Mobil abonnement til musik pĂĄ farten



Mobil abonnement til musik pĂĄ farten

Indlægaf Gerner » 16. sep 2014, 21:46

Hej,

Ved ikke om dette emne har været oppe før, men har i hvert fald ikke lige haft kunne finde noget. Jeg står nemlig at skal have nyt mobilabonnement snart, da jeg endeligt har fået betalt min mobil ud.. Mit nuværende mobilabonnement hedder 179 kr. om måneden for fri tale og 5gb data, men synes ikke helt det er nok data.
Jeg hører ca. 2-2½ times musik dagligt, hvor her er det både DR-radio, men også Spotify. Derfor strejfede det mig, at der jo finde mobil-abonnementer, hvor man bl.a. får wimp eller anden musikstreaming med i abonnementen. Hvad har i af abonnement, hvor der er indkluderet en musik-streaming-tjeneste i, eller ville det bedst kunne betale sig, at få et billigt abonnement med masser af data, og så evt. købe spotify/wimp/googles tjeneste/ eller noget helt andet?
Håber ikke det er et for useriøst emne jeg bringer op, synes bare det kunne være interessant at vide. :)

Hilsen
Gerner
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Sv: Mobil abonnement til musik pĂĄ farten

Indlægaf odderen » 16. sep 2014, 22:44

Gerner skrev:Hej,

Ved ikke om dette emne har været oppe før, men har i hvert fald ikke lige haft kunne finde noget. Jeg står nemlig at skal have nyt mobilabonnement snart, da jeg endeligt har fået betalt min mobil ud.. Mit nuværende mobilabonnement hedder 179 kr. om måneden for fri tale og 5gb data, men synes ikke helt det er nok data.
Jeg hører ca. 2-2½ times musik dagligt, hvor her er det både DR-radio, men også Spotify. Derfor strejfede det mig, at der jo finde mobil-abonnementer, hvor man bl.a. får wimp eller anden musikstreaming med i abonnementen. Hvad har i af abonnement, hvor der er indkluderet en musik-streaming-tjeneste i, eller ville det bedst kunne betale sig, at få et billigt abonnement med masser af data, og så evt. købe spotify/wimp/googles tjeneste/ eller noget helt andet?
Håber ikke det er et for useriøst emne jeg bringer op, synes bare det kunne være interessant at vide. :)

Hilsen
Gerner

Call me Har er abonnement med 20gb data og 3 timers tale til ingen penge. Desuden er du ikke bundet til et teleselskab bare fordi at du afbetaler pĂĄ din mobil ;-)

Sendt fra min galaxy Note 3 med tapatalk classic
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: 3. jan 2013, 23:33
Geografisk sted: Helsinge

Re: Mobil abonnement til musik pĂĄ farten

Indlægaf davidsh » 16. sep 2014, 22:46

Ja, det lyder som om der skal i hvert fald 7 gb til.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Mobil abonnement til musik pĂĄ farten

Indlægaf Anda » 16. sep 2014, 22:56

Jeg har 12 timer+10GB til 109,- hos Oister. Jeg bruger dog som regel offline mode i Spotify, sĂĄ jeg ved ikke om det er nok.
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Mobil abonnement til musik pĂĄ farten

Indlægaf davidsh » 16. sep 2014, 23:06

2 timer om dagen, 30 dage i en mĂĄned. gennemsnitligt 150 kbps kvalitet giver omkring 4-5 gb dataforbrug.
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Mobil abonnement til musik pĂĄ farten

Indlægaf Burning777 » 17. sep 2014, 09:53

Hvis du bruger Wimp HiFi så har du mulighed for lossless. Det kostede mig en hel måneds forbrug (4 Gb) af data på 4-5 dage. Men det lød godt :-)

Hvis man virkelig gerne vil lytte til musik kan man enten investere i en telefon med meget lager og køre i offline tilstand. Eller man kan bruge pengene på data-trafik. Jeg ved ikke hvad, der er bedst? Jeg køber altid de telefoner, der har mest lager plads og nu om dage har jeg fri data. Så er man da på den sikre side.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Mobil abonnement til musik pĂĄ farten

Indlægaf Gerner » 17. sep 2014, 22:44

Hmm, har godt set det abonnement fra oister med 12 gb data.. Ser rimelig spændende ud.
Synes bare jeg har hørt om abonnementer, hvor der er noget spotify inkluderet, for der kan der jo spares en lille hund om måneden. ;-)

Må lige gennemsøge markedet, og så melder jeg lige tilbage. ;-)
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Mobil abonnement til musik pĂĄ farten

Indlægaf telum » 18. sep 2014, 08:40

Telmore har vist noget med spotify, HBO nordic og diverse magasiner for 249, men det kan være svært at gennemskue hvor meget man sparer, for alt det "ekstra" ville man jo ikke have købt ellers...
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1731
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Mobil abonnement til musik pĂĄ farten

Indlægaf davidsh » 18. sep 2014, 13:51

telum skrev:Telmore har vist noget med spotify, HBO nordic og diverse magasiner for 249, men det kan være svært at gennemskue hvor meget man sparer, for alt det "ekstra" ville man jo ikke have købt ellers...

Nope, de bruger telmore play som streamer 48 kbps sĂĄ vidt jeg husker (!)
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Mobil abonnement til musik pĂĄ farten

Indlægaf telum » 18. sep 2014, 14:06

ok sĂĄ er det jo ikke interessant!
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1731
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Mobil abonnement til musik pĂĄ farten

Indlægaf toppe » 18. sep 2014, 14:13

davidsh skrev:
telum skrev:Telmore har vist noget med spotify, HBO nordic og diverse magasiner for 249, men det kan være svært at gennemskue hvor meget man sparer, for alt det "ekstra" ville man jo ikke have købt ellers...

Nope, de bruger telmore play som streamer 48 kbps sĂĄ vidt jeg husker (!)


Din hukommelse halter vist lidt ;-)

telmore skrev:Hvilken bitrate streames musik i?
Musik bliver via app streamet i 192 Kbit/s i Dolby Pulse Encoding. PĂĄ pc/mac er bitraten 320 Kbit/s.
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Mobil abonnement til musik pĂĄ farten

Indlægaf davidsh » 18. sep 2014, 14:17

Jeg mener ikke dette var hvad jeg læste for nogle måneder siden..
Hvilken kvalitet streames TELMORE Musik i?
TELMORE Musik app'en er i sine generelle indstillinger sat til en bitrate på 48 kbits, men i app'ens indstillinger kan du ændre dette til 192 Kbits. Du skal vide, at lyden streames i Dolby Pulse encoding, som gør at kvaliteten bliver god selv i 48 Kbits sammenlignet med langt højere bitrater.
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark


Tilbage til Musik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster