Radiokanaler i god kvalitet



Radiokanaler i god kvalitet

Indlægaf Larry » 3. okt 2011, 19:16

Jeg sad og læste juli-august numret af det norske High-end magasin Fidelity, som man kan låne på biblioteket. Fedt blad, men som sagt High End, det er jo gratis at drømme :roll: . Bladet har også løbende nogle gode musikanmeldelser og i det her nummer + det næste blad (sep-oktober) er der links til både radio og musik shops som f.eks. HDtracks.com.

Kurt Lassen fra bladet anbefaler følgende radiostationer :

http://www.deutschegrammophon.com/ - Klik på DG Radio player oppe i højre side. Musik i mindst 48 KHz, nemt at klikke videre til næste album og skulle være super velfungerende. Har lytte 10 min. og det lyder også rigtig godt, hvis man altså er til det klassiske.

http://www.radioparadise.com/ - Reklamefri radio til mange platforme, med minimal snak mellem numrene. Musikstilen er AOR (Adult orienteret rock), sĂĄ er ikke noget for vores unge medlemmer musik12 .
"You can listen to RP using just about any computer audio player, and on a wide variety of other devices, including iPhone, Android, Blackberry and other smartphones. Radio Paradise works particularly well on the Apple iPad. Just open our site in Safari on your iPad.

Speaking of high fidelity, we pride ourselves on providing some of the best-sounding audio you'll hear anywhere. Try one of our high quality streams (192k MP3 or 128k AAC) on a good pair of headphones or a decent audio system. We think you'll be impressed. Several of the world's most respected audio engineers and producers have given RP's audio quality an enthusiastic thumbs-up. "


Prøver at få fat i det næste nummer af bladet også, så jeg kan smide nogle flere på listen. Det kan være I kan anbefale andre gode og stabile radiostationer til at streame uden masser af reklamesnak. 4musik
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Re: Radiokanaler i god kvalitet

Indlægaf Ostebaronen » 3. okt 2011, 22:33

http://electronicmusic.fm/ hvis man er til techno eller deep trance
http://75.69.53.115:8000 hvis man kan lide Jazz

Der er også http://di.fm men der skal man betale for streams i højere kvalitet.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Radiokanaler i god kvalitet

Indlægaf Larry » 4. okt 2011, 11:03

Jeg prøvede jazz kanalen, men oplevede en del udfald her tirsdag formiddag, selv om jeg har rimelig hurtigt net. Måske er jeg bare uheldig, men det kunne være fedt at have en liste med netop stabile, reklamefri radiokanaler i mindst 192k som kan lyttes til DK.
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Re: Radiokanaler i god kvalitet

Indlægaf Ostebaronen » 4. okt 2011, 22:18

Larry skrev:Jeg prøvede jazz kanalen, men oplevede en del udfald her tirsdag formiddag, selv om jeg har rimelig hurtigt net. Måske er jeg bare uheldig, men det kunne være fedt at have en liste med netop stabile, reklamefri radiokanaler i mindst 192k som kan lyttes til DK.


Ja, hvis du kan sætte din afspiller til at buffer en DEL mere så hjælper det lidt.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Radiokanaler i god kvalitet

Indlægaf Mataugust » 5. okt 2011, 12:41

Linn Radio, sender i 320k og du kan vælge mellem klassis, jazz og blandede nyheder. De sender, mig bekendt, kun deres egne produktioner.
http://radio.linnrecords.com/
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Radiokanaler i god kvalitet

Indlægaf nc8000 » 5. okt 2011, 16:30

Jeg har nu i dag lyttet til DG Radio og Linn Radio og de lyder begge rigtig godt. Linn Radio er lidt smart fordi den streamer inde i en almindelig player applikation (i mit tilfælde i iTunes) frem for at det foregår i et browser vindue. DG Radio er lækker fordi det er udvalgte komplette albums men den er noget skod til operaer og lignende da den bestemt ikke er gapless mellem tracks, der er faktisk flere sekunders pause.

Burde denne tråd og den om High-rez downloads i øvrigt ikke flyttes over i musik sektionen frem for at ligge i lydkilde gear sektionen ?
nc8000

 

Re: Radiokanaler i god kvalitet

Indlægaf Claus-DK » 6. okt 2011, 01:29

Jo det har du vel ret i at de begge burde...

Så det skriver jeg mig lige bar øret så det bliver gjort, hvorfor skriver man egentlig noget bag øret ?? det er så hulens svært at læse...Nå jeg må hellere komme i seng inden der går mere vrøvl i den...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Radiokanaler i god kvalitet

Indlægaf Burning777 » 7. okt 2011, 15:42

Mataugust skrev:Linn Radio, sender i 320k og du kan vælge mellem klassis, jazz og blandede nyheder. De sender, mig bekendt, kun deres egne produktioner.
http://radio.linnrecords.com/


Nej, hvor er jeg blevet glad for denne Jazz-kanal! Især Jazz sender noget lækkert musik. Og så lyder det rigtigt godt!
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Radiokanaler i god kvalitet

Indlægaf nc8000 » 8. okt 2011, 10:29

Ja den er god
nc8000

 

Re: Radiokanaler i god kvalitet

Indlægaf Claus-DK » 8. okt 2011, 11:19

Hvad er alt det der Jazz i snakker om hele tiden ?? er det en musikstil ?? LOL

Jeg har, som i nok har opdaget, flyttet denne og den anden tråd til musik delen, hvor de nok burde have været fra starten af..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Radiokanaler i god kvalitet

Indlægaf Burning777 » 8. okt 2011, 13:24

Claus-DK skrev:Hvad er alt det der Jazz i snakker om hele tiden ?? er det en musikstil ?? LOL

Jeg har, som i nok har opdaget, flyttet denne og den anden tråd til musik delen, hvor de nok burde have været fra starten af..


God ide at flytte den dertil!


Jazz washes away the dust of every day life.
—Art Blakey

Jazz is... An open-ended music designed for open minds.
—Author Unknown

Jazz is... One of life's greatest gifts: fun found within surprise.
—Author Unknown

One thing I like about jazz, kid, is that I don't know what's going to happen next. Do you?
—Bix Beiderbecke

Jazz is like a great void, it waits patiently until a brave musician takes control of space and time.
—Chris Griffin

Jazz is a feeling, more than anything else. It isn't music, it's language...
—Enos Payne

...jazz fans are on average more affluent than the run-of-the-mill mullet-impaired AC/DC fans who control vital sections of our janitorial and 30-minute oil change industries.
—Genius Guide to Jazz

The Jazz Diet will make you thinner, taller, smarter, richer, happier, hipper, leaner, meaner, keener, more attractive to members of every sex, and able to do those newspaper cryptoquote puzzles in one go.
—Genius Guide to Jazz

Life is a lot like jazz... it's best when you improvise...
—George Gershwin
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning


Tilbage til Musik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster

cron