Formattest pĂĄ Tidal



Formattest pĂĄ Tidal

Indlægaf aparthia » 3. apr 2015, 10:36

Jeg faldt af omveje over denne hjemmeside

Som en del af deres produktlancering har de smækket en AB-test sammen, der skal vise forskellen på den højeste kvalitet som eg Spotify eller Google Music tilbyder(320 kbps AAC) sammenlignet med deres højfi FLAC.

Jeg må selv indrømme, jeg kan ikke høre de store forskelle på de to uanset hvad udstyr jeg prøvede med. Nogle svar var deciderede gæt. :?

Her er mit resultat med Thinkpad x230 --> Fiio E11 --> Earsonics SM3v2:

Billede

Man kan klikke pĂĄ billedet eller dette link for at komme til testen: http://test.tidalhifi.com/

Hvordan gik det for jer?
aparthia

Brugeravatar
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. jul 2011, 16:04

Re: Formattest pĂĄ Tidal

Indlægaf Buyer no 1 » 3. apr 2015, 13:03

SĂĄdan gik det for mig, med en HP Desktop -> ADL Esprit -> K701:

Billede

Men det var ikke nemt. Men mĂĄske heller ikke den musik jeg lytter mest til.

Og hvem ved, måske fifler de lidt med resultatet, for at sælge mig et abonnement .... :mrgreen:
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Formattest pĂĄ Tidal

Indlægaf davidsh » 3. apr 2015, 13:13

Mener at huske at lossless er equalizet til at have et par dB mere diskant eller noget i den stil


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Formattest pĂĄ Tidal

Indlægaf aparthia » 3. apr 2015, 20:19

Der er rigtig nok et par anker man bør hæfte ved en test som denne. 1, man ved ikke om filerne er korrekt konverteret og/eller fusket med, 2) det er ikke nødvendigvis musik man plejer at høre og 3) Skiftet mellem de to skipper nogle gange, hvilket gør det svært helt at sammenligne.

Heldigvis har foobar2000 et plugin, der gør akkurat det samme som denne test, men hvor man kan vælge musik man kender og elsker. Pluginnet hedder ABC comparator
aparthia

Brugeravatar
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. jul 2011, 16:04


Tilbage til Musik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster