Planke værk



Planke værk

Indlægaf Mataugust » 4. feb 2012, 20:21

Ind imellem hører jeg noget musik, der så tydeligt er kopieret fra noget andet musik. Nogle gange er det bare sjovt at blive gjort opmærksom på at en sang er "stjålet".
Jeg vil selv lægge ud med Eagles - Hotel California. Prøv at høre den sammen med Jethro Tull's - We used to know. Og tag med at Eagles spillede opvarmning på Jethro Tull's usa turne 5-6 år får Hotel California udkom.

For nogle ĂĄr siden havde gruppen 4 non blondes et hit med sangen What's up. Skulle du have glemt Bobby McFerrins Don't worry, be happy, sĂĄ er det stort set en kopi af melodien de laver.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Planke værk

Indlægaf Sorensiim » 4. feb 2012, 20:29

Der er mange der låner lidt - indimellem nærmest som en homage til originalen. D-A-D's Riding With Sue, fra dengang de stadig selv kaldte deres musik for cowpunk, indeholder en solo der er melodien fra Ghost Riders In The Sky, bare i dobbelt tempo :mrgreen:

Rapgenren er jo mere eller mindre bygget på "lån" - Per Vers' "Lille Konge" er mere eller mindre Massive Attack's Teardrop med dansk tekst - og lyden af hans søns hjerteslag samplet ind.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg


Tilbage til Musik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 13 gæster

cron