Den Store TrĂĄd om Elektro



Den Store TrĂĄd om Elektro

Indlægaf Sorensiim » 15. maj 2012, 09:33

Jeg ved jeg ikke er den eneste elektro-fan herinde, så lad os få en tråd hvor vi kan anbefale musik, ævle om nye udgivelser og fortælle hvorfor ambient chill er så meget bedre end dub :mrgreen:

Skriv gerne anbefalinger af kunstnere/albums eller enkelte numre og lidt om hvilke genrer I foretrækker osv. Spørgsmål er også mere end velkomne, jeg tror faktisk jeg vil starte med et...
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Den Store TrĂĄd om Elektro

Indlægaf Sorensiim » 15. maj 2012, 09:36

Jeg er svært begejstret for Trentemøllers musik - Især Moan (Trentemøller Remix), Chameleon og hans remix af Djuma Soundsystem - Les Djinns. Hvor skal jeg lede for at finde mere i samme stil og hvad hulen kaldes genren egentlig?

Generelt er jeg mest til det lidt melodiske men der skal også være noget bas under, især til "arbejdsbrug" :-)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Den Store TrĂĄd om Elektro

Indlægaf Anda » 15. maj 2012, 09:43

House/Minimal House/Techno
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Den Store TrĂĄd om Elektro

Indlægaf Anda » 15. maj 2012, 09:48

Du kan evt. tjekke denne channel, det varierer dog meget i kvalitet/smag:

https://www.youtube.com/user/AWDeepHouseMusic/videos
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Den Store TrĂĄd om Elektro

Indlægaf Henrik_sdk » 15. maj 2012, 10:13

Mike Sheridan kom med nyt album i sidste mĂĄned.
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Den Store TrĂĄd om Elektro

Indlægaf Foged » 15. maj 2012, 10:15

Jeg er kæmpe Trentemøller fan og jeg har derfor søgt meget efter musik i samme stil, men der er ikke meget som nærmer sig hans produktionsniveau og kreativitet.
Hans stil er ganske enkelt heller ikke lige sådan at definere. Jeg har fundet mange præg af dub, trance, dubstep, ambient, downtempo, house, elektro, dance, filmisk (dette præger i høj grad Into The Great Wide Yonder), glitch, electronica, pop, minimal, IDM, techno, upbeat og jeg skal ellers komme efter dig
I tilfælde af du ikke har lyttet hans nyeste album Reworked/Remixed, så kan det klart anbefales!

Dog kan der helt klart anbefales artister som
Lulu Rouge
Modeselektor (tjek kollektiv turmstrasse, hvis vi endelige er i den tyske techno skole)
Spejderrobot
Röyksopp kan til tider fange den samme stemning, men er generelt mere poppet.
Mike Sheridan
Amon Tobin er også en mulighed, men så bevæger vi os over i noget, som er langt mere præget af IDM.
Massive Attack
Murcof, her er vi igen over i noget mere IDM præget, men der er utrolig stærke melankolske følelser bag.
Neo Geo, vi er over i noget lidt mere poppet her, men han er vanvittig dygtig ren teknisk og hans youtube channel er ved at blive fyldt op for tiden af numre!

Det var lige mine 2 kroner for denne gang. :-)
Philips Citiscape Downtown - Superlux 668B - JVC HA-M5X - JVC HA-FX1X - Sony XB700 - Creative Aurvana Live
Foged

Brugeravatar
 
Indlæg: 122
Tilmeldt: 3. jan 2012, 15:05
Geografisk sted: Randers

Re: Den Store TrĂĄd om Elektro

Indlægaf Burning777 » 15. maj 2012, 18:54

Apparat
Moderat
Ellen Alien
Modeselektor (Kan anbefales!)
Telefon Tel Aviv
Paul Kalkbrenner
Fritz Kalkbrenner
Bonobo
Boys Noize

Kunne være nogle bud som jeg selv lytter meget til...
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Den Store TrĂĄd om Elektro

Indlægaf iSoap » 15. maj 2012, 23:10

Var svært glad for Mike Sheridan i gymnasiet.
At smide hans CD på og så ellers bare skrive alverdens opgaver. Det gav den helt rigtige stemning til at være fokuseret.
Kan føles lidt mørkt, men klart et lyt værd.
Galaxy S3 --> Creative Aurvana Live
Bærbar --> Ibasso D12 --> Takstar Pro80
Klaver --> Creative Aurvana Live ;)
iSoap

Brugeravatar
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 22. jan 2012, 01:44
Geografisk sted: Odense

Re: Den Store TrĂĄd om Elektro

Indlægaf Henrik_sdk » 15. maj 2012, 23:33

Billede
Frithjof Toksvig, Mikael Simpson & Jørgen Leth “ikke euforisk”


Hvad stil er Mike Sheridan? og der nogen der ligger tæt op af ham.


.
Senest rettet af Henrik_sdk 17. maj 2012, 03:08, rettet i alt 1 gang.
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Den Store TrĂĄd om Elektro

Indlægaf claus » 16. maj 2012, 00:01

http://www.rump-recordings.dk
Lille dansk selskab.Min datter og jeg var nede på Radar og se rumpistol i Fredags, vi var ca 20 menesker hvor af de 18 nok var på gæstelisten, men derfor kan musikken jo godt være god.Tænkudover Anders Tr. Så åbner der sig en hel ny verden af lyde og musik. Tjek især system, deres nyeste cd hedder system 2.
Mvh Claus
claus

Brugeravatar
 
Indlæg: 174
Tilmeldt: 16. nov 2011, 20:57
Geografisk sted: Ă…rhus(Kolt)

Re: Den Store TrĂĄd om Elektro

Indlægaf Burning777 » 16. maj 2012, 08:49

Rumpistol er godt.
Det er Spejderrobot ogsĂĄ.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Den Store TrĂĄd om Elektro

Indlægaf Sorensiim » 16. maj 2012, 11:49

Modeselektor i fuld sving pĂĄ DX100 & Merlins... Gode sager!
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Den Store TrĂĄd om Elektro

Indlægaf Ostebaronen » 17. maj 2012, 01:05

Jeg er stor tilhænger af Elektronisk musik (Electro er vidst forkortelse for Electro-funk/Electro-boogie, i hvert fald ifølge Wikipedia).

Hos mig bliver der lyttet meget Drum and Bass, Liquid, Trance, Vocal Trance, Psy Trance, Goa, Full On men ogsĂĄ en del Chill-out.

Jeg har lavet et par playlister på Spotify som jeg opdaterer jævnligt med nyt musik som kan findes her:
Psy / Goa / Full On: http://open.spotify.com/user/113223901/ ... mGFw9oSWDL
DnB: http://open.spotify.com/user/113223901/ ... 0TAE9qcY73
Chill: http://open.spotify.com/user/113223901/ ... GaIbcR3rFb
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Den Store TrĂĄd om Elektro

Indlægaf Claus-DK » 17. maj 2012, 02:44

Når jeg tænker elektro er det kunstnere som "Jean Michel Jarre", "Mike Oldfield", "kraftwerk", "Human leauge", "Depeche mode", jeg må erkende jeg slet ikke kender alt det nye noget
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Den Store TrĂĄd om Elektro

Indlægaf Claus-DK » 17. maj 2012, 03:09

Ostebaronen skrev:Jeg er stor tilhænger af Elektronisk musik (Electro er vidst forkortelse for Electro-funk/Electro-boogie, i hvert fald ifølge Wikipedia).

Hos mig bliver der lyttet meget Drum and Bass, Liquid, Trance, Vocal Trance, Psy Trance, Goa, Full On men ogsĂĄ en del Chill-out.

Jeg har lavet et par playlister på Spotify som jeg opdaterer jævnligt med nyt musik som kan findes her:
Psy / Goa / Full On: http://open.spotify.com/user/113223901/ ... mGFw9oSWDL
DnB: http://open.spotify.com/user/113223901/ ... 0TAE9qcY73
Chill: http://open.spotify.com/user/113223901/ ... GaIbcR3rFb


Der er da godt nok sket ting og sager i musik...
Jeg føler mig som en gammel mand når jeg hører sådan noget musik. 1musik 1musik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Den Store TrĂĄd om Elektro

Indlægaf Niels » 17. maj 2012, 07:31

Claus-DK skrev:Der er da godt nok sket ting og sager i musik...
Jeg føler mig som en gammel mand når jeg hører sådan noget musik. 1musik 1musik


Jeg trådte mine "barnesko" med den Siimske testskive. Det havde nær været fatalt .

"Rage against the machine" bumbum.. det lyder som noget protestmusik, lidt som Dylan eller Donovan måske; spændende. De er nu så dygtige til at finde ny musik her på sitet, især de unge! Fuld knald på forstærkeren og lad os så se, hvad de Takstar kan.......

En halv time senere fandt Carina mig under spisebordet, hvor jeg rystende sad og mumlede usammenhængende : helvedes forgård..... Søren ellers en flink fyr...... Aldrig mere....

Carina fik mig endelig lokket frem ved hjælp af smiger og gammel rom (i rigelige mængder). Derefter gentog hele seancen sig, blot med noget der kalder sig Trentemøller. Denne gang måtte der (ud over mere gammel rom) også et cdcover med Diana Krall til. for at Carina kunne fiske mig frem fra spisebordets beskyttende skygge.

Efterfølgende har jeg dog rejst mig ved det træ, hvor jeg faldt og lyttet mere på de førnævnte kunstnere, og har måttet konstatere, at de da har fat i noget der. Jeg er glad for playlisterne, de gør det nemmere at sætte sig ind i de for mig nye genrer. Tak for dem.
Senest rettet af Niels 17. maj 2012, 17:57, rettet i alt 3 gange.
Niels

 

Re: Den Store TrĂĄd om Elektro

Indlægaf Sorensiim » 17. maj 2012, 09:47

Postkurt skrev:
Claus-DK skrev:Der er da godt nok sket ting og sager i musik...
Jeg føler mig som en gammel mand når jeg hører sådan noget musik. 1musik 1musik


Jeg trådte mine "barnesko" med den Siimske testskive. Det havde nær været fatalt .

"Rage against the maskine" bumbum.. det lyder som noget protestmusik, lidt som Dylan eller Donovan måske; spændende. De er nu så dygtige til at finde ny musik her på sitet, især de unge! Fuld knald på forstærkeren og lad os så se hvad de Takstar kan.......

En halv time senere fandt Carina mig under spisebordet, hvor jeg rystende sad og mumlede usammenhængende : helvedes forgård..... Søren ellers en flink fyr...... Aldrig mere....

Carina fik mig endelig lokket frem ved hjælp af smiger og gammel rom (i rigelige mængder). Derefter gentog hele seancen sig, blot med noget der kalder sig Trentemøller. Denne gang måtte der (ud over mere gammelt rom) også et cdcover med Diana Krall til for at Carina kunne fiske mig frem fra spisebordets beskyttende skygge.

Efterfølgende har jeg dog rejst mig ved de træ hvor jeg faldt og lyttet mere på de førnævnte kunstnere, og har måttet konstatere at de da har fat i noget der. Jeg er glad for playlisterne, de gør det nemmere at sætte sig ind i de for mig nye genrer. Tak for dem.


ruller1 rulle2 ruller1

...Hvis Helledie og Rappo siger du lige skal høre noget med lidt gang i så kan vi gemme os sammen under bordet :mrgreen:

I en alder af 31 er jeg allerede blevet sĂĄ gammel at jeg bander over hvor lidt der skal til for at fĂĄ en pladekontrakt nu om dage.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Den Store TrĂĄd om Elektro

Indlægaf Burning777 » 17. maj 2012, 11:15

Ostebaronen skrev:Jeg er stor tilhænger af Elektronisk musik (Electro er vidst forkortelse for Electro-funk/Electro-boogie, i hvert fald ifølge Wikipedia).

Hos mig bliver der lyttet meget Drum and Bass, Liquid, Trance, Vocal Trance, Psy Trance, Goa, Full On men ogsĂĄ en del Chill-out.

Jeg har lavet et par playlister på Spotify som jeg opdaterer jævnligt med nyt musik som kan findes her:
Psy / Goa / Full On: http://open.spotify.com/user/113223901/ ... mGFw9oSWDL
DnB: http://open.spotify.com/user/113223901/ ... 0TAE9qcY73
Chill: http://open.spotify.com/user/113223901/ ... GaIbcR3rFb


Tak for playlisterne. Dejlig mĂĄde at kunne dele musik pĂĄ!

Trance og Goa var nok der jeg startede med at lytte til det elektroniske i 94-96 men idag er det mere enten Minimal eller Dubstep når der skal renses øregange. Goa/Trance osv gider jeg ikke rigtigt længere og DnB er lidt for meget "tøjbutik". Men Dubstep.... det rykker 1musik

Deler lige min Modeselektor playliste: http://t.co/xZvSlUiK
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Den Store TrĂĄd om Elektro

Indlægaf Claus-DK » 17. maj 2012, 11:18

NĂĄ det var derfor jeg vĂĄgnede indenunder spisebordet her til morgen badet i sved...
Jeg troede bare jeg var fuld i gĂĄr, selvom der ingen tomme flasker var i huset.

Bare vent Søren de næste 10 år vil du opleve at du ryster næven og siger "bølle" når du kører rundt i VWen, blive mere og mere reaktionær du vil helt miste forståelsen af moderne musik osv osv
Det værste er at man slet ikke opdager det, man render stadig rundt og tror man er hip med de unge, smart med sine bukser hvor linningen nærmer sig armhulerne og er ganske overbevist om at hvis nu konen stak af, ja så gik man da bare på diskotektet og fandt sig en 20 årig,,,

Jeg kunne forestille mig at en på 51 ville have ligeså skræmmende fremtidsudsigter at fortælle mig..*suk*

NĂĄ nu skal der lyttes til noget elektro...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Den Store TrĂĄd om Elektro

Indlægaf claus » 17. maj 2012, 11:33

burning 777 har du cd med spejderrobot og isåfald hvor har du købt den
Mvh Claus
claus

Brugeravatar
 
Indlæg: 174
Tilmeldt: 16. nov 2011, 20:57
Geografisk sted: Ă…rhus(Kolt)

Næste

Tilbage til Musik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster