Ninebot mini pro rocks



Ninebot mini pro rocks

Indlægaf Claus-DK » 28. sep 2018, 01:48

Jeg har for 3 uger siden købt en ninebot mini pro, by Segway.

Den kører cirka 18 km/t og omkring 28 km på en opladning, hvilket gør det til et reelt transportmiddel og ikke bare et stykke legetøj.
Det tager 2 minutter at lære at køre på den, det svære er at stå op på den, man skal tro på den ikke vipper eller flytter sig og bare gå op som var det en trappesten, sætter man foden op og begynder at balancere eller fortryde går det i kage.

Jeg bruger den til at lufte køterne med og det foregår primært i skoven på grusstier, det klarer den uden problemer, man skal dog holde vågent øje med sten og huller, når de opnår en vis størrelse giver det er grimt bump, men almindelig grusveje ikke noget problem.
Man skal holde sig fra de små stier med våde rødder og vådt græs, rammer man sådan en glat rod, laver den hjulspin og det er ikke så skide stabilt..
Glatte stejle stigninger kan give samme problem.

Ellers er det bare afsted, det er en fantastik fornemmelse at man bare stĂĄr og verden suser forbi og 18 km/t er hurtigere end de fleste cykler, i det mindste indtil jeg overhaler dem, sĂĄ kommer de op pĂĄ 19 ruller1 ruller1 ruller1
Tøserne elsker at de nu får lov at løbe nogle lange ture, den sorte er blevet så snu at hun løber ind foran og sætter farten ned oppe på fortovet kan jeg ikke komme udenom, så slipper hun for at løbe, det er dog først efter 8-10 km så det er OK musik14

Den brune er en vulkan af energi og trykker gerne 20 km mens hun løber i cirkler omkring mig, jeg tror den er mutant, eller bare rigtigt godt bygget og i god form thumbs

Der er ikke så meget at sige, man stiller sig op tænker på at komme op i fart, når man når den fart skal man tænke "nu skal jeg bare køre sådan", det er lidt som en fartpilot, man læner sig lidt frem indtil den ønskede hastighed er nået og så retter man sig op.
Meget naturligt og enkelt.
Man styrer ikke med fødderne, man skubber til pinden med knæet og det er ret simpelt og efter lidt tid lærer man hvordan man skal stå når der er fart på i kurverne, man skal have sit balancepunkt placeret korrekt, men det kommer ret hurtigt af sig selv, hvis man bare husker at lege.

Bakker, den kan klare bakker jeg virkelig hader og afskyer at cykle op ad, den kan ikke gøre det med 18km/t og det er hårdt ved batteriet, men den kommer op uden bøvl og brok, det sværeste på sådan en er faktisk at køre op og ned af bakker.
Der er sådan en funktion hvor den giver et BIP ved 18/km/t og hvis man ikke meget kort efter holde op med at læne sig frem, begynder den at vippe det man står på baglæns, så man tvinges til at rette sig mere op, efter lidt tid, er det ikke noget man bemærker, men op og ned af bakker er det noget hø, for ned af bakke skal man læne sig bagud for ellers får man får meget fart på og den vipper baglæns, så ikke noget med at bøje sig ned i vinden så man kan drøne ned af en bakke op er det samme problemstilling, man vil give fart hele tiden, for det virker naturligt, ligesom at læne sig lidt frem, som så igen får den til at vippe baglæns..

Hvis man ignorere bippet og bare bøjer anklerne kan man fortsætter, men så sker der det at den vipper mere og mere, man ser mere og mere tåbelig ud og det er også ret svært at læne sig frem når ens tæer peger opad, det er noget jeg har kæmpet lidt med de første 100 kilometer, jeg er ved at få styr på det.

Den koster 4500 sĂĄ ikke meget dyrere end et par BEATS der ikke kan spille musik.

Jeg er overrasket over hvor sjovt det rent faktisk er, jeg troede det ville være lidt som at sidde på en lydløs knallert, men det er bare sjovt hele tiden og jeg elsker at kører på den, det er så afgjort en af de bedste indkøb jeg har gjort i mange år og jeg kan ikke anbefale den varmt nok, den er bare så fed.

Jeg ar bestilt nogle offroad dæk som burde komme snart, det skulle give lidt mere fart,samtidigt vil den få et brede dækaftryk, så den burde blive mere komfortabel på grusveje og have bedre fat i underlaget, har også fundet en knalllertsmed der vil sætte dem på for mig musik15

Den ser sĂĄdan her ud.
Vedhæftede filer
Ninebot-Mini-PRO_4.jpg
Ninebot-Mini-PRO_4.jpg (61.96 KiB) Vist 5542 gange
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Tilbage til Claus-dk's blog

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster