Instrumental metal: Animals as Leaders



Instrumental metal: Animals as Leaders

Indlægaf gumleguf » 16. okt 2012, 07:57

For lidt tid siden faldt jeg over nogle youtube videoer med Animals as Leaders, som er et tremandsorkester (guitar+guitar+tromme), som har rykket rimeligt meget ved mine grænser for hvordan metal kan lyde. musik11

Synes i skal se/høre nogle eksempler:





gumleguf

Brugeravatar
 
Indlæg: 264
Tilmeldt: 3. mar 2012, 11:26
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Instrumental metal: Animals as Leaders

Indlægaf Ostebaronen » 16. okt 2012, 12:27

Animals as Leaders er super fede. Hvis du læser mere om dem vil du finde ordet Djent poppe op. Djent er en bestemt lyd som Messugah bruger meget i deres musik, som mange andre bands har påtaget sig. Hvis lytter til dit første video link, CAFO, der kan du høre rytmeguitaren den har en Djent lyd. Det er den måde han palm muter guitaren på. Selvom Djent bruges som genre betegnelse, er det egentlig bare en lyd som bandet bruger, og de overordnede generer for Animals as Leaders er Progressive Metal og Math Metal. Inden for denne genre ville du kunne finde bands såsom TesseracT, Periphery og Monuments, som du måske også vil kunne lide.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Instrumental metal: Animals as Leaders

Indlægaf gumleguf » 16. okt 2012, 12:44

Har hørt et par af de andre bands du nævner (altså ikke Meshuggah - de er jo i en klasse for sig selv!), men synes ikke de har så meget tyngde og format i deres musik som AaL. Har netop modtaget begge deres plader med posten fra USA i går, og er lige blevet færdig med at rippe dem. Nu skal der lyttes! :)

Et band som Vildthjarta lød også vildt spændende første gang jeg hørte deres nummer "Daggar", men deres plade synes jeg altså blev lidt kedelig:

gumleguf

Brugeravatar
 
Indlæg: 264
Tilmeldt: 3. mar 2012, 11:26
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Instrumental metal: Animals as Leaders

Indlægaf Ostebaronen » 8. nov 2012, 01:39

Var lige inde at se Stealing Axion, Monuments, Vildhjarta og Jeff Loomis i Templet. Stealing Axion og Vildhjarta var helt klart de bedste bands der spillede. Monuments forsanger ødelage det hele fordi han sang så elendigt. Jeff Loomis var bare guitar knepperi uden og lyden var ikke skruet særligt godt ind. Det var kun Jeffs guitar og trommeslageren man kunne høre, bassisten og rytmeguitaren var slet ikke til at høre, hvilket er ret ærgeligt.

Men siden sidst har jeg fundet et ret fedt band som hedder Chimp Spanner, som jeg synes du burde checke ud, der er et nummer du kan høre her på Soundcloud: https://soundcloud.com/basickrecords/dar ... technology
Skyharbor lader også til at være ret cool: https://www.youtube.com/watch?v=4xI7q2DUeJE
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød


Tilbage til Musik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 15 gæster