Hvad var din seneste LIVE oplevelse?



Re: Hvad var din seneste LIVE oplevelse?

Indlægaf Peter Jensen » 6. jun 2018, 00:26

Billede

Fejrede fødselsdag med Nico her til aften. Go aften og dag. Bruce var sq i hopla, og når det sker så er der i min fine objektive mening ingen andre Metal bands der når Maiden til der hvor sokkerne holdes fast..... :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Hvad var din seneste LIVE oplevelse?

Indlægaf Syndikalisten » 15. jul 2019, 13:03

Albert Hammond, Hindsgavl Slot.
Syndikalisten

 

Re: Hvad var din seneste LIVE oplevelse?

Indlægaf M.Gjøl » 5. nov 2019, 08:24

Fik en tidlig fødselsdagsgave i år, af konen.
Celtic Woman, i Falkoner salen.

Var en fantastisk koncert.
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Re: Hvad var din seneste LIVE oplevelse?

Indlægaf Henrik_sdk » 23. apr 2020, 17:48

I AFTEN

DIE HERREN ONLINE FACEBOOK LIVE KONCERT

23. april kl. 20.00
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hvad var din seneste LIVE oplevelse?

Indlægaf telum » 27. apr 2022, 09:31

Tool - Royal Arena 23/4

Siden jeg fik fingrene i en billet havde jeg glædet mig til at se Tool. Dels var det lang tid siden jeg i det havde været til en stor koncert i det hele taget, og dels fordi Tool som ganske få andre kan få de små hår på armene til at rejse sig.

Som opvarmning havde de taget Brass Against med - et brass cover band, der med blæsere, en guitar og et sæt trommer spiller cover-versioner af Rage Against the Machine (selvfølgelig), Deftones, Tool m.fl. De er nok mest kendte for at forsangeren tissede på en fan, men de gjorde det meget godt med god energi og publikum var i fin stemning. Det fungerede fint at man kendte numrene og hun sang også fint - måske en bedre løsning end et halv-slattens up-comming hvor de færreste kan synge med.

Det var en siddende koncert, hvilket der efterfølgende har været lidt diskusioner om, men for mig betød det ikke så meget andet, end at jeg havde et fint udsyn under hele koncerten - der var stadig rig mulighed for headbanging og at leve sig ind i det uden en decideret moshpit!

De første 3-4 numre foregik med en form for forhæng foran scenen der bestod af lange snore. Man kunne se bandet igennem og samtidig var der store visuals på forhænget. Senere blev det trukket til side og visuals fortsatte bag bandet. Der var ingen nærbilleder af bandet, men en række virkeligt flotte visuals. Fokus var som vanligt på musikken og ikke bandet, men vi var heller ikke kommet for at se giraffen, men for at se musikken!

Lyden var generelt god, men den var for høj - det forvrængede simpelthen i ørerne specielt til sidst. Jeg skal have købt mig et sæt formstøbte høreværn med forskellige filtre på et tidspunkt, for alle de universelle propper jeg har prøvet er som at smide tykke tæpper over højttalerne.

Setlisten var fin, nogle savnede mĂĄske mere af det gamle, men numrene hang fint sammen. Vi fik dog The Grudge, Pushit og endda Hooker with a Penis sĂĄ personligt ville jeg nok kun skifte deres nye Opiate2 ud med noget andet, fx Sober som de tidligere pĂĄ touren har spillet.

Den tekniske kunnen af især Danny Carey var forblændende og man kan kun bøje sig i støvet!

Fantastisk koncert der toppede for mig da de spillede først Pneuma og bagefter The Grudge ca. midt i settet - mon det er for sent at blive groupie bare fordi man er fyldt 40? ruller1
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

ForegĂĄende

Tilbage til Musik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster