Copenhagen Jazz Festival 2014



Copenhagen Jazz Festival 2014

Indlægaf Buyer no 1 » 10. jul 2014, 23:31

Her lidt om hvad jeg oplevede i dag.

Først hørte vi Kvalia på Gårdscenen i Huset. Det var faktisk ganske spændende, men også noget der udfordrede min opfattelse af hvad jazz er :-)

Herefter faldt vi over et vandrende orkester, som jeg også har oplevet tidligere år. Helt traditionel jazz, fuldstændig uforpligtende og med en snert af humor.

Billede


Så blev det tid til lidt at spise ved Vandkunsten, til tonerne af Magnus Duelund Trio. Glimrende musik, uden de store udfordringer, men det virkede som gedigent håndværk.
Jeg fik ikke noget billede af musikken, men her er et af lokal-TV. De var mere interesseret i de norske, amerikanske og australske gæster, end i københavnere ;-)

Billede


Hastigt videre til Bergur Nielsen Trio i Gårdhaven. Wow, det var fedt. Da han sagde "Her kommer vores sidste nummer", tænkte jeg: "What? de er jo lige gået i gang!". Totalt anbefalelsesværdigt blues-orienteret jazz.

Billede


Vi sluttede af med andet set af Peter Rosendal Trio på Kayak Bar. Det var der til gengæld ikke noget revolutionerende ved! Standard elevator-jazz :-)

Billede

Kom hid med jeres oplevelser fra CJF ... rulle2
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Copenhagen Jazz Festival 2014

Indlægaf Burning777 » 11. jul 2014, 00:16

Ja. Suk. Boede man bare i cph. Jeg er aldrig i København lige på dette tidspunkt af året, så jeg kan ikke være med. Men jeg er meget misundelig. Jeg sidder dog lige nu og nyder en koncert med Lan Doky, Jeff Tain Watts og Ira Coleman fra The Standard på DR K med hovedtelefonerne på. Det lyder ret godt og musikken er god.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning


Tilbage til Musik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 14 gæster

cron