Pindsvine plejer



Pindsvine plejer

Indlægaf Claus-DK » 4. dec 2015, 10:03

Onsdag aften da hunden skulle ud i have gik hun helt amok, da jeg kom hen til døren sad der et lille pindsvin og jeg tænkte "er det ikke lidt sent for den at være ude ?"
Jeg samlede den lille fyr op og vi tag den indenfor og ringede til pindsvinevennerne og spurgte hvad vi skulle gøre.

Vi fik at vide at den var kommet ud af sit hi på grund af sult og hvis vi kunne måtte vi meget gerne smide noget tørfoder ud til den, hvortil jeg svarede at vi havde gravet en deciliter regnorm til den om ikke det var bedre, man kunne næsten hører hvor lettet hun blev..
Vi fik kræet på en vægt og så den vejede 480 gram (et pindsvin skal veje over et kilo for at klare vinterhiet) og aftalte at vi skulle holde den indendøre og fede den op indtil Marts..

Den har på et døgn taget over 100 g på og har fortæret usandsynlige mængder af regnorm, vi snakker flere hundrede orm, det er helt absurd hvor sulten den gris er, det har så heller ikke taget lang tid for den at komme så meget til hægterne at den hele tiden stikker af fra sin fine papkasse og den kommer IKKE når vi kalder OG det er ikke lykken at stikke hånden ind under et møbel og få den ud, det stikker sådan et kræ og det er over det hele ruller1 ruller1

Min flabede hund, som havde fået besked på at holde sig væk, skulle lige spille smart og lavede et "udfald" mod grisen, kom for tæt på og trykkede snuden lige mod piggene, så hunden har den fred for, det tager ikke mange minutter at dressere en hund når man har pigge over hele kroppen..

Det korte og det lange er at vi nu har et lille nyt medlem af vores familie som vi skal have forkælet lidt..

Jeg håber at grisen i fremtiden vil flytte ind og blive i vores have, de spiser dræbersnegle så der er rigeligt at spise, samtidigt er det en truet dyreart og kan jeg gøre en lille forskel vil jeg gerne det, det er så en stor forskel i forhold til den konkrete gris og hvis den belønner os ved at blive i vores have er det en win win..

3musik 3musik 3musik 3musik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Pindsvine plejer

Indlægaf Burning777 » 4. dec 2015, 10:43

Vidunderligt! Jeg så faktisk også et pindsvin udenfor den anden aften og tænkte det samme. Jeg fik den dog ikke med ind men det vil jeg da overveje, hvis jeg ser den igen. Jeg forestiller mig, hvor rart det må være at have et pindsvin liggende og varme sine fødder under uldtæppet på de kolde vinteraftener. Det fælder helt sikkert meget mindre end katten...
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Pindsvine plejer

Indlægaf Decadence » 4. dec 2015, 13:42

Er den blå og meget hurtig?!



Sent from my iPhone using Tapatalk
Rega Apollo R --> Zigis Rock'n Glass --> Philips Fidelio X2 / ZMF Vibro Galaxy / Superlux HD681B
Decadence

Brugeravatar
 
Indlæg: 569
Tilmeldt: 15. mar 2012, 09:39
Geografisk sted: Aarhus

Re: Pindsvine plejer

Indlægaf Claus-DK » 4. dec 2015, 23:52

Niks den er brun og meget sulten..
Den har også noget til fælles med Erik Weisz den er begyndt at stikke af for nu at være høflig, så nu har vi lånt et kaninbur med tremmer...

Meget spændende dyr 7000 pigge med hver sin muskelgruppe, så de kan i teorien styre hver enkelt pig individuelt hvis de ellers havde en kæmpe hjerne..
Jeg kan også se at den bliver mere og mere tryg, jeg kan komme helt tæt på med hånden inden den peger sine pigge imod mig, så den ser mig ikke længere som trussel nok mere som noget irriterende..
Når jeg skal samle den op ruller den sig heller ikke sammen og lader også piggene ligge ned, så nu kan jeg flytte den uden handsker, den viser åbenbart hensyn, måske er den bare træt af at høre mig skælde ud fordi jeg stikker mig, sådan noget kan man aldrig vide..
Det er dog blevet lettere meget hurtigere end jeg forestillede mig..

Den guffer stadig løs, dog ikke med samme intensitet som i går, det er lidt interessant hvor meget sådan et kræ spiser når det "bliver hverdag" den kan godt lide kattekillinge foder, intet mindre..

Knægten har døbt den "Pindsy" mss piggy og mr sticky var også oppe og vende..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Pindsvine plejer

Indlægaf Claus-DK » 6. dec 2015, 03:53

SÃ¥ forsvandt alt det sjove lidt som dug for solen..
Dens tarme er vågent op og jeg skulle lige hilse og sige at det lugter grimt altså grimt, jeg er vant til hundelorte, dem samler jeg jo op efter køteren og de lugter ilde, men pindsvine lort ?? Vi er i en helt anden liga, jeg håber inderlig at de bliver bedre når den bliver vant til kattemaden og får stabiliseret tarmene for det er godt nok en grim grim lugt, sådan lidt hen ad hundelort med et strejf af DØD, det er altså grumt...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Pindsvine plejer

Indlægaf Kolind » 7. dec 2015, 21:40

Claus-DK skrev:SÃ¥ forsvandt alt det sjove lidt som dug for solen..
Dens tarme er vågent op og jeg skulle lige hilse og sige at det lugter grimt altså grimt, jeg er vant til hundelorte, dem samler jeg jo op efter køteren og de lugter ilde, men pindsvine lort ?? Vi er i en helt anden liga, jeg håber inderlig at de bliver bedre når den bliver vant til kattemaden og får stabiliseret tarmene for det er godt nok en grim grim lugt, sådan lidt hen ad hundelort med et strejf af DØD, det er altså grumt...


Sådan ! ja så ramte hverdagen ! Og hvis du lige havde guffet 1/4 af din vægt i regnorme ville du nok også skide lidt modbydeligt tænker jeg?

Tillykke med det alternative kæledyr.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Pindsvine plejer

Indlægaf Claus-DK » 7. dec 2015, 22:02

Det lugter heldigvis ikke slemt mere, jeg har ofte spist det halve af min vægt i forskellige orme,aldrig har det lugtet sådan ud af mig....
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Pindsvine plejer

Indlægaf Burning777 » 7. dec 2015, 23:32

Jeg tænker måske, at hvis du havde været i hi et par måneder og ikke havde skidt.... så lugtede det nok heller ikke så godt uanfægtet om du havde levet af orme eller kål.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Pindsvine plejer

Indlægaf Mortenhoe » 7. dec 2015, 23:37

Claus-DK skrev:Jeg har ofte spist det halve af min vægt i forskellige orme.


Det tager jeg hatten af for.... rulle2
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Pindsvine plejer

Indlægaf Claus-DK » 12. dec 2015, 02:55

Det går fint med Pindzi det er en dreng har vi fundet ud af og den har lopper og tæger (eller havde tæger), så nu skal den i loppebad i morgen, jeg tænker lidt om en god balsam ville gøre den til et blødere kæledyr..
Den er jo ret sød og han har hurtigt vænnet sig til at blive håndteret lidt, den gør sig slet ikke stikkende mere, så man kan sidde med den i skødet, det er dog ikke en optimal situation, et marsvin er mere egnet til sådan en opgave..

Han tager ikke voldsomt på mere og er strandet på lige omkring de 600 gram.

Hunden er den også blevet bedre venner med, hun er lige inde og se til ham og klynke lidt flere gange om dagen..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Pindsvine plejer

Indlægaf Claus-DK » 15. dec 2015, 09:00

643 gram i går aftes, så har det lille svin næsten øget sin vægt med 50% og det godt 10 dage..Imponerende..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Pindsvine plejer

Indlægaf Ostebaronen » 15. dec 2015, 23:23

Jeg vil tro det ville være en populær serie hvis du lavede sådan en på YouTube.

SÃ¥dan en tutorial om hvordan man plejer et pindsvin.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Pindsvine plejer

Indlægaf Henrik_sdk » 15. dec 2015, 23:41

ja jeg ser osse vlog 20-30 dagligt på youtube
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted


Tilbage til Claus-dk's blog

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster