"Gone fishing"



"Gone fishing"

Indlægaf Claus-DK » 12. jun 2022, 11:25

Jeg har længe ville lave en stander med et lystfiskertema, så det har jeg kastet mig ud i her i dag.

Jeg er startet med at lave noget sandfarvet til bunden ud af brunt, gult og hvidt, blandet og blandet til en pasta til jeg havde sådan noget der med lidt god vilje kan ligne lidt mørkt sand, det har jeg så tilsat hvid tonefarve for at få det mere sand agtigt, den blanding jeg havde med Mica pigmenter havde lidt for meget karakter af mørkt/dukat guld og det skal det jo ikke være, det skal være kedeligt sand..

Jeg har planlagt at der skal være fiskefluer i den og dem har jeg for 14 dage siden badet i noget resin og lagt dem til tørre, dels for at de ikke skal flyde, men også for at de ikke skal fange luft eller afgive luft til det lag de skal være i..

Lige nu er bunden lavet og det har en fin sandfarve, der skal så laves nogle "bølger" om en ½ times tid, når det er blevet lidt tykkere og fluerne skal så puttes i, når bølgerne er lavet..

Når det så trækker små toppe når jeg dypper min ispind, vil jeg lave mit "vand" det bliver med "alkohol ink" da det så vil være blåt og gennemsigtigt, jeg har valgt en farve der hedder "for glem mig ej" til det formål..

Mere senere..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12669
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: "Gone fishing"

Indlægaf Claus-DK » 12. jun 2022, 14:16

Øv det gik i ged for mig, fik lagt fluerne for tidligt i og de sank for langt ned i "sandet", så nu skal jeg starte forfra fluer en måned i pres i en tyk bog, dyppes i resin og hærde i 14 dage..
Shit happens live and learn og alle de der visdomsord, som dækker over man har nosset i det..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12669
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Claus-dk's blog

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron