Resin projekt



Re: Resin projekt

Indlægaf Claus-DK » 7. feb 2022, 20:29

Her er lige et par fotos.
IMG20220207190354.jpg
IMG20220207190354.jpg (2.37 MiB) Vist 8210 gange


Formen er fin lidt kedelig i finishen, men det kan jeg polere mig ud af.

Her er så de verflichte huller, kønt er det bare ikke på nogen måde og jo mere jeg sliber des værre ser det ud til at blive, så det kan jeg ikke polere mig ud af på nogen måde.
IMG20220207190340.jpg
IMG20220207190340.jpg (1.7 MiB) Vist 8210 gange


Det er nogle lidt trist billeder, men man skal jo dele sol og vind lige og de hører jo til i processen..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Resin projekt

Indlægaf CHIbsen » 8. feb 2022, 16:19

Husk nu lige en sikkerhedsanordning eller en overtryksventil pĂĄ overtrykskassen sĂĄ det ikke blive en bombe :-)

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Resin projekt

Indlægaf Claus-DK » 10. feb 2022, 20:08

Jeg har kedelcertifikat, så jeg er mig bevidst om hvad der sker hvis sådan en fyr ryger i luften, mejerister bakker altid ind, så de kan komme hurtigt væk, hvis der begynder at ske ting og sager i kedelrummet..

Nu er det jo ikke en kedel med vand der kan "eksplodere" jeg skal bygge, bare et kammer der kan klare et mindre overtryk, den er jo også konstrueret så hvis der kommer for meget tryk vil den ret sikkert skubbe en pakning ud inden 3,6 cm tykt krydsfiner bliver blæst i stumper og stykker.
Der er også en regulator på min lille kompressor og den kan ikke lave et voldsommere tryk end at jeg kan tage slangen og holde tæt med spidsen af en finger, indtil den opgiver..
Jeg skal nok sætte den til og skynde mig ud af rummet og lukke døren og rende nedenunder så hvis der sker noget er hele familien langt væk og det skal igennem flere vægge og/eller et gulv for at volde andet end materielle skader og så et tykt vattæppe over kassen for at tage spidsen af en eventuel ulykke..
Ham pĂĄ youtube brugte en malerspand med lĂĄg uden noget andet end lĂĄget til at holde pĂĄ trykket, sĂĄ det er ikke voldsomme tryk vi taler om.

Godt sĂĄ..

Jeg vil bestille et vacuum system til at fjerne luft inden jeg støber, putte det jeg støber i overtrykskammer. Jeg vil lave en mere rigtig form, cirka en omega med fyldt midte, så lige nu er jeg ved at polere en stander så den er fuldstændigt spejlblank, så glat at en flue ikke tør lande på den er målet.

Så skal der laves en ny form og der vil jeg inden jeg hælder silikone, bruge vakuumdimsen til at fjerne alt den luft jeg kan, støbe den i flere tynde lag af 1-2 cm så der er kortere til overfladen for eventuelle luftbobler, det må tage den tid det tager, det kan ikke svare sig at have travlt med det her materiale hverken silikonen eller resinen er egnet til hurtigt arbejde.

Når form og overtryks kammeret og vakuumkammeret er klar til indsats vil jeg lave en stander i klar epoxy, så kan jeg se hvor godt et resultat jeg kan opnå og tage stilling til om det er godt nok, er det det vil den næste også blive klar, men med et radiorør inde i midten, det tror jeg vil se cool ud og der sidder jo nok en eller anden nørd med en rørforstærker, der vil synes sådan en ville være "da bomb" at eje.

NĂĄr jeg sĂĄ har styr pĂĄ det klare epoxy med ting inde i og har fĂĄet en god rutine i det, engang i 2036, vil jeg begynde at lege med pigmenter og farver..

Jeg får måske brug for at købe nogle udbrændte eller aflagte rør, for jeg tror sådan en stander ville kunne blive lidt et hit og jeg har kun et enkelt af de store rør på mit museum. Hvis nogle sidder med rør de alligevel aldrig får brug for og vil donere dem, så giv endelig lyd fra jer, så kan i senere købe en stander med jeres eget rør i til en grov overpris, eller det der ligner ruller1 ruller1

Det ser ud til at det her ikke lige blive til en kommerciel ting lige i første omgang, mere en produktion af få flotte liebhaver ting..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Resin projekt

Indlægaf Claus-DK » 12. feb 2022, 19:49

Jeg fik at vide af de kære tyskere jeg handler med at jeg kunne vibrere luften ud og ikke havde behov for en vacuum pumpe, jeg vil helst undgå at bruge penge på sådan en, så det har jeg hygget mig med de sidste par dage.
vi har sådan en dims med varme og vibrationer mod muskelsmerter, sikkert fra TVshop eller sådan noget, så den har fået lov til at arbejde for din løn..


Så med en kasse til brød i plastik, en stander, en deospray og naturligvis lidt smeltelim er denne smukke form kommet til verden.
IMG20220212182404.jpg
IMG20220212182404.jpg (2.38 MiB) Vist 8130 gange


Silikonen er blevet vibreret i koppen i 15 minutter og i formen 15 minutter, så er der støbt i lag på cirka 2-3 cm for at have så kort til overfladen som muligt, så luften ikke skulle rejse så langt for at komme ud af massen.

Deosprayen lukker hullet i bunden af standeren, så den bliver meget mere massiv, det silikone man kan se inde i formen er et lag der sikrer mig at det er plant, så jeg får en glat og fin overflade på den færdige stander, den har også været fin som pakning så jeg har undgået der er trængt silikone ind hvor det ikke skal være.

Jeg har bestilt en ny type epoxy, en der rent faktisk er beregnet til formålet, den jeg har er en laminerings silikone og er vist nok til at give borde eller andet et glat lag, lidt som en lak bare i et meget tykkere lag, så nu går jeg lidt og pønser på at slibe mit stuebord ned og give det en flot og spejlblank overflade, om den så skal have lidt tæsk og mishandlinger for at gøre det rustikt ved jeg ikke helt..

Detter er data pĂĄ den jeg har.

Verarbeitungszeit /Tropfzeit (Topfzeit)

bei 10°C ca. 40-60min.
bei 20°C ca. 20-40min.
bei 30°C ca. 10-25min.
unter 10°C und über 30°C ist die Verarbeitung möglich, jedoch ohne zeitliche Angaben!

Endfestigkeit:

bei 10°C min. 16 Stunden zum Entformen, 72 Stunden zum Begehen und 10 - 14 Tage zum starken Belasten.
bei 20°C min. 8 Stunden zum Entformen, 24 Stunden zum Begehen und 6 - 10 Tage zum starken Belasten.
bei 30°C min. 6 Stunden zum Entformen, 12 Stunden zum Begehen und 2 - 5 Tage zum starken Belasten.

Dette er data pĂĄ den jeg har bestilt.

Verarbeitungszeit /Tropfzeit (Topfzeit)

bei 10°C ca. 360-600min.
bei 20°C ca. 240-480min.
bei 30°C ca. 120-360min.
über 30°C ist möglich, jedoch ohne zeitliche Angaben!

Endfestigkeit:

bei 10°C mindestens 7 Tage zum Begehen und 4 Wochen zum starken Belasten.
bei 20°C mindestens 5 Tage zum Begehen und 3 Wochen zum starken Belasten.
bei 30°C mindestens 3-4 Tage zum Begehen und 1-2 Wochen zum starken Belasten.

Det der er det vigtige er det første, den tid man kan "arbejde" med den, den anden del er modningen (curing).
Arbejdstiden er den tid man har til at få blande, smide farve i, hælde samt få luften ud når der er hældt. og den går fra 20 minutter nu og op til 4 timer, så det er en masse mere tid for luften til at slippe ud.

Tanken er så at det skal stå og boble så godt af som muligt i formen i cirka 2 timer og så vil jeg sætte lidt tryk på det overtrykskammer, jeg håber er færdigt i næste uge.
Jeg skal lige have købt en ventil til låget så jeg kan få luft ind og ud, der kommer nok en hane på til udluftning på et senere tidspunkt, så det bliver lidt lettere at få luftud af kassen, bare at løsne skruetvingerne virker lidt risikabelt og man skal ikke direkte udfordre uheld til at ske.

5 Dage er lang tid at have sådan noget stående under tryk og ikke kunne se sit resultat, med sådan må det være..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Resin projekt

Indlægaf Claus-DK » 12. feb 2022, 20:02

Her er set foto af den færdige form.
IMG20220212185829.jpg
IMG20220212185829.jpg (2.64 MiB) Vist 8129 gange


Og her er et af den polerede form, der skinner som kattelort i mĂĄneskin.
IMG20220212185844.jpg
IMG20220212185844.jpg (2.32 MiB) Vist 8129 gange
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Resin projekt

Indlægaf Claus-DK » 13. feb 2022, 22:47

I dag har jeg så lavet lidt flere eksperimenter, jeg tænkte at når jeg nu har en resin der skal laves i lag af 5-10 millimeter, så laver jeg da bare en prøve på at se hvordan det arter sig at lave en stander i min nye form der består af 10 lag.
De første 3 lag blev helt uden bobler, så vidt jeg kan se, spørgsmålet er så om man kan se lagene når skidtet kommer ud af formen.

Så var det jeg tænkte, det kunne da egentligt se ret sejt ud med et lag der var pigmenter i, det ville sikkert også hjælpe lidt med at skjule eventuelle bobler, eller måske få dem til at stå lysende klart, man kan aldrig vide.

Formen er på lige omkring 2 liter og jeg laver lag af 150 gram, så der skal nogle lag til, mener massefylden er omkring de 1,4 så det er omkring 1dl der kommer i sådan hver 3 time, jeg har været i gang siden i formiddags.

Det sorte lag er med meget liv i sig, det er varmen der får det til at opføre sig lidt spøjst.

IMG20220213201359.jpg
IMG20220213201359.jpg (1.43 MiB) Vist 8107 gange


Det spændende er hvordan det ser ud på den anden side ?? Men det må jeg nok vente med at se til Tirsdag eller Onsdag, det er lidt som at være en lille dreng der venter på at julegaverne skal deles ud.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Resin projekt

Indlægaf Claus-DK » 14. feb 2022, 17:56

Man skal have samme temperatur når man laver de lag, her i dag satte jeg den udenfor i en times tid, for at undgå varmeudvikling, jeg troede det var en god idé, men det har resulteret i at laget er meget længere om at blive hårdt og jeg kan komme videre, vi er tæt på 4 gange så lang tid i skrivende stund..
SĂĄ det skal jeg ikke igen.

Den skulle nok have været op af formen efter det lag med farve, væske har en tendens til at kravle lidt op af sider og det giver en lille kant der går ind over næste lag, det ser ikke ud til at betyde noget når det er to ens klare lag, men det farvede kommer nok til at se lidt forkert ud. Så når de er lagt et farvet lag skal den op og kanten skal fjernes så man får en fin og skarp kant på det lag, det er så kun fra siden man ser det, men når man er i gang kan man lige så godt lave tingene så godt man kan..

Jeg er cirka ½ vejs i tykkelse nu og det farvede lag ser meget flottere ud med et klart lag ovenpå, mere dybde og flottere i farven. Lidt som lak på et stykke ubehandlet træ også gør alting flottere.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Resin projekt

Indlægaf Claus-DK » 16. feb 2022, 23:49

Det er ikke helt perfekt i formen der er et par trælsheder, finishen er helt skæv der skal slibes og poleres i noget tid, men i det store hele er formen er som den skal være.

IMG20220216151538.jpg
IMG20220216151538.jpg (2.26 MiB) Vist 8058 gange


Jeg var selv lidt nervøs for den runde del i bunden, men synes faktisk det er pænere med den end uden, ikke at jeg ved hvordan den vil se ud uden..

Der er stadig lidt problemer med bobler, men kun helt ude i kanterne hvor silikonen møder epoxyen, det kan slibes væk, men det ville være bedre hvis de skid.. bobler slet ikke var der, men jeg regner med at de er fortid når jeg får mit højtrykskammer, jeg tror ikke lige præcis den type bobler ville forsvinde med et vacuumkammer og med de videoer jeg ar set på youtube vil et vacuumkammer og en fuld form, være lig med et værre svineri, så hvis jeg får sådan et på et tidspunkt vil det være inden jeg hælder epoxyen i formen, men udfra det jeg har lavet ser bobler inde i epoxyen ikke ud til at være et problem..

Jeg blev naturligvis lidt overmodig og prøvede med større og større portioner, hvilket naturligvis gik lidt galt, der er kommet lige som nogle revner der ikke er revner, lidt som man nogen gange kan se i en isterning, hvor det egentligt ser ud til der er en streg, men der er ikke noget hul at se, bare en streg der nok er dukket op på grund af spændinger, hos mig er spændingerne nok kommet fordi jeg har brugt for stor en mængde og haft lidt for travlt..

De første lag hvor jeg kørte 150 gram er alle uden problemer, det er først når jeg rammer 1½-20 cm i tykkelse det skaber problemer.

I dag er der sĂĄ bestilt en excentersliber og 105 ark slibepapir til den.
10,5 kilo af den epoxy jeg skulle have købt fra starten af, noget sort fare, isopropylalkohol, to typer polermiddel en der hedder cutting, der skal fjerne de slibespor der måtte være efter korn 600/1000 og så en til at fjerne de slibespor den polish så laver, så det hele bliver glat og blankt..

Der er et grønligt skær i det klare, når man ser det fra siden, lidt ligesom når man kigger ind i glas og jeg tror det nok er den samme optiske effekt der spiller ind, men hvad ved jeg om sådan noget..

Når min nye epoxy kommer og mit trykkammer er færdigt, nok engang i næste uge, vil jeg lave en stander som den på billedet med en ren sort bagplade og kamæleon pigment, jeg er lidt i tvivl om mængden af kamæleon pigment der skal bruges og der er ligesom kun et forsøg, når det er lavet er det lavet.
Bagvæggen skal være sort fordi det farveskift der er i kamæleon pigmenter tager sig bedst ud på sort baggrund, at lave den sorte bliver let nok, det er bare en flad farvet sort pasta, tilsæt til det er sort og rør rundt.
Det virker ukompliceret.

Da jeg malede med kamæleon farverne skulle der omkring 2 gram per liter til og så 3 lag lak for at det virkede og dækkede, men her er laget jo ikke 5-10 my tykt det er 9,5 cm omkring 1000 gange tykkere, i det med det sorte pigment er der absolut ingen forskel på hvordan det ser ud med 2 eller 8 gram, det er helt indfarvet og man kan ikke se ind i epoxyen, jeg vil gerne at når man betragter standeren forfra skal det være helt tæt i farven, det skal være fordi at der vil være pigmenter over det hele, men de skal være spredt i niveau.

Det er lidt svært at forklare, men for at det skal være dækkende vil jeg gerne have der skal være 5-8 cm, sådan at man ligesom kan se hvert enkelt pigment have "luft" omkring sig, det vil tilføje et element af dybde virkning, i stedet for bare at have en plan flade der ligeså godt kunne have fået et lag lak.
Man skal udnytte materialet og bruge dets potentiale til at lave noget storslĂĄet og anderledes.

Jeg overvejer også at fyre en lille smule glimmer i bare lige en brøkdel af en knivspids for at lave lidt spredte refleksioner, lidt som en stjerne himmel, men det skal jeg lige have vendt med Peter, for jeg håber at kunne lave den her flot nok til at jeg kan være bekendt at sælge den til ham og at den vil have det ønskede farveskift effekt.

Den Niels har skrevet om i flere blå nuancer og med guldåre i er jeg simpelthen ikke klar til at lave, jeg kan godt regne ud hvordan jeg skal gøre det, men jeg er pisket til at lære materialet bedre at kende for at kunne lave det..

At lave en marmoreret bordplade, som man ser på youtube er noget helt andet end at skulle lave en marmorering der er 10 cm tyk, jeg tror det bliver noget med at få lidt hjælpe af konen, så der kan hældes fra 3-4 kopper samtidigt og så undgå at de blandes, ved at hælde lige på det rigtige tidspunkt hvor det er tykt nok til at det ikke blandes og tyndt nok til at kunne hældes. Eller måske have nogle midlertidige skille vægge, som man så lige river op, når det begynder at blive tykt, plasker man bare to farver blå i, lige efter det er blandet tror jeg det vil rende for meget sammen og det hele vil blive nogenlunde samme farve og det er ikke lige det billede jeg har af den stander, det skal være to farver blå ved siden af hinanden med nogle tynde striber af guld, guldet behøver ikke adskille farverne, men det må ikke blandes med den blå så det bliver sådan nogle fede uldtråde, det skal være skarpt og tyndt og sådan noget kan jeg bare slet ikke endnu.

Det virker så let og ligetil når man ser de der drenge og piger lave deres ting på youtube, men tro mig der ligger mange mange timers erfaringer og mange forsøg der er gået galt inden de er nået til der hvor de er, det er et meget udfordrende materiale at arbejde med det epoxy, for det opfører sig bare ikke på en jævn og lineær facon.

Under hærdningen oplever man at toppen bliver sådan ret fast og hård og så er det flydende nedenunder og der hvor der ikke bliver afgivet nok varme, den form på billedet var f.eks helt flydende nede ved foden når den være næsten som glas i midten af det store område og så flydende ude ved kanterne også.
Samtidigt blev den hårde overflade så pludselig blød igen og blev lidt som tyggegummi og det var mit indtryk at epoxyen på det tidspunkt var nogenlunde samme hårdhed hele vejen igennem, så alt efter tid placering, tykkelse af laget, temperatur, afkølings hastighed, mulighed for at afgive varme opføre det sg forskelligt og der er bare så mange ting man skal finde ud af og have styr på. Det virker som sådan ikke til at være svært svært, men man skal have samlet en masse erfaringer for at få gode resultater..

Så hvis den jeg har bliver bare nogenlunde pæn efter slibning og polering, vil jeg anse det som en stor succes og hvis det går som jeg håber med den næste og det hele går op i en højere enhed og der ikke skal slibe på den i ti timer og poleres i 3, er det helt fantastisk og den dag jeg får en marmoret stander til at opføre sig som jeg vil have det. Det skal være et mønster med en vis grad af tilfældighed men i en grad og med grænser som jeg bestemmer og har kontrol over.
Ikke bare sådan et tilfældigt mønster som et "dirty pour" laver, som helt sikkert også er rigtigt flot og en teknik man skal beherske for at få et godt resultat, det er heller ikke bare lige noget man gør tror jeg.

Nu har sq snart skrevet en hel bog om det her projekt, jeg håber det er sjovt at læse og rammer tråden en der skal i gang med epoxy, håber jeg vedkommende kan bruge mine erfaringer og tanker om hvordan tingene spiller sammen..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Resin projekt

Indlægaf Peter Jensen » 17. feb 2022, 00:22

Dibs på kamæleonen…

Syntes det fungere godt med den runde detalje. Den passer godt ind med de øvrige linier…


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Resin projekt

Indlægaf tg » 17. feb 2022, 20:47

Det er sjovt at læse.
Den runde bund ser godt ud, som en drĂĄbe pĂĄ hovedet.

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
tg

 
Indlæg: 167
Tilmeldt: 25. dec 2016, 23:20

Re: Resin projekt

Indlægaf Claus-DK » 18. feb 2022, 20:47

SĂĄ er starten gĂĄet til en "Nebula"
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5W-l6_x8hXo&t=268s[/youtube]
Cirka 4 minutter inde..

Jeg har jo ikke noget mørkt den kan ligge på så jeg har lavet en baggrund i sorte perlemors pigmenter, den er en smule gennemsigtig, men det giver i mine fantasier solen eller andet kraftigt lys mulighed for at komme ind, den vej og skabe en spændende effekt, hvor baggrunden oplyser resten. det bliver spændende.

Jeg får snart den epoxy der bruger en lille uge på at hærde og omkring 3 timers holdbarhed inden det skal hældes.

Så planen er at blande det op og gøre farve og en smule glimmer parat og så lade det stå i en time og blive en smule tykkere, hvorefter farven og glimmer røres i og jeg hælder kort efter. Det hele afhænger jo så af hvor tykt det er blevet, det skal gøre på det helt rigtige tidspunkt, så den er flydende, men tyk nok til at pigmenter og glimmer ikke falder til bunds, det skal ud og svæve i hele massen.

I følge det jeg har læst mig til burde det ikke være nødvendigt med et trykkammer og jeg vil også gerne holde øje med hvad der sker, så den behøver jeg ikke vente på, den vil først rigtigt komme i spil når jeg har lidt mere styr på tingene og ved mere om den nye type epoxy, man begynder ikke forfra, men man skal helst have en god idé om hvordan tingene opfører sig inden man stiller den i en kasse lukker låget og åbner igen en uge efter..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Resin projekt

Indlægaf Peter Jensen » 18. feb 2022, 22:27

Super spændende, glæder mig til at følge med i processen…


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Resin projekt

Indlægaf Niels » 18. feb 2022, 23:56

"Den Niels har skrevet om i flere blå nuancer og med guldåre i er jeg simpelthen ikke klar til at lave, jeg kan godt regne ud hvordan jeg skal gøre det, men jeg er pisket til at lære materialet bedre at kende for at kunne lave det.."

No worry - du skal ikke stresse pga. mine obskure forestillinger. Jeg har ikke travlt mht. produktet. Det er dog interessant at følge din proces - so keep us postet. Husk at det er den blotte tilstedeværelse og ikke mængden af guld der er vigtig i en lapis.
5musik
Niels

 
Indlæg: 116
Tilmeldt: 11. maj 2020, 19:04

Re: Resin projekt

Indlægaf Claus-DK » 19. feb 2022, 00:49

Nu står jeg jo med en epoxy der ikke er egnet til mere end 1 cm tykke ting, så jeg vil give den fuld gas og lave nogle bagplader, som enten kan bruges som baggrund, samtidigt laver jeg lige en lille oblat som farveprøve. Så jeg skal lige have opfundet et system til at udvikle et "farvekort", så kan jeg bedre håndtere det pigment. Der skal faste mængder til, ikke mere en "knivspids".
Når jeg har prøver med 1 skefuld per 150 gram og måske også 2 skefulde per 150 gram, vil jeg få et bedre indblik i hvordan de forskellige pigmenter opfører sig.

Man kunne jo også anskaffe sig nogle nøglerings forme og så lave sådan nogle og se om der er nogle der gider købe sådan noget, det er jo bare at blande en slat mere og så lave 10 farveprøver..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Resin projekt

Indlægaf Claus-DK » 19. feb 2022, 16:04

SĂĄ er der den i hvid perlemor.
Billederne er taget fra samme sted, jeg har bare drejet standeren 90 grader mellem hvert foto, for at se om det kan fange lidt flere effekter..

Det er sĂĄ farvekoden.
HP-1-150

Hvid Perlemor-1 skefuld-150 gram epoxy.

I dag laver jeg sĂĄ en "Sparkle Red", der bliver det sĂĄ 180 gram epoxy, fordi der tror det bliver flottere, med tykkere lag og den er kun 0,6 cm tyk sĂĄ jeg burde stadig holde mig inden for 1 cm. SĂĄ fĂĄr den 2 skefulde pigment

altsĂĄ SP-2-180
Vedhæftede filer
IMG20220219145559.jpg
IMG20220219145559.jpg (1.59 MiB) Vist 7985 gange
IMG20220219145551.jpg
IMG20220219145551.jpg (1.69 MiB) Vist 7985 gange
IMG20220219145543.jpg
IMG20220219145543.jpg (1.66 MiB) Vist 7985 gange
IMG20220219145534.jpg
IMG20220219145534.jpg (2.84 MiB) Vist 7985 gange
IMG20220219121837.jpg
IMG20220219121837.jpg (2.59 MiB) Vist 7985 gange
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Resin projekt

Indlægaf Claus-DK » 20. feb 2022, 16:15

I dag PB-2 ske fuld-180 gram epoxy. et mni-microskopisk-lille-bitte pinch ad lys gul(d)

IMG20220220134504.jpg
IMG20220220134504.jpg (2.32 MiB) Vist 7967 gange


IMG20220220150858.jpg
IMG20220220150858.jpg (1.9 MiB) Vist 7967 gange


Der er fundet gul i det blĂĄ..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Resin projekt

Indlægaf Niels » 20. feb 2022, 22:39

NICE rullw3
5musik
Niels

 
Indlæg: 116
Tilmeldt: 11. maj 2020, 19:04

Re: Resin projekt

Indlægaf Claus-DK » 21. feb 2022, 02:22

Hvordan passer den blĂĄ ind i din verden Niels er det lapis nok ??
Så kan jeg lave lidt mere guld, tror jeg har en god idé til hvordan, men jeg fylder den blå op med klar epoxy når den kommer Man/Tirsdag, så kan jeg se hvordan det ser ud på boblefronten når den er klar til at komme op om en uges tid.

Når den så er slebet og gejlet til korn 600 over det hele, vil jeg lægge den ned og have den hævet over det neden under og så får den lige et lag af den hurtige overflade epoxy så sider + forside vil have minimalt polerarbejde, kan jeg få det til at lykkedes vil både sider og font få en overflade som et spejl..

Når jeg er så har blæret mig på Instagram og her og alle de steder jeg kan, vil den bliver brugt så udgangspunkt for en ny form, har jeg en helt blank og glat model, kan jeg få lave en form der kræver meget lidt slibearbejde og vil have færre gemme steder for luft at hænge ud i..
Målet med det er en bedre form, der vil have mere afrundede kanter, være helt plan mod støbepladen og den vil have den endelige form, så der vil være meget mindre slibning for at fjerne ujævnheder, den oprindelige model var en omega stander og en deoflaske, jeg er sikker på jeg kan lave en bedre form og vil også have overtryk til at hjælpe med at fjerne bobler i silikonen, hvilket vil give en bedre form for støbning og så med en bedre model kan det kun blive godt..

I morgen burde der komme slibemaskine og papir til matriklen og så har jeg jo lidt slibe arbejde foran, det skal gå ud over den første der kom ud.
så når det er ovestået vil jeg prøve idéen med det tynde ekstra lag..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Resin projekt

Indlægaf Niels » 21. feb 2022, 10:07

De blĂĄ nuancer er fine og glimmeret tror jeg er meget passende. Du har faktisk ramt min forestilling ganske flot. Som tidligere skrevet har du meget vide rammer - og nu, hvor jeg har set dette, er jeg meget tryg ved dine beslutninger.
thumbs
Det blir' en kanon "one of a kind" blæret udstillingsstander" til mine SR-L700. Omega til Lambda - NAJS
5musik
Niels

 
Indlæg: 116
Tilmeldt: 11. maj 2020, 19:04

Re: Resin projekt

Indlægaf Claus-DK » 21. feb 2022, 15:14

Så plasker jeg et lag "glas" på den så snart jeg har det hjemme, den var noget overraskende den blå, jeg troede den ville være noget lysere i farven, end den blev.
IMG20220221133837.jpg
IMG20220221133837.jpg (149.24 KiB) Vist 7934 gange

Man kan se posen der ligger ovenpå er en lidt anden og mere teddybjørn blå.
Det mørke dybe farvespil havde jeg slet ikke forventet, også derfor jeg prøvede det med gul(det) det var bare noget der skulle være der.
Jeg ved ikke om der også er guld på bagsiden, noget burde der være..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

ForegåendeNæste

Tilbage til Claus-dk's blog

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron