Sony Music Unlimited



Sony Music Unlimited

Indlægaf Rappo » 5. jul 2012, 09:25

Nu er der blevet skrevet en masse om Spotify, men andre streaming services har ikke været omtalt i samme grad. Jeg har jo lidt besluttet at være sur på Spotify, fordi de har valgt at kræve en Facebook-konto for at man kan bruge Spotify, men nok om det...

Jeg har den sidste måneds tid haft Sony Music Unlimited på prøve. Det var oplagt for mig netop at vælgte SMU fordi jeg har en PS3 stående. Jeg har ikke erfaringer med lignende services så ha' dette i mente når i læser nedenstående. Dette skal ikke ses som en anmeldelse af SMU, men mere som et foreløbigt indtryk.

Jeg har brugt SMU både via min PS3 og via browseren på min pc. Sidstnævnte har desværre ikke været den bedste oplevelse indtil videre. Bl.a. har jeg oplevet indtil flere gange, at der pludselig skiftes til næste nummer på min playlist undervejs i et nummer. Til gengæld er det væsentligt nemmere at gennemgå biblioteket og søge efter ny musik via browseren end det er via PS3'en.
SMU via PS3'en er som helhed en god oplevelse. Det er nemt at søge musikken frem og nemt at tilføjes et album til dit bibliotek. Bortset fra at det går langsomt at skrive når man bruger den officielle Sony PS3 remote og jeg kan ikke forestille mig at det er bedre med en PS3 controller.
Brugergrænsefladen er grafisk lækker at se på og det er generelt nemt at navigere rundt. En ting jeg dog virkelig savner er oplysninger om den musik der afspilles. F.eks. får man ingen info om spor-nummer eller varighed.

Der findes apps til bĂĄde iPhone og Android devices og desuden kan SMU bruges pĂĄ alle nyere sony-devices, sĂĄsom TV, bluray afspillere og lignende.

Sony tager kun 89,- kr om måneden for deres SMU premium abonnement og er hermed billigere end de andre. Jer har forsøgt at finde frem til hvilken kvalitet musikken er, men indtil videre er det ikke lykkedes mig at finde ud af det. Lidt lamt at de intet skriver om det nogen steder, men det er jo bare typisk Sony.
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Sony Music Unlimited

Indlægaf Rappo » 5. jul 2012, 09:30

Jeg har hentet SMU på min HTC Desire og det er godt nok den mest ustabile app jeg nogensinde har stiftet bekendtskab med. Det er endnu ikke lykkedes mig at komme så langt i den, at jeg kunne begynde at afspille musik. Den crasher bare konstant! Nu er min telefon selvfølgelig ikke blandt de nyeste på markedet, så jeg ved ikke om noget af forklaringen ligger heri, men det er fandme stadig for ringe!
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Sony Music Unlimited

Indlægaf Rappo » 5. jul 2012, 13:38

Rappo skrev:Jeg har brugt SMU både via min PS3 og via browseren på min pc. Sidstnævnte har desværre ikke været den bedste oplevelse indtil videre. Bl.a. har jeg oplevet indtil flere gange, at der pludselig skiftes til næste nummer på min playlist undervejs i et nummer.
Jeg ved ikke om jeg bare var uheldig igĂĄr, om det var min computer der drillede, om Sony havde problemer, eller om det var den musik jeg lyttede til der udgjorde problemet. Hvorom alt er sĂĄ oplever jeg ikke dette problem idag... :-)
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Sony Music Unlimited

Indlægaf Sorensiim » 5. jul 2012, 14:04

Hvem ved, mĂĄske fungerer mobilapp'en sĂĄ i morgen? 1musik
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Sony Music Unlimited

Indlægaf Rappo » 5. jul 2012, 14:06

Sorensiim skrev:Hvem ved, mĂĄske fungerer mobilapp'en sĂĄ i morgen? 1musik
Næppe på min mobil men måske på andre modeller. Har du fået prøvet det på din Galaxy Nexus endnu? ;-)
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Sony Music Unlimited

Indlægaf Sorensiim » 5. jul 2012, 17:13

Rappo skrev:
Sorensiim skrev:Hvem ved, mĂĄske fungerer mobilapp'en sĂĄ i morgen? 1musik
Næppe på min mobil men måske på andre modeller. Har du fået prøvet det på din Galaxy Nexus endnu? ;-)


Jeg ville gerne, men den understøttes ikke... Grr!
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Sony Music Unlimited

Indlægaf Rappo » 6. jul 2012, 08:00

Sorensiim skrev:
Rappo skrev:
Sorensiim skrev:Hvem ved, mĂĄske fungerer mobilapp'en sĂĄ i morgen? 1musik
Næppe på min mobil men måske på andre modeller. Har du fået prøvet det på din Galaxy Nexus endnu? ;-)


Jeg ville gerne, men den understøttes ikke... Grr!
Wait what? :-o
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense


Tilbage til Musik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster