Det startede med at hun humpede lidt..



Det startede med at hun humpede lidt..

Indlægaf Claus-DK » 2. mar 2014, 03:36

I dag hvor jeg gik og pakkede og glædede mig til vores træf i morgen (Søndag) sagde min kone til mig at hunden humpede lidt, hun er en stor kluntet hund og laver af og til en "fodfejl" det plejer at være i orden i løbet af et par dage, så vi købte hendes favoritmad og var klar til at kæle med hende og holde hende rolig, så benet kunne få hvile..

Efter maden lagde vi mærke til at hun nu mere slæbte benet end humpede, så hun fik besked på at lægge sig og slappe af og jeg gik ind for at læse godnat historie for min dreng..

Pludselig skreg konen på mig inde fra stuen, jeg for afsted og hun stod og holdte om Kim og Kim stod underligt skævt med foden krøllet sammen, der var noget helt galt, hunden faldt omkuld og kiggede bedende på mig så snart jeg var en tomme væk fra hende, de har så stor tillid de dyr, men vi kunne ikke gøre ret meget andet end at ringe til dyrelægen og få en akuttid.

Jeg måtte samle hende op fra gulvet, det er en hund på næsten 40 kilo, og sådan en der helst ikke vil løftes, men jeg fik hende op, det var meget lettere end jeg regnede med og bakset ud bag i bilen, lagde sæderne ned smed ungen i autostolen, konen bag rattet og satte mig i baggagerummet og holdte om min hund, hunde kan ikke lide at ligge ned når de kører og det gjorde så ondt at se hende sidde og kæmpe med at undgå at blive kastet rundt, med en bagkrop der ikke virker vel og mærke, for hulen hvor gør det dog ondt sådan noget..

Vi ankom til dyrlægen og han kunne med det samme sige at det var noget lort, han mente det var en diskusprolaps eller en forstrækning af en ryghvirvel, så vi fik hende op på en båre og lagt på et bord, hvor jeg holdte hende mens vi tog billeder af hendes ryg, der var desværre intet at se og dyrlæge kunne udfra det konstatere at det var helt sikkert MINDST en diskusprolaps, men for at være sikker skulle han have noget kontrastvæske ind i rygsøjlen på det stakkels dyr..

Man ved jo ligesom hvad klokken har slĂĄet, en diskusprolaps kan opereres men det koster omkring 25-30 kilo og der er ingen garantier, samtidigt kender vi jo alle et menneske der er blevet opereret for sĂĄdan noget og de har ondt i deres rygge resten af livet, det kan man ikke byde en hund..

Så jeg kiggede på lægen og spurgte om en diskus var det bedste der var at "håbe" på, hvilket han bekræftede, hvorpå jeg svarede at så synes jeg ikke der var grund til at udsætte hende for mere ubehag og smerter ved yderligere undersøgelser, der var ingen resultater af sådan en undersøgelse der kunne falde positivt ud, så det var der ingen idé i..

Jeg fik hentet kone og barn ind og Kim fik en kraftig bedøvelse og faldt i søvn og lukkede sine øjne en sidste gang, hvorpå hun fik en overdosis sovemiddel og døde kort efter..

Det var alt alt for tidligt hun var kun 5, en hund skal da blive 10 ??

Uanset så vil jeg gerne sige tak til Kim, vi har haft 4 fantastiske år, du fik et meget bedre liv end du havde der hvor vi købte dig, du var min altid loyale og trofaste betingelsesløse ven, aldrig har du svigtet mig, aldrig har du været sur på mig, jeg savner dig helt enormt og du efterlader et stort blødende hul i midten af mig..

Jeg håber du nu er ude og gå tur med Olde oppe i himlen, som min dreng sagde, for jeg håber inderligt at man må få hunden med sig ind i himlen, den er sød og flink og har lige været i bad, for så har jeg en mere jeg glæder mig til at gense hvis jeg skal den vej når den tid kommer..
En jeg ved vil være glad for at se mig...OG det er med garanti gengældt.

Farvel Kim
Hvil i fred
Du vil blive savnet

9musik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Det startede med at hun humpede lidt..

Indlægaf odderen » 2. mar 2014, 11:18

musik10 musik10 musik10
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: 3. jan 2013, 23:33
Geografisk sted: Helsinge

Re: Det startede med at hun humpede lidt..

Indlægaf Burning777 » 2. mar 2014, 11:35

Bittert. :-(
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Det startede med at hun humpede lidt..

Indlægaf Kaps » 2. mar 2014, 11:45

Kender det alt for godt, føler med dig! Det er bestemt ikke sjovt!
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: Det startede med at hun humpede lidt..

Indlægaf jaffse » 2. mar 2014, 12:48

*sniff*
Profile on: Bandcamp - my gear
Home: Micromega MyDAC, Burson Soloist, Sennheiser HD650
Portable: iPod Touch 32Gb, Sennheiser HD25 Aluminium
jaffse

Brugeravatar
 
Indlæg: 277
Tilmeldt: 17. apr 2013, 08:30
Geografisk sted: København K

Re: Det startede med at hun humpede lidt..

Indlægaf Henrik_sdk » 2. mar 2014, 13:05

Pokkers osse



Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Det startede med at hun humpede lidt..

Indlægaf Niels » 2. mar 2014, 16:09

Trals. Føler med jer.
Niels

 


Re: Det startede med at hun humpede lidt..

Indlægaf Mataugust » 2. mar 2014, 20:11

Det er trist at det skulle ende sĂĄdan, men godt at den nĂĄede 4 gode ĂĄr i dit selskab.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Det startede med at hun humpede lidt..

Indlægaf stollesen » 2. mar 2014, 22:53

jeg føle med dig Claus. :-(
Current headphones: hifiman he-1000
Amps:
DAC:
NAD M50 Digital Music Player
stollesen

 
Indlæg: 559
Tilmeldt: 14. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Næstved

Re: Det startede med at hun humpede lidt..

Indlægaf Claus-DK » 2. mar 2014, 23:09

Tak.

Det har været en underlig dag i dag, jeg har gået sådan og været lidt ude af trit hele dagen..
også underligt at komme hjem og der ikke står en stor glad køter og venter på mig..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Det startede med at hun humpede lidt..

Indlægaf davidsh » 2. mar 2014, 23:14

Det tror jeg gerne på. Det er altså bare forfærdeligt!
Den bedste mĂĄde at komme over det pĂĄ er nu at fĂĄ en ny hund, hvor forkert og umoralsk det end virker/lyder...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Det startede med at hun humpede lidt..

Indlægaf Claus-DK » 6. mar 2014, 03:41

Det virker pĂĄ mig som om de andre beboer i min husstand er ret stĂĄlsat pĂĄ at vi skal have en ny lille hvalp..

Jeg tror heller ikke det bliver voldsomt svært at overtale mig, jeg er begyndt at modtage en masse mails fra konen med links til diverse labrador hvalpe og ens forsvar er under alvorligt angreb fra helt vidunderlige små hvalpe, de er så søde de små tæver...
Jeg kan også mærke hvordan alle de der undskyldninger for ikke at få hund igen er ved at lyde lidt tomme...

Jeg ved allerede hvad hun skal hedde.. ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Det startede med at hun humpede lidt..

Indlægaf Niels » 6. mar 2014, 09:20

Harald?
Niels

 

Re: Det startede med at hun humpede lidt..

Indlægaf Claus-DK » 6. mar 2014, 09:36

To
Det er jo hund nummer 2..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Det startede med at hun humpede lidt..

Indlægaf Claus-DK » 7. mar 2014, 01:52

Hvordan kan man forsvare sig mod et angreb som dette ??
Billede

Det er unfair midler der bliver brugt fra min kone´s side af rulle2 rulle2 rulle2
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Det startede med at hun humpede lidt..

Indlægaf toppe » 7. mar 2014, 02:20

Claus-DK skrev:Hvordan kan man forsvare sig mod et angreb som dette ??
Billede

Det er unfair midler der bliver brugt fra min kone´s side af rulle2 rulle2 rulle2


Haha, skal man sige tillykke?
Er jeg den eneste der kommer til at tænke på Oluf og Kathrine Larsen? rulle6
Og Kvik, selvfølgelig.
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Det startede med at hun humpede lidt..

Indlægaf Claus-DK » 7. mar 2014, 11:47

Der er begyndt at opstå et mønster..
Billede
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Det startede med at hun humpede lidt..

Indlægaf Claus-DK » 8. mar 2014, 13:01

Hunden fra billedet ovenfor ligger lige nu og sover ved siden af sin nye ejer, der slet ikke har tid til internet i dag, hvor er den dog sød og dejlig..
Jeg kunne lige klare 5 dage uden hund, så brød jeg sammen, tog bil og dreng og kørte en 4 timers tur..

Og nej jeg hedder ikke Oluf, men jeg har nogenlunde samme viljestyrke..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Det startede med at hun humpede lidt..

Indlægaf toppe » 8. mar 2014, 13:13

Tillykke rulle2
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Næste

Tilbage til Claus-dk's blog

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster