Bedste og værste coverversioner



Re: Bedste og værste coverversioner

Indlægaf Sorensiim » 27. jun 2011, 08:04

Det er jo det fantastiske ved musik - Jeg er 100% uenig med Mage :D

Eller vi er for så vidt enige om at originalen er fed, men jeg mener at Marilyn Mansons cover er fedt, hvorimod Johnny Cash' udgave nok bare skulle være forblevet en sjov idé på hans "en dag jeg har tid"-hylde...

NĂĄr det sĂĄ er sagt, sĂĄ er jeg HELT syg med Rammsteins cover af DM's "Stripped". Sangen der handler om at danne sine egne meninger og ikke tro pĂĄ alt man ser i TV synger de pĂĄ engelsk med meget, meget tung tysk accent - og klipper sĂĄ en video ud af Leni Reifenstahl's nazi-propagandafilm. Genialt.

I øvrigt enig med Rappo om Hallelujah - Jeff Buckley's udgave er da lige til at hyle over. Altså på en god måde :)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Bedste og værste coverversioner

Indlægaf Burning777 » 29. jun 2011, 00:57

Jeg synes "Ă…hh Karen" med De Natergale er en god coverversion :shock:
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Bedste og værste coverversioner

Indlægaf Claus-DK » 29. jun 2011, 01:03

Hele Lars H.U.G s "kopy", jeg ælsker det album..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Bedste og værste coverversioner

Indlægaf helledie » 29. jun 2011, 11:26

Eva Cassidy's fortolkning af Fields of Gold synes jeg er helt fantastisk :)
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Re: Bedste og værste coverversioner

Indlægaf marcon » 29. jun 2011, 17:00

rappo skrev:Den har ikke været nævnte endnu, så nu gør jeg det; Jeff Buckley - Hallelujah: https://www.youtube.com/watch?v=WIF4_Sm-rgQ. Leonard Cohens udgave er bestemt ikke dårlig, men Jeff Buckleys er bare bedre. Måske endda en af de bedste cover-versioner der er lavet?


Sorensiim skrev:I øvrigt enig med Rappo om Hallelujah - Jeff Buckley's udgave er da lige til at hyle over. Altså på en god måde :)


Jeg kunne ikke være mere uenig, men det jo det smukke ved musik :-)

Jeff Buckley rammer fuldstændig skævt af teksten i hans version.
Retfærdigvis skal jeg sige at det ikke kun gælder hans version. Tror endnu ikke at jeg har hørt en cover af Hallelujah som rummer den lunefuldhed, der er i den oprindelig version. Det gør at sangen bliver mere intens end den kan bære.

Der er meget langt mellem gode covers af Cohen's sange, selvom det er forsøgt skræmmende mange gange efterhånden:
Jean-Louis Murat's cover af Avalanche har altid stået som et fantastiskt cover i min verden. Rammer sjælen vokalt. Samtidigt med at der er nok nytænkning i den til at man ikke sidder og tænker, hvorfor?.

Tori Amos's version af Famous Blue Raincoat er et af de få covers af Cohen hvor jeg mener at coveret er bedre end originalen. Hun formår at lægge en intensitet i det nummer som Cohen aldrig selv formåede.
Jeg tror at det er det han hinter til, hver gang han siger at det nummer aldrig helt er blevet færdigt i hans verden.

Anyway nok om Cohen for den her gang.

Undrer mig lidt at der ikke er nogen som har nævnt "coveret" endnu:
Jimi Hendrix's version af All Along The Watchtower. Originalen er fed men Jimi's version er over the moon fed....
DMB har også lavet et godt cover af den på Listener Supported, kan godt lide den lidt eksperimenterende (nærmest jazzet) touch de giver den. Får ståpels hver gang Dave's stemme kommer indover :-)
Arbejde: SB2 --> V-DAC --> X-CANv3 --> SRH840
Hjemme: SB3 --> DAC19DSP --> C2.1 --> HE-500
marcon

Brugeravatar
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 28. jun 2011, 20:45
Geografisk sted: Brabrand

Re: Bedste og værste coverversioner

Indlægaf Claus-DK » 30. jun 2011, 00:05

Jimi er bare fed, dejligt at man ikke er den eneste der ælsker ham, har du matin scorses presents the blues ??
Fantastisk skive..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Bedste og værste coverversioner

Indlægaf Aquila » 30. jun 2011, 13:59

Jeg får også lyst til at græde over den Jeff Buckley version - dog ikke af positive årsager.

Én ting kan man sige om Mr. Cohen. Han kunne satme skrive tekster, men synge derimod.
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Re: Bedste og værste coverversioner

Indlægaf Claus-DK » 1. jul 2011, 00:14

Jeg synes at Gustav winklers "regndrĂĄber drypper i mit hĂĄr" er rigtig fed..

Shubberne lavede ogsĂĄ mange fede covers i starten af deres karriere..

Cohen synger da fedt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Bedste og værste coverversioner

Indlægaf Aquila » 1. jul 2011, 01:33

Ja hvis man er 83 år gammel, hedder Grethe og ikke kan gå på lokum selv, så måske, men ikke for mig da. Det er lige til at falde i søvn over.
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Bedste og værste coverversioner

Indlægaf nc8000 » 1. jul 2011, 04:08

Pete Seegers "Where have all the flowers gone" har været lavet i et hav a cover versioner. Mine favoritter er Marlene Dietrichs og den Savage Rose og Anisette har lavet.
nc8000

 

Re: Bedste og værste coverversioner

Indlægaf Claus-DK » 1. jul 2011, 08:05

Aquila skrev:Ja hvis man er 83 år gammel, hedder Grethe og ikke kan gå på lokum selv, så måske, men ikke for mig da. Det er lige til at falde i søvn over.


Det er jo ikke min skyld at du er kulturelt underernæret..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Bedste og værste coverversioner

Indlægaf marcon » 1. jul 2011, 09:28

Aquila skrev:Ja hvis man er 83 år gammel, hedder Grethe og ikke kan gå på lokum selv, så måske, men ikke for mig da. Det er lige til at falde i søvn over.


Wauw, det var noget af en udtalelse :-)

Jeg kan godt se lidt af det du mener, jeg vil heller ikke påstå at Cohen's stemme er skønsang. Men han formår at lægge så meget sjæl i hans sange at jeg er fuldstændig ligeglad.

Alternativet er skræmmende set med mine øjne. Hvis det kun var teknisk perfekte vokaler jeg kunne/ville lytte til er jeg ikke sikker på at jeg ville syntes musik var fedt.
Min verden er meget bedre uden Celine Dion......
Arbejde: SB2 --> V-DAC --> X-CANv3 --> SRH840
Hjemme: SB3 --> DAC19DSP --> C2.1 --> HE-500
marcon

Brugeravatar
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 28. jun 2011, 20:45
Geografisk sted: Brabrand

Re: Bedste og værste coverversioner

Indlægaf Aquila » 1. jul 2011, 10:01

@Claus: Det siger du nu, men faktum er, som jeg har fortalt dig tidligere, at langt det meste af det musik jeg hører er skrevet og endda også indspillet længe før jeg er født, så den holder ikke i byretten den der ;-)

Jeg kan godt se hvad du mener marcon, det kan jeg virkelig, og jeg behøver da heller ikke noget Celine Dion al tid, eller hvem man nu kunne sige var den bedste sanger(inde), men jeg synes bare ikke han "ejer" sangen, på samme måde som nogle af cover versionerne gør.
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Bedste og værste coverversioner

Indlægaf nc8000 » 1. jul 2011, 10:37

Samme kan man så sige om Poul Dissing (som jeg elsker). Synge kan han sgu ikke men foredrage en sag og give den sjæl ......
nc8000

 

Re: Bedste og værste coverversioner

Indlægaf Burning777 » 1. jul 2011, 11:02

nc8000 skrev:Samme kan man så sige om Poul Dissing (som jeg elsker). Synge kan han sgu ikke men foredrage en sag og give den sjæl ......


Poul Dissing, Anisette og f.eks. David Bowie er nogle sangere, der har netop den evne - og det elsker jeg.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Bedste og værste coverversioner

Indlægaf Claus-DK » 1. jul 2011, 11:19

Aquila skrev:Ja hvis man er 83 år gammel, hedder Grethe og ikke kan gå på lokum selv, så måske, men ikke for mig da. Det er lige til at falde i søvn over.


Holder sådan en bemærkning i byretten ??

Giv og tag..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Bedste og værste coverversioner

Indlægaf Aquila » 1. jul 2011, 11:33

Jeg ER byretten! :D

Ej, I see your point there. Overdrivelse fremmer forstĂĄelse, you know? ;-)


Back on topic, sĂĄ synes jeg at Mads Langers version af Cee-Lo Greens "Fuck You" er ganske underholdende, men jeg kan nu heller ikke stĂĄ for en hvid fyr med en akustisk guitar som bruger ordet "nigger," eller andre slang udtryk som typisk er forbundet med afroamerikanske musikere.



af samme årsag synes jeg også at Milows version af "Ayo Technology" var væsentligt bedre end 50 Cents,

WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Re: Bedste og værste coverversioner

Indlægaf helledie » 1. jul 2011, 12:01

Burning777 skrev:
nc8000 skrev:Samme kan man så sige om Poul Dissing (som jeg elsker). Synge kan han sgu ikke men foredrage en sag og give den sjæl ......


Poul Dissing, Anisette og f.eks. David Bowie er nogle sangere, der har netop den evne - og det elsker jeg.


Synes du ikke Anisette kan synge???? Jeg kan ikke lige tænke på nogen der kan synge som hende - det skulle da lige være Freddy Mercury ;)
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Re: Bedste og værste coverversioner

Indlægaf nc8000 » 1. jul 2011, 18:16

Annisette kan virkelig synge men hun har en meget speciel stemme som bestemt ikke alle kan lide
nc8000

 

Re: Bedste og værste coverversioner

Indlægaf helledie » 1. jul 2011, 18:45

nc8000 skrev:Annisette kan virkelig synge men hun har en meget speciel stemme som bestemt ikke alle kan lide


På den måde :) Ja - det kan der være noget om.... 1musik
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

ForegåendeNæste

Tilbage til Musik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 11 gæster