Resin projekt



Resin projekt

IndlĂŠgaf Claus-DK » 24. jan 2022, 22:45

Jeg er sÄdan lidt en junkie med youtube og en af de ting jeg holder meget af er Rivertables og resin-countertop videoer, hvis i ikke kender den type, sÄ tjek det ud pÄ youtube, det er nogle ret vilde sager de laver med resin (akrylplast).
SÄ jeg tÊnkte det vil jeg da ogsÄ prÞve krÊfter med, men hvad skulle jeg lave ??
At begynde med mit kÞkkenbord, virker lidt for stort og risikabelt, hvad nu hvis det gÄr galt og ligner lort ?? Det er ogsÄ ret store mÊngder man skal have gang i, sÄ helt billigt er det jo heller ikke.

SÄ tÊnkte jeg smykker, men jge er jo mand og smykker er noget for tÞser, sÄ det rÞg ogsÄ i glemmebogen..

Min nÊste tanke blev sÄ, hvad med en hovedtelefon stander ?? Det er butiksrelateret hvilket betyder momsfrit og skattefradrag, det er lige mig, da det jo pÄ en dejlig mÄde reducerer udgifterne og samtidigt giver mig et produkt der ikke findes andre steder, jo mere jeg tÊnkte over det, des bedre en idé sÄ det ud til at vÊre.

1. punkt var sÄ, hvordan hulen griber jeg det an ??
Der skal jo laves en form til det og hvad laver man mon den af ? mit fÞrste indfald var, den skal da 3D printes, det er jo moderne og nemt, men sÄ begyndte tvivlen at melde sig, den skal jo tegnes, det burde jeg jo kunne finde ud af, men det nÊste bump pÄ vejen ville sÄ vÊre at det koster jo nok lidt og formen vil ret sikkert bliver smadret nÄr dan skal af og sÄ virkede den idé sÄdan lidt for dum. Gips ?? nah det risikerer at ÞdelÊgge model standeren og vil ogsÄ vÊre en engangs fornÞjelse. Silikone ?? silikone hÊnger ikke fast i noget som helst, silikone kan man kÞbe sÄ man selv blander en flydende masse som hÊrder op..
SÄ jeg valgte silikonen, det blev bestilt og jeg ventede og ventede pÄ postmanden.

2. Punkt en form til formen.
For at det skal virke med silikonen er man jo nÞd til at hÊlde det ned over en stander, lader skidtet hÊrde og fjerne standeren igen og sÄ afslutningsvis hÊlde resinen i det hul standerene efter lader.
man man kan jo ikke bare lÊgge standeren pÄ bordet og hÊlde lÞs, eller det kan man godt, men silikone er ikke spor billigt, 250 kroner for et kilo og en stander fylder i sig selv 1 liter, sÄ det ville ende med en klump pÄ 100 kilo og flyde ud over det hele..
SÄ jeg gik i gang med at tÊnke lidt og kom frem til at jeg bare skulle tage en papkasse standeren kunne ligge i og sÄ fyrer silikone ned over den, lige indtil jeg regnede lid pÄ det og papkassen var pÄ 8 liter, det er meget silikone og mange penge, sÄ den gik heller ikke, sÄ jeg tog en stander lagde den pÄ en plade og tegnede rundt om den og fandt noget pap i en passende hÞjde og begyndte at bruge hotmelt, alle youtube lifehacks har vist mig at smeltelim er vejen frem i alle gÞr det selv produkter og jeg endte op med den her.
IMG_20211113_215247.jpg
IMG_20211113_215247.jpg (720.11 KiB) Vist 8866 gange


SÄ vidt sÄ godt, her er den med standeren lagt i.
IMG_20211113_220153.jpg
IMG_20211113_220153.jpg (2.21 MiB) Vist 8866 gange


SÄ tog jeg min dummestok og mÄlte lidt pÄ den, satte mig ned og regnede og fandt frem til cirka 4,5 liter, det er dÊlendytme meget silikone, tÊnkte jeg, tog en ny plade en masse nyt pap fyldte lim i pistolen og gik i gang med nummer 2.
Som her kan ses ved siden af den fĂžrste

IMG_20211120_131819.jpg
IMG_20211120_131819.jpg (1.44 MiB) Vist 8866 gange


SÄ skete det silikonen ankom, men jeg havde regnet mig frem til at der skulle nok bruges 2 kilo og var i tvivl om man kunne stÞbe formen til formen ad to gange, sÄ jeg ventede lige 3 uger mere og sÄ havde jeg den mÊngde jeg skulle bruge.
Jeg satte mig ned og tjekkede standeren jeg havde brugt ud og sÄ den havde nogle hak i hjÞrnerne, sÄ jeg tog en anden, for man skal have sÄ godt et udgangspunkt som muligt, men den var 1,5 CM hÞjere, ikke noget der betyder det store i brug og sÄdan, men den kunne jo ikke vÊre i den nye strammere form.
SÄ jeg fandt en plade frem og fandt mig en original Sieveking, nÄr det nu skulle vÊre en omega stander skulle dt ogsÄ vÊre den rigtige og gik i gang med lim pap og plade endnu engang.
IMG_20220118_133259.jpg
IMG_20220118_133259.jpg (1.94 MiB) Vist 8866 gange


Endelig kom det store Þjeblik, troede jeg for silikone er noget tungt stads, omkring 1,5 g/ml og trÊ flyder i vand der er 1 g/ml, sÄ jeg kom frem til at selvom alt sÄ fint og flot ud, ville standeren nok flyde op til overfladen efter noget tid og sÄ efterlade mig med en 500 kroners vÊrdilÞs silikone klump...

TÊnke tÊnke tÊnke, 2 sÞm i en trÊplade blev min lÞsning pÄ det, de blev slÄet hele vejen igennem to steder sÄ de kunne ramme standeren nedenunder og jeg kunne lÊgge nogle bÞger ovenpÄ sÄ det hele blev holdt nede og i kontakt med pladen.

ENDELIG kunne jeg smide silikone i, det blev blandet efter bedste evne og sÄ fik det lov at stÄ i 15 minutter sÄ de vÊrste bobler kunne flyde op og forsvinde, og hele herligheden blev hÊldt i formen og ud over standeren, det skulle gÞres ad to gange da jeg ikke lige havde noget jeg mÄtte ÞdelÊgge der var pÄ 2 liter, men jeg havde et litermÄl som vi alligevel aldrig bruger til noget...
IMG_20220118_204651.jpg
IMG_20220118_204651.jpg (1.9 MiB) Vist 8866 gange


Det sÄ sÄ fint ud, men jeg var skisme lidt nervÞs for kunne jeg fÄ standeren ud uden at smadre formen ?? hvordan med pappet ??
De bekymringer viste sig at vÊre til ingen nytte det gik let og smerte frit, nÊste gang skal det dog ikke vÊre bÞlgepap for silikonen rendte op gennem kanalerne og lavede en masse stÊnger og det er jo ikke til nogen glÊde og er et tab af silikone, fik jeg nÊvnt det var pÊnt dyrt sÄdan noget.

Den fĂŠrdige form i silikone kan ses her med standeren strittende op af den.
IMG_20220119_082414.jpg
IMG_20220119_082414.jpg (1.95 MiB) Vist 8866 gange


Det er lidt hvor jeg er lige nu i mit projekt der har vist sig at vĂŠre lidt mere kompliceret end forventet, men samtidigt meget lĂŠrerigt og udfordrende.
Jeg har bestilt 7,5 liter resin, sÄ der burde vÊre til 5 stk og pigmenterne har jeg fra mit kuldsejlede projekt med at male hovedtelefoner, dem var der ingen der gad kÞbe, sÄ nu kan de bruges her og det bliver lidt vildt med standere der skifter farve og hele svineriet..

Mit nÊste bump pÄ vejen er sÄ at silikoneformen er ret slatten, jeg skulle have smidt noget armering i den, sÄ den havde vÊret stiv og ufleksibel i sin form, det gjorde jeg sÄ ikke, men det ved jeg til nÊste gang.
Der er ogsÄ problemet med varmeudviklingen, resinhÊrdning er en exoterm proces, det vil sige en der giver varme og med Þger temperatur stiger reaktionshastigheden og der dannes varme endnu hurtigere, med det resultat at det bliver stenhÄrdt pÄ kort tid istedet for 30-45 minutter og sÄ nÄr boblerne ikke at stige til vejrs og vil blive fanget i materialet og det er ikke kÞnt, tror jeg..
Det kan mÄske ogsÄ blive sÄ varmt at silikonen simpelthen smelter og sÄ er det endnu vÊrre..

Jeg planlĂŠgger nu endnu en form til formens form, ja jeg ved det godt ruller1 ruller1

Men formen skal lÊgges i en kasse, med standeren indeni, sÄ den bliver korrekt og ikke kommer ud af form, sÄ vil jeg smide sand i rundt omkring den, hÊlde vand i sandet, stille hele herligheden ud i redskabsskuret natten over og sÄ er planen at jeg stÄr med en form nedgravet i sand sÄ den kan bevare formen og med vand i sandet der er pÄ 4-5 grader og dermed kan opsuge varmen fra hÊrdningen (hÄber) jeg, for der er den ukendte faktor med hvor meget silikonen vil isolere og holde pÄ varmen, men jeg tÊnker at den vil jo ogsÄ vÊre 5 grader og sÄ meget varme kan det skidt vel heller ikke lave ??

Det bliver et lidt mere kostbart projekt end jeg sÄdan havde regnet med, den fÞrste stander vil stÄ i cirka 700 kroner i materialer, men kan jeg lave 5 vil de koste omkring de 300 i materialer, sÄ det bliver nogle eksklusive nogle.
Der er ogsÄ faktoren med slibning og polering af dem, det gider jeg ikke regne pÄ endnu, men det vil sikkert tage langt mere tid end jeg hÄber og nok ogsÄ blive dyrere end forventet. SÄ min udsalgspris vil vÊre hÞjere end jeg gerne vil have det, pÄ den anden side vil jeg stÄ med et produkt der ikke kan kÞbes andre steder i verden, hÄndlavet dansk design og forhÄbentligt afsindigt flotte, sÄ det skal heller ikke vÊre billigt at fÄ fingrene i..

Jeg vil opdatere trÄden efterhÄnden som mit projekt skrider frem og jeg forventer at have mindst en stander fÊrdig inden Äret er omme ruller1 ruller1

Er der nogle der pÄ forhÄnd kan sige sÄdan en vil jeg have og den skal vÊre grÞn, blÄ eller hvad der nu lige er af muligheder, vil vedkommende fÄ den billigt, bare jeg fÄr lov til at bruge tiden pÄ at lave den flot og tage nogle billeder af den til de sociale medier, sÄ er der en der sidder og tÊnker jeg vil have en sort grÞn og lilla marmoreret stander i perlemors pigmenter, sÄ laver jeg den som nummer 2, den fÞrste bliver "bare" i sort perlemor, da jeg skal lÊre processen og det vil jeg helst med en ensfarvet stander..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Resin projekt

IndlĂŠgaf Niels » 25. jan 2022, 22:25

Hej Claus. Jeg vil gerne ha' nummer to. Den skal vÊre kompatibel med min SR-L700 MKII . Farve og finish kan vi snakke om, nÄr det blir' aktuelt. Jeg tÊnker noget rubin eller lapis lazuli :-) Men meld blot tilbage med hvad der er muligt.
5musik
Niels

 
IndlĂŠg: 116
Tilmeldt: 11. maj 2020, 19:04

Re: Resin projekt

IndlĂŠgaf Claus-DK » 25. jan 2022, 23:03

Verdensklasse
RubinrĂžd
rubin.PNG
rubin.PNG (540.13 KiB) Vist 8816 gange


Jeg kan umiddelbart kun finde laupus i flad farve, uden nogen perlemors effekt.
Der er et hav af farver at vĂŠlge imellem.
mange farver.PNG
mange farver.PNG (1.01 MiB) Vist 8816 gange


Men lige lapus er sÄ vidt jeg ved det dyreste pigment i verden, man er vel farvehandlersÞn.. rulle2
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Resin projekt

IndlĂŠgaf Niels » 25. jan 2022, 23:30

Det hedder Lapis Lazuli, og det indeholder guldfragmenter. Hvad med en blÄ Zaphir?
5musik
Niels

 
IndlĂŠg: 116
Tilmeldt: 11. maj 2020, 19:04

Re: Resin projekt

IndlĂŠgaf Claus-DK » 25. jan 2022, 23:35

Ja verdens dyreste pigment
https://www.masterpig
ments.com/lapis-lazuli-fra-angelico-blue-pigment/
10 gram 175$ +moms og fragt

Der er lidt forskellige varianter
https://www.masterpigments.com/lapis-lazuli-pigments/

Men fÊlles for dem alle er at de ikke er helt billige, jeg ved sÄ heller ikke om de alle umiddelbart kan bruges i resin..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Resin projekt

IndlĂŠgaf Niels » 25. jan 2022, 23:48

Nederste rÊkke nummer tre , mÞrkeblÄ eller rubinrÞd. Du har meget vide rammer - jeg vil blot gerne deltage i projektet- og erhverve et "one of a kind" produkt.
5musik
Niels

 
IndlĂŠg: 116
Tilmeldt: 11. maj 2020, 19:04

Re: Resin projekt

IndlĂŠgaf Claus-DK » 26. jan 2022, 00:00

Jeg tÊnker to blÄ farver som grund farver og sÄ med ultra tynde striber af guld.
SÄ burde man kunne fÄ nogle brede blÄ striber i de to farver med guldÄrer, det kunne med lidt held blive ultra sejt og flot, om jeg sÄ har heldet og evnerne er jo ligesom noget der stÄr hen i det uvisse..
Men unikt vil det blive..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Resin projekt

IndlĂŠgaf Peter Jensen » 26. jan 2022, 00:44

Ka de laves med “skifte farve” effekt fra blĂ„ til lilla, ligesom den film der er pĂ„ olloerne jeg kĂžbte? Ville vĂŠre fint med en matchende stander.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
IndlĂŠg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: KĂžbenhavn

Re: Resin projekt

IndlĂŠgaf Claus-DK » 26. jan 2022, 01:06

ja da, jeg har blÄ lilla pigmenter liggende, men de er uden det der mettallic der sÄ vidt jeg husker er pÄ dine plader.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Resin projekt

IndlĂŠgaf Niels » 26. jan 2022, 07:30

Claus-DK skrev:Jeg tÊnker to blÄ farver som grund farver og sÄ med ultra tynde striber af guld.
SÄ burde man kunne fÄ nogle brede blÄ striber i de to farver med guldÄrer, det kunne med lidt held blive ultra sejt og flot, om jeg sÄ har heldet og evnerne er jo ligesom noget der stÄr hen i det uvisse..
Men unikt vil det blive..

thumbs
5musik
Niels

 
IndlĂŠg: 116
Tilmeldt: 11. maj 2020, 19:04

Re: Resin projekt

IndlĂŠgaf Peter Jensen » 26. jan 2022, 07:32

Claus-DK skrev:ja da, jeg har blÄ lilla pigmenter liggende, men de er uden det der mettallic der sÄ vidt jeg husker er pÄ dine plader.


Jeg er frisk
..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
IndlĂŠg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: KĂžbenhavn

Re: Resin projekt

IndlĂŠgaf meier » 26. jan 2022, 09:47

Det ser sku sjovt ud.
Jeg mangler et par holdere (der passer til store bÞffer), sÄ jeg kunne ogsÄ vÊre frisk pÄ at prÞve en.
Jeg kan nok ikke lige gennemskue hvordan de ser ud, men det er lidt sjovt med CES - costum Earphone stand


Node2i - Tidal MQA, (Red Wine Audio Isabella - Audeze LCD2) (Teac UD505 - BD-T1/T5) (Sennheiser HDVD800 - hd800) (Stax SRM323II - Stax SR404) (X-canV3 - AKG701) (Schiit Valhalla - BD-T70) (Sony WH100XM3) (Shozy x neo CP) (Ollo S4R)
meier

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 168
Tilmeldt: 1. jul 2012, 11:10
Geografisk sted: NordsjĂŠlland

Re: Resin projekt

IndlĂŠgaf Claus-DK » 26. jan 2022, 20:11

SÄ er der skisme kommet 2 dunke, 1 med resin og 1 med hÊrder, sÄ nu ved jeg hvad jeg skal fÄ weekenden til at gÄ med..
Ha jeg tror ikke jeg kan holde ud at vente sÄ lÊnge...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Resin projekt

IndlĂŠgaf Claus-DK » 28. jan 2022, 22:21

SĂ„ fik jeg da lige en lussing !!!
Min idé med sand rundt om formen for at holde den pÄ plads, virkede kun indtil jeg trak standeren op af formen for sÄ fik sandet formen til at kollapse den anden vej sÄ den blev helt tynd ØV

Jeg tÞr ikke satse pÄ at resinen vil trykke formen pÄ plads for sÄdan opfÞrer sand sig bare ikke..

SÄ jeg mÄ ud i at lave en forskalling af en art, som er rimelig stiv og kan holde sig pÄ plads af egen kraft og samtidigt holde formen der hvor den nu skal vÊre, sÄ jeg sidder lige nu med min trofaste smeltelims pistol og limer lÞs med et syltetÞjsglas, pap og trÊstykker og rigtigt meget smelte lim...

Jeg har lÊrt pÄ youtube at har man en krise af vilkÄrlig art er lÞsningen smeltelim og masser af det..

Lige nu stÄr det og kÞler lidt ned og binder sÄ jeg kan kommer videre med min noget vilde forskalling..

Shit happens og nĂžd lĂŠrer nĂžgen kvinde at fryse eller noget..

Tilbage til limeriet..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Resin projekt

IndlĂŠgaf Claus-DK » 28. jan 2022, 23:34

Det blev noget lort, 10 kilo silikone bestilt pÄ Amazon, sÄ mÄ jeg udskyde det store Þjeblik lidt mere...
SÄ render den fÞrste op i 1700 bobs i materialer av av av godt det kan trÊkkes fra i skat og jeg ogsÄ kan trÊkke momsen ud af det ruller1 ruller1

SÄ lÊrte jeg det og nu ved jeg hvordan jeg skal forholde mig til silikone, en passende trÊkasse og sÄ skal den bare fyldes op, sÄ er der faste kanter hele vejen rundt og mellemrummet i omegaen er massivt og giver sig ikke, meget bedre lÞsning, sÄ mÄ jeg bare hÄbe den holder til mange standere og at der kommer en svÊrm af kunder..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Resin projekt

IndlĂŠgaf Niels » 29. jan 2022, 12:32

Øvelse gÞr mester, og du har da mindst een trofast kunde - det er ikke mange penge jeg har lagt, men var dog med fra den spÊde start med en meter mogamikabel. Du har vide rammer mht. lapiz .... standeren.
5musik
Niels

 
IndlĂŠg: 116
Tilmeldt: 11. maj 2020, 19:04

Re: Resin projekt

IndlĂŠgaf Claus-DK » 29. jan 2022, 16:17

Du har ikke kun vÊret en trofast kunde i mange Är du er ogsÄ en god ven, du er ogsÄ vores allerfÞrste tour deltager og et vÊrdsat medlem, sÄ du fylder hele pladen ud og tak for det.

Nu piver jeg jo nok mere end nÞdvendigt er, jeg er stadig langt fra de belÞb jeg smed efter mit malereventyr og det gÞr ikke noget at det koster lidt, sÄ lÊnge det fÞrer til forbedringer og lÊring er det som det skal vÊre.
Man kan ikke forvente at starte sÄdan et projekt her og sÄ bare glide glat igennem, der vil vÊre bump pÄ vejen..

SÄdan set i bagspejlet burde jeg have undersÞgt og brugt Amazon.de mere end aliexpress, det havde sparet mig for en masse tid og med de fleste produkter ogsÄ penge, det eneste der er billigere i Kina i det her, er pigmenterne, bÄde epoxyen og silikonen er faktisk billigere i Tyskland og samtidigt kan jeg skrive og fÄ gode svar pÄ mine spÞrgsmÄl, kinÞjserne siger bare "ja det er fint"..

Jeg vil sÄ ogsÄ fremover kÞbe pigmenterne samme sted jeg fÄr epoxyen, sÄ er jeg 100% sikker pÄ de kan arbejde sammen og nÄr en butik er god ved mig stÞtter jeg den gerne med flere indkÞb. Samtidigt stÄr jeg ogsÄ lidt stÊrkere nÄr jeg smider pengene samme sted, hvis der skulle opstÄ problemer er jeg samlet set dyrere at sige farvel til.

Min nye form vil blive lavet i en trÊkasse og sÄ vil jeg ogsÄ smide tre kÞleelementer i silikonen, af tre Ärsager.

1. Grund er at holde temperaturen nede, min form er hÞj og tynd og man bÞr lave tingene lave og brede, men udformningen af en stander binder mig lidt til hÞj og tynd og det giver mere varmeudvikling og mere varme fÄr tingene til at gÄ hurtigere og udvikle endnu mere varme og sÄ sÊtter resinen sig pÄ alt for kort tid og fÄr ikke tid til at slippe boblerne, sÄ jeg vil have de elementer i for at se om ikke de kan suge lidt af varmen til sig, de kan ikke vÊre frosne da de sÄ er udvidet og ikke vil vÊre ens hver gang, men de kan vÊre tÊt pÄ nul bare ikke helt frosne og deforme.

2. grund er at de optager plads, hvilket betyder mindre silikone og vil samtidigt bidrage en smule med mere stivhed.

3. grund er sÄ at jeg efter endt stÞbning kan tage dem op og vil have mulighed for at skubbe silikonen lidt mere end hvis det var massivt, sÄ tror jeg at det vil vÊre lettere at fÄ tingene op af formen.

Jeg prĂžver hele tiden at vĂŠre foran, men et er teori noget andet er praksis..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Resin projekt

IndlĂŠgaf tg » 31. jan 2022, 10:36

Sjovt projekt, prisen falder vel ogsÄ jo flere du laver, sÄ nÄr det bliver et hit og alle skal have en ved siden af kabler vasen sÄ falder enhedsprisen. Jeg glÊder mig til at se dig i nÊste session af LÞvens Hule :)

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
tg

 
IndlĂŠg: 167
Tilmeldt: 25. dec 2016, 23:20

Re: Resin projekt

IndlĂŠgaf Claus-DK » 31. jan 2022, 15:32

Ja naturligvis bliver de billigere over tid, De fÞrste vil jeg blive nÞd til at sÊlge under materiale prisen,men det tager stadig lang tid og epoxyen koster en del, en trÊstander fra kina er billigere end epoxyen og der er ogsÄ for 75-90 kroner farve med i regnskabet, sÄ de kommer aldrig ned i et lag hvor de kan konkurrere med trÊstandere lavet pÄ samlebÄnd af maskiner i Kina. Det er hÄndlavede eksklusive produkter og der vil jo ogsÄ vÊre begrÊnsninger pÄ antallet af dem, sÄdan en epoxy tager 4-5 dage om at gennemhÊrde og da formene er ret dyre, sÊtter det lidt nogle Þkonomiske forhindringer op, jeg er nÞdt til at gÞre det i smÄ skridt og ikke bare brÊnde 10.000 af pÄ silikone og hÄbe det gÄr godt..

Nu skal jeg fÞrst lÊre arbejdsprocessen og sÄ tager jeg den derfra, der er for mange ubekendte til at jeg bare kan give den gas, nÄr jeg har solgt 10 og kunderne stÄr hele vejen op til Brugsen i kÞ, giver jeg den alt hvad den kan trÊkke.

Det kunne vÊre sjovt at komme i lÞvenŽs hule, jeg tvivler pÄ jeg ville fÄ et samarbejde med nogen af dem, men det ville vÊre en fantastisk reklame for min butik.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Resin projekt

IndlĂŠgaf Claus-DK » 2. feb 2022, 23:42

SĂ„ er der kommet nye silikone forsyninger og jeg er begyndt at stĂžbe min form 2.0.
IMG20220202222541.jpg
IMG20220202222541.jpg (1.24 MiB) Vist 8535 gange


Det ser ikke ud af sÄ meget lige nu, men i morgen regner jeg med at stÞbe det sidste, nu skal det jeg har smidt i lige have lov til at stivne.
Jeg har lavet et lag pÄ cirka 1,5 cm i bunden som standeren ligger pÄ og kÞleelementerne stÄr pÄ, sÄ er der hÊldt 1200 gram silikone, mit hÄb er at det lag der er i nu vil holde nok fast i stander og elementer at det ikke bliver nÞdvendigt at lÊgge vÊgt ovenpÄ, mÄske kommer der kun 3-4 cm pÄ i morgen sÄ er jeg ret sikker pÄ det vil kunne holde nok fast til at det ikke flyder op, mÄske kommer der noget ovenpÄ for at vÊre helt sikker..
Stadig mange ubekendte og overvejelser, men jeg tror jeg er pÄ en god kurs.

Planen er at i stedet for at hÊlde et lag ovenpÄ, som den sidste skal den vÊre som den er og sÄ silikone til lidt under kanten af standeren, sÄ slipper jeg for at belaste formen ved at flÄ den op af kassen og jeg er 100% sikker pÄ at den passer og at der er stÞtte til at holde det hele pÄ plads nÄr resinen skal hÊldes i, jeg hÄber pÄ at det store Þjeblik bliver SÞndag..

Her er en lille video af den tykke del af resinen med farve.


Jeg har valgt at indfarve den tykke del sÄ den kan stÄ og boble af i ro og fred og undgÄ at pigmenterne klumper, ved lige at rÞre det op nogle gange, der bliver sÄ blandet hÊrder i og det er mit lille fromme hÄb at jeg kan undgÄ at rÞre alt for mange bobler i nÄr jeg kommer til det..
HÊrderen bliver sat i kÞleskabet sammen med den tykke del, sÄ burde jeg kunne rÞre det sammen og have det til at stÄ, igen i kÞleskabet og gasse af 5-10 minutter og sÄ kommer der en pind i formen af en eller anden art, som jeg kan hÊlde blandingen ned af, sÄ jeg undgÄr at blande luft i ved at plaske for meget.

NÄr jeg er nÄet det punkt er det bare at krydse fingrene for at det hele gÄr godt, det er nÊsten lige sÄ spÊndende som juleaften da jeg var dreng.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

NĂŠste

Tilbage til Claus-dk's blog

Hvem er online

Brugere der lĂŠser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gĂŠster