Last.fm



Last.fm

Indlægaf frugtkompot » 31. jul 2013, 19:46

Jeg er selv statistisk nørd, og synes det er hyggeligt at "se tilbage i tiden" på mine musikvaner, hvordan de ændrer og udvider sig.

Her er Last.fm jo et genialt værktøj. I øjeblikket har jeg kun ganske, ganske få venner derinde - men erfaringen derfra er, at det er en god måde at opdage, hvad folk omkring mig lytter til.

Og så var det jeg tænkte, om der mon i dette lille hyggelige forum var andre, der også samlede en oversigt over deres musiklytning derinde? Det er selvsagt kun komplet, hvis man mere eller mindre fuldstændig dedikerer sig til digital musik.
frugtkompot

 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 1. jul 2013, 11:34

Re: Last.fm

Indlægaf superpronker » 31. jul 2013, 20:00

Ah en medstatistiknørd! Jeg går selv meget op i at talkneppe hvad der talkneppes kan, men så mig sur på last.fm i tidernes morgen - da jeg først startede med at bruge det var jeg nemlig inde i en flogging molly / irsk punk periode og den nægtede hårdnakket at tænke at jeg nogensinde kunne få lyst til at høre andet. Men jeg har lige bedt spotify om at scrobble så jeg er på igen.
Min bruger er her http://www.last.fm/user/Pronker, selvom jeg ikke har brugt det særlig meget endnu... men det kommer kun til at blive bedre. Men min Spotify profil skulle være mere præcis http://open.spotify.com/user/114428020. Ved nogen evt. om man kan hente spændende brugsdata ud fra den?
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Re: Last.fm

Indlægaf frugtkompot » 31. jul 2013, 21:08

Skulle mĂĄske ogsĂĄ have suppleret med min egen profil, som kan findes her: http://www.last.fm/user/Flagg_

Jeg så mig glad på Last.fm i tidernes mogen netop fordi, at den er uafhængig af, hvordan du hører din musik. Dengang var det under et skifte fra Winamp til iTunes - og i dag har det været efter et skifte fra Spotify til rdio :)

Så længe det er digitalt, så er der vel næsten ingen grænser for, hvad de kan samle op derinde.
frugtkompot

 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 1. jul 2013, 11:34

Re: Last.fm

Indlægaf superpronker » 31. jul 2013, 21:31

Hvordan er rdio ift. spotify?
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Re: Last.fm

Indlægaf frugtkompot » 1. aug 2013, 09:00

Det er sandsynligvis en smagssag - men i mine øjne et markant bedre, renere og simplere design. Jeg har aldrig brugt mig om Spotify's playlist-orienterede design. Det er skrækkeligt på computeren, og det er endnu værre på mobil & tablet.

Det eneste, der mangler fra Spotify, ved rdio er egentlig udbredelsen blandt ens omgangskreds. Det er mere begrænset, hvor manges musikliv man kan snage i på rdio end tilfældet er på Spotify.

I mine egne tests lød rdio & WiMP også en anelse bedre end Spotify, men det er efterhånden et år siden, at jeg lavede den test, og det kan måske se anderledes ud idag.
frugtkompot

 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 1. jul 2013, 11:34


Tilbage til Musik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 14 gæster

cron