The Rolling Stones



The Rolling Stones

Indlægaf Claus-DK » 9. okt 2016, 23:55

Verdens mest sejlivede band, ikke noget med at skifte ud, eller nå ja det er jo sket, men stammen er nogenlunde intakt efter 50 år+ det er lidt utroligt at de ikke er døde endnu..
Udover det er jeg virkelig begyndt at lytte mere og mere til stones de sidste par ĂĄr og det er virkelig begyndt at gribe om sig, de sidste par mĂĄneder. De er gode og dygtige musikere og der er sĂĄ mange smukke smĂĄ detaljer i deres musik, meget velegnet til test af grej er det ogsĂĄ, for det er som regel optaget godt samtidigt thumbs thumbs

Det er en type musik der tager lidt tilvænning, til gengæld er deres katalog så stort, at der MÅ være en stones sang man holder af..

Mine favoritter:
Angie
Start me up
Paint it black
Honky tonk woman
Don´t stop
Anybody seen my baby
Love is strong
Der er sĂĄ mange fede numre, hvad er din favorit og hvorfor ??
Vinderen af min pulje er "Angie", det var den der åbnede mine øjne og ører for deres musik, den er meget enkel og samtidigt kompliceret udført, det er sådan mestrene gør, får det svære til at lyde let..

Beast of Burden er ogsĂĄ ret fedt og mixed emotions og og og og
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: The Rolling Stones

Indlægaf friisand » 10. okt 2016, 19:51



Gimme Shelter....navnlig når Lisa Fischer stjæler billedet. Hun var bla med og nummeret blev spillet da Rolling Stones besøgte Roskilde festival for et par år siden. Den er oprindelig fra LP 'Let it Bleed' fra 1969

Den findes osse på Youtube i en fremragende udgave med den velgørende organisation 'Playing for Change'

Senest rettet af Ostebaronen 20. okt 2016, 17:12, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Fikset youtube video embeds
friisand

 
Indlæg: 128
Tilmeldt: 2. aug 2011, 22:14
Geografisk sted: Terndrup 9575

Re: The Rolling Stones

Indlægaf Claus-DK » 11. okt 2016, 01:40

Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: The Rolling Stones

Indlægaf Claus-DK » 11. okt 2016, 01:44

Jeg kan ikke lige regne ud hvad der er galt med dine links, det virkede først for mig da jeg søgte videoen, jeg kunne heller ikke finde nogen vej fra dit link...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: The Rolling Stones

Indlægaf friisand » 11. okt 2016, 15:03

De virker fint når jeg klikker på dem. Men ting opfører sig nogle gange underligt når det foregår via en iPad. Næste gang prøver jeg via min pc
friisand

 
Indlæg: 128
Tilmeldt: 2. aug 2011, 22:14
Geografisk sted: Terndrup 9575

Re: The Rolling Stones

Indlægaf Ostebaronen » 20. okt 2016, 17:12

Det var fordi det var youtu.be og ikke youtube.com links der blev skrevet i embed teksten.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød


Tilbage til Musik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster