Jeg ved ikke hvad jeg hedder..



Jeg ved ikke hvad jeg hedder..

Indlægaf Claus-DK » 8. mar 2014, 15:22

Men i kan se mig her...


Jeg er det bedste siden brød i skiver..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Jeg ved ikke hvad jeg hedder..

Indlægaf vaskebjørnen » 8. mar 2014, 15:32

Hvor er hun sød

Sendt fra min GT-I9305 med Tapatalk
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Jeg ved ikke hvad jeg hedder..

Indlægaf Claus-DK » 9. mar 2014, 23:05

Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Jeg ved ikke hvad jeg hedder..

Indlægaf Claus-DK » 14. mar 2014, 23:30

Så kom hun til at hedde Kim, mine hunde skal åbenbart hedde Kim, det er også et godt navn og kan bruges til dyr af alle køn og arter..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Jeg ved ikke hvad jeg hedder..

Indlægaf Claus-DK » 24. maj 2014, 01:45

En lille update..
Tiden gĂĄr hurtigt og hunde vokser ogsĂĄ hurtigt, sĂĄ hun er mere end dobbelt sĂĄ stor nu som da vi var sĂĄ heldige at fĂĄ hende hjem.

Hun kan allerede gå uden snor og adlyde de mest normale kommandoer, hun har ikke helt styr på hvor hendes plads i flokken er, men det går bestemt den rigtige vej og hun ved i det mindste hvem det er der er alfahannen, hun har lidt problemer med ikke at være alfahun, min kone er lidt for kærligt et væsen til at det er helt på plads, men det skal nok komme og vi gør fælles front mod vores hund, efter lidt diskussioner om hvordan og hvorledes vi skulle gennemføre det..

Jeg har siddet og set en del film om hunde opdragelse og har lidt fundet en ny guru inden for området, min gamle guru var Barbara Woodhouse, men jeg kan bedre lide den anden´s indgangsvinkel som tager mere udgangspunkt i hundens natur og mentalitet og udnytter den i stedet for at kæmpe imod naturen..

Som eksempel er godbidder ikke noget jeg bruger og det skal man heller ikke, i naturen vil en førerhund aldrig nogensinde bestikke eller fedte for en underhund og har bestemt ikke godbidder med i lommen, det man gør med godbidder er at flytte fokus og det skal man ikke, hunden skal gøre hvad den skal fordi den får besked på det ikke fordi den vil have noget mad, samtidigt vil man løbe ind i et problem, hvis der ligger en lækker kage på vejen som hunden hellere vil have end den godbid der ligger i ejerens lommer, eller trangen til at jagte en kat er større end trangen til mad, så det er en forkert vej at gå, man opnår tilsyneladende en lydig og dygtig hund med godbidder, men hunden gør ikke som den skal fordi den respekterer og ser ejeren som lederen, den gør det for at få godbidder af en underhund og så VIL man løbe ind i problemer for du KAN ikke stole på hunden gør hvad du siger i alle situationer..

Min hund bliver, skal vi kalde det, sat på plads når den ikke gør som den får besked på, første gang blidt anden gang lidt mindre blidt indtil man når et niveau hvor hun foretrækker at adlyde frem for at modtage næste altid hårdere "straf"..

Nu hverken skal eller må dette opfattes som en dum undskyldning for at tæve hunden, eller være hård ved hende for det er jeg på ingen måde, jeg er god ved min hund, der er bare det ved det at en hund man ikke hele tiden skal råbe af og skælde ud ikke er en glad og lykkelig hund, man opnår ved at øge intensiteten af "straffen" en hund der med tiden ikke vil blive råbt af eller få skæld hele livet og dermed en meget gladere, tilfreds og ikke mindst FRI hund, en hund der ikke er i tvivl om hvor dens plads er og hvad der forventes af den er en meget lykkeligere hund..

Så et par "lussinger" nu er hvad der i fremtiden vil gøre at hunden vil få et bedre liv og det vil dens ejer også..
I naturen er der kontant afregning ved kasse et når en hund spiller op til førerhunden og den opførsel er hundens natur, så at bruge det instinkt er den rigtige vej frem..

Jeg har jo afprøvet teknikken og det tog mig en lille time at lære hende at blive i sin kurv mens vi spiser, jeg var nød til at rejse mig et par gange og tage hende i nakkeskindet og sende hende tilbage på pladsen, sidste gang var ikke hårdt nok til at hun peb, men nok til at hun valgte at gøre det rigtige, man må ikke misbruge sin magt og tæve en hund til lydighed, man skal bruge den magt der er nødvendig, ikke mere ikke mindre, det vil hunden forstå og have respekt for, hun skal ikke gøre ting af frygt for hvad der sker hvis hun ikke gør, hun skal gøre tingene fordi hun har RESPEKT for mig og ved at hvis hun ikke gør som hun får besked på, vil det have konsekvenser som ikke er behagelige..

Man får en hund som man kan sige DÆK og BLIV til og så bliver hun hvor hun skal, mens jeg er inde hos købmanden og jeg ved hun stadig er der hvor hun skal være når jeg kommer ud for at fortælle hende hvor dygtig og dejlig en hund hun er, for det er lige så vigtigt at rose som det er at straffe..
Men det KAN ikke lade sig gøre at opdrage en hund kun med ros, den vil aldrig lære sin plads at kende og du vil aldrig kunne stole på, at den gør som den skal, det har jo ingen konsekvenser at gøre noget forkert, jeg får jo ros når jeg kommer tilbage....

Lidt ligesom med godbidder, når hunden er ulydig og endelig komme hen til ejeren der har råbt og skreget af den som en idiot, bliver den belønnet med en godbid, hvem er det der bestemmer i sådan et forhold ???
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Jeg ved ikke hvad jeg hedder..

Indlægaf Henrik_sdk » 24. maj 2014, 02:36

Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Jeg ved ikke hvad jeg hedder..

Indlægaf Claus-DK » 24. maj 2014, 02:50

Ja et klassisk eksempel på godbidder, at hun så har hjernevasket hunden til at tro et klik er det samme som mad, gør ikke den store forskel..
Klikkeren bliver kun brugt fordi hunden ikke skal blive fed af godbidder..

Prøv at lægge mærke til hvor hundens fokus er henne, den er på klikkeren ikke på Victoria..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Jeg ved ikke hvad jeg hedder..

Indlægaf Claus-DK » 24. maj 2014, 02:54

Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Jeg ved ikke hvad jeg hedder..

Indlægaf Henrik_sdk » 24. maj 2014, 14:15

Det er godt der er flere metoder alt efter temperament.
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Jeg ved ikke hvad jeg hedder..

Indlægaf Claus-DK » 24. maj 2014, 17:05

Jeps..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Claus-dk's blog

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster