Et ½t år med hoved-fi



Et ½t år med hoved-fi

Indlægaf Claus-DK » 30. sep 2011, 23:59

Tiden flyver af sted når man er i godt selskab, når man leger og har det sjovt glemmer man tiden, hvor godtfolk er kommer godtfolk til, listen er lang over hvordan jeg har det med de første 6 måneder af Hoved-fi´s liv..

Det har været helt fantastisk så godt siden er blevet modtaget, vi er oppe på 172 medlemmer, over 110 med mindst et indlæg, 57 medlemmer med 10 indlæg eller mere, 19 medlemmer med 100 eller flere indlæg og et par tosser der ikke har noget liv har endda rundet de 1000 indlæg.. rullw3 rullw3

Jeg har ikke så meget forstand på hvordan man måler et forums succes, det er en lidt mystisk størrelse at måle synes jeg for døve vil nok finde siden lidt overflødig, men jeg synes nu den er et meget vigtigt stykke Danmarks historie musik14

Jeg havde aldrig forestillet mig hvor tidskonsumerende det er at have en internetforum, og dette forum er ikke synderligt stort, når man kigger sig lidt omkring, men har da en aktivitet der ligger nogenlunde på niveau med Rockgrotto og det er jo helt godt når man tænker på at de har omkring 1200 medlemmer og er på engelsk !!
Men det er en tid brugt godt synes jeg og trænger jeg til at slappe lidt af er der sikkert ikke engang nogle der opdager jeg er væk, ...................................................................... i et par minutter rulle2 rulle2

3musik 3musik 3musik 3musik

Jeg har også lagt mærke til at der ofte er gæster der kigger sig omkring, de skulle da registrere sig og deltage aktivt i vores tråde, men det er der sikkert også nogle af dem der gør.. musik15

Jeg kigger jo af og til på vores database og denne måned har vi brændt over 9 GB af, hvilket er en 3.del af vores totale kapacitet, hvis det forstætter i dette tempo, vil det blive nødvendigt at udvide om under 2 år. 9musik
Men på et eller andet tidspunkt må kurven jo flade ud, når vi har omkring de 5,5 mill besøgende om dagen, håber jeg lidt 7musik 7musik

Jeg har så desværre måtte konstatere at det tager for lang tid, så jeg overveje at give faklen videre når første år udløber, for jeg får alt for lidt søvn og er lidt fraværende når jeg er hjemme og det er lidt noget hø...
















Nej det er gas, jeg stopper ALDRIG, jeg skal have en tablet med mig i graven så jeg kan spøge her når mine 110 år på jorden er gået...

Men det er nu sandt at jeg nok får for lidt søvn musik10 musik10

Der også lidt glædelige nyheder på det personlige plan, jeg har tilbragt det meste af dagen med en god gammel ven fra skoletiden, som jeg ikke har set i over 20 år, det har været meget hyggeligt og vi faldt ikke i det der hul med ikke at kunne snakke op andet end hvad der skete for 25 år siden, så det var rigtigt fedt..
Man får aldrig venner igen som dem man havde da man var teenager, så det er jo med til at gøre det endnu bedre.
Vi skulle pleje vores venskaber bedre (og bruge mindre tid foran PCen) sådan generelt, men det er jo en del af livet at venner og bekendte "går ud og ind af døren"...

De fleste jeg kender har ikke rigtig nogen form for kontakt til deres teenage venner, man vokser fra hinanden, flytter, bliver gift, får børn og er på forskellige stadier af livet, nogle finder hurtig en dejlig kone, andre må vente 10 år længere til de finder en der er sød nok..

Men pludselig er man 40 lidt overvægtig og stadig et stykke fra færdig, blevet sat om jeg så må sige..
SĂĄ er man lige pludselig "pĂĄ niveau" igen..

Så det har været en fremragende dag i dag.. rulle2 rulle2

Skulle den have været perfekt skulle knægten have fået det store skrummel af en suder han havde på krogen, på land, for den var godt nok STOR , han er en ret heldig fisker ruller1 ruller1 men det går ikke altid efter planen..

Hm klokken er nu 23:15 så på en eller anden måde skal jeg vride ord ud af ærmet i næsten 3 kvarter inden jeg kan poste, dette lange og rodede indlæg..

Hvad er der ellers ???
Aune Xdac er endelig nået frem og skal på tour, mine Spiralears REF 5 blev færdige og er lige som de skal være, passer perfekt og lyder fantastisk..

Jeg har slæbt en reol ind i stuen som jeg er i gang med at lave til mit "alter", der vil komme lidt fotos når det er ved at være på plads, så kan lidt af tingene fra depotet komme frem i lyset og blive brugt, jeg vil så prøve at bruge en Ubuntu maskine til kilde og se om det lyder anderledes and Windows ??? man kan aldrig vide..
Jeg kan godt lide den afspiller der hedder Amarok, men om man skal have alt det gejl pĂĄ som pĂĄ windows aner jeg ikke, er der nogen der ved om det der wasabi og hvad det ellers hedder er integreret in Linux ?? ellers deres afspillere ??

Ubuntu/Linux maskinen er pt ved at opgradere, på den anden skærm, så processen er allerede sat i sving, jeg står så bare og mangler en skærm :shock: , men det kører jo fint på TVet musik15 indtil videre..
Er der nogen der har en lille skærm til salg med DVI/HDMI ??

Så er det planen at den skal være frakoblet netværket og kun bruges som musikafspiller, men nu må vi se hvordan det kommer til at fungere..
Men teorien går jo på at jo mindre PCen har at lave jo bedre kan den levere signalet og der skulle være mindre "støj"
i kassen end når den kører med Windows og 600.000 åbne programmer, flere kræfter til at afvikle musikken kan nok ikke skade..

så er der 11 minutter til at jeg kan trykke "Udfør", jeg kunne sæføllig bare stoppe med at skrive og bare læne mig tilbage og trille tommelfingre til det store øjeblik kommer..

5 Minutter..

2 Minutter.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Et ½t år med hoved-fi

Indlægaf Aquila » 1. okt 2011, 00:57

Er der allerede gĂĄet et halvt ĂĄr? Det gĂĄr satme schnell.
Jeg ælsker det her sted - det er klart det mest behagelige hoved-fi forum jeg overhovedet har besøgt!

Fortsæt det gode arbejde Claus!
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Re: Et ½t år med hoved-fi

Indlægaf Kolind » 1. okt 2011, 01:11

"Men teorien går jo på at jo mindre PCen har at lave jo bedre kan den levere signalet og der skulle være mindre "støj"
i kassen end når den kører med Windows og 600.000 åbne programmer, flere kræfter til at afvikle musikken kan nok ikke skade.."

Nu må du lige komme ind i kampen Claus.. Hvis den kan trække det, kan den trække det! Windows og diverse små programmer sender jo ikke støj ud via lydkortet. Ideen om minimalisme er dog aldrig dårlig alligevel..
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Et ½t år med hoved-fi

Indlægaf toppe » 1. okt 2011, 01:30

Hej Claus-DK

Jeg er et af de 62 medlemmer som endnu ikke har skrevet et indlæg....
Jeg har i et stykke tid fulgt med fra sidelinien og læser nærmest dagligt med. Mit indtryk af siden er meget positivt; det virker som et forum med gode folk og et stort potentiale, og selv om jeg måske aldrig bliver den store poster her regner jeg med at jeg stadig vil bruge forummet som kilde i fremtiden.
Jeg vil ikke beskrive mig selv som en stor audifil og den gode lyd er ikke noget jeg bruger store penge på. Jeg er egentlig meget godt tilfreds med mine Portapro og Ipod nano samt mine Beyerdynamic DT 531 fra min Macbook Pro eller mit tv/anlæg. Men når jeg læser med her kan jeg selvfølgelig ikke undgå at tænke over, om jeg vil kunne få mærkbar bedre lyd hvis jeg fik en forstærker eller lignende. Dog er jeg samtidigt lidt bange for, at hvis jeg hører et godt setup, ville jeg være tvunget til at spendere tusindvis af kroner på udstyr som jeg ikke savner pt...
Min pointe er egentligt bare, at jeg synes det er et superfedt forum – jeg elsker at det virker så personligt herinde. I fremtiden kunne jeg måske ønske mig en slags 'nybegynder-forum' – jeg tror det vil være godt med en afdeling som vil tage sig af nybegyndere, som jeg selv, som ikke helt er sikre på at det er en god idé at bruge penge på ting som dedikerede forstærkere og DAC'er... For os nybegyndere kunne det være fedt med med nogle beskrivelser om hvorhvidt man kan få et løft i lyden ved at bruge eksempelvis en Aune Dac eller en tilsvarende billig forstærker/Dac.

Alt i alt synes jeg du skal have meget stor ros for forummet her, og jeg føler mig sikker på, at det vil vokse sig større og endnu stærkere i fremtiden.

Mvh
Torben
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Et ½t år med hoved-fi

Indlægaf Claus-DK » 1. okt 2011, 02:13

Hej Torben og velkommen til, tak for de pæne ord..

Vi havde til at begynde med en "hvad skal jeg købe" kategori, som det lidt var min plan skulle være et godt sted at starte sin jagt på god lyd, men til at begynde med var vi stort set alle hardcore bøfnørder og havde gnavet os igennem ting og sager, så der var ikke rigtigt behov for den..

Det ville jo være en fantastisk idé med et "grej kursus" nogle artikler om hvad meningen med galskaben er, ville være genialt, hoved-fi akademiet..
Jeg laver hellere end gerne en kategori til artikler om dit og dat hvis nogle vil skrive dem ??

MĂĄske jeg skulle lave et brevkursus i bloggen ??

Hvorfor har du dog ventet så længe med dine forslag ?? de er jo rigtig gode, kom endelig med flere forslag, det er den eneste måde vi kan blive bedre på, nye øjne på tingene, man har jo lidt en tendens til at stirre sig blind på tingene..

Alternativt kan du jo op rette trĂĄde i de relevante fora, jeg er ganske overbevist om at du kan fĂĄ ganske gode forklaringer pĂĄ tingene, sĂĄ kan vi lave dem til opslag, hvis de er gode nok...

EVT. samle dem i et underforum pĂĄ et senere tidspunkt ??

Se nu der hvad du har sat i gang, tak for det..

Fantastisk første indlæg..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Et ½t år med hoved-fi

Indlægaf Claus-DK » 1. okt 2011, 02:18

Kolind skrev:"Men teorien går jo på at jo mindre PCen har at lave jo bedre kan den levere signalet og der skulle være mindre "støj"
i kassen end når den kører med Windows og 600.000 åbne programmer, flere kræfter til at afvikle musikken kan nok ikke skade.."

Nu må du lige komme ind i kampen Claus.. Hvis den kan trække det, kan den trække det! Windows og diverse små programmer sender jo ikke støj ud via lydkortet. Ideen om minimalisme er dog aldrig dårlig alligevel..


Har jo aldrig påstået det var min teori, men der sker jo ikke noget ved at prøve, jeg tror da heller ikke der er noget at hente, men hvad nu hvis der var ??

Det virker logisk for mig at jo mindre noget arbejder, jo lettere har det ved at udføre jobbet, men det er måske mig der er for biologisk i min tankegang ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Et ½t år med hoved-fi

Indlægaf Burning777 » 1. okt 2011, 09:07

Jeg er en af dem uden liv og jeg skal ind og læse alt hvad der bliver skrevet hver dag. Jeg synes dette forum er det hyggeligste i verden og håber jeg kan være med til at trække det igang på bedste vis. Der kommer nok en dag, hvor der sker så meget at man ikke kan følge med i alt og forhåbentligt dukker der brugere op, som poster så meget at der kommer endnu mere liv på forum. Jeg håber også for forhandlernes skyld at der kan blive plads til flere nordmænd og svenskere som både kan bidrage til det samlede forum og give flere kunder i butikken til forhandlerne. For jo flere produkter forhandlerne kan sælge jo flere produkter kommer der til vores lille land. Så et forum som dette har en meget vigtig opgave både for de, der har hobbyen men også for producenter og forhandlere der skal leve af det.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Et ½t år med hoved-fi

Indlægaf mikkelkhs » 2. okt 2011, 00:26

"Jeg har ikke sĂĄ meget forstand pĂĄ hvordan man mĂĄler et forums succes"

Jeg er her, done.
/mikkelkhs - basshead extraordinaire

Current gear: FiiO E3+FiiO E5+Sony MDR-XB1000+Digizoid Z02+Superlux-681+US-780
Billede
http://db.tt/vsWhXmHL << dropbox, brug lige dette link - sĂĄ fĂĄr jeg 500mb mere plads ;)
mikkelkhs

Brugeravatar
Basshead extraordinaire
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: 11. aug 2011, 23:58
Geografisk sted: Your mom's place

Re: Et ½t år med hoved-fi

Indlægaf Claus-DK » 2. okt 2011, 21:49

mikkelkhs skrev:"Jeg har ikke sĂĄ meget forstand pĂĄ hvordan man mĂĄler et forums succes"

Jeg er her, done.


Nuff Said ruller1 ruller1 rulle2 rullw3
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Et ½t år med hoved-fi

Indlægaf toppe » 2. okt 2011, 23:11

Hej Claus,

jeg er glad for at have sat nogle tanker igang og at du synes det var et godt 1. indlæg – jeg var lidt nervøst for, at mit første indlæg burde have været i Whiskey-fi, da jeg havde smagt lidt på nogle fødselsdagsgaver jeg fik for nylig fra den dejlige skotske ø, Islay ;-)

Som forummet er nu, virker det på mig som om at det har har en tilpas 'lille' skare af hjælpsomme og kompetente kræfter til, at det ikke vil være et problem at oprette 'begynder' tråde i de relevante fora, som du skriver. Men i takt med at forummet vokser, ser jeg det som en mulighed at lave en nybegynder afdeling.
Mit umiddelbare problem med at oprette en tråd, som kan svare på mine spørgsmål, er at det er lidt svært at afgrænse i og med at det vil have med både hovedtelefoner og DAC/hovedtelefonforstærker og evt lydkilde at gøre. Men jeg kan fornemme at jeg nok burde komme til træffet i næste måned for høre med egne ører om det kan betale sig med ekstra grej…

Mht dit spørgsmål om hvorfor jeg har ventet med at komme med et indlæg, skyldes det nok bare en generel forum-fobi ;-)
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Et ½t år med hoved-fi

Indlægaf Claus-DK » 3. okt 2011, 11:31

Burning777 skrev:Jeg er en af dem uden liv.


My number one 9musik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Et ½t år med hoved-fi

Indlægaf Burning777 » 3. okt 2011, 15:18

Claus-DK skrev:
Burning777 skrev:Jeg er en af dem uden liv.


My number one 9musik


Du overhaler mig snart - jeg kan ikke følge med længere 1musik
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Et ½t år med hoved-fi

Indlægaf Larry » 3. okt 2011, 18:31

Jeg var ikke med fra starten, men synes det er superfedt forum og vi er i evig gæld til dig Claus for alt det arbejde du har lagt i det. Nu har jeg ikke så mange web-talenter så jeg kan aflaste dig, men jeg har doneret 100kr., så det må også betyde lidt :-) . Jeg synes også det udvikler sig meget hurtigt, med mange forskellige typer indlæg, anmeldelser og mulighed for køb og salg. Der er noget for en hver smag og fedt at se alle de kreative talenter udfolde sig.

Jeg er dog meget rystet over du er hoppet på vognen med at lave en dedikeret medieafspiller, hvem har dog bildt dig ind at man kan forbedre lyden ved at forenkle computeren ruller1 . Så er du vel også begyndt at tro på jitter og den slags religiøse ting rulle6 . Kommer til at tænke på et lignende mirakel fra den "store bog" :

"Jesus så op mod himlen og sagde: "Fader, jeg takker dig, fordi du har hørt mig. Selv vidste jeg, at du altid hører mig, men det var for folkeskarens skyld, som står her, at jeg sagde det, for at de skal tro, at du har udsendt mig." Da han havde sagt det, råbte han med høj røst: "Clauzarus, kom herud!" Og den døde kom ud, med strimler af linned viklet om fødder og hænder og med et klæde viklet rundt om ansigtet. Jesus sagde til dem: "Løs ham og lad ham gå. Og Clauzarus gik straks hen til sine Spiralears REF 5 og alle så det var godt"

Se det var et rigtigt mirakel - ohh happy day 7musik
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Re: Et ½t år med hoved-fi

Indlægaf Claus-DK » 3. okt 2011, 23:58

he he..

men spøg til side jeg har jo lyttet lidt og jeg ved ikke om det er på grund af at min windows maskine kører USB og Linux maskinen kører coax, men der er større forskel end jeg havde frygtet, Linuxen lyder bedre..

Men jeg tror nu stadig ikke pĂĄ jitter og snakeoil, men Clazarus historien er ganske vist..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Et ½t år med hoved-fi

Indlægaf Claus-DK » 4. okt 2011, 00:28

Larry skrev:------- vi er i evig gæld til dig Claus for alt det arbejde du har lagt i det.


Du er helt forkert på den, det er mig der har gæld, det har været et sejt træk at starte siden, men jeg har fået så meget hjælp af vores medlemmer, at det ikke har været helt så slemt som det kunne have været..

Det er JER og ikke mig der har skabt dette forum, jeg har kun lavet rammerne, som heldigvis er blevet godt modtaget..

Der ER sket meget det sidste halve år og jeg tilbringer mange timer med at spekulerer på hvad der kan blive bedre og om der skal ændres noget, specielt min optræden i forhandlerafdelingen, har været noget jeg har været meget vægelsindet omkring, for jeg vil da gerne tjene lidt pæng på mit arbejde, men jeg vil meget nødig miste min integritet, men jeg er kommet frem til at hvis jeg kan levere gode og billige produkter til medlemmerne kan det jo næppe skade, men det er lidt svært at afholde sig fra at skrive om produkterne i de relevante forum musik10
Men krydser jeg først den linje føler jeg at jeg havner et sted jeg slet ikke har lyst til være, hoved-fi må aldrig blive en forretning og forumet må heller ikke ende som en stor reklame for ting jeg sælger.

Det jeg synes er det mest spændende er hvornår kurven knækker, eller sagt på en anden måde hvor meget mere vil vi vokse ??
Hoved-fi har flere medlemmer og indlæg end jeg i min vildeste fantasi kunne have drømt om..
Vi har faktisk flere indlæg om dagen end Rockgrotto og de har 1200 medlemmer, det tog os omkring 5 år at lave 20.000 indlæg på det andet sted, det når vi nok på lige omkring et år her..

SĂĄ det er indlysende at det er mig der skal sige tak..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Et ½t år med hoved-fi

Indlægaf Larry » 4. okt 2011, 10:22

Omkring computer lyd, synes jeg også man skal eksperimentere som du gør. Det er faktisk den hardcore version du er i gang med, er lidt misundelig på en dedikeret musikafspiller. Det vil være guld værd for os andre, hvis du deler dine erfaringer med Linux og de andre forsøg. Nu afhænger mulighederne for forsøg selvfølgelig af om man har PC eller Apple. Jeg kører f.eks. med åben side på min pc og derved har jeg kun brug for 1 enkelt køler på CPU´en og ingen andre blæsere i kabinetet der kan støje på lyden. Tror også man vil opleve forskel ift. at bruge en 4 år gammel sag og så hoppe på en ny maskine. Vi må lave et emne, som har rod i det praktiske eksperiment og ikke alle de teoretiske diskussioner om jitter og den slags.

Jeg er også imponeret over alle de indlæg som folk skriver, men tror det giver inspiration, så man selv får lyst til at skrive. Sådan har jeg det i hvertfald, at det forstærker sig selv. Jeg kan også godt lide at man her på forummet kan læse om alle dele af lyttesystemet, fra hvad folk hører af musik, udstyr og alt det andet i ørekæden, som leder frem til hovedtelefonerne.

Dine tiltag med at sælge noget grej, synes jeg lyder spændende. Ligesom Søren der tilbyder at lave nogle cool kabler til os (der ikke er så hurtige med loddekolben) til en rimelig penge. Det er da fedt at støtte sine egne hoved-fi venner. Forstår selvfølgelig godt overvejelserne om det er en balancegang, forum og salg af udstyr. Ellers kan du spørge i forummet inden du køber, om hvad interessen er for du f.eks. henter 20 sæt af nogle bestemte in-ears hjem fra Kina, så du ikke skal bruge de næste år på at gøre reklame for de her helt fantastiske hovedtelefoner (du er brændt inde med :cry: ).
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Re: Et ½t år med hoved-fi

Indlægaf Mataugust » 8. okt 2011, 20:20

For det første synes jeg det er et rigtig godt forum, jeg har kun været med i 14 dage, men forstår mere og mere af hvad der foregår. Der er ting omkring hovedtelefonbruger som jeg ikke helt forstår (eks. hvorfor har HD650 fået sådan en kultstatus, når det reelt bare er en lydprofil blandt mange), men jeg har så bare accepteret at sådan er det bare - Der er vel heller ikke andet at gøre.
En ting jeg godt kunne tænke mig er et underforum der kun handler om pladeanmeldelser og hver plade sin tråd. Det er mit indtryk at jazz og klassisk lyttere meget nemt bliver opmærksom på ældre vellydende indspilninger, men jeg tror især pop og rock kunne have glæde af at blive gjort opmærksom på guldkorn fra fortid og nutid. Der findes, mig bekendt, ikke noget på dansk hvor der i anmeldelserne bliver lagt stor vægt på lyden.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2753
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Et ½t år med hoved-fi

Indlægaf Bagger » 8. okt 2011, 22:41

Mataugust skrev:For det første synes jeg det er et rigtig godt forum, jeg har kun været med i 14 dage, men forstår mere og mere af hvad der foregår. Der er ting omkring hovedtelefonbruger som jeg ikke helt forstår (eks. hvorfor har HD650 fået sådan en kultstatus, når det reelt bare er en lydprofil blandt mange), men jeg har så bare accepteret at sådan er det bare - Der er vel heller ikke andet at gøre.
En ting jeg godt kunne tænke mig er et underforum der kun handler om pladeanmeldelser og hver plade sin tråd. Det er mit indtryk at jazz og klassisk lyttere meget nemt bliver opmærksom på ældre vellydende indspilninger, men jeg tror især pop og rock kunne have glæde af at blive gjort opmærksom på guldkorn fra fortid og nutid. Der findes, mig bekendt, ikke noget på dansk hvor der i anmeldelserne bliver lagt stor vægt på lyden.

Det var da en glimrende ide, en afdeling for anmeldelser af forskellige plader, vinyl, cd'er og hvad vi nu ellers lytter til 1musik
Bagger

Brugeravatar
 
Indlæg: 624
Tilmeldt: 4. apr 2011, 09:19
Geografisk sted: København

Re: Et ½t år med hoved-fi

Indlægaf Henrik_sdk » 8. okt 2011, 22:45

Mataugust skrev:For det første synes jeg det er et rigtig godt forum, jeg har kun været med i 14 dage, men forstår mere og mere af hvad der foregår. Der er ting omkring hovedtelefonbruger som jeg ikke helt forstår (eks. hvorfor har HD650 fået sådan en kultstatus, når det reelt bare er en lydprofil blandt mange), men jeg har så bare accepteret at sådan er det bare - Der er vel heller ikke andet at gøre.
En ting jeg godt kunne tænke mig er et underforum der kun handler om pladeanmeldelser og hver plade sin tråd. Det er mit indtryk at jazz og klassisk lyttere meget nemt bliver opmærksom på ældre vellydende indspilninger, men jeg tror især pop og rock kunne have glæde af at blive gjort opmærksom på guldkorn fra fortid og nutid. Der findes, mig bekendt, ikke noget på dansk hvor der i anmeldelserne bliver lagt stor vægt på lyden.


Lyder som en god ide.. (var det godt at komme væk fra rgt?)
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2386
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Et ½t år med hoved-fi

Indlægaf Buyer no 1 » 9. okt 2011, 13:10

Mataugust skrev:En ting jeg godt kunne tænke mig er et underforum der kun handler om pladeanmeldelser og hver plade sin tråd. Det er mit indtryk at jazz og klassisk lyttere meget nemt bliver opmærksom på ældre vellydende indspilninger, men jeg tror især pop og rock kunne have glæde af at blive gjort opmærksom på guldkorn fra fortid og nutid. Der findes, mig bekendt, ikke noget på dansk hvor der i anmeldelserne bliver lagt stor vægt på lyden.


musik15 Rigtig god idé!

Jeg er selv en ivrig bruger af "Hvad lytter du til nu?"-trĂĄden, men det er som regel kun enkelte one-lineres man fĂĄr udvekslet her.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden


Tilbage til Claus-dk's blog

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron