Den fĂžrste regel i 2021



Den fĂžrste regel i 2021

IndlĂŠgaf Claus-DK » 31. dec 2020, 14:02

Den fĂžrste regel i 2021 er vi taler ikke om 2020..
Det har vÊret et vildt Är i Är, bÄde pÄ det personlige plan og ude i verden.
Et alt overskyggende emne i Är har vÊret Coronaen, den kan man ikke komme udenom. Allerede i Januar skrev mine kinesiske kontakter til mig at jeg skulle se at fÄ kÞbt mundbind og hÄndsprit for denne gang var det alvor, jeg havde jo tillid til at nÄr SÞren BrostrÞm stod pÄ TV og sagde at "det var der ingen grund til at bekymre sig om", at sÄ var der ikke sÄ meget jeg skulle tage stilling til. Hvilket jeg skrev og blev mÞdt af vantro fra den anden side. "Du SKAL tage det her alvorligt, folk dÞr af det her" var reaktionen den anden vej..

MÄneden efter begyndte virussen sÄ at begynde at dukke op, sÄdan for alvor i EU, der gik ikke lang tid fÞr Italien var i knÊ, jeg begyndte sÄdan pÄ det personlige plan at mene at "Nu mÄ de fanme se at vÄgne op derinde hos vores politikere" der var beretninger om skifesten der havde vÊret de rene smittebomber, folk der kom hjem fra dem kunne ikke blive testet og gik glade ud og smittede lokalomrÄderne, samtidigt kunne man lÊse at Danmarks Corona vÊrn, var et par plakater i lufthavnen som et flyfuld fra Italien naturligvis ikke kunne lÊse og tag direkte ned i Metroen.

Efter de episoder og lidt til, stod det klart at nu var det kun et spÞrgsmÄl om hvornÄr rammer det Danmark sÄdan for alvor, det skete sÄ i Marts og jeg skulle starte i praktik i April.. Det var noget skidt, jeg var pÄ det tidspunkt det der hedder SKPer altsÄ i det man kalder skole praktik.. Det kan der skrives mange ting om, men jeg orker ikke at forklare hvor tÄbelig en ordning det er, det er en parkering af primÊrt unge mennesker som fÄr et svendebrev for at sidde og lege de arbejder, mens de ser Youtube og Netflix. det er i min optik en skandale at det overhovedet findes..

Vi blev jo sÄ i starten af Marts sendt hjem og kunne sidde bedre i sofaen og se netflix end pÄ "arbejdet" sÄ det var jo fedt nok, min praktik blev udsat til Maj, jeg havde skrevet kontrakt og alt var i orden, sÄ for mig var den fÞrste nedlukning en slags ferie.
Det gav jo en uhyrlig masse tid jeg skulle bruge pÄ noget fornuftigt og jeg satte fokus pÄ at udvikle og fÄ min butik til at kÞrer bedre.

FÞrste punkt var at jeg tog imod et super tilbud fra en stor anerkendt Shopify partner om at redesigne min butik, det var ikke sÄ dyrt omkring 5000 kroner og jeg fik billeder af hvordan det skulle se ud og havde en god dialog om hvad jeg kunne tÊnke mig og hvad de synes var gode idéer.
Alt var fint og det gik rapt i starten, der gik cirka en 1-2 uger efter betalingen og det hele var 90 % pÄ plads og fÊrdigt. Derfra begyndte problemerne sÄ at vÊlte ind, der blev ikke svaret pÄ mine beskeder pÄ Skype, eller der blev svaret men det kunne tage dagevis, ikke sÊrligt dynamisk og godt.
De ting jeg gerne ville have Êndret blev til noget helt 3. eller overset og det blev mere og mere frustrerende, nÄr de kunne lave 90 % pÄ 2 uger kunne lave 90%, hvorfor skulle de sÄ tage mÄneder at fÄ de sidste smÄting pÄ plads ??
Det blev bare mere og mere trÊgt, nu var det 5 uger, sÄ 6 og 7 og sÄ videre. Jeg var ved at vÊre godt trÊt af det hele.
SĂ„ jeg tog kontakt til min indledende kontakt person og fik intet svar, hmm jeg prĂžver en af de andre mails der var svaret den der "Mailerdemon" adressen findes ikke...FÅRK...
Jeg havde stadig en smule kontakt med ham der lavede det og tiggede og bad om de ikke nok ville lave det sidste og ville vide hvad der foregik ??
Efter et par uger i panik, gik jeg pÄ google og fandt firmaet og tog kontakt via deres kontakt formular, svaret jeg fik var "Vi aner ikke hvem du er og har ingen aftaler med dig" De mente jeg var blevet skammet, sÄ jeg spurgte ind til hvad sÄdan en redesign normalt kostede og fik svaret mellem 25 og 30 kilo, altsÄ cirka 5 gange mere end jeg havde betalt, sagen var ret tydelig for mig nu det var et svindelnummer jeg var udsat for..

Nu var gode dyr rÄdne, men jeg havde heldigvis betalt med PayPal og levede der en en dispute, der kom ingen reaktion fra "firmaet" og nÄr det ikke sker lukke Paypal for den varme hane. Det gjorde dem opmÊrksomme og fik dem til at reagere.
Hvorfor jeg dog gjorde sÄdan og vi havde jo sÄ godt et samarbejde osv. osv.
Jeg var blevet godt gammeldags sur og skrev at nÄr shoppen var som den skulle vÊre og det i indenfor 3 uger, ville jeg aflyse min dispute.

Lige pludselig havde jeg bukserne pÄ og bestemte, jeg ville stadig gerne kÞbe produktet, sÄ jeg fik det redigeret fÊrdigt og lovede at aflyse min dispute, hvilket jeg ikke gjorde. Nu begyndte det at vÊre lidt sjovt for nu stod de jo med hÄret ned af ryggen og tiggerpotten i hÄnden og spurgte om jeg ikke nok ville lukke den dispute ??
Det gjorde jeg ikke, jeg vidste at hvis jeg ikke reagerede ville den aflyse sig selv nÄr der var gÄet 3 mÄneder.
Jeg er en Êrlig mand og ville ikke snyde nogen, de havde lavet det job de var hyret til, pÄ den anden side sÄ havde de snydt mig sagt de var fra et firma de ikke var en del af og ikke mindst irriteret mig ud over alle grÊnser..
SÄ det endte med at eg bare lod det fare og betalte dem for deres arbejde, med 3 mÄneders forsinkelse..
Der var lidt smÄjusteringer hist og pist, men Shopify er ret let at kode i og efter nogle timers arbejde var de ting pÄ plads og jeg havde en fin ny og frisk butik..

NÊste punkt Jan, Feb og Marts havde vÊret ret gode mÄneder for mig og jeg benyttede den kapital det gav mig til at udvide mit udvalg.
Men hvor skulle jeg sÊtte mit fokus ? Skulle jeg fortsÊtte i samme stil, satset pÄ medlemmerne her pÄ siden ? skulle jeg bare satse pÄ hr. og fru Jensen og sÊlge billigt og overprissat skrammel ?? Det gav mig nogle uger i tÊnkeboks, hvor vil jeg hen ??
Jeg blev kontakte kort efter af Linsoul, det er en stor forhandler i Kina og blev tilbudt at kĂžbe til nogenlunde priser gennem dem, Det gjorde at mit sĂŠdvanelige problem med mĂŠngderne forsvandt og jeg kunne bare kĂžbe 3-5 af hver model og teste og se om det kunne sĂŠlges og spille musik.
Det var der at det viste sig for mig at vejen frem var trÄdlÞs, de trÄdlÞse ting var ved at blive ret gode, de var stadig et stykke fra de kablede ting, men man er bare nÞd til at se i Þjnene at alle ikke er nÞrder indenfor lyd og i sÊrdeleshed ikke indenfor hovedtelefoner og bare gerne vil have god og nem lyd i Þrerne.
SĂ„ mit fokus gik fra Hoved-fi til alle de andre og selvom vi er et stort og godt fĂŠlleskab er der cirka 5 millioner der er kĂžbeklare og ikke medlem her.
Hvordan fÄr jeg fat i dem ?? var sÄ nÊste punkt Facebook, blev der hvor jeg begyndte at arbejde med at komme mere ud, der blev boostet opslag og det gav en masse besÞg og lidt Þget salg, sÄ det var jo fint nok, men jeg fÞlte stadig jeg ikke rigtigt kom ud over kanten.

I April tror jeg det var fik jeg sÄ en mail med en video fra en nystartet facebook reklamefyr og aftalte at "det prÞver vi" efter nogle startvanskeligheder kom vi i gang, min annoncekonto var blevet lukket pÄ grund af datingreglerne pÄ Facebook og det for en reklame jeg havde lavet med en Facebook ansat pÄ teamviewer og jeg lÞb sur i at forhandle med robotter og folk der ingen indflydelse har.
Men Aske var mere hjemme i det spil og fik Ă„bnet min konto og vi kom i gang.
Jeg fik en masse besÞg og salget gik ogsÄ op, desvÊrre slet ikke nok til at det kunne betale sig at gÞre som jeg gjorde, sÄ efter en mÄned trak jeg mig ud med et lille tab, det var ikke annoncerne der var for dyre, det var det ekstra som ham fyren skulle have i lÞn der var for stort.

SÄ jeg rettede mit blik mod google og fik installeret nogle apps i shoppen og smed penge i det projekt, det kunne godt svare sig og jeg nÞd at fÞlge min ROI "return of Investment" meget nemmere end at sidde og forsÞge at tolke data fra min Facebook pixel. SÄ det lod jeg kÞre og opdagede at det ikke gjorde den store forskel om jeg brugte appen eller bare google egen funktion til mine kampanger, sÄ jeg valgte at smide flere penge efter google og spare lidt pÄ appen og slettede den, det gik nogenlunde lige op.
So far so good.

I mellemtiden havde jeg fundet nogle gode mÊrker indenfor TWS og ogsÄ et ultrabilligt mÊrke der lavede bÄde almindelige inears og trÄdlÞse ting. velkommen til Mifo, Sabbat og Auglamour efter nogle mÄneder med forhandlinger var de tre mÊrker pÄ plads.

Jeg havde i noget tid solgt skumpropper, de blev egentligt kÞbt hjem sÄ jeg kunne yde en bedre service og vedlÊgge lidt skumpropper nÄr jeg solgte inears, en lille gave jeg hÄbede mine kunder ville vÊre glade for, noget der viste at jeg tÊnkte pÄ dem og ville give dem lidt ekstra, noget de ikke gÞr de andre steder.
Jeg skiftede ogsÄ til konsekvent at skrive en lille takkemail til ALLE kunder, det var noget jeg havde gjort i et godt stykke tid til dem jeg nu synes jeg gad at gÞre det til, nu blev det Êndret til alle kunder uanset hvad de kÞbte, fÞr var det primÊrt til dem der smed et lidt stÞrre belÞb, men alle kunder er kunder og bÞr behandles ens, sÄ det mÄtte jeg i gang med.

Tilbage til skumpropperne, de var begyndt at sÊlge helt godt og det sÄ bare ud til at vokse og vokse, sÄ der lagde jeg mine ressourcer og fik mange flere typer og stÞrrelser hjem, de er blevet mere eller mindre godt modtaget, det er og var stadig den gÊngse type der trÊkker lÊsset, men det hele var og er der kunder til og det er kun rart at kunne tilbyde lÞsninger til de fleste kunder.

SÄ sagde min skumpropfyr, du skal have de her til Airpod pro, de af jer der kender mig ved at jeg ikke er den store fan af Apple, men jeg tÊnkte at jeg jo ser flere og flere med dem i Þrerne og de havde vel ogsÄ brug for skumpropper, sÄ det tog jeg ogsÄ ind og de sÊlger ganske ok ogsÄ.

Hmmmm tilbehÞr sÄ ud til at vÊre et omrÄde for mig, jeg fik udvidet i pude afdelingen ogsÄ lÊderpuder, vinklede lÊderpuder hybrider velour, stof alle mulige forskellige typer har jeg pÄ lager nu, det er stadig HM5 puder der trÊkker det lÊs, men det sÊlger jÊvnt og fornuftigt, det er ikke voldsomt dyrt at have pÄ lager, alle skumpropper og puder koster jo mindre end 15 sÊt OLLO i indkÞb. SÄ det er og var en mÄde jeg kunne udvide mit sortiment og blive mere synlig pÄ sÞgemaskiner, sÄ mit pudeprojekt er ogsÄ gÄet ganske godt.

I juli fandt jeg udaf efter Ärsregnskabet at 2019 havde vÊret det bedste Är for mig og fik hammeren 35.000 i ekstra skat, det gjorde lidt nas alle de ekstra penge lÄ jo pÄ lageret, det var jo ikke sÄdan at det skattepligtige belÞb bare stod og drev den af pÄ min konto, jeg har altid investeret i min butik og ikke mig selv og har til dato ikke trukket en bÞjet 5Þre i lÞn til mig selv og det efter snart 10 Är ikke en skide krone pÄ den private konto.
Det kan virke idiotisk, ikke at skumme flÞden af sit arbejde, men det har givet mig en lille robust virksomhed, jeg skylder ingen penge nogen steder og har lave driftsomkostninger sÄ hvis og nÄr jeg fÄr/har en periode med nedgang, har jeg ikke de store udgifter og kan bare "grave mig ned og vente pÄ bedre vejr" det er et trygt sted at vÊre og jeg kan jo se hvordan branchen generelt har det de dÞr alle sammen og det er uendeligt trist, vi har haft 3-5 stykker her i forhandlerafdelingen som ikke findes mere. Expert er dÞd, Fona er dÞd, de store avancer og er forsvundet go kunderne migrere til nettet og steder som Amazon og eBay og andre.
Det kan jeg ikke gÞre noget ved, jeg kan ikke konkurrere pÄ priser med kinesere der hverken betaler moms eller skat og tilmed fÄr stÞtte af vores egen regering, det er jo bedre at vi som land stÞtte AliBaba end vores egne butikker og arbejdspladser, eller noget..

Hvad jeg kan gÞre er at vÊre hurtigere, yde en bedre service og vÊre lidt dyrere end de billigste, sÄ det er hvad jeg skal og den vej jeg skal, min opgave er at levere gode produkter til rimelige priser og fÄ kunderne til at huske hvem jeg er.

Fragten har i Är vÊret spÊndende, det ekstra tryk der har vÊret pÄ branchen blÞder jo igennem til en webshop, for med flere pakker er der flere forsinkelser og forsvindinger, det kan ikke vÊre anderledes og nÄr jeg selv sender dobbelt sÄ mange pakker som sidste Är vil jeg have dobbelt sÄ mange problemer og det gÊlder kun hvis det kun var mig der var den ekstra belastning af systemet, det er jeg bare ikke og andelen med bÞvl er vÊsentligt stÞrre end hvad jeg tidligere har oplevet. Jeg prÞver efter bedste evne at holde overblikket over mine forsendelser og kontakter mine kunder om problemerne fÞr de kontakter mig, det er ikke altid det lykkes, men for det meste er jeg et skridt foran og prÞver at yde sÄ god en service og hjÊlpe sÄ meget jeg nu kan, men det er et lidt kritisk punkt og jeg hÄber fragtfirmaerne fÄr opgraderet og oprustet til at kunne fÞlge bedre med.

Coronaen har vÊret rigtig god for min butik, online handlen er kun gÄet en vej i Är og det er op op op og jeg har vÊret klar til det opsving i Ärevis, jeg er ogsÄ ved at nÄ et punkt hvor jeg "har varer nok" forstÄet pÄ den mÄde at jeg har fÄet opbygget et fornuftigt udvalg og jeg nu mere skal fylde hylderne op igen og ikke hele tiden investere i at udvide, det er lidt et vendepunkt af de store for det begynder at kunne ses pÄ min bankkonto, jeg er pÄ ingen mÄde rig og pengene vÊlter ikke ind, desvÊrre og jeg trÊkker stadig ikke nogen lÞn til mig selv, men det er begyndt at kunne anes i horisonten at jeg snart kan kÞbe en stor pose Haribo Matadormix og bare nyde hele posen med god samvittighed. Jeg har arbejdet for den pose i snart 10 Är, sÄ den bliver nydt med stor fornÞjelse.

Hvad skal der sÄ ske i 2021 ??
Jeg har smidt et par prÞveballoner efter gaming headsets og det har ikke vÊret en kÊmpesucces de sidste 3-4 Är, det er et lidt svÊrt marked synes jeg og der er nogle store producenter der sidder ret tungt pÄ det marked, jeg har ogsÄ altid ment at de fleste gaming headsets har vÊret noget bras for nu at sige det mildt. Jeg er dog ogsÄ opmÊrksom pÄ at vi har en stor gruppe ret ukritiske forbrugere med stor kÞbekraft der bruger de headsets. BØRN alle ungerne har et headset fra de fylder 4, dem kan deres forÊldre ligesÄ godt kÞbe hos mig i stedet for Elgiganten og det er her jeg vil prÞve at bruge min energi det nÊste Är.
Jeg vil have specielt fokus pÄ Playstation, der er lige kommet en ny model og de stÄr efterhÄnden i rigtigt mange hjem, PCere er naturligvis ogsÄ i horisonten, men mit fokus skal vÊre pÄ et 3,5 mm jack stik der kan sÊttes i en PScontroller og bruges med f.eks en laptop, sÄ de der USB ting vil jeg holde mig fra i fÞrste omgang, dem med jackstik kan bruges til det hele, dem med USB kun til PCer og laptops. SÄ almindelig logik siger at USB versionerne har mindre potentiale..
Jeg har allerede det fÞrste mÊrke pÄ plads OneOdio og har flere nye modeller pÄ vej som jeg skal teste her i starten af 2021, det bliver spÊndende at se hvordan det kommer til at gÄ. Jeg hÄber min nÊse for gode billige hovedtelefoner vil kunne bruges pÄ headsets ogsÄ.

Jeg vil ogsÄ gerne have flere fullsize med Bluetooth i butikken, men det er svÊrt for mig at finde noget jeg tror pÄ og synes er godt nok. Bose, Sony og nu ogsÄ Apple sidder meget tungt pÄ det marked, sammen med en masse noname skrammel fra supermarkedskÊderne.
Men ogsÄ et omrÄde hvor jeg vil se om jeg ikke kan fÄ lidt flere modeller.

Jeg har flere brands i sÞgelyset, sÄdan nogle lÊkre eksklusive inears, men er lidt i tvivl om der fortsat vil vÊre et marked for ting med kabler, der vil naturligvis altid vÊre dem der gerne vil have den bedste lyd pÄ farten, men jeg kan jo ogsÄ se at 3 ud af 4 inears jeg sÊlger er uden kabler og det virker lidt forkert at satse pÄ noget der bliver mindre og mindre.

Jeg har ogsÄ lavet en aftale med et nyt facebook firma, et med erfaring denne gang om det bliver godt kan kun tiden vise.

En ting er sikkert det er stadigt sjovt at have butik, det er stadig dejligt med kontakt til kunderne og jeg holder stadig af at sĂŠlge gode ting til gode priser.

Som altid en stor tak til medlemmerne her, i er stadig meget vigtige for mig og giver mig en daglig glÊde. Jeg ved godt at min aktivitet her er faldende, men det giver bare ingen mening for mig at skrive og anbefale mine kollegaers produkter og jeg lavede en gang en regel om at jeg ikke mÄtte skrive om det jeg selv sÊlger, jeg ville gerne skrive meget mere om mine ting. Jeg er dog ret glad for den regel, sÄ det er lidt svÊrt for mig pÄ det punkt.

MÄske skal der indfÞres en klausul om at "hvis det er dig der betaler og stÄr for forumet i det daglige" sÄ gÊlder der andre regler ?
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Den fĂžrste regel i 2021

IndlĂŠgaf Mataugust » 1. jan 2021, 00:16

Jeg har noget full-size Bluetooth fra lidl, og det lyder bedre end prisen antyder. Det store problem er komforten, sÄ det skulle nok vÊre der dit fokus skulle ligge. IsÊr hvis du vil sÊlge til masserne.

Er forhandlerafdelingen ikke til at skamrose dine egne produkter?

Godt nytÄr og god vind.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Den fĂžrste regel i 2021

IndlĂŠgaf Claus-DK » 1. jan 2021, 02:28

Jo forhandler delen burde bruges til sÄdan noget, men jeg er den eneste forhandler og enesponsor og alt det der, min drÞm var jo at der ville vÊre flere der kunne se fordelen af at vÊre en del af siden, men det har vÊret op af bakke i en grad der er lidt svÊrt at beskrive og en forhandler del med en forhandler er lidt kedelig.
Jeg er heller ikke sikker pÄ at der er nogen der gider lÊse indlÊg der, sÄ det er meget krudt at bruge pÄ noget som det mÄske kun er fÄ der lÊser.

Jeg har nu heller ikke i sinde at skamrose mine produkter, jeg vil heller ikke svine dem til og begrave dem, jeg prÞver at vÊre sÄ neutral og Êrlig som muligt. TrovÊrdighed er ret vigtigt for mig.

Jeg tror ogsÄ det ville give lidt mere liv pÄ forumet, hvis jeg deltog lidt mere og det mangler vi i ret hÞj grad, sÄ det er ogsÄ med den hat pÄ det kan vÊre godt.

Komforten har altid vÊret vigtig for mig, hvad nytter det med verdens bedste lyd, hvis man fÄr ondt i Þrerne af hovedtelefonerne ?? SÄ komforten er i min optik fuldt ud lige sÄ vigtig som lyden, mÄske endda vigtigere i det daglige, jeg vil hellere gÄ lidt ned i lyd kvalitet end jeg vil ofre pÄ komfortsiden..
Og komforten er af en eller anden grund ufatteligt overset af mange mange producenter. Det er dog kun godt for sÄ kan jeg sÊlge flere puder thumbs thumbs
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Den fĂžrste regel i 2021

IndlĂŠgaf mage » 1. jan 2021, 13:54

Hvordan gik/gÄr det med Linzol? Er denne kontakt stadig "aktiv"?

Eller rettere sagt Gold Planar GL2000..... var det noget?

Mage
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks stĂžrste hoved-fier
 
IndlĂŠg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Årre

Re: Den fĂžrste regel i 2021

IndlĂŠgaf Claus-DK » 1. jan 2021, 19:17

Der er ikke blevet svaret pÄ mine sidste 2-3 mail til Linsoul, mÄske har fyren fundet et andet job, mÄske gide de mig ikke. SvÊrt at vide..

Men skal du bruge et sÊt kan jeg da godt se om jeg kan fÄ det hjem til dig.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Den fĂžrste regel i 2021

IndlĂŠgaf telum » 4. jan 2021, 14:43

Dejlig lĂŠsning Claus!

Mht. gaming-udstyr kunne du mÄske prÞve at fÄ nogle takstar-kloner med mikrofon ala den her:
https://www.pricerunner.dk/pl/94-4919733/Hoeretelefoner/Havit-H2015D-Sammenlign-Priserhttps://www.pricerunner.dk/pl/94-4919733/Hoeretelefoner/Havit-H2015D-Sammenlign-Priser

Jeg gÊtter pÄ de meget eftertragtede HyperX Cloud 2 er af samme skuffe, men bare promoveret:
https://www.pricerunner.dk/pl/94-3043017/Hoeretelefoner/HyperX-Cloud-2-Sammenlign-Priser

MÄske er det vare headband der er ens, for kopperne ser lidt forskellige ud. Hvis du kan finde nogle der lyder som et par Takstar Pro80 slÄr de 99/100 gaming headsets vil jeg mene og sÄ et par prisvenlige, men store og blÞde puder musik15
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
IndlĂŠg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Den fĂžrste regel i 2021

IndlĂŠgaf Claus-DK » 4. jan 2021, 18:18

Jeg har faktisk et sÊt Havit pÄ vej til test, det er dog ikke helt den model du linker til, det er deluxe verisonen med firkantede puder.

Dog skal det siges at de Onodio jeg har er mindst et trin over Pro80, specielt er den der hedder pro10 god, den imponere mig dagligt for tiden.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Claus-dk's blog

Hvem er online

Brugere der lĂŠser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gĂŠster

cron