Philips HP1000 en kær ven kommer hjem..



Philips HP1000 en kær ven kommer hjem..

Indlægaf Claus-DK » 6. aug 2011, 02:24

Da jeg i sin tid begyndte på min head-fi.org konto var jeg på udkig efter en god hovedtelefon (big surprice) jeg havde siddet i timevis og læst på den store amerikanske storebror og var mere eller mindre fast besluttet på at købe Beyer Dynamic DT880, hvilket det også endte med, hvad hulen foregår der her vil den opmærksomme læser nok spørge sig selv om, jo sagen er den at i min søgen postede jeg på siden og blev kontaktet af en dansker som foreslog mig lidt forskelligt af hovedtelefoner, det var Techtrino´s måde at byde mig velkommen til head-fi verdenen på rullw3 rullw3 rullw3 han foreslog mig et par Sony MDR 4000 (mener jeg) og Philips HP1000..

Nå men der gik et par måneder og som alle begyndere i en hvilken som helst hobby, begyndte det hurtigt at klø igen og jeg begyndte at kigge mig omkring på Ebay.de og så var der en fyr der havde et sæt SBCHP1500 til salg
Sådan et sæt:
Billede

Jeg skrev og foreslog sælgeren en pris 128€ incl porto og mit bud blev modtaget og en lille uge senere var den fremme, bassen var lige ved at sende mig i brædderne, da jeg kom fra DT880 som godt kan være lidt anæmisk at lytte til, det er Philipsen bestemt ikke den har en kødfuld og dyb bas, som med de rigtige numre kan få plomberne til at falde ud, samtidigt formår de at være på nærmest samme detalje niveau som DT880, samtidigt er de om muligt mere behagelige at have på end Beyer modellerne..

Desværre er lige netop denne model noget rigtigt lort med hensyn til byggekvaliteten, de brækker simpelthen fra hinanden der hvor kopperne sidder sammen med det stålbånd som bøjlen består af og ganske rigtig gik, mine også fra hinanden, et enkelt fald på jorden og så var det slut musik10 musik10

De blev limet sammen med noget sekundlim og surret med fireline (en meget stærk og tynd fiskeline) og de fik lige et ½års tid ekstra levetid, men som det altid sker når man ikke er startet med en god bygning, kniber det med at lave reparationer som vil kunne holde og de faldt fra hinanden i bilen på vej mod det første træf i Esbjerg, påen igen..

Der gik et stykke tid igen og jeg havde en aften NC og en af hans venner på besøg og han foreslog mig at prøve at lave et forsøg om lave dem med noget Isopon, jeg brugte så noget Plastic Padding som jeg nassede mig til i min kære fader´s butik i Esbjerg, og jeg fik dem sat sammen igen igen, DET holdte, men som det ofte er i lange og kedelige historier som denne, måtte vi så grueligt meget mere igennem, der gik et års tid og så gik den anden side i stykker og nu lignede mine høretelefoner nærmest en eller anden grotesk skulptur 1musik 1musik Men lyden var stadig god og jeg prøvede at spare hende for lange opgaver og barn ruller1

De faldt så uigenkaldeligt fra hinanden på et senere tidspunkt og jeg var lidt træt af det, jeg prøvede at bygge driverne ind i et par Samson SR850, men et næsten ½ godt resultat, bedre end Samson, men ikke så godt som håbet..

Så skete der noget nyt i sidste ung hvor jeg blev kontaktet af en ung hollænder, som havde bidt mærke i at jeg ofte havde erklæret min kærlighed til denne model, at han da lige havde et par liggende i "Mint"..

53 € og hun var på vej Fra Amsterdam til Kliplev, de ankom i morges klokken ½8 og de er som nye musik15 musik15 musik15 musik17 musik17 musik17

Nu sidder jeg og nyder tonerne af Cure´s "pictures of you" med en Hisound Studio som kilde, (mere om HIsound´s afspiller, på et senere tidspunkt, men Burning har lavet en tråd i kan finde under kilder og læse i)
Det er stadig en god bøf, mindst lige så god som jeg husker den og med en god kilde som HIsound er den et rigtigt lækkert sæt, som nemt kan stille min sult for vellyd på en Fredag aften hvor jeg sidder og skiver om høretelefoner og andet vrøvl på forskellige internet sider rulle6 rulle6

Men en kær ven er vendt hjem og har gjort at dagen i dag har været en dejlig dag, der er også sket andre gode ting i dag, som jeg vil skrive om senere, men modtagelsen af mine Philips HP1000 er nok det der har været det som har gjort mig mest glad, så en stor tak til Ruben fra Amsterdam for at tænke på mig i stedet for bare at sælge hende til en som ikke ville blive, bare tæt på, lige så glad som jeg er blevet..

Nu skal jeg så have undersøgt hvordan jeg kan opbevare dem hund og barn sikkert og undgå at være en fumlefingret klovn så de kan holde i mange år ud i fremtiden.. 1musik 1musik

Nu vil jeg nyde Cowboy Junkies med "If you were the woman..."
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Philips HP1000 en kær ven kommer hjem..

Indlægaf Larry » 7. aug 2011, 11:58

En smuk historie fra det virkelige liv Claus musik10. Havde selv et par Sennheiser for 10 år siden, kan ikke huske modelnavnet, men den blev også limet og boltet sammen igen flere gange. Tror den holdt 3 år længere, men til sidst måtte jeg give den den sidste snakeoil ruller1 ruller1 .
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Re: Philips HP1000 en kær ven kommer hjem..

Indlægaf Burning777 » 7. aug 2011, 12:08

Det er fantastisk! Den rigtig dejlig historie - en af den slags, der skal deles... og det blev den heldigvis.

Har du købt dig en Hisoundaudio Studio-I afspiller?
Synes du ikke det er en fin lille sag? Jeg er i hvert fald glad for den som en pick-and-go afspiller hvor man ikke gider slæbe på iPod+forstærker. Og så med den batteritid er den fantastisk :-)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Philips HP1000 en kær ven kommer hjem..

Indlægaf Claus-DK » 7. aug 2011, 13:19

Ja jeg har fået den og lidt andet godt med posten den sidste uges tid og du har ret det er en vildt lækker sag, spiller rigtigt godt og har en god levetid samt en OK betjening..
Men hold funktionen har jeg ikke lige fĂĄet regnet ud endnu..

Jeg håber det er OK at jeg hugger lidt af din review og bare oversætter de dele jeg kan bruge....
For jeg skal have lavet en anmeldelse her i den nærmeste fremtid når jeg har vænnet mig lidt mere til den..

Jeg er meget imponeret over de earbuds der er med i pakken, de er hammer gode, væsentlig bedre end Yuin PK2, hvilket var lidt af en overraskelse for mig.

Jeg har så også lidt andre earbuds liggende fra Hisound og de er så gode at man tror det er løwn, sidder dem der hedder "Living" rigtigt er vi altså oppe i senn 650/AKG701/Grado RS/Beyer DT880 lydkvalitet og måske endda lidt til, men de skal lige have flere timer på dem inden jeg skriver noget seriøst..
Producenten har skrevet til mig at "Living" skal have 1000 timer !!!!
De andre skal have 100 timer så dem kan jeg tage fat på næste weekend, eller i hvert fald nogle af dem..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Philips HP1000 en kær ven kommer hjem..

Indlægaf Burning777 » 7. aug 2011, 18:35

Claus-DK skrev:Ja jeg har fået den og lidt andet godt med posten den sidste uges tid og du har ret det er en vildt lækker sag, spiller rigtigt godt og har en god levetid samt en OK betjening..
Men hold funktionen har jeg ikke lige fĂĄet regnet ud endnu..

Jeg håber det er OK at jeg hugger lidt af din review og bare oversætter de dele jeg kan bruge....
For jeg skal have lavet en anmeldelse her i den nærmeste fremtid når jeg har vænnet mig lidt mere til den..


Du tager bare det du skal bruge :-)

Claus-DK skrev:Jeg er meget imponeret over de earbuds der er med i pakken, de er hammer gode, væsentlig bedre end Yuin PK2, hvilket var lidt af en overraskelse for mig.

Jeg har så også lidt andre earbuds liggende fra Hisound og de er så gode at man tror det er løwn, sidder dem der hedder "Living" rigtigt er vi altså oppe i senn 650/AKG701/Grado RS/Beyer DT880 lydkvalitet og måske endda lidt til, men de skal lige have flere timer på dem inden jeg skriver noget seriøst..
Producenten har skrevet til mig at "Living" skal have 1000 timer !!!!
De andre skal have 100 timer så dem kan jeg tage fat på næste weekend, eller i hvert fald nogle af dem..


Jeg ved ikke om de earbuds, der er med er ligeså gode som Yuin PK2. Yuin PK2 husker jeg som værende rigtigt gode. Men de earbuds, der er med Hisoundaudio er helt bestemt nogle jeg sagtens kan bruge og lytte til uden at irritere mig over lyden.

Spændende med de andre earbuds som du har. Er de alle sammen fra Hisoundaudio. Er det nogle du evt. har nogle billeder af?
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Philips HP1000 en kær ven kommer hjem..

Indlægaf nc8000 » 7. aug 2011, 18:45

Til meetet i Esbjerg havde jeg 2 earbuds fra HiSoundAudio, dem der fulgt med din spiller og sĂĄ deres seperate topmodel, jeg formoder at det er dem Claus har ogsĂĄ.
nc8000

 

Re: Philips HP1000 en kær ven kommer hjem..

Indlægaf Claus-DK » 7. aug 2011, 21:03

Jeg har fire earbuds og tre par inears fra Hi sound, som jeg skal have skrevet om..

Earbudsne hedder paa1, hiphone, paa1 pro og Living.
ieearsne hedder noget japansk og topmodellen hedder Crystal.

Jeg synes at signaturen pĂĄ paa1 passer mig meget bedre end PK2 og jeg synes ogsĂĄ at kvaliteten er bedre..
Men jeg vil helst vente med at udbrede mig vidt og bredt inden de har fĂĄet deres timer..

Jeg har lidt info om dem i en mail med lidt billeder og sårn, men jeg skal lige have godkendt at jeg må offentligøre det, inden jeg kan vise giraffen..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Claus-dk's blog

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster