Walbum4262 skrev:http://www.lithiumion-batteries.com/products/product/12v-20ah-lithium-ion-battery.php
20 ampere timer som vejer 3,5kg
Indlægaf Claus-DK » 26. maj 2015, 11:37
Jeg har en mistanke om at jeg vil komme længere med de Ah der er i Lithium batterier, måske svarer 20 ah til 35 eller måske endnu mere..
Alene det at man ikke aflader mere end omkring 60% på et bilbatteri, ændrer jo en del, hvis det der er angivet på batteriet er antal ah hvis du dræner det 100%, det er også noget der skal undersøges lidt nærmere...
Claus-DK skrev:Nu hvor Clarkson er væk og vi ikke får vores ugentlige fix af Top Gear, vil jeg da prøve at arbejde lidt i de baner..
Walbum4262 skrev:Lead-acid does not like deep cycling. A full discharge causes extra strain and each cycle robs the battery of some service life. This wear-down characteristic also applies to other battery chemistries in varying degrees. To prevent the battery from being stressed through repetitive deep discharge, a larger battery is recommended. Lead-acid is inexpensive but the operational costs can be higher than a nickel-based system if repetitive full cycles are required.
Depending on the depth of discharge and operating temperature, the sealed lead-acid provides 200 to 300 discharge/charge cycles. The primary reason for its relatively short cycle life is grid corrosion of the positive electrode, depletion of the active material and expansion of the positive plates. These changes are most prevalent at higher operating temperatures. Cycling does not prevent or reverse the trend.
Ellers lidt godnat læsning på
http://batteryuniversity.com/
http://pvcdrom.pveducation.org/BATTERY/charlead.htm
toppe skrev:Claus-DK skrev:Nu hvor Clarkson er væk og vi ikke får vores ugentlige fix af Top Gear, vil jeg da prøve at arbejde lidt i de baner..
Hmmm, hvad ville Clarkson mon sige til elmotorer og debat om brændsels-økonomi...?
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster