Stan Lee er død, hvil i fred og tak tak og atter tak.



Stan Lee er død, hvil i fred og tak tak og atter tak.

Indlægaf Claus-DK » 12. nov 2018, 21:56

Min dag startede faktisk fint, jeg fik nye dæk til min segway og fik dem endda monteret og testet, det kører bare thumbs

Sådan har det meste af dagen været ganske fin og rar, lige indtil jeg åbner min PC og ser at STAN LEE ER DØD !!!
95 år ung.

Det er et kæmpe tab for verden og jeg sidder med tårer i øjnene, nærmest som om en gammel ven er død. Det er ikke sikkert i kender Stan "the man" Lee, mange kender ham nok som ham den gamle der har en cameo i marvelfilm.
For marveluniverset var hans gave til verden, det var ham der skabte de Fantastiske fire, Spiderman, Hulk, Thor, Xmen, Shield, Dr Domm, Ultron praktisk talt alle de store klassiske personer i marvel universet er opstået i Stan Lee´s fantastisk hjerne.

Det skete ikke alene og de to der var der var de andre grundsten, var Jac "the king" Kirby og Steve Ditko, som også begge er døde. Ditko er primært her fordi han var med på spiderman og i de første ikke superhelte blade fra Timeley (marvel før 1963).
Jack "the King" kirby var Lennon til Stam Lee´s Mcartney, de var en fantastisk duo og havde et fantastisk forløb på de Fantastisk fire, de lavede Hulk sammen, de lavede Thor sammnen, avengers, Iron man og et mylder af andre karaktere i marvel universet.
Samtlige Marvelfilm er med karakterer fra deres hånd, næsten da..

I 1978 købte jeg Edderkoppen nummer 3 og siden dan dag har jeg været marvelfan, med andre ord, jeg har siddet med snuden i en tegneserie det meste af mit liv og Stan Lee har ikke kun skrevet mange af de historier som jeg har læst igen og igen, han skabte dem..
Stan Lee var ham der indså at superhelte også får bumser, at superhelte ikke er perfekte, Daredevil er et perfekt symbol på det, her er en blind superhelt..
Han skabte også den første superhelt af afrikansk afstamning, black Panter.
I det hele taget har Stan Lee og det univers han har skabt, været en kæmpe del af mit liv.

Stan var selv en af de rigtige helte, det var ham der gav kreativiteten tilbage til tegneren, han har brugt oceaner af tid på kontakt med fans og velgørenhed.
Jeg plejer gerne at spøge med at Stan og så min far er de sidste helte i verden, min far er 80 og passer stadig den butik han begyndte at arbejde i i 1963, han er samme årgang som Superman og lige så sej..

I mange år var der i samtlige marvelserier en klumme "Stan´s Soapbox" hvor fans kunne skrive ind og få et snappy comeback og var de heldige vandt de en "noprice", der har været rigtigt mange spørgsmål og det gennemgående svar var altid, det kan jeg ikke lige huske, men det var sammen med...
Han tog aldrig æren for sit arbejde, gav den videre til.

Jeg kunne skrive resten af aftenen og i morgen med om hvad Stan Lee har skrevet og hvad han har betydet for mig og millioner af andre fans verden over, men i modsætning til Stan, mangler jeg lidt ord, for manden var bare så STOR, at man aldrig ville kunne få det hele med..

Tak for alt det du har givet mig Stan, tusind millioner tak. 9musik 9musik

EXCELSIOR
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Tilbage til Claus-dk's blog

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst