Fiskegrej pĂĄ aliexpress



Fiskegrej pĂĄ aliexpress

Indlægaf Claus-DK » 28. jul 2016, 17:03

Jeg sidder af og til på aliexpress og kigger på alle mulige ting og jeg er begyndt at prøve at købe alt muligt der underbukser og strømper sådan nogle hverdags ting og de fleste er glimrende og billige..

På det sidste er jeg så startet på fiskegrej, jeg holder mig til ting under 80 kroner, så det er ikke stænger og hjul men alt det andet, indtil videre er det blevet til nogle ting som man ikke ser i danske butikker
bla sĂĄdan nogle her
Billede

Også den lille fjeder foroven har jeg købt 50 af i løs vægt og jeg er s også begyndt at se på liner og har bestilt 300 meter fletline til 40 kroner, fletlinen jeg normalt bruger er den dyreste man kan købe tror jeg næsten 2 kroner pr meter, så det er absurd billigt..

Jeg har fået købt en masse gummi orm til jigs og krogene ovenover og de virker alle sammen "lækre" det virker ikke som noget billigt skidt, det vil naturligvis vise sig ude ved søen om det er noget der virker efter hensigten og om det er dyrt og dumt at spare på ting man normalt er temmelig kompromisløs med, men det er mere eller mindre hvad jeg har brugt ferien på finde alt muligt skrammel på aliexpress og købt det..

Jeg lurer lidt på hjul også nu, de ting jeg har fået ind af døren har været lækkert og måske behøver fiskehjulene i min kasse ikke hedde Shimano og koste på den ækle side af 2000 pisk, måske er et luksus Castking til 300 bedre ??
Nu er fiskegrej sådan noget som holde nærmest evigt, hvis man passer bare lidt på det, så det er kun slemt når man skal betale, glæden ved et super velfungerende fiskehjul er noget man oplever ved hver eneste fisketur, så "timeprisen" er meget lav når sådan noget holder i 10 år og bliver brugt flittigt og et 300 kroners hjul som giver de mindste problemer vil blive kasseret, jeg skal ikke bruge tid på at bøvle med line og hjul når jeg er ude ved søen, det er lige præcis derfor jeg køber de dyre ting, de virker hver gang...

Jeg har endnu ikke haft noget af det nye med ude ved søen, jeg medefisker primært og det er meget lowtech, en krog lidt bly en prop og orm, så alle de fine ting har ikke været i vandet endnu, for jeg tænkte jeg ville se om der sad andre lystfiskere og købte ind i Kina ?? og om vi ikke skulle prøve at arbejde lidt sammen for der er sååååå meget at vælge imellem...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Fiskegrej pĂĄ aliexpress

Indlægaf renefrh » 2. jan 2017, 22:23

jeg har tidligere købt en del billigt grej i udlandet, desværre har jeg ofte oplevet tingene ikke måske har fungeret helt efter hensigten.

i dag er jeg blevet kvalitetsbevidst om mit endegrej, så jeg går efter de mærker jeg ved laver kvalitet. Jeg køber stadig anderledes endegrej uden for landets grænser, men vælger det lidt dyrere og fra de store mærker.

specielt kroge er jeg hysterisk omkring, i dag bruger jeg owner stbl36bc til næsten alt mit fiskeri i åen og søerne. Alle nye spinnere og woblere får omgående klippet krogene af, der skal skiftes før de kommer i brug.

angående hjul, så plejer jeg typisk og vælge hjul til en pris på 700-1200 kr stykket, og de holder typisk en sæson måske to, specielt å fiskeriet kan være hårdt ved hjul og gearing. Til fiskeri i stille vand, og hvor man ikke konstant skal spinne ind, kan det måske bedre gå an med et lidt billigere hjul med gearing af dårligere kvalitet.

knæk og bræk
renefrh

Brugeravatar
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 2. jan 2017, 21:35
Geografisk sted: Frederikshavn


Tilbage til Claus-dk's blog

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst