at sige davs og snoldrer lidt penge på hifi. :)
* Zigis RnG * HAD Maestral II * Eufonika H3 * Eufonika H14PE *
* Varna II * Henry MK1 * Aune X8 * *EWCG Discrete R2R HAT PI *
* Beyer DT990 * Beyer Amiron * Ollo S4R * Ollo S4 |
McM_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 428
Tilmeldt: 26. mar 2014, 19:42
Geografisk sted: 6600 Vejen

Re: Et alt for travlt efterår

Indlægaf Henrik_sdk » 22. maj 2014, 16:33

Og høre Die herren.
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Et alt for travlt efterår

Indlægaf Claus-DK » 22. maj 2014, 19:20

Kliple mærken betyder på ikke sdr jysk Kliplev marked, det er det største af sin slags i vores landsdel. Det er besøgt af omkring 50000 mennesker.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Et alt for travlt efterår

Indlægaf toppe » 22. maj 2014, 19:46

Claus-DK skrev:...Der har været skift af mobil abbo, skift af internet udbyder, forhandlinger med et nyt firma, bøvl med internet forbindelsen, ny lille dejlig hund, travlt på jobbet, kone, barn for bare at nævne toppen af isbjerget..


Claus-DK skrev:Nå ja i år skal jeg så også have en bod på Kiple mærken, så må vi jo se om det bliver en succes..


Så planen er at sælge mobil abbo, internet forbindelsen, ny lille dejlig hund, jobbet, kone og barn på markedet for at frigive tid til forummet? Dét kan man da kalde dedikation!
ruller1
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Et alt for travlt efterår

Indlægaf telum » 22. maj 2014, 21:20

Kom du en tur til hjallerup og se et rigtigt marked :-)

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Et alt for travlt efterår

Indlægaf toppe » 22. maj 2014, 21:27

Jeg har ikke forstand på markeder - er min ungdoms Vorbasse Marked stort eller lille i forhold til Kiple mærken og Hjallerup Marked?
Jeg husker stadig at jeg syntes at have gjort et kup da jeg som ca 12-årig købte et læs Iznogood tegneserier i Vorbasse for en slik...
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Et alt for travlt efterår

Indlægaf telum » 22. maj 2014, 21:29

Hjallerup marked er vist Nordens største, men de små er typisk meget mere charmerende og har mere spændende boder, og så fik jeg vist stemplet mig selv som kæmpe bonderøv :-D

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Næste

Tilbage til Claus-dk's blog

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster