Musiklisten for de kræsne



Musiklisten for de kræsne

Indlægaf Jokke » 27. jun 2016, 20:56

I forbindelse med at vi har en tråd omkring lydkrigen, tænkte jeg det ville være fedt med en tråd omkring albums, der ikke er blevet påvirket af dette - eller ihvertfald i mindre grad. Som udgangspunkt er det egentlig alle albums, men det ville være lækkert, hvis vi kunne finde en masse nyere udgivelser også. Jeg tænker at vi skal sætte DR12 som et minimum. Skriv gerne året på udgivelsen og evt. andre relevant informationer.

Ja jeg kan jo lægge ud med ét, jeg har købt i dag:

Noah Wall - Down Home Blues (2016)
Jokke

 
Indlæg: 375
Tilmeldt: 31. dec 2014, 02:42

Re: Musiklisten for de kræsne

Indlægaf M.Gjøl » 27. jun 2016, 23:53

Sider netop og nyder Metallica - Metallica 2LP fra Vertigo 1991 med en dr 14-15 lyder helt fantastisk theking
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Re: Musiklisten for de kræsne

Indlægaf LarsHP » 28. jun 2016, 13:19

Jeg vil foreslå, at trådens navn ændres, så dette med dynamikomfang / dynamic range fremgår tydeligt.

For min del er dynamik væsentligt (når musikken vel og mærke har det), men det er bare EN parameter for lydkvalitet. Eksempelvis har jeg originaludgaven af Earth, Wind & Fire - Raise! (digital master fra 1981, udgivet 1982) som måler forrygende mht. dynamikomfang. Den lyder bare ikke halvt så godt som 24-bit remasteren fra 2015, jeg købte for nylig, selv om sidstnævnte har klart lavere DR-værdi.

De albums jeg lister nedenfor er alle af høj lydmæssig kvalitet - inkl. med høje dynamik-tal:

Rytmisk:
Lionel Ritchie - Can't Slow Down (24-bit)
Fleetwood Mac - Tango in the Night (24-bit)
The B-52's - Cosmic Thing (24-bit)
Bobby McFerrin - Best of Bobby McFerrin, Blue Note Years (CD)

Klassisk:
Signe Bakke - Tanaka: Crystalline (24-bit)
Anne Akiko Meyers - Vivaldi: The Four Seasons, The Vivaldi Album (24-bit)
Richard Egarr & Academy of Ancient Music - Bach: Brandenburg Concertos (24-bit)
Yuri Temirkanov & New York Philharmonic - Rimsky-Korsakov: Scheherazade (CD)

Så er der selvfølgelig "the usual suspects" (uanset musikgenre):
Michael Jackson - Thriller (24-bit)
Torsten Nilsson & Oscar's Motet Choir - Cantate Domino (24-bit)
Jazz at the Pawnshop (24-bit)

Jeg har en del anden musik, som lyder fremragende uden at mĂĄle godt mht. DR, men den undlader jeg at liste her ud fra trĂĄdstarters liste.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: Musiklisten for de kræsne

Indlægaf LarsHP » 1. jul 2016, 17:01

Jonas skrev:En af mine favoritter,
John Lee Hooker - The healer fra 1989 -BĂĄde original cd'en og lp'en lyder helt fantastisk.

Jeg har selv original-CD'en og synes den lyder godt, bortset fra at den mangler bas - særligt dybbas. Jeg har en mistanke om at det album er mixet med nogle bastunge monitors.

På mine gamle højttalere havde jeg som regel tykke uldsokker i basrefleksporten, fordi der var for meget og for blød dybbas. Undtagelsen var med netop det album - der skulle uldet ud af røret!
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge


Tilbage til Musik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 22 gæster

cron