Graceland, nu som hires!!!!!



Graceland, nu som hires!!!!!

Indlægaf Mataugust » 22. nov 2012, 11:34

En af mine hedeste musikalske drømme har været at få Graceland som hires. Og nu er den her på hdtracks som 24/96. Den skal bare købes hurtigst muligt.

Sendt fra min Galaxy Nexus
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2749
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Graceland, nu som hires!!!!!

Indlægaf nc8000 » 22. nov 2012, 13:54

musik15 musik17

Hermed købt og downloaded
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Graceland, nu som hires!!!!!

Indlægaf mikkelkhs » 22. nov 2012, 14:09

Hermed købt og downloaded - ja den havde I nok ikke set komme! :mrgreen:
/mikkelkhs - basshead extraordinaire

Current gear: FiiO E3+FiiO E5+Sony MDR-XB1000+Digizoid Z02+Superlux-681+US-780
Billede
http://db.tt/vsWhXmHL << dropbox, brug lige dette link - sĂĄ fĂĄr jeg 500mb mere plads ;)
mikkelkhs

Brugeravatar
Basshead extraordinaire
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: 11. aug 2011, 23:58
Geografisk sted: Your mom's place

Re: Graceland, nu som hires!!!!!

Indlægaf Sleazy » 22. nov 2012, 14:15

Den har da længe været tilgængelig som piratkopi i 24/96. Det er sgu lidt ærgeligt, at der er et større udvalg ved illegale downloads end der er, hvis man faktisk er villig til at betale.
Sleazy

 
Indlæg: 531
Tilmeldt: 20. nov 2011, 21:03
Geografisk sted: Aarhus C

Re: Graceland, nu som hires!!!!!

Indlægaf Sorensiim » 22. nov 2012, 16:23

Pænt god dynamik i den nye udgave alligevel! :shock:
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Graceland, nu som hires!!!!!

Indlægaf nc8000 » 22. nov 2012, 19:27

Det mĂĄ man sige
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Graceland, nu som hires!!!!!

Indlægaf Sorensiim » 22. nov 2012, 20:38

nc8000 skrev:Det mĂĄ man sige

Vi har haft rygende travlt pĂĄ jobbet i dag sĂĄ jeg loadede albummet pĂĄ min DX100 der fodrer mine 8.A via Rendition 1. Play, shuffle, videre med arbejdet....

BADUUUM så rammte første trommeslag i "Under African Skies" - så kom der lige et ophold i servermigreringen! rulle2
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Graceland, nu som hires!!!!!

Indlægaf nc8000 » 22. nov 2012, 20:45

LOL, ja jeg slap også lige musen på det sted (Gennem Dragonfly og Adam A3X højttalere)
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Sv: Graceland, nu som hires!!!!!

Indlægaf mikkelkhs » 22. nov 2012, 22:49

You call that bass? That's deep mids at best..

But you can still call me Al ;-)

Sendt fra min GT-I9300
/mikkelkhs - basshead extraordinaire

Current gear: FiiO E3+FiiO E5+Sony MDR-XB1000+Digizoid Z02+Superlux-681+US-780
Billede
http://db.tt/vsWhXmHL << dropbox, brug lige dette link - sĂĄ fĂĄr jeg 500mb mere plads ;)
mikkelkhs

Brugeravatar
Basshead extraordinaire
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: 11. aug 2011, 23:58
Geografisk sted: Your mom's place

Re: Graceland, nu som hires!!!!!

Indlægaf toppe » 22. nov 2012, 23:11

Jeg sĂĄ den ogsĂĄ pĂĄ hdtracks i formiddags, men vidste ikke lige om jeg ville punge ud efter endnu en udgave... Men jeg gjorde det alligevel :P
Foreløbigt er jeg ikke så imponeret. Mine ører er måske ikke så gode her til aften, men jeg kan ikke rigtig høre forskel på 24-bit udgaven og cd udgaven af 2011 remasteringen. Foreløbigt foretrækker jeg stadig den originale '86 cd-udgave, som i mine ører har en lidt bedre klang. Den udgave har imho god dynamik, en lidt mere 'naturlig' klang men lyder ikke så 'frisk' som de nyere remasterings. Alle udgaver døjer dog med i mine ører irriterende sss- og ttt-lyde... Jeg ELSKER den plade, men jeg holder egentligt mest af den afspillet af min telefon på et par senn px100...

Hvilke udgivelser sammenligner i med?

Jeg lytter i øvrigt til MB Pro->Audio GD NF 5.2->MF M1 HPA->He500. Mit setup kan ikke afspille flac, så filerne er konverteret til AIFF via xACT og jeg sammenligner med WAV filer (2011-remaster) og Apple lossless (86'udgaven).
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Graceland, nu som hires!!!!!

Indlægaf toppe » 30. nov 2012, 01:48

Jeg tillader mig lige at bumpe denne tråd, da det kunne være rart med lidt opdateringer fra folk der har købt hires-udgaven fra HDtracks :-)
Jeg har lyttet en del til hires udgaven og sammenlignet med 2011 remaster udgacen samt den originale 1986 cd udgave. Jeg må tilstå, at jeg kan ved den søde julegrød ikke høre nævneværdig forskel på hires og 2011 cd udgaven... Jeg ved, at nogle af jer, der har købt hires udgaven har bedre ører end mine, så jeg vil gerne høre jeres udmeldinger!
Jeg har kort diskuteret forskellen mellem 2011 udgaven og 1986 udgaven med Mataugust - han foretrak 2011'eren og jeg 1986'eren. Vi har forskellig smag og tilgang... Jeg synes at 86'ren har en lidt mere 'naturlig' lyd end 2011'ren - nĂĄr jeg afspiller dem skal jeg skrue en del mere op for '86'ren end for 2011'ren - lydniveauet for 2011'ren og den nye hires er den samme. Personligt synes jeg der er en mere 'rar' lyd pĂĄ 86'ren, men pĂĄ 2011'ren er lyden mere 'ren', hvis det giver nogen mening...?

Jeg kunne virkelig godt tænke mig, hvis nogen af hoved-fi's 'gode' ører kunne komme med inputs, der forklarer hvad forskellene mellem fx 2011'ren og hires udgaven er! Mine ører er ikke de bedst trænede, men de er villige til at lære ;-)
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Graceland, nu som hires!!!!!

Indlægaf Mataugust » 30. nov 2012, 14:14

Jeg kan høre en marginal forbedring i dynamikken på hires udgaven i forhold til 2004 remaster, men det er ikke meget. Jeg tænker dog, at jeg med bedre dac og bedre forstærker ville kunne hente en større forskel.
Jeg er ikke i tvivl om at hires er bedre end standard, men det er mest et spørgsmål om hvor godt udstyret skal være for at udnytte den gevinst.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2749
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Graceland, nu som hires!!!!!

Indlægaf Sorensiim » 30. nov 2012, 15:03

Mataugust skrev:Jeg kan høre en marginal forbedring i dynamikken på hires udgaven i forhold til 2004 remaster, men det er ikke meget. Jeg tænker dog, at jeg med bedre dac og bedre forstærker ville kunne hente en større forskel.
Jeg er ikke i tvivl om at hires er bedre end standard, men det er mest et spørgsmål om hvor godt udstyret skal være for at udnytte den gevinst.

Med DX100 -> Rendition 1 -> 8.A synes jeg netop også at kunne høre større dynamik. Har hørt albummet masser af gange og som før omtalt fik starten af "Under African Skies" mig lige til at stoppe op i arbejdet. Der er lidt mere "udsving" at give af.

That being said, jeg tror en blindtest kunne være sjov. Mest for dem der bare har holdt sig til deres CD i stedet for at købe igen :mrgreen:
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Graceland, nu som hires!!!!!

Indlægaf Mataugust » 30. nov 2012, 15:09

Jeg har kørt nogle abx test i foobar med cdrip kontra hires, og har ramt rigtigt hver gang, men det er altså en lille forskel, og jeg er sikker på at der mange, som ikke vil betale for den forskel.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2749
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Graceland, nu som hires!!!!!

Indlægaf Sorensiim » 30. nov 2012, 15:15

Jeg tror helt ærligt at 90% af de aktive brugere her på siden er et stykke forbi hvad der kan betegnes som værende et sundt pris/performance forhold i deres grej, så $20 for 4-5% forbedring på et album man allerede ejer er vel ikke så slemt. Jeg sidder og overvejer at putte dette i kurven, selvom det allerede står i en af CD-kasserne derhjemme. Ligesom jeg gjorde med Black Album.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Graceland, nu som hires!!!!!

Indlægaf Mataugust » 30. nov 2012, 15:16

musik15
Sorensiim skrev:Jeg tror helt ærligt at 90% af de aktive brugere her på siden er et stykke forbi hvad der kan betegnes som værende et sundt pris/performance forhold i deres grej.

musik15 Endelig en del af flertallet :mrgreen:
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2749
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Graceland, nu som hires!!!!!

Indlægaf toppe » 1. dec 2012, 03:25

Tak for jeres tilbage-meldinger :-)
Jeg må dog med skam indrømme at jeg slet ikke kan høre de 4-5% forbedringer, der tales om. Måske kan jeg høre 1 eller måske 2%, men så små forbedringer ryger i mit hoved hurtigt over i kategorien: Det er formentligt bare fordi jeg gerne VIL høre en forskel nu da jeg endnu engang har brugt penge på en ny udgivelse :roll:
Jeg ved, at jeg ikke har hoved-fi's bedste ører, og det er også min foreløbige konklusion at optimal opløsning ikke har samme prioritet, som noget så svært definertbart som klang, musikalitet og naturlighed. Hmmm... I mine ører lyder den oprindelige udgivelse stadig bedst - som nævnt er den ikke så 'frisk' og klar i lyden som de nyere remasterede udgivelse, men i mine ører lyder den mere naturlig.
Det skal også lige nævnes at jeg ikke har den store erfaring med high-res udgivelser: Før Graceland havde jeg kun én i min samling, Kate Bush's 50 Words For Snow. Men med den havde jeg lidt af en aha! oplevelse: En ven havde den på cd og for sjov købte jeg den som high-res fra hendes hjemmeside. Og der VAR forskel, high-res'en lød bare bedre. Men så fik jeg den idé at konvertere high-res udgave til AAC og det lød stadig bedre en cd'en :shock:
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Graceland, nu som hires!!!!!

Indlægaf Buyer no 1 » 1. dec 2012, 04:34

Mataugust skrev:musik15
Sorensiim skrev:Jeg tror helt ærligt at 90% af de aktive brugere her på siden er et stykke forbi hvad der kan betegnes som værende et sundt pris/performance forhold i deres grej.

musik15 Endelig en del af flertallet :mrgreen:


Jeg må så konstatere at jeg tilhører en minoritet. Alle mine head-fi-investeringer har et særdeles sundt pris/performance forhold :mrgreen:
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Graceland, nu som hires!!!!!

Indlægaf LarsHP » 23. apr 2013, 08:45

Jeg har ikke mĂĄlt min 2011 udgave af Graceland (Sony Legacy 88697842502) mht. "dynamic range", men det er der andre, der har gjort:
http://dr.loudness-war.info/index.php?s ... =graceland
Her ser man, at original-udgaven fra 1986 har en MARKANT højere dynamisk kontrast end 2011 og 2012 remaster udgaverne (samt 2004 og 2006 versionerne). Desværre er der ikke tal for 24-bit udgaven.

Uanset, sĂĄ er der pĂĄ siden en masse mĂĄlinger af alle mulige albums - inkl. af 24 bit downloads.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: Graceland, nu som hires!!!!!

Indlægaf Claus-DK » 23. apr 2013, 09:16

Jeg har det ligesom Buyer no 1, mine head-fi investeringer har været velovervejet og er yderst fornuftigt i prislejet..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Næste

Tilbage til Musik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster

cron